DISKUZE - Punto I 1.1 - startování, otáčky, spotřeba a olej

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Steve

DISKUZE - Punto I 1.1 - startování, otáčky, spotřeba a olej

Příspěvek od Steve »

Zdravím všechny,
vlastním půl roku Punto 1.1, rok 1997, 77 000 km a jsem po všech stránkách spokojenej. Při startu studenyho motoru tento však vydává několik minut nepříjemný klepavý zvuk (podobně jako dieslový motor). Po zahřátí to již ustane. Výkon motoru je adekvátní, průměrná spotřeba do 6 l/100 km, olej výrazně neubývá. Setkal jste se někdo s něčím podobným?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Příspěvek od Katy »

No ja v posledni dobe nejsem s chodem motoru taky nejak spokojena. mam 1,1 a najeto cca 65tis km ,ale dala jsem tam sirsi kola, a lauf (dtm koncovku) no a sezralo mi to aj 9l/100km pri rychlosti 120-130km/h. uz jsem to nechala napichnout i na pocitac ale vse je v poradku. Za studena se mi zda jako by chtel nekdy zdechnout motor -kucka, a nekdy zase mi jakoby nedrzi volnobeh... pred zimou mam v planu to nechat poradne prohlidnout. olej mam memeny nedavno. ale mozna pry palivovy filtr a trysky je treba prohlidnout.
Ale jinak bez poruch (zatim) :)
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
Návštěvník

Re: Punto 1.1

Příspěvek od Návštěvník »

Steve píše:Zdravím všechny,
vlastním půl roku Punto 1.1, rok 1997, 77 000 km a jsem po všech stránkách spokojenej. Při startu studenyho motoru tento však vydává několik minut nepříjemný klepavý zvuk (podobně jako dieslový motor). Po zahřátí to již ustane. Výkon motoru je adekvátní, průměrná spotřeba do 6 l/100 km, olej výrazně neubývá. Setkal jste se někdo s něčím podobným?
NEvyznáms e v autech, ale ptal jsem se na to samé kámoše. Prý je tam nějaké samoseštelování ventilů a chvíli to trvá nežs e nastaví, proto tn zvuk - neřeš to.
Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Příspěvek od Katy »

no tak ted zkousim jezdit s "lehkou nohou"a zere to tak 7 l/100km takze to je prijatelne...
obcas ho chudaka "drtim" :lol:
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
Broky
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 30 srp 2005, 15:27
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Broky »

Ta moje jednašestka žere také dost... Po městě 9litrů ale dá se jezdit průměrně tak za sedmičku
Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Příspěvek od Katy »

to BROKY ! - prosimte rekni mi , nebo posli mi nejaky navod mailem, jak sundat ten stredni panel - palubovku. ja kdyz jsem to lakovala v zime ,tak jsem to musela cele oblepit a lakovat primo v aute protoze at jsem to pacila jak jsem to pacila tak to proste ve stredu na necem drzelo a neslo to ven... :( tak mi prosim porad. nebo i nekdo jiny kdo to zna. dekuji :wink:
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
Formík

odpověď na špatný chod motoru

Příspěvek od Formík »

Špatné starty, nebo nepravidelný chod motoru za studena může být způsoben několika chybami. Nejčastěji to bývá nepravidelný chod motoru, zapříčiněný poruchou softwaru v řídící jednotce (hlavně u motorů 1.1).. stačí proto, aby někde ve značkovém servisu přehrály tento program znova a vše bude v pořádku... Při pocitu, jako by chtěl motoru opět "zdechnout" po startu se přesvědčte, zda jste otočili klíčkem ve spínací skříňce, až zhasla kontrolka vstřikování paliva.. a poslední možná varianta poruchy je, že máte špatné těsnění pod hlavou, olej se mísí s vodou a automobil funguje jen na 3. válce, ale to je už méně pravděpodobné.....
lacin

Příspěvek od lacin »

Jo, samoštely na ventilech na 1,1 Punto, jo??? :-)))))))))))))))))))))))))) Hustonářez...
Martas

doplnění oleje

Příspěvek od Martas »

Ještě bych potřeboval poradit, co za olej byste doporučili na dolití Punta 1.1 , původní majitel ho snad měnil loni, takže výměnu bych ještě odložil. Jde o to, že nevím přesně, co tam dal.
Dík.
M.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No jestli menil olej loni, tak urcite vymen. Jeste k tomu, ze ho SNAD menil... Takze vymena urcite. A nejlepe tam nalij nejakej 10W-40.
Dušan
Začátečník
Příspěvky: 13
Registrován: 10 říj 2005, 22:10
Bydliště: Mladá Boleslav

Olej do Punta

Příspěvek od Dušan »

Leju do Punta olej 10W/40 od Texaca, doporučuji a cena 5 litrů cca od 650,- do 750,- Kč :wink:
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Kaufik píše:
lacin píše:No jestli menil olej loni, tak urcite vymen. Jeste k tomu, ze ho SNAD menil... Takze vymena urcite. A nejlepe tam nalij nejakej 10W-40.
já bych dopručoval do 1,1 .... 15w-40
já bych dopručoval do 1,1 .... 10W-40 minimalne.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Tak to je ok... Ja sem tedka delal krouzky a voditka ventilu, tak uvidim, jak to bude chlemtat me...
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

To je fakt, ale me vydrzelo tesneni pod hlavou 20 tis. km :-( , no a kdyz uz sem to rozdelaval, tak uz sem tam zrovna udelal ty krouzky a voditka. No hele... Stalo me to cely 2 litry (krouzky, tesneni pod hlavu, gufirka na ventily a gufero na vacku...) a pracu sem si delal ja, takze pohoda... ;-) Ty 3 roky, co to tak jeste budu mit, to bude v poho, no a pak bude nejakej Stilous, nebo nejaka 147ma... ;-)
ers.

Příspěvek od ers. »

mam punto 1.1i,55S r.97 a mam problem ,ze kdyz jedu rekneme 50 a "prislapnu" tomu tak priblizne 2s se nic nedeje a pak pozvolna je znat akcelerace.Je mi jasne ,ze pri motoru 1.1i to neni "zihadlo" ale i tak se me to nezda....Podle me to vypada na cidlo otacek nebo lambda sondu, ale nejsem si zase az tak moc jist, protoze do toho vidim jenom zakladne....Dalsi problem je spotreba-Jezdim na Vpower 95 a vychazi mi to kolem 8 litru coz se mi zda strasne moc...Mate nekdo nejaky tip nebo radu ? Diky moc
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“