JAK NA TERMOSTAT

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

JAK NA TERMOSTAT

Příspěvek od Saki »

Ahoj všichni,
Mám Multiplu :-) 1.6 16V BiPower
zřejmě mám problém s termostatem. A potřeboval bych pár rad.
Auto slabě topí jezdím cca 6km a na konci trasy je stále vlažný vzduch.
Po delší době jízdy je to o mnoho lepší.
Když sáhnu na hadice vedoucí k chladiči jsou studené což by ukazovalo na funkčnost termostatu. (Otec měl u fábie podobný problém, chladné hadicek chladiči, a po výměně termostatu vše OK) Ale mi se nechce vyhazovat 1 600kč za to abych zjistil, že třeba termostat vadný není.
Topení jsem odvzdušnil.
Mám proto dotaz jak dobře Vám topí Mulťa na plyn?
Je někdo z okolí Frýdku-Místku kdo by byl ochoten se sejít a porovnat teplotu vzduchu :-) vycházejícího z topení?
Nevíte někdo jak co nejjednodušeji zjistit jestli je funkční termostat?
Nebo jak vyřešit slabé topení?

Díky za odpovědi

Saki
Reklama
 

alain1
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 dub 2007, 15:30

Příspěvek od alain1 »

Termostat se dá vyzkoušet doma ve vodě,ale bez tlaku v potrubí může fungovat,ale když je tam tlak tak nemusí mít sílu se otevřít,ale je třeba vymontovat z auta.Jinak si myslím že z topení musí jít dost teplý vzduch i když ne takový jak bez plynu.Vyzkoušeno na třech autach.Já jsem z F-M,ale multiplu nemám,ale jiného itala Lancia.
Tomáš N.
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 14 srp 2007, 20:13
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomáš N. »

Jestli chceš tak mi zavolej na 777660015. Můžem to porovnat. Bydlím kousek od Frýdku.
jakes
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 09 lis 2007, 17:34
Bydliště: Nemile 162

termostat

Příspěvek od jakes »

Zdravím Sakiho,
mám stejný problém s topením, bylo to tím termostatem?
Díky za odpověď Aleš.
Aleš
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

Zdravím, no neměl jsem čas to řešit. Ale v pondělí mi přijde nový taxe vrhnu na výměnu. A je to asi ono a zjistil jsem to tak: nechal jsem auto stát na místě se zapnutým motorem a počkal až půjde hodně horký vzduch z topení. No a paxem se rozjel a vzduch z topení během jízdy výrazně ochladl. No a taxem na to asi kápnul že je to termostat. Zatím zdar a dám vědět. Čuuuuus
srokis
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 23 kvě 2006, 09:42
Bydliště: Jeseník

Příspěvek od srokis »

Dělalo mi to na začátku minulé zimy úplně stejně, vyměnil jsem termostat a od té doby Mulťa zase krásně topí.
Multi 1,6 Bipower, r.v.2000
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

Zdar, taxem to včera vyměnil. první věc co mě zarazila je že jsem vypustil pouze 3.5 litrů kapaliny což je divné. Výměna proběhla v pohodě odvzdušnění taky. Termostat funguje ale že by to byla spalující horkost to vůbec :( jsem z toho zklamán myslel jsem že to bude topit víc. Topení je dle mého názoru na tak velký interiér slabé. Ještě bych měl dotaz po kolika kilometrech kildné ranní jízdy Vám začne foukat horký vzduch. Mějte se fajn.
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alda »

Mě to topí velice dobře. Je ale fakt, že (díky velikosti) vzadu (asi) nic moc, teda alespoň podle toho co mi hlásí děti. Záleží taky na teplotě venku. Jinak vlažný vzduch začíná odhadem tak po 3km, horký tak do 10km.
1,6 16V BiPower
Saki
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 14 srp 2006, 11:36

Příspěvek od Saki »

Zdar, no taxem to dneska zkoušel jel jsem tak dlouho dokud mi nezapnul větrák na chladiči. Znova to celé odvzdušnil. A nic pouze vlažný vzduch. Když pustím vzduch směr okno a nohy(na kruhovém ovladači) nemám šanci auto vytopit. Je to u Vás stejné? S těma kilometrama je to stejné po cca 3km vlažný vzduch a pak pořád vlažný. Divné jak kdyby bylo ucpané topení nebo nevím. Setkal se s tím někdo?
Dík
Zdar
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Tak mě to JTD taky nějak málo topí. Teploměr na palubním počítači ukáže tak 1 až 2 čárky, což je velmi málo. Tak se ptám, když ani vám to netopilo, ukazoval k tomu teploměr taky málo? Únik chladící kapaliny jsem nezpozoroval. Mám tam sice originál směs Paraflu od počátku, tj. již 5 let, ale tím to snad není.
Maty
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 12 srp 2008, 16:38
Bydliště: MÁM CELKEM V POHO
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maty »

No tak tohle řešim taky a už i v jednom tématu, každopádně mě JTD taky moc netopí a podle displeye se mi to ohřívá na jednu dvě čárky a to jsem dal i karton před chladič :cry: ale zjistil jsem že nejíp to topí když dám teplotu na max a větrák na dvojku sice to chvíly trvá ale vytopim to jak mile dám tři tak je to vlažný a čtyři studeny. Nevíte někdo kde v JTD je termostat ?
FIAT MULTIPLA 1,9JTD 81Kw, FIAT 500 / 1963
mt3
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 14 led 2008, 10:46
Kontaktovat uživatele:

re

Příspěvek od mt3 »

Cau, tak resim naprosto stejny problem u JTD. Na ceste do prace (cca 8 km) mi jde take jen vlazny vzduch, odhaduji to take na termostat, i kdyz nejsem si jisty, protoze ja teplomer nemam a nevim jak ryhle se ohriva voda :( Kazdopadne pokud dam foukani vzduchu na stredove vydechy, vcelku auto trochu vytopim, ale brzy se mi zacnou mlzit okna, a pokud dam foukani jen na predni okno, tak mi jde okamzite chladny vzduch, moc to nechapu.
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matess »

Budu se opakovat, ale hodí se to:
Takže vyzkoušeno dnes, JTD bez přítopu, teplota 0 st.C.
Během 5km dosáhl motor teplotou na 4 čárky. A držel se mezi 3-4 podle terénu, většinou na 4, jen z dlouhého kopce to kleslo na 3. :wink: A celkem to i topilo. :roll:
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
anonyme
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 303
Registrován: 26 dub 2006, 23:18
Bydliště: PRAHA 12

Příspěvek od anonyme »

Během 5km dosáhl motor teplotou na 4 čárky. A držel se mezi 3-4 podle terénu, většinou na 4, jen z dlouhého kopce to kleslo na 3. Wink A celkem to i topilo.
Tak to asi bude normální. Akorát ještě není uvedeno, zda vůz byl plně obsazený, A z kopce se brzdilo motorem, či bez kvaltu? A normálně to začalo topit až po těch 5km, že?
Prostě od JTD bez přídavného topení nelze očekávat srovnatelné teplo jako se zážehovým motorem. JTD má vyšší účinnost využití energie z nafty do pohonu na rozdíl od benzínu.
Uživatelský avatar
Matess
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 26 zář 2008, 09:36
Bydliště: Blasnko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Matess »

Tak tady šlo spíš o to kolik teploty ukazuje normální JTD, s dobrým termostatem, což je podlě mě 3-4.
Jinak jsem jel ve dvou lidech, a motal jsem se po rovině, do kopce, z kopce se zastávkami, razatně i poklidně, město, meziměsto, zpevněná i nezpevná komunikace :wink: :wink:
Začně to topit +/- po 3 km a pak to topí pořád, vetšinou si vystačím s teplotou nastavenou na 24 a automatika větráku. I když webasto na přítop bych bral...
Fiat MAREA Weekend - 100 16V ELX 76Kw *09/1999 (již tatínkova)
Fiat BARCHETTA - 1,8 VFD 96Kw limited edition *02/1998 (služení kráska)
Fiat MULTIPLA - 1,9 JTD 85Kw Dynamic *04/2004 (rodina už se nedusí)
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“