informace 1,3 a 1,4 turbo
Moderátor: peta.smolik
informace 1,3 a 1,4 turbo
Zdravím všechny,
chtěl bych si nechat dovést nějakou turbo verzi UNA a nevím o nich skoro nic.
Takže jsem se chtěl zeptat, jestli to je vůbec dobrý nápad, jak jsou na tom se spolehlivostí, spotřebou atd.. Hlavně mě zajímá právě spolehlivost/poruchovost, nerad bych třeba kupoval každý půlrok nové turbo.
(ten, co by mi to dovezl, je na UNA specialista a třeba to moje 1,0, co od něj mám, je jak nové, takže rizika špatné koupě se až tak nebojím)
Tak co vy na to, poradí mi někdo? Předem díky za názory.
chtěl bych si nechat dovést nějakou turbo verzi UNA a nevím o nich skoro nic.
Takže jsem se chtěl zeptat, jestli to je vůbec dobrý nápad, jak jsou na tom se spolehlivostí, spotřebou atd.. Hlavně mě zajímá právě spolehlivost/poruchovost, nerad bych třeba kupoval každý půlrok nové turbo.
(ten, co by mi to dovezl, je na UNA specialista a třeba to moje 1,0, co od něj mám, je jak nové, takže rizika špatné koupě se až tak nebojím)
Tak co vy na to, poradí mi někdo? Předem díky za názory.
- Reklama
No zaklad je, ze musis o techto autech neco vedet a byt manualne zrucny.
Ono tezko se to popisuje. Pokud je auto v dobrym stavu, tak je spolehlivy. Ale pocitej s tim, ze Uno turbo v dobrym stavu nesezenes, pokud to nebude od nejakyho fandy, jenomze to zase nezaplatis.
Je nekolik verzi turb. Zakladni je 1,3 bezkat. Ta snese nejvic uprav, je z 1,3jek nejsilnejsi. Potom byly nejaky katovky, byly trosku slabsi.
No a pak se zacaly delat 1,4t racing. V cr jsou vetsinou katovky a i tech je malo, existuje par i bezkatovek, ty mely vykon snad nekde ke 120ti konum. S katem 112.
Kdyz uz, sel bych do toho racinga, pokud to nechces nejak hnat do extremnich vykonu. Ale priprav si dost bankovek, levna sranda to nebude.
Turbo menit kazdyho pul roku nebudes, vzdyt dost techto un jezdi na puvodnich turbech. A ikdyby, tu IHInu vl2 sezenes za par penez. V racingovi uz je VL5, ta se shani hur, ale to uz bych pak spis resil turbo jiny, ale to uz sme nekde jinde...
Jinak pravidla pro koupi jsou stejny jako u klasickych un. Takze koroze, koroze a koroze. U turba si davat pozor na to, kolik tlaci turbo (melo by kolem 0,6b) a hlavne, jak rychle nabiha a jaky ma zvuk. Necekej nejaky zazraky, Uno turbo neni zadnej dabel, jak dost lidi pise. V serii je to dost neskodny.
Pocitej s drazsima dilama, jako jsou brzdy, kvalitnejsi olej, castejsi vymeny oleje.
Ono tezko se to popisuje. Pokud je auto v dobrym stavu, tak je spolehlivy. Ale pocitej s tim, ze Uno turbo v dobrym stavu nesezenes, pokud to nebude od nejakyho fandy, jenomze to zase nezaplatis.
Je nekolik verzi turb. Zakladni je 1,3 bezkat. Ta snese nejvic uprav, je z 1,3jek nejsilnejsi. Potom byly nejaky katovky, byly trosku slabsi.
No a pak se zacaly delat 1,4t racing. V cr jsou vetsinou katovky a i tech je malo, existuje par i bezkatovek, ty mely vykon snad nekde ke 120ti konum. S katem 112.
Kdyz uz, sel bych do toho racinga, pokud to nechces nejak hnat do extremnich vykonu. Ale priprav si dost bankovek, levna sranda to nebude.
Turbo menit kazdyho pul roku nebudes, vzdyt dost techto un jezdi na puvodnich turbech. A ikdyby, tu IHInu vl2 sezenes za par penez. V racingovi uz je VL5, ta se shani hur, ale to uz bych pak spis resil turbo jiny, ale to uz sme nekde jinde...
Jinak pravidla pro koupi jsou stejny jako u klasickych un. Takze koroze, koroze a koroze. U turba si davat pozor na to, kolik tlaci turbo (melo by kolem 0,6b) a hlavne, jak rychle nabiha a jaky ma zvuk. Necekej nejaky zazraky, Uno turbo neni zadnej dabel, jak dost lidi pise. V serii je to dost neskodny.
Pocitej s drazsima dilama, jako jsou brzdy, kvalitnejsi olej, castejsi vymeny oleje.
Hustokrutost
Díky díky, jediný, čeho se nebojím, je právě ta koroze. Borec to vozí někde z jižní Itálie, takže to v životě nevidělo sůl a třeba to moje (1,0 33kw, rok 94) je absolutně a naprosto bez stopy koroze. Každý, kdo to viděl, nechtěl věřit, že to není nový auto (ale taky mě to stálo 33k). Najel jsem na tom od března už asi 11000km a jediná závada byl ten modul zapalování, pro který si zítra jedu a trochu špatná geometrie vepředu, ale to už je taky OK.
Zkusím hodit udičku, za kolik by to bylo možný sehnat a uvidíme. Radši bych ale tu 1,3, kvůli pojistce. A že to není rychlý? Měl jsem do jara toyotu MR2, výkon 115 koní a hmotnost prázdná cca 1000kg, max. povolená 1270kg a jezdila velmi slušně. A prázdný Uno má jen něco okolo 700-750kg, ne? Jen má, bohužel, motor i náhon vepředu, ale i tak to nemusí být špatné...
Zkusím hodit udičku, za kolik by to bylo možný sehnat a uvidíme. Radši bych ale tu 1,3, kvůli pojistce. A že to není rychlý? Měl jsem do jara toyotu MR2, výkon 115 koní a hmotnost prázdná cca 1000kg, max. povolená 1270kg a jezdila velmi slušně. A prázdný Uno má jen něco okolo 700-750kg, ne? Jen má, bohužel, motor i náhon vepředu, ale i tak to nemusí být špatné...
Ahoj
To ze uno ma 700-750 kg moze byt ale ma viac kg uno lebo 1,4 a 1,3 su agregaty tazsie takze aj pocitaj s tym ze mas tam aj nejeku vybavu a podobne veci tu plast tam plast a kilo ku kilu a zistiz ze take uno vazi samostatne okolo 920 kg.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 147
- Registrován: 04 črc 2007, 10:54
- Bydliště: Č.Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Mohu taky potvrdit, mám taky auto čestvě dovezený z Italie a fakt jsem nemohl vlastním očím věřit, jak vypadá auto z roku 1992. Všude na spodku byly ještě netknuté papírové nálepky, všechny díly u motoru, brzdové trubičky se lesknou novotou, podběhy původní jasně zářivá barva, výfuk jako nový, nikde ani kapka oleje. Jakoby to auto snad ani nejezdilojean2005 píše:Díky díky, jediný, čeho se nebojím, je právě ta koroze. Borec to vozí někde z jižní Itálie, takže to v životě nevidělo sůl a třeba to moje (1,0 33kw, rok 94) je absolutně a naprosto bez stopy koroze. Každý, kdo to viděl, nechtěl věřit, že to není nový auto (ale taky mě to stálo 33k)....
Nechal jsem udělat nástřik spodku a dutin a běžnou údržbu, oleje, byly třeba vyměnit manžety na poloose a pár drobností. Tak uvidím, jak se na něm podepíše zub času a provoz v ČR.
Cena byla taky velmi podobná, neříkám, že není malá, původně jsem ani UNO nechtěl, ale prostě tomu stavu jsem nemohl odolat, zvláště když jsem na fire v litru slyšel jen samou chválu. Potřeboval jsem něco na popojíždění, malý obsah a spotřeba a když jsem koukal na ostatní srovnatelná auta (Citroen AX, P106, Daihatsu, Suzuki apod) a viděl jejich stav, tak mi zatím UNO přijde jako dobrá volba i vzhledem k dostupnosti ND a cenám. Tak uvidím, co přinese další provoz
To peetan: moje slova, moje slova. A úplně stejný pohnutky, přestal jsem jezdit jako obchodní zástupce a potřeboval jsem něco s levným provozem na pojíždění do práce a na nákupy. Původní idea byla něco jako P205 v ceně do dvaceti, nakonec se vyvrbil fiátek, ale nestěžuji si. Spotřeba v létě při krátkých cestách (do 10km 2-4x denně) cca 5,7litru, opravy žádný a údržba jen olej a filtry a než to zrezne to snad pár let ještě bude jezdit. Jen vlastně pořádně nevím, jestli je to motor s obsahem 900, nebo 999ccm, protože papíry jsou na 84 rok a výkonově je to taky stejné. Dá se to podle něčeho poznat?
Fakt 1.1? To mi hlava nebere, na kastli mám 1.0 i.e., na straně je číslo 45, což by měl být počet koníků a co mám v papírech, to radši ani psát nebudu. Stačí snad jen to, že tam mám rok výroby 84 .
Jo a "vypadá jako by včera vyjel z fabriky", to je víc jak pravda. Najel jsem na něm už 24000 a jediná oprava byla výměna modulu zapalování, jinak jen běžná údržba, olej, filtry, geometrie, atd.
Akorát je to proti mé předchozí MR2 "poněkud" línější, ale s tím už nic nenadělám.
Jo a "vypadá jako by včera vyjel z fabriky", to je víc jak pravda. Najel jsem na něm už 24000 a jediná oprava byla výměna modulu zapalování, jinak jen běžná údržba, olej, filtry, geometrie, atd.
Akorát je to proti mé předchozí MR2 "poněkud" línější, ale s tím už nic nenadělám.
1.0 měly kryt vzducháče a rozvoďáku černý,1.1 modrý
napiš sem typové číslo motoru co je vyražené na bloku
napiš sem typové číslo motoru co je vyražené na bloku
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25 pro 2008, 21:49
- Bydliště: bystricka 37 Zarnovica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ahoj
...ja som vazil svoje 1.3 T a malo 880kg bez vodicaLubosss píše:To ze uno ma 700-750 kg moze byt ale ma viac kg uno lebo 1,4 a 1,3 su agregaty tazsie takze aj pocitaj s tym ze mas tam aj nejeku vybavu a podobne veci tu plast tam plast a kilo ku kilu a zistiz ze take uno vazi samostatne okolo 920 kg.
fiat uno turbo forever
Rád bych připojil do této diskuze a přihodil taky svoje zkušenosti co s tímto autem mám. Jak už tu bylo několikrát řečeno, v jakém stavu se dají tato auta sehnat, musím jen souhlasit. Sám mám uno logo, rok 89, motor 1.1 karburátor, verze sx. Jediné co na něj můžu říct, že jsem spokojenej. Na to jakej malej to má obsah, to má neuvěřitelný výkon, za kterým zaostává např. fabie 1.4 mpi, se kterou mělo moje uno regulérní match. Uno jsem získal za nechutně směšnou částku, takže se dá čekat, že není tip ťop. Sem tam nějaká ta boule, horší lak, ale karoserie jako celek je stále jako nová.
Re: informace 1,3 a 1,4 turbo
podobne,tiez dovoz z Talianska,ale auto nema ani stipku hrdze..
Fiat Uno 1.0i.e FIRE 1993