UNO 1,4ie - ostra vacka

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Lubosss
Fiaťák
Příspěvky: 65
Registrován: 06 led 2007, 14:00

UNO 1,4ie - ostra vacka

Příspěvek od Lubosss »

Ahojte.Mam uno logo 1,4 ie S a chcem sa spitat ci niekto nema skusenosti z ostrou vackou.Ci to zdvihne vykon a okolko.Vdaka :D Inak nevie niekto kolko koni to ma 1,4ie S ???
Reklama
 

Lubosss
Fiaťák
Příspěvky: 65
Registrován: 06 led 2007, 14:00

Příspěvek od Lubosss »

Ahojte.Nema niekto skusenosti s ostrou vackou do una 1,4 ie S?Bo chcel by som vediet ci by sa dala zohnat ostra vacka a kde. :? Lebo uvazujem nad ostrou vackou.Tak by som chcel vediet co to roby na tej 1,4.
slacker
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 21 kvě 2007, 03:27
Bydliště: Trnava, Slovak Republic

Příspěvek od slacker »

S ostrou vackou ti sice neporadim, ale Uno 1.4 i.e. ma 70 koni.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No daji se sehnat ruzny vacky. Jsou dve varianty. Bud si stavajici vacku nechat prebrousit, anebo si vacku koupit primo upravenou, nebo tam dat vacku z jinyho auta.

Kupovat vacku upravenou nedoporucuju, protoze by to nekolikanasobne prevysilo cenu zbytku.

Prebrouseni neni spatna varianta. Doporucit muzu Albrecht Motorsport, cena prebrouseni teto vacky vyjde na cca 5,5 tisice Kč.

Anebo si sezen vacku z Una 1,5 MPi (pozor, musi byt z empéíčka). Z hlavy nevim, kolik stupnu ma vacka 1,4kova, ale jednapetkova je na tom stupnove i zdvihove velice dobre. A sezenes ji kolem litru. Akorat jich uz moc neni. Akorat si ted neuvedomuju, kde ma 1,4 rozdelovac, protoze 1,5 MPi nema drazku na rozdelovac na vacce. Musel by sis ji tam nechat vyfrezovat.

A zvyseni vykonu? U te 1,5tkove pocitej max 4-5 koni. U Albrechtacke bych ocekaval mozna az 10 koni, dost se to projevi tim, ze se bude motor dat lip tocit.
Hustokrutost
Lubosss
Fiaťák
Příspěvky: 65
Registrován: 06 led 2007, 14:00

Příspěvek od Lubosss »

Ahoj lacin tak dakujem Ti za odpoved a pocuj uz len ta vacka z 1,5 mpi ked by som u dal do svojho tak pocitim rozdiel vryvis?.A ako?ak je ostra vacka tak rychlejsie zrichluje?alebo ako?Vdaka za odpovede.
:)
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Ostra vacka je pomerne nepresny termin. V podstate jde o upravu profilu vacky, ktera otevira ventily. Kdyz to hodne zjednodusim, jde o to, aby byla vacka vic pupkata... :-) Viz. neuměle nakresleny obrázek... :-) Obrázek

Ve vysledku jde o to, kdy a na jak dlouho otevre ventil. My potrebujeme, aby byl ventil otevreny dele, aby nasal vice vzduchu a paliva a to stejny u vyfuku. Tim, ze je vic "pupkata", tak drive a vice otevre ventil, to je videt na obrazku. Vetsinou se s casovanim zmeni i zdvih ventilu.

1,5tkova vacka ma docela dobry casovani, ale jak jsem psal, je bez drazky.
Hustokrutost
Lubosss
Fiaťák
Příspěvky: 65
Registrován: 06 led 2007, 14:00

Ahoj

Příspěvek od Lubosss »

Ahoj lacin.Tak dakujem za obrazok a aj za vysvetlenie.Takze ak by som na tu vacku z 1,5i.e dal urobit tu drazku tak malo by byt citit rozdiel ???vsak???Zdar Fiatakom pekny den
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No melo by... :-)
Hustokrutost
Lukasuno
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 27 říj 2007, 19:32

Příspěvek od Lukasuno »

Tak ostrá vačka ti o moc výkon nezvedne Hlavně to nemá smysl protože musíš ladit celej motor a ne jen vačku. Jen ti to posune otáčky někam kde je nebudeš potřebovat.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Lukasuno píše:Tak ostrá vačka ti o moc výkon nezvedne Hlavně to nemá smysl protože musíš ladit celej motor a ne jen vačku. Jen ti to posune otáčky někam kde je nebudeš potřebovat.
V jednom mas pravdu - kdyz uz ladit, tak poradne. Nicmene dovolim si s tebou nesouhlasit, ze ti moc vykon nezvedne. Samozrejme vetsi smysl to ma v kombinaci s jinyma upravama, ale vacka je asi takova cenove nejpristupnejsi soucast motoru, kterou tam i poznas. Apropo jaky parametry vacky jsi mel, resp. testoval? A na jakym aute?
Hustokrutost
Turbo-ie
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 01 lis 2007, 22:21

Příspěvek od Turbo-ie »

ked si das ostru vacku ktora ma ine(ostrejsie) uhly motor bude mat ine casovanie. Navyse to skracuje zivotnost motora
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Ano, bude mit jine casovani. A o to jde... :-) Proto se to dela. Lip casovana vacka je jedna z uprav, ktera zivotnost motoru sice snizi, ale jen o par procent. Takze se toho nebat.
Hustokrutost
Odpovědět

Zpět na „Uno“