U mého Punto2 je slabá akustická signalizace zapnutí směrových světel a které někdy zapomínám vypnout. To se mi zdá za jízdy dost nebezpečné. Chtěl jsem někam připojit malé "pípátko", ale nedaří se mi najít vhodné připojovací body. Nejlepší by asi bylo připojit se na příslušné taktovací relé, ale nevím které to je. Pokoušel se už někdo o něco podobného? Děkuji za odpovědi.
Punta2 mají dobré odhlučnění motoru, do vozu se pak přenáší spíše hluk pneumatik (samozřejmě dle typu použitých pneumatik). Já teda to jemné tikání při zapnutých směrovkách slyším skoro jen na hladkém asfaltu, nebo blbě slyším. A na titěrnou kontrolku na panelu v rušném provozu taky stále nekoukám. Ta vracečka je sice běžná snad u všech aut, ale v něterých situacích stejně dojde na ruční vracení. Proto potřebuji zapojit malé pípátko a jen trochu zvýraznit tu signalizaci.
vilem píše:Punta2 mají dobré odhlučnění motoru, do vozu se pak přenáší spíše hluk pneumatik (samozřejmě dle typu použitých pneumatik). Já teda to jemné tikání při zapnutých směrovkách slyším skoro jen na hladkém asfaltu, nebo blbě slyším. A na titěrnou kontrolku na panelu v rušném provozu taky stále nekoukám. Ta vracečka je sice běžná snad u všech aut, ale v něterých situacích stejně dojde na ruční vracení. Proto potřebuji zapojit malé pípátko a jen trochu zvýraznit tu signalizaci.
Kup si signalizaci na světla (prodávaj u každé pumpy) a zapoj plusovej drát k přívodu k přepínači blinkrů (měl by to být modročervenej) a mínusovej na kostru. Nic složitýho
to dědo miki: Děkuji za typ k připojení signalizace směrovek - konečně reálná odpověď. Píšeš že nepotřebuje diody a tomu nějak nerozumím. Chci -li snímat pulzy z obou směrů myslím si, že budou k tomu potřebné dvě diody zapojené jako hradlo. Leda by to fungovalo s připojením na střední tj. společný pohyblivý kontakt přepínače bliken, tak nevím.
vilem píše:to dědo miki: Děkuji za typ k připojení signalizace směrovek - konečně reálná odpověď. Píšeš že nepotřebuje diody a tomu nějak nerozumím. Chci -li snímat pulzy z obou směrů myslím si, že budou k tomu potřebné dvě diody zapojené jako hradlo. Leda by to fungovalo s připojením na střední tj. společný pohyblivý kontakt přepínače bliken, tak nevím.
Tak ešte raz Tie dráty nájdi a pripoj pípak ale taký čo predávajú na svetlá,ale pípa aj ked nezapneš ,ale aj ked sú zapnuté a vypneš klúč.Takto žiadne iné súčiastky nepotrebuješ.Ja som písal že ten pipák nemá aj diodu čiže pípa aj tak aj tak.
dedo.miki:
vraciam sa nazad ku tejto teme, lebo uz aj mna sere, ze je to tak ticho.
nevies sem hodit nejaky podrobnejsi navod ako a so kam pripojit. pripadne farby kablov, umiestnenie rele... atd.
dikes.
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D