jasny, takova ostuda nechat se předjet puntem v puntuVencapunto píše:Já jenom jednou jen na zkoušku.Ae co můžeš dělat když je na tebe přilepený černý punto,přece ho nenecham předject.
TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 315
- Registrován: 09 pro 2007, 15:33
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
Pochopil si to dobře.Matto píše:standor-neviem či som tomu dobre pochopil,ale 6 kvalt s MK2sport.,alebo stila,sa dá dať do MK1?
ozaj a náhodou neviete ako je to s prevodovkami v MK1,myslím či existuje viacero typov prevodoviek s rozdielnými dlžkami prevodov:?:
Převodovky jsou u různých verzí a pro jiný trh, z jinými převodovými poměry.
Nejjednodušší je vyměnit jenom pětkové kolečka.To byl můj případ než jsem si sehnal šestikvalt.Mám verzi sporting Mk1.Točilo to na pětku při 130km/h asi 4500/ot.Po výměně pětkových koleček z jiné převodovky jsem sundal otáčky asi o 400. Takže pak byla mezi 4 a 5 trochu větší "díra" .Ale už sem netočil motor na dálnici jak "flexu"
U Mk2 sporting to pak asi Taliáni pochopili a dali tam šestikvalt v sérii.Pět kvaltů stejných jak sem měl já a pak navíc šestku.
Zase na druhou stranu šestka v MK2 je stejně dlouhá jako pětka v pětikvaltu Mk2.Jsou ty kvalty víc za sebou a "vo tom to je"
Kdyby někdo fakt moc chtěl ,dal bych tady ty tabulky z převodovými poměry. Jsou ale v knížce co bývá k novému autu.
U stila byla v tom šestikvaltu myslím akorát trochu kratší jednička jinak je stejný jak MK2 Sporting.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
No tak zrovna tatík má Punto 55 dovezené z Francie a převodovku tak dlouhou ,že tu pětku hodíš tak akorát z macochy.A to ještě po sundání toho deklu z boku převodovky a spočítání zubů a převodového poměru jsme ani tak dlouhou pětku v té tabulce co mám já nenašli.To by mohl zase někdo zjistit kdo má tu knížečku z roku 98a výš.Já mám ty poměry z roku 95.a pak punto MK2.Pun-to píše:Jedině dát převodovku ED (do některejch zemí se montovala jako standart - třeba Francie)
Každopádně je jeho pětka o dost delší než moje šestka a má o 30 koní míň.Po městě je aktuální tak akorát trojka.Takže až se bude někdy měnit spojka tak se tam dá i ta moje původní převodovka nebo šestikvalt co je na té fotce v mém prvním příspěvku.
Mam to samé Ale však, rozhulákat se to s tim dá na 180Matto píše:mna by velmi zaujímalo akú prevodovku mám v šPuntovi(MK1 1,2 75 ELX r.v.95) ja,zdá sa mi velmi krátka,v meste sústavne1,2,3,4 a pri 100km/h točím na 5tke 3000ot/min. čo sa mi zdá teda dosť,ale celkom ma potešil standor,už mi ,,len,,zostáva zohnať kvalt z MK 2 sport.,alebo Stila a bude sa meniť.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 14 srp 2006, 21:30
- Bydliště: RYCHVALD
- Kontaktovat uživatele:
Tak tolik se tu těch šestikvaltů asi nepovaluje.S bratránkem už jste 3.Má taky 75ku
Tady jsou ty převodové poměry.
Punta Mk1 to je z roku 95.Punta Mk2 asi 2001
U těch převodovek jdou lehce vyměnit jen ty pětkové kolečka.sundáš z boku převodovky ten dekl a pod ním jsou hned ty 2 pětkové.
Já jsem si tehdy pomohl o cca otáček.Určitě to půjde vyměnit i u toho 1,6 nebo dízlu.Třeba z tipa
Tady jsou ty převodové poměry.
Punta Mk1 to je z roku 95.Punta Mk2 asi 2001
U těch převodovek jdou lehce vyměnit jen ty pětkové kolečka.sundáš z boku převodovky ten dekl a pod ním jsou hned ty 2 pětkové.
Já jsem si tehdy pomohl o cca otáček.Určitě to půjde vyměnit i u toho 1,6 nebo dízlu.Třeba z tipa
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°
Já bych to zkusil otevřít skříň a vyměnit kolečka ale z čeho přesně je vzít aby šly nasadit a zas skříň zavřít??? nemá tady někdo tip jak na to a co je potřeba??? respektive ty kolečka vzít z jaký převodovky???
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°
a ako to je u diesla? 1.7TD mk1 ,tá prevodovka sa mi dosť krátka zdá,na 5-tke max 140 na dialnici. neriešil to niekto ? inú prevodovku tam?alebo 6q? prípade prevodovku z tipa? neskúšal to niekto?
[B]Fiat Punto 1.7TD 51kw[/b] egrOff katOff,podvozok -56/-60,holá rúra,čerpadlo + turbo+/Fmic In progress. Rozvod R.I.P 10 000 pred vymenou
Punto- http://tinyurl.com/8vkmzw2
[b][color=#FF0000]Diagnostika vozidiel Fiat,Alfa,Lancia,VW,Audi,Škoda,Seat.0915523690[/color][/b]
Punto- http://tinyurl.com/8vkmzw2
[b][color=#FF0000]Diagnostika vozidiel Fiat,Alfa,Lancia,VW,Audi,Škoda,Seat.0915523690[/color][/b]
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°
Na TD Punto by možná šla nasadit převodovka z Fiata Tipo 1,9 TD ale nevim jen si matně vzpomínám že se to kdysi možná zde řešilo?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°
no len ide o to,či stačí,prehodiť celú prevodovku,alebo preskladávať vnútro do punťáckeho obalu.lebo moja prevodovka už veľmi netesní a presakuje olej,´hneď ako auto prišlo som kontroloval olej v prevodovke lebo škrípala a vo vyšších otačkach išla ťažšie dvojka tak som z celkovej náplne 1,7litra dolieval asi 1,5
[B]Fiat Punto 1.7TD 51kw[/b] egrOff katOff,podvozok -56/-60,holá rúra,čerpadlo + turbo+/Fmic In progress. Rozvod R.I.P 10 000 pred vymenou
Punto- http://tinyurl.com/8vkmzw2
[b][color=#FF0000]Diagnostika vozidiel Fiat,Alfa,Lancia,VW,Audi,Škoda,Seat.0915523690[/color][/b]
Punto- http://tinyurl.com/8vkmzw2
[b][color=#FF0000]Diagnostika vozidiel Fiat,Alfa,Lancia,VW,Audi,Škoda,Seat.0915523690[/color][/b]
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 02 úno 2008, 22:25
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TYP - Výměna původní 5° převodovky za 6°
Já mám skříň na TD 99 má najeto 80 tis km suším ji už léta jako záložní za 2500,-může měnit majitele. Ale délka převodů je standartní. 70tka má trochu delší trochu delší diferák 3,7 než na 60tka 3.8 rozdíl je to však směšný. Šestikvalt z toho neuděláš,ten přišel až s 1,3JTD a to má novej blok a 6 kvalty bývaj 3 hřídelový protože stavebně se za 5tku už 6tka většinou nevejde neb by nešlo zatáčet do plného pravho rejdu. Tipo TD má širší a větší kola umře ve 170ti, Punto ve 155-160 nebude tam tedy velkej rozdíl v zpřevodování. Jak pětku neprodlolužíš o někde mezi 10-20% nemá smysl se do toho pouštět,stejně je to dobré jen pro dálniční jezdce na okreskách jen na obtíž. O kolik procent prodloužíš o tolik procent cca musíš jet na ten samý kvalt rychleji aby nastal turboefekt. Takže kdo prodlouží tak hned pak zvyšuje výkon aby nebyl nasrán.
Leo