Nestartuje -4C ???
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 21 pro 2007, 08:19
Nestartuje -4C ???
Zdravím, mám pořád problém se startováním když je teplota -4C. Jakoby nedocházelo palivo do motoru. Byl jsem v servisu vyměnili svíčky + kable. Zdálo se být OK. Na diagnostice všechno ok. Ale přišel zase mráz a je to to samé. Při startování je slyšet syčící zvuk při výfuku. Pak něco jako prasklo, zasyčelo a startuje bez problému. Jakoby někde byla námraza??? Prosím o nějakou radu co s tím. (Multipla - 99/ 1.6) Díky Tomáš
- Reklama
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 21 pro 2007, 08:19
Popis: když je kolem 0C tak je vše OK. Problémy nastanou když je kolem -4C. Startování chytne, natočí motor ale v zápětí zhasne, protože jakoby nedojde benzín. V zadní části nápravy u výfuku je slyšet syčení, které postupně slábne až přestane. Myslím si, že je někde sraženina ledu a podtlakem se nasává benzín- což charakterizuje to syčení. Po chvíli zase přetočí, chytne třeba na 5 sekund a zase zhasne. Dnes ráno když jsem to zkoušel tak asi po 20min, když se syčení skracovalo tak najednou jakoby se něco uvolnilo, ruplo nebo zasyčelo dost hlasitě a už to startovalo v pohodě jakoby nic. Proto si myslím, že se někde tvoří námraza. Velfobín jsem dnes už nalil tak uvidím co bude zítra. Na servisu jsem byl kvůli tomu ale nic nezjistili. Na počítači všechno OK. Vyměnili mi svíčky a kable na svíčkách (po přeměření byly skoro nulové hodnoty) tak myslel, že to bude tím. Ale jak vidět tak problém přetrvává dál... Baretka je "zatím" OK.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 21 pro 2007, 08:19
V neděli to "ruplo".... Už alespoň vím co to je. Nevím jak se to odborně popsat ale vím, že dochází ve výfuku ke skapalnění. Normálně by měla voda odtékat vyústěním výfuku. Voda ale neodtékal a zůstávala ve výfuku (v zadní části - tlumič) kde při nižších teplotách zamrzla a ucpala koncovku výfuku. Tím pádem neodcházely splodiny z výfuku a dusilo to motor. Nepříjemná věc je to, že při tlaku jaký se v tlumiči udělal došlo k poškození pláště tlumiče - což signalizovalo syčení (jak jsem se zmíňoval minule) a následné ráně kdy se výfuk rozevřel po celé zafalcované části tlumiče. Tím pádem mám rozevřený tlumič a burácí to jako ve sporťáku. Nevím jestli to půjde vyklepat a znova zafalcovat nebo zavařit. Buď byla chyba v osazení výfuku, že neměl spád - tím se voda nedostávala ven nebo nevím??? Tomáš
- godolphin
- Fiaťák
- Příspěvky: 63
- Registrován: 21 črc 2007, 16:18
- Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
- Kontaktovat uživatele:
Voda vo výfuku
Cca pred 2 týždňami prídem ráno k autu, otočím kľúčik, čerpadlo normálne "zahučí" idem naštartovať...a nič... len syčanie spod podvozku. Normálne sa mi roztriasli kolená čo sa stalo lebo na druhý deň som mal ísť na dovolenku.
Vďaka bohu za toto fórum, ktoré som prelúskal od A po Z a nebolo to nič iné ako už toľko omieľaná voda v tlmiči výfuku. Nepomohlo nič iné len auto naložiť na odťahový voz, zdvihnúť, odmontovať celé výfukové potrubie a pekne krásne nechať vodu, vlastne ľad vo výfuku nech sa roztopí a povylievať z neho.
Vytieklo z toho toľko sajrajtu, že som bol až zhrozený. No ale po nahodení "roztopeného" výfuku si Multi znovu priadla ako spokojná mačka a dovolenka bola super, auto šlapalo absolútne bez problémov. Neviem ako vy ale ja už neviem vydržať kedy skončí tá zima, veď predsa jar, leto a teplá jeseň naším Multinkám svedčí najviac, či nie
Vďaka bohu za toto fórum, ktoré som prelúskal od A po Z a nebolo to nič iné ako už toľko omieľaná voda v tlmiči výfuku. Nepomohlo nič iné len auto naložiť na odťahový voz, zdvihnúť, odmontovať celé výfukové potrubie a pekne krásne nechať vodu, vlastne ľad vo výfuku nech sa roztopí a povylievať z neho.
Vytieklo z toho toľko sajrajtu, že som bol až zhrozený. No ale po nahodení "roztopeného" výfuku si Multi znovu priadla ako spokojná mačka a dovolenka bola super, auto šlapalo absolútne bez problémov. Neviem ako vy ale ja už neviem vydržať kedy skončí tá zima, veď predsa jar, leto a teplá jeseň naším Multinkám svedčí najviac, či nie
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 396
- Registrován: 15 led 2008, 13:33
- Bydliště: Prešov, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Nestartuje, syci
tak... mam to iste.. nejde to nastartovat (toci pekne, ale nechytne), syci to .. a vonku je -6 stupnov. Co mozem urobit okrem odtahu do servisu??
Ked to syci, tak uz bude treba aj menit vyfuk?
DIk .
Ked to syci, tak uz bude treba aj menit vyfuk?
DIk .
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
- godolphin
- Fiaťák
- Příspěvky: 63
- Registrován: 21 črc 2007, 16:18
- Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje, syci
Najprv odtiahni auto do garáže a nechaj ho tam až do doby kedy sa ti nepodari nastartovať, to preto lebo mas dnu vo vyfuku velke mnozstvo vody ktora je zamrznuta a tym padom plyny nemaju ako vyjst von a tlačia sa a syčia zo spoju na vyfukovom potrubí. Ak toto urobis tak vyvrtaj malu dierku zo spodu na poslednom tlmiči výfuku a snaž sa v zime ked tuho mrzne stát "čumákom" do kopca to preto aby voda mala ako z výfuku po jazde vytiecť. Multi majú zly sklon potrubia a to robí šarapatu lebo to tam mrzne a auto je "zadusene". Toto mam z vlastnej skúsenosti. Minulu zimu mi auto takto zamrzlo 3 X a po rade od skuseneho Multipliáka - benzináka som urobil to ze som prevrtal na poslednom tlmici výfuku malú dierku a od tej doby sa mi nestalo ze by mi v zime auto zamrzlo a to je u nás v noci bežne aj -15 st.CStanno píše:tak... mam to iste.. nejde to nastartovat (toci pekne, ale nechytne), syci to .. a vonku je -6 stupnov. Co mozem urobit okrem odtahu do servisu??
Ked to syci, tak uz bude treba aj menit vyfuk?
DIk .
PS:ale Ty mas Punto takze ...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Stejný problém se i s popisy řešení nachází zde:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=7522&start=30
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=7522&start=30
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Záleží na tom, jak je na Puňtovi tvarovanej výfuk, pokud také v nějakém místě tvoří sifon, tak by to mohlo být ono. Nebo je uvnitř vysypanej a taky může dělat neplechu (zatřepej si s ním). Syčet může taky spečenej katalyzátor...Stanno píše:este otazka... je to len vysada Multiply alebo sa to stava aj na Puntach..lebo mam Punto.. uz mam na zajtra dohodnuty odtah do podzemnych garazi v OC MAX Dufam, ze ma odtial nevyhodia a auto sa ohreje do zatvorenia garazi ...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- godolphin
- Fiaťák
- Příspěvky: 63
- Registrován: 21 črc 2007, 16:18
- Bydliště: Slovenská republika - LEVOČA
- Kontaktovat uživatele:
U Multi je vyslovene zle vyspadovane vyfukove potrubie a tym padom nakondenzovana voda ostava dnu a mrzne a lad tak potom upcha potrubie a auto je zadusene.Stanno píše:este otazka... je to len vysada Multiply alebo sa to stava aj na Puntach..lebo mam Punto.. uz mam na zajtra dohodnuty odtah do podzemnych garazi v OC MAX Dufam, ze ma odtial nevyhodia a auto sa ohreje do zatvorenia garazi ...
U Punta neviem...
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fiat Multipla 1.6 Benzín, rok výroby 1999
www.fiat-multipla.estranky.cz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zdravím vás, dneska -13 stupňů a podobný problém, s tím rozdílem, že mně to syčí ne ze zadního tlumiče, ale asi někde těsně za svody, protože se mi hulí z motorového prostoru. Auto po chvíli samozřejmě zdechne. Akorát nevím, jestli to bude tou zamrzlou vodou, poněvadž mi Multipla vždycky trochu smrděla po výfukových plynech, tak jestli nemohlo tím mrazem se nějaké načaté těsnění už dodělat... ??
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 396
- Registrován: 15 led 2008, 13:33
- Bydliště: Prešov, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje -4C ???
no.. Punto je uz v garazi u znameho..vecer po neho pojdem a dam vediet, ci mu rozmrazovanie pomohlo ..
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 396
- Registrován: 15 led 2008, 13:33
- Bydliště: Prešov, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje -4C ???
Tak ahojte..
Punto po par hodinach v teplej garazi nastartoval a ide normalne, iba strasne (po vasom) "huli". husty biely dym, ale nadobka chladica netlakuje ani sa auto nedusi..
Poriadne som ho poprehanal, tak dufam, ze sa ten vyfuk zohrial a voda odparila a rano nastartujem.
Vyfuk uz ma celkom pekny "ostry" zvuk, tak je asi na vymenu a cosi v nom aj hrka...
Takze tak.
Prajem pekny vecer
Punto po par hodinach v teplej garazi nastartoval a ide normalne, iba strasne (po vasom) "huli". husty biely dym, ale nadobka chladica netlakuje ani sa auto nedusi..
Poriadne som ho poprehanal, tak dufam, ze sa ten vyfuk zohrial a voda odparila a rano nastartujem.
Vyfuk uz ma celkom pekny "ostry" zvuk, tak je asi na vymenu a cosi v nom aj hrka...
Takze tak.
Prajem pekny vecer
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001