Dnes mi z ničoho nič začala svietiť kontrolka dobíjania,zaujímave je že svieti iba v tedy ked mám zapnuté svetla,alebo stojím na volnobehu,elektrika v aute normálne funguje,v čom môže byť problém?zlý altík?prípadne chyba v prístrojovke?nemôže to byť spôsobené tým že mi nesvieti ľavé zadné svetlo?dík za rady
Viděl bych to na uhlíky jsou už krátké a tím jak odebíráš více proudu tak nemají ten správný přítlak na komutátor tak ti to bude opalovat komutátor až ti to přestane dobíjet.
toho som sa bál ,ale je to možné,lebo v motorom priestore(podla čuchu to vizeralo že z alternátora) bol taký divný smrad,dá sa to vôbec ešte nejako opraviť,alebo bude treba nový altík?
Pokud není komutátor hodně sjetý tak se to soustruží,při nejhorším jemný šmirgl papírem se to obrousí a jak už je to moc tak vyměnit rotor, komutátor se nemění i když možná by se našli borci kteří to vymění.Jo ale mrkni na ty uhlíky.
dík za radu,len ešte otázočka,alternátor som zatial nemal rozobratý,tak sa chcem opýtať zhruba aký postup je pri odmontovaní a rozobratí?a zvládnem to aj ked som ,,laik,, a ako dlho to ešte vydrží bez opravy,nie že by som na tom chcel jazdiť ešte rok,ale nemám zrovna teraz moc času takže to musím odložiť o 2,3dni
Tak uhlíky to určite nebudú.Najprv skontroluj či nemáš prasknutý obal na spodku alternátora.Po rozobratí treba skontrolovať stator , diody a regulátor.Podla toho ,ako píšeš je potrebné pred rozoberaním auta-demontážou alternátora, premerať napätia na výstupoch.Raz premeráš výstup na baterku -ten hrubý kábel, aké napätie tam nameráš a potom priamo na baterke.Na oboch miestach musí byť rovnaké napätie -len nepatrný rozdiel.Merať treba pri zapnutých svetlách a trochu zvýšených otáčkach motora.Potom treba premerať aj výstup na kontrolku-ten tenký kábel.Rozdiel medzi hrobým a tenkým musí byť zase len velmi malý.
Tolerancia +- 0,3V.
Ak bude rozdiel väčší tak podla hodnôt čo nameráš sa dá určiť závada.
uf,a teraz ktorá možnosť je správna?a nemôže to byť jednoducho chyba v prístrojovke?lebo dneska som sa bol odviesť a kontrolka nesvietila tak fakt neviem
Muzu se zeptat jakej ze to je smrad? Zda se mi ze mam to samy, vcera jsem mel altik u elektrikare, na servisu a pry vypada v poradku... Ale pokud jedu dal nez cca 5km v motorovem prostoru(asi) je citit smrad jako kdyz se pali svicka (parafin) :-0... help pls
Fafik,presne tak,ako ked sa páli sviečka,alebo horí nejaký plast,neviem presne,ale čo je zaujímave,prešlo už 10 dní a od vtedy mi tá kontrolka už nesvietila a smrad tiež zmizol,tak neviem čo to malo znamenať