obtizne razeni a chrasteni v motoru

Všeobecná témata týkající se motoru, např. servo, topení, rozvody apod.

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

zbynek
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 19 lis 2006, 20:33

obtizne razeni a chrasteni v motoru

Příspěvek od zbynek »

Ahoj Multiplaci,
prave jsem zakoupil Multiplu Bipower SX 2001, najeto 110 tis. a 2 veci se mi nepozdavaji.
Dokazal by mi nekdo poradit, co s tim? Pripadne me uklidnit, ze to je normlani a nemam se znepokojovat :)
Na oplatku budu zverejnovat sve poznatky s Multiplou, hned jak nejake ziskam. Sibuju :D
Dekuju moc, zbynek

1. jde dost tezko radit, zejmena pri podrazovani. Trochu pomuze protocit motor pred zarazenim, ale i tak to jde dost tezko a dokonce obcas "hrabnou" zuby.

2. kdyz pustim plyn pri zarazene rychlosti (brzdeni motorem), ozve se z motoru zretelne chrasteni. Prestane to, az kdyz zas pridam plyn.
Podobne chrasteni se taky objevuje pri pridani plynu na nizkych otackach (kdyz je trosku "priduseny" motor).
Multipla Bipower SX, 2001
Reklama
 

prevod
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 13 zář 2005, 13:51
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prevod »

.. to chrastenie ide urcite z motora ? ...ja by som to videl na prevodovku ...
a to ze obcas zaradi "cez zuby" znamena ,ze mas zle synchrony :? ..robi ti to len pri jednom stupni ,al. pri viacerych ? ..

a ak som dobre rozumel ...pri preradovani sa ti radi lahsie ako pri podradovani ? ...lebo s tymto som sa este nikdy nestretol ...a to som dodrbal uz par prevodoviek ((;
zbynek
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 19 lis 2006, 20:33

Příspěvek od zbynek »

Zdravim!
to chrasteni jde "z oblasti motoru", popravde nevim jestli z motoru nebo prevodovky, slysim to jen za jizdy a tudiz nepoznam odkud vychazi...

Horsi razeni je zejmena na "horni stupne" neboli na 3 a na 5.
2 a 4 je celkem OK.
Priklad problemu:
- jedu po dalnici z kopce dolu a tak vyradim na neutral a setrim. Zaradit pak zpatky 5ku temer nejde. Leda po protoceni motoru aspon na 4tis. otacek.
- podrazovani ze 4 na 3 jde taky tezko

Napada me jeste: nemuze to byt spojkou? Jde dost tezko. A nebo ty synchorny?

Diky, z
Multipla Bipower SX, 2001
srokis
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 23 kvě 2006, 09:42
Bydliště: Jeseník

Příspěvek od srokis »

Zdravím,

mám rovněž Multi Bipower SX z roku 2000 a potýkám se ze stejným problémem. To "chrastění" přisuzuju spojce, potažmu spojkovému ložisku. Ozývá se to především v oblasti nízkých otáček. Řadit lze jakoby hůř a dost těžko (chybí tam ta plynulost), musím vždy vystihnout správné otáčky, nicméně přes zuby to ale nejde. Zatím to vše nechávám tak jak to je - problém se nezhoršuje, ale vím že oprava mě stejně nemine. :cry:
srokis
antsat
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 09 lis 2005, 22:56
Bydliště: Holýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od antsat »

Také jsem měl podobný problem,pak přišla rána a díra v převodovce.Převodovka pasuje z fiat marea a dá se koupit za 5=7000 plus práce cca 2000.Já jsem měl další smůlu mne odešel i náhon tachometru.Mam tu jeden navíc týden před dovolenou se mi sešli dva ks.
Fiat MULTIPLA 1,9JTD, vyrobena 1999 výbava, couvací čidla, ABS, 4x el.okna, klima,603 95 67 95 Pokud to neberu, pošlete SMS www.antsat.net Prodej satelitních kompletů E-SHOP. Po celý rok sleva pro majitele Fiatů 3-5% Multipla Dohodou !!!
zbynek
Začátečník
Příspěvky: 20
Registrován: 19 lis 2006, 20:33

Příspěvek od zbynek »

Po delší době jsem se dostal k tomu, abych dal auto do servisu - originál fiat.
Vyměnili rozvody vč. kladek, zkontrolovali táhla řazení, ale to nepomohlo. Chrastění i špatné řazení přetrvává.

Nabídli mi následující vysvětlení:
- těžké řazení má na vině nejspíš spojka, protože jde už ztěžká a dříve nebo později se bude muset vyměnit. Případně za to může špatná funkce synchronů v převodovce (obojí pouze odhad).
- chrastění je také převodovkou. Údajně když se brzdí motorem, dosedají na sebe prý zuby z opačné strany a to způsobuje chrastění. Moc se mi to nezdá, ale nejsem odborník a tak nevím.

Každopádně opravu spojky i převodovky jsem teď nenechal udělat - na doporučení Fiatu je lepší to udělat až spojka doslouží. Pak se bude muset motor i převodovka hlouběji rozebrat a obojí se při té příležitosti může vyšetřit.

Napadá případně někoho něco?

Jinak já s tím teda budu jezdit dál a až se něco vyvrbí, zas dám vědět.
Ahoj
zbynek
Multipla Bipower SX, 2001
Václaf
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 25 říj 2006, 16:19
Bydliště: Uherské Hradiště

převodovka

Příspěvek od Václaf »

Jedna známá, která má taky MULTI, měla problémy s řazením, občas nešla zařadit rychlost, nebo zase vypadávala. Posléze (le bylo už pozdě) zjistili ve Fiatu, že prasklo gufero na převodovce a vytekl převodový olej. Takže doporučuju překontrolovat hladinu převodového oleje. Ale samozřejmě to může být úplně něčím jiným :?
Multi 1,9 JTd
peta
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 18 srp 2006, 09:53
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od peta »

Jestli tam musíš rvát rychlosti silou ta je to přidřená páka na který je připojený lanko spojky. Jsou tam dvě mosazný futra který rádi přituhnou. Stojí 40 Kč. ( jedině originál z Fiatu), ale horší je, že musí celá převodovka ven.
Roba
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 31 srp 2006, 00:15

Příspěvek od Roba »

S chrastěním v motoru nevím,ale když mi šlo špatně řadit(jednička a zpátečka počítaly zuby,vyšší rychlosti šly lépe ale podřazování chtělo vyšší otáčky),nechal jsem si přitáhnout lanko spojky a objednal se na výměnu spojky a dobře jsem udělal neboť po 500km(Brno a zpět) to bylo stejné.Při výměně spojky zjištěno:packy přítlačáku- v háji,ložisko taktéž a lamela byla také "v očekávání" a automechanik také mluvil o nějakém zatuhlém táhle či co... Zdálo se mi,že při 85tis km je na spojku trochu brzy,ale vzhledem k tomu,že předchozí majitel byla žena a že často tahám karavan(obzvláště při parkování bývá spojka cítit),už se tolik nedivím.Problémy s řazením samozdřejmě zmizely...
P.S. Na to až se spojka vyvrbí bych asi raději nečekal - může to být daleko od domova(celou cestu do Brna jsem se trochu klepal) případně uprostřed křižovatky a pod.
ok2clj
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 26 čer 2007, 19:57
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Občas nejde "jednička"

Příspěvek od ok2clj »

Já mám trošku jiný problém. Někdy má mulťa období, kdy tam na volnoběh (auto stojí) nejde zařadit jednička. Stává se to typicky na křižovatce, když čekám na červenou. Nakonec se to povede, ale nervozita značná.
Tento stav se projevuje třeba týden, pak několik měsíců nic a opět. Jev se nezhoršuje, ale znepříjemnuje život.
Máte někdo podobné zkušenosti a co s tím?
mkn
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 04 čer 2007, 17:44
Bydliště: Neděliště

Příspěvek od mkn »

Také se mi občas stane, že tam nejde např. po stání na červenou zařadit 1, ale více u zpátečky. Vždy pomůže pustit spojkový pedál, znovu sešlápnout a jde to. Nevěnuji tomu velkou pozornost. Multipla je mé 4. auto a dělaly to všechny.
Multipla 1.6 16V - červená-metal
pado
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 02 úno 2008, 21:12

rada

Příspěvek od pado »

Tento isty problem mal kamos na fiae brava.Nakoniec zostala diera v prevodovke a vylamane zuby+odišla aj spojka.
ok2clj
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 26 čer 2007, 19:57
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: rada

Příspěvek od ok2clj »

pado píše:Tento isty problem mal kamos na fiae brava.Nakoniec zostala diera v prevodovke a vylamane zuby+odišla aj spojka.
Každopádně to nervu násilím - čekám až zapadne. Jinak žádný chastění z motoru není. Vidíte to na spojku nebo převodku?
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Příspěvek od darko »

se řazením lichých stupnů jsem měl taky problém,kompletní výměna spojky+olej a bylo po problému
vladimir kunert
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 23 dub 2006, 20:37
Bydliště: Břeclav

...

Příspěvek od vladimir kunert »

Je dost podstatné jaký máte motor.Spojka je všeobecně u multiply celkem podimenzovaná...pokud máte 110 a výš obával bych se selhání dvoumotového setrvačníku.Celkem palba...
vivat MULINA !!
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - všeobecně“