obtizne razeni a chrasteni v motoru
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
obtizne razeni a chrasteni v motoru
Ahoj Multiplaci,
prave jsem zakoupil Multiplu Bipower SX 2001, najeto 110 tis. a 2 veci se mi nepozdavaji.
Dokazal by mi nekdo poradit, co s tim? Pripadne me uklidnit, ze to je normlani a nemam se znepokojovat
Na oplatku budu zverejnovat sve poznatky s Multiplou, hned jak nejake ziskam. Sibuju
Dekuju moc, zbynek
1. jde dost tezko radit, zejmena pri podrazovani. Trochu pomuze protocit motor pred zarazenim, ale i tak to jde dost tezko a dokonce obcas "hrabnou" zuby.
2. kdyz pustim plyn pri zarazene rychlosti (brzdeni motorem), ozve se z motoru zretelne chrasteni. Prestane to, az kdyz zas pridam plyn.
Podobne chrasteni se taky objevuje pri pridani plynu na nizkych otackach (kdyz je trosku "priduseny" motor).
prave jsem zakoupil Multiplu Bipower SX 2001, najeto 110 tis. a 2 veci se mi nepozdavaji.
Dokazal by mi nekdo poradit, co s tim? Pripadne me uklidnit, ze to je normlani a nemam se znepokojovat
Na oplatku budu zverejnovat sve poznatky s Multiplou, hned jak nejake ziskam. Sibuju
Dekuju moc, zbynek
1. jde dost tezko radit, zejmena pri podrazovani. Trochu pomuze protocit motor pred zarazenim, ale i tak to jde dost tezko a dokonce obcas "hrabnou" zuby.
2. kdyz pustim plyn pri zarazene rychlosti (brzdeni motorem), ozve se z motoru zretelne chrasteni. Prestane to, az kdyz zas pridam plyn.
Podobne chrasteni se taky objevuje pri pridani plynu na nizkych otackach (kdyz je trosku "priduseny" motor).
Multipla Bipower SX, 2001
- Reklama
.. to chrastenie ide urcite z motora ? ...ja by som to videl na prevodovku ...
a to ze obcas zaradi "cez zuby" znamena ,ze mas zle synchrony ..robi ti to len pri jednom stupni ,al. pri viacerych ? ..
a ak som dobre rozumel ...pri preradovani sa ti radi lahsie ako pri podradovani ? ...lebo s tymto som sa este nikdy nestretol ...a to som dodrbal uz par prevodoviek ((;
a to ze obcas zaradi "cez zuby" znamena ,ze mas zle synchrony ..robi ti to len pri jednom stupni ,al. pri viacerych ? ..
a ak som dobre rozumel ...pri preradovani sa ti radi lahsie ako pri podradovani ? ...lebo s tymto som sa este nikdy nestretol ...a to som dodrbal uz par prevodoviek ((;
Zdravim!
to chrasteni jde "z oblasti motoru", popravde nevim jestli z motoru nebo prevodovky, slysim to jen za jizdy a tudiz nepoznam odkud vychazi...
Horsi razeni je zejmena na "horni stupne" neboli na 3 a na 5.
2 a 4 je celkem OK.
Priklad problemu:
- jedu po dalnici z kopce dolu a tak vyradim na neutral a setrim. Zaradit pak zpatky 5ku temer nejde. Leda po protoceni motoru aspon na 4tis. otacek.
- podrazovani ze 4 na 3 jde taky tezko
Napada me jeste: nemuze to byt spojkou? Jde dost tezko. A nebo ty synchorny?
Diky, z
to chrasteni jde "z oblasti motoru", popravde nevim jestli z motoru nebo prevodovky, slysim to jen za jizdy a tudiz nepoznam odkud vychazi...
Horsi razeni je zejmena na "horni stupne" neboli na 3 a na 5.
2 a 4 je celkem OK.
Priklad problemu:
- jedu po dalnici z kopce dolu a tak vyradim na neutral a setrim. Zaradit pak zpatky 5ku temer nejde. Leda po protoceni motoru aspon na 4tis. otacek.
- podrazovani ze 4 na 3 jde taky tezko
Napada me jeste: nemuze to byt spojkou? Jde dost tezko. A nebo ty synchorny?
Diky, z
Multipla Bipower SX, 2001
Zdravím,
mám rovněž Multi Bipower SX z roku 2000 a potýkám se ze stejným problémem. To "chrastění" přisuzuju spojce, potažmu spojkovému ložisku. Ozývá se to především v oblasti nízkých otáček. Řadit lze jakoby hůř a dost těžko (chybí tam ta plynulost), musím vždy vystihnout správné otáčky, nicméně přes zuby to ale nejde. Zatím to vše nechávám tak jak to je - problém se nezhoršuje, ale vím že oprava mě stejně nemine.
srokis
mám rovněž Multi Bipower SX z roku 2000 a potýkám se ze stejným problémem. To "chrastění" přisuzuju spojce, potažmu spojkovému ložisku. Ozývá se to především v oblasti nízkých otáček. Řadit lze jakoby hůř a dost těžko (chybí tam ta plynulost), musím vždy vystihnout správné otáčky, nicméně přes zuby to ale nejde. Zatím to vše nechávám tak jak to je - problém se nezhoršuje, ale vím že oprava mě stejně nemine.
srokis
-
- Začátečník
- Příspěvky: 15
- Registrován: 09 lis 2005, 22:56
- Bydliště: Holýšov
- Kontaktovat uživatele:
Také jsem měl podobný problem,pak přišla rána a díra v převodovce.Převodovka pasuje z fiat marea a dá se koupit za 5=7000 plus práce cca 2000.Já jsem měl další smůlu mne odešel i náhon tachometru.Mam tu jeden navíc týden před dovolenou se mi sešli dva ks.
Fiat MULTIPLA 1,9JTD, vyrobena 1999 výbava, couvací čidla, ABS, 4x el.okna, klima,603 95 67 95 Pokud to neberu, pošlete SMS www.antsat.net Prodej satelitních kompletů E-SHOP. Po celý rok sleva pro majitele Fiatů 3-5% Multipla Dohodou !!!
Po delší době jsem se dostal k tomu, abych dal auto do servisu - originál fiat.
Vyměnili rozvody vč. kladek, zkontrolovali táhla řazení, ale to nepomohlo. Chrastění i špatné řazení přetrvává.
Nabídli mi následující vysvětlení:
- těžké řazení má na vině nejspíš spojka, protože jde už ztěžká a dříve nebo později se bude muset vyměnit. Případně za to může špatná funkce synchronů v převodovce (obojí pouze odhad).
- chrastění je také převodovkou. Údajně když se brzdí motorem, dosedají na sebe prý zuby z opačné strany a to způsobuje chrastění. Moc se mi to nezdá, ale nejsem odborník a tak nevím.
Každopádně opravu spojky i převodovky jsem teď nenechal udělat - na doporučení Fiatu je lepší to udělat až spojka doslouží. Pak se bude muset motor i převodovka hlouběji rozebrat a obojí se při té příležitosti může vyšetřit.
Napadá případně někoho něco?
Jinak já s tím teda budu jezdit dál a až se něco vyvrbí, zas dám vědět.
Ahoj
zbynek
Vyměnili rozvody vč. kladek, zkontrolovali táhla řazení, ale to nepomohlo. Chrastění i špatné řazení přetrvává.
Nabídli mi následující vysvětlení:
- těžké řazení má na vině nejspíš spojka, protože jde už ztěžká a dříve nebo později se bude muset vyměnit. Případně za to může špatná funkce synchronů v převodovce (obojí pouze odhad).
- chrastění je také převodovkou. Údajně když se brzdí motorem, dosedají na sebe prý zuby z opačné strany a to způsobuje chrastění. Moc se mi to nezdá, ale nejsem odborník a tak nevím.
Každopádně opravu spojky i převodovky jsem teď nenechal udělat - na doporučení Fiatu je lepší to udělat až spojka doslouží. Pak se bude muset motor i převodovka hlouběji rozebrat a obojí se při té příležitosti může vyšetřit.
Napadá případně někoho něco?
Jinak já s tím teda budu jezdit dál a až se něco vyvrbí, zas dám vědět.
Ahoj
zbynek
Multipla Bipower SX, 2001
převodovka
Jedna známá, která má taky MULTI, měla problémy s řazením, občas nešla zařadit rychlost, nebo zase vypadávala. Posléze (le bylo už pozdě) zjistili ve Fiatu, že prasklo gufero na převodovce a vytekl převodový olej. Takže doporučuju překontrolovat hladinu převodového oleje. Ale samozřejmě to může být úplně něčím jiným
Multi 1,9 JTd
S chrastěním v motoru nevím,ale když mi šlo špatně řadit(jednička a zpátečka počítaly zuby,vyšší rychlosti šly lépe ale podřazování chtělo vyšší otáčky),nechal jsem si přitáhnout lanko spojky a objednal se na výměnu spojky a dobře jsem udělal neboť po 500km(Brno a zpět) to bylo stejné.Při výměně spojky zjištěno:packy přítlačáku- v háji,ložisko taktéž a lamela byla také "v očekávání" a automechanik také mluvil o nějakém zatuhlém táhle či co... Zdálo se mi,že při 85tis km je na spojku trochu brzy,ale vzhledem k tomu,že předchozí majitel byla žena a že často tahám karavan(obzvláště při parkování bývá spojka cítit),už se tolik nedivím.Problémy s řazením samozdřejmě zmizely...
P.S. Na to až se spojka vyvrbí bych asi raději nečekal - může to být daleko od domova(celou cestu do Brna jsem se trochu klepal) případně uprostřed křižovatky a pod.
P.S. Na to až se spojka vyvrbí bych asi raději nečekal - může to být daleko od domova(celou cestu do Brna jsem se trochu klepal) případně uprostřed křižovatky a pod.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26 čer 2007, 19:57
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Občas nejde "jednička"
Já mám trošku jiný problém. Někdy má mulťa období, kdy tam na volnoběh (auto stojí) nejde zařadit jednička. Stává se to typicky na křižovatce, když čekám na červenou. Nakonec se to povede, ale nervozita značná.
Tento stav se projevuje třeba týden, pak několik měsíců nic a opět. Jev se nezhoršuje, ale znepříjemnuje život.
Máte někdo podobné zkušenosti a co s tím?
Tento stav se projevuje třeba týden, pak několik měsíců nic a opět. Jev se nezhoršuje, ale znepříjemnuje život.
Máte někdo podobné zkušenosti a co s tím?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26 čer 2007, 19:57
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: rada
Každopádně to nervu násilím - čekám až zapadne. Jinak žádný chastění z motoru není. Vidíte to na spojku nebo převodku?pado píše:Tento isty problem mal kamos na fiae brava.Nakoniec zostala diera v prevodovke a vylamane zuby+odišla aj spojka.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 46
- Registrován: 23 dub 2006, 20:37
- Bydliště: Břeclav
...
Je dost podstatné jaký máte motor.Spojka je všeobecně u multiply celkem podimenzovaná...pokud máte 110 a výš obával bych se selhání dvoumotového setrvačníku.Celkem palba...
vivat MULINA !!