Uložení stabilizátoru 1,9 JTD???
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Začátečník
- Příspěvky: 12
- Registrován: 06 úno 2007, 13:41
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
110 Sport Paket Zender
řezat se nemusí stačí do toho pořádně natlouct a zapáčit šroubovák a ono to na jedný straně povolí
Multipla 1,9JTD 2001 110PS
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
...čeká mi to taky...
Zdravím všechny.
Asi mi to čeká taky: mám přesně 100 tis. km, a slyším lehké poklepávání od PP kola, tedy asi stabilizátor.
Prosím Vás, zejména "pacholdu", je tam ještě nějaká další vychytávka, kromě silentbloků, která by mohla postupně odejít, např. tyčka stabilizátoru a nějaké kloubky, nebo většinou jde jen o "ty gumy"...?
Děkuji všem za odpověď, zaslanou jakýmkoliv způsobem.
Asi mi to čeká taky: mám přesně 100 tis. km, a slyším lehké poklepávání od PP kola, tedy asi stabilizátor.
Prosím Vás, zejména "pacholdu", je tam ještě nějaká další vychytávka, kromě silentbloků, která by mohla postupně odejít, např. tyčka stabilizátoru a nějaké kloubky, nebo většinou jde jen o "ty gumy"...?
Děkuji všem za odpověď, zaslanou jakýmkoliv způsobem.
Re: ...čeká mi to taky...
zdravím, pokud se rozhodneš vyměnit silentbloky které drží tyč stabilizace doporučuju zároveň s nimi vyměnit dvě spojovací tyčky stabilizátoru (tyčka s dvěma klouby na koncích) a budeš mít opět na dlouhou dobu pokoj se starostmi přední nápravy. Ještě má Mulťa jednu bolest a tou je uložení zadních ramen - o tomto problému už se tady ale psalo dost, tak zkus pohledatbikus píše:Zdravím všechny.
Asi mi to čeká taky: mám přesně 100 tis. km, a slyším lehké poklepávání od PP kola, tedy asi stabilizátor.
Prosím Vás, zejména "pacholdu", je tam ještě nějaká další vychytávka, kromě silentbloků, která by mohla postupně odejít, např. tyčka stabilizátoru a nějaké kloubky, nebo většinou jde jen o "ty gumy"...?
Děkuji všem za odpověď, zaslanou jakýmkoliv způsobem.
www.minimaxa.cz
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Díky
To přesně jsem myslel - tyčky s kloubky. Jelikož jsou každá po asi 400,-- Kč, půjdou taky, byť preventivně. Stabilizátory vpředu, odchází po 100 t. km asi na všech autech.... Juknu jak jsou řešený ty silentbloky a zkusím na netu najít něco adekvátního.
Ještě jednou dík.
Ještě jednou dík.
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Já už mám hotovo, ale kdyby někdo potřeboval, tak třeba tady:
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 2f4c5787e3
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 2f4c5787e3
1,6 16V BiPower
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: stabilizátor
dneska jsem jel s Mlokem před dovolenou na STK, aby mi zahýbali předníma kolama na stolici, páč jsem slyšel zespodu nějaké jemné poklepávání na příčných nerovnostech. Myslel jsem, že budou vymlácený - jako jsem dosud četl od jiných - silentbloky uložení stabilizátoru, ale ejhle: malá vůle v předním silentbloku levého příčného ramene. Jsou tam dva silentbloky, přední a zadní na každém rameni, a na straně řidiče (kupodivu - tam těch děr přece není tolik...) je v předním silentbloku částečně odtržená guma od plechového domečku a tím se rameno hýbe. Od toho začala mít vůli i spojovací tyčka stabilizátoru (takové to táhlo s kloubky na obou stranách).
Druhá strana drží jak přibitá. Ty silentbloky vyměním oba na jednom rameni, jsou asi po 400,- Kč/ks. Druhá strana - ikdyž jsem chtěl taky - se měnit prý nemusí, je to naprosto zbytečné, když drží. Prý to není jako měnit párové věci jako např. kotouče, nebo obložení brzd. Tady to není pravidlo. I druhou tyčku stabilizátoru prý měnit nemusím.
Je to krásně přístupné i šroubovatelné, takže se ozvu, až to vyměním, jak to šlo.
Zdary všem.
dneska jsem jel s Mlokem před dovolenou na STK, aby mi zahýbali předníma kolama na stolici, páč jsem slyšel zespodu nějaké jemné poklepávání na příčných nerovnostech. Myslel jsem, že budou vymlácený - jako jsem dosud četl od jiných - silentbloky uložení stabilizátoru, ale ejhle: malá vůle v předním silentbloku levého příčného ramene. Jsou tam dva silentbloky, přední a zadní na každém rameni, a na straně řidiče (kupodivu - tam těch děr přece není tolik...) je v předním silentbloku částečně odtržená guma od plechového domečku a tím se rameno hýbe. Od toho začala mít vůli i spojovací tyčka stabilizátoru (takové to táhlo s kloubky na obou stranách).
Druhá strana drží jak přibitá. Ty silentbloky vyměním oba na jednom rameni, jsou asi po 400,- Kč/ks. Druhá strana - ikdyž jsem chtěl taky - se měnit prý nemusí, je to naprosto zbytečné, když drží. Prý to není jako měnit párové věci jako např. kotouče, nebo obložení brzd. Tady to není pravidlo. I druhou tyčku stabilizátoru prý měnit nemusím.
Je to krásně přístupné i šroubovatelné, takže se ozvu, až to vyměním, jak to šlo.
Zdary všem.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Vyměněno....
Ještě jednou: koupil jsem Mloka (JTD 105 - 2000) před Vánoci, rovnou z Říše, najeto tenkrát 99.000, nyní mám asi 102.000. Na jaře se objevilo lehké klepání na L straně na malých kanálech a frézovaných hrbech a tak. Na STK mi řekli že na L straně je načatý siletblok ramene a jedna tyčka stabilizátoru. Radši jsem koupi všechny 4 silentbloky ramen a obě tyčky nové, včetně silentbloků stabilizátoru. Suma sumárum asi 2.300,- Kč za všechno. Včera jsem to vyměňoval s mým dvorním mechanikem.
Přední, menší, silentbloky ramen byly sice načaté, ale ještě se úplně neutrhly, zato zadní, větší silentbloky byly utržené úplně a na obou stranách.... (Ta navulkanizovaná guma co v silentbloku pruží...) Nemá to sice kam utéct, nic se nemůže stát, když s tím jezdíte, je to klepe víc a víc. A nebylo to kupodivu na STK vidět, ani když se hýbalo mašinou s platem pod kolem. Takže když měnit, tak obě strany a přední i zadní silentblok - to je jasný, ne jednu stranu... Tyčky byly načaté obě, ale jen jeden kloubek na každé, myslím že ten dolní. Takže tyčky taky obě, když už. I tam se nasbírá lehoulinká vůle a tak se přenese jako klepání...
Jinak "domečky" pro gumu silentbloku stabilizorátoru byly zapertlované, takže se musí rozseknout, pak obrousit rozpertlovaný konec matky a s novou gumou se pak normálně stáhnou šroubem do původní matky.
Přední, menší, silentbloky ramen byly sice načaté, ale ještě se úplně neutrhly, zato zadní, větší silentbloky byly utržené úplně a na obou stranách.... (Ta navulkanizovaná guma co v silentbloku pruží...) Nemá to sice kam utéct, nic se nemůže stát, když s tím jezdíte, je to klepe víc a víc. A nebylo to kupodivu na STK vidět, ani když se hýbalo mašinou s platem pod kolem. Takže když měnit, tak obě strany a přední i zadní silentblok - to je jasný, ne jednu stranu... Tyčky byly načaté obě, ale jen jeden kloubek na každé, myslím že ten dolní. Takže tyčky taky obě, když už. I tam se nasbírá lehoulinká vůle a tak se přenese jako klepání...
Jinak "domečky" pro gumu silentbloku stabilizorátoru byly zapertlované, takže se musí rozseknout, pak obrousit rozpertlovaný konec matky a s novou gumou se pak normálně stáhnou šroubem do původní matky.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
...jó, a ještě něco: kdo bude měnit silentbloky ramen, tak bacha u zadních dvou na obou stranách: správný průměr zevnitř je 21,00 mm, (na šupleře to ukazuje o desetinku míň, páč se to tam lisuje pod tlakem). Dostal jsem jeden s menším průměrem, na šupleře v krámu to ukázalo asi 20 mm, s tím, že podle elektronickýchj katalogů dvou dodavatelů nezávisle na sobě, je to právný kus. Prý je možné, že na levé straně je menší průměr. NENÍ TO PRAVDA, OBA MUSÍ BÝT STEJNÉ (jen zdrcadlově obrácené).
Tak si to radši přeměřte hned. Nemít můj strojař stavitelný výstružník, neodjel jsem domů z dílny...
Zdary.
Tak si to radši přeměřte hned. Nemít můj strojař stavitelný výstružník, neodjel jsem domů z dílny...
Zdary.
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Mrkni se tady na fóru, bylo to tu docela podrobně popisovaný.Tommy píše:AHOJ CHLAPY TAK MĚ TO ČEKÁ TAKY. výměna silentbloků stabíku.. otázka dá se ten stabilizátor celej vyndat..???? Aby k tomu byl lepší přístup?? Nebo se celá ta operace dělá pod autem???? A kde sehnat ty gumy poradte... díky
1,6 16V BiPower