Před časem jsem si nechal u opraváře vyměnit termostat (auto v zimě netopilo). Po výměně termostatu už autíčko krásně topí i v tuhých mrazech, ale od té doby když zastavím, začne to smrdět z topení. Lze tomu předejít tím, že vypnu ventilátor topení. To je ale dost hloupé, před každým zastavením třeba na semaforech ho vypínat a pak zase zapínat.
Je to smrad stejný jako v motorovém prostoru, něco mezi rozehřátou gumou a asfaltem. Nevíte někdo, jak bych tuto závadu mohl odstranit, kde hledat příčinu?
Asi to někde nasává vzduch do topení z toho motorového prostoru, nemohu ale přijít na to, kde. Budu vděčný za každý tip, radu, zkušenost.
Díky!
Smrad z topení
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
mam stejný problem na puntě, ale příčina je v tom že jsem si dával sportovní filtr sání a na odvětrávání klikovky jsem dal oddychový filtr,a když je motor zahřátý a mám puštěný větrák tak ty výpary mi všechny lezou z toho oddychového filtru dovnitř do kabiny a je to smrad jak prase-musim to nějak pořešit....,ale tohle asi nebude tvuj problem,možná máš tu hadici odvětrávání volnou a něco se dostane i mimo a leze ti to dovnitř, muj nazor
-
- Začátečník
- Příspěvky: 7
- Registrován: 05 pro 2007, 18:59
- Bydliště: BLANSKO
- Kontaktovat uživatele:
odpověd na dotaz
smrad z topení-stejný problém,v lednu výměna radiátorku topení u opraváře,pak dotaz,prý se to těleso vypaluje,tak uvidím,nejsem tedy sám.
- Noinu27
- Fiaťák
- Příspěvky: 89
- Registrován: 28 led 2008, 12:44
- Bydliště: Slovensko-vychod
- Kontaktovat uživatele:
Re
Pri novych radiatoroch moze byt docasne odparovanie "Novoty" ale mam skusenosti, ze ak radiator nie je 100% ny a niekde preslzuje a mate tam nemrznucu zmes, tak sa jednoducho odparuje chladiaca kvapalina do interieru. Je to poznat na mastnych oknach zvnutra vozidla. Ak smrad ide len pri exterierovej cirkulacii vzduchu, moze to byt aj ako spominal pri stani vozidla nedostatkom vhananeho vzduchu z okolia a nasavanim z motorovej casti. Ale tam je spuusta okolnosti.
[b]Fiat Punto ACT 1,2 RED DEVIL 2010[/b]
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Re: Smrad z topení
Kúrenie je prístupné z motorového priestoru po odstránení tlmiacej látky na prepážke medzi motorom a kabínou. U 0,9 je to cca 5 šróbov na krížový šrobovák a treba zhodiť aj tu nesniacu gumu na vrchu prepážky.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 137
- Registrován: 11 srp 2006, 16:00
Re: Smrad z topení
U Seicenta je z pod vozu vidět otvor z klapkou ovládání topení.
Podle mého názoru při dešti je prostor topení vymýván dešťovou vodou. Pokud máme delší dobu onu klapku uzavřenu a propouštíme vzduch pouze do vozu asi se to "zasere" a vyčištění bez demontáže bude možné pouze kvalitním měkkým vymývačem lahví (štětkou) a větším množstvím vody se saponátem.
Pokud někdo vymyslí jak odstranit v motorovém prostoru kryt topení , budeme mít vyhráno.
Bohužel se mi nikde nepodařilo najít výkres topení.
Asi záměrně , proč bychom si mi blbí mohli čistit topení , když nám každý servis "odborně" vyčistí.
Podle mého názoru při dešti je prostor topení vymýván dešťovou vodou. Pokud máme delší dobu onu klapku uzavřenu a propouštíme vzduch pouze do vozu asi se to "zasere" a vyčištění bez demontáže bude možné pouze kvalitním měkkým vymývačem lahví (štětkou) a větším množstvím vody se saponátem.
Pokud někdo vymyslí jak odstranit v motorovém prostoru kryt topení , budeme mít vyhráno.
Bohužel se mi nikde nepodařilo najít výkres topení.
Asi záměrně , proč bychom si mi blbí mohli čistit topení , když nám každý servis "odborně" vyčistí.
Re: Smrad z topení
Ten kryt ide dolu pomerne ľahko ,stačí zhodiť tesniacu gumu ,vyšrobovať samorezky ktoré držia ten látkovopapierový kryt a treba vyšrobovať aj tie šróby čo držia odvzdušňovák kúrenia. Potom sa dá ten kryt zhodiť a kúrenie je prístupné akejkoľvek oprave.