Zdravím,
Mám Cromu 2,5TD (v benzinové kastli 2.0i rv91) ,když nastartuju ,tak se mi rozsvítí kontrolka dobíjení a jen tak nepatrně žhaví (skoro není vidět) jakmile přidám plyn rozsvítí se .
Nevíte čím by to mohlo být ?
Když dám měřák na baterku a přidám byl ukazujeto nějakých 13V jinak při volnoběhu 12,5
kontrolka dobíjení
Moderátoři: peta.smolik, Globusman
- Reklama
Takže najskôr zopár informácií o batérii a alternátore.
Batéria
Na dobrej batérii v kľudovom stave musíš namerať minimálne 12.0 V (11.5 ak je vybitá) ak má menej tak s ňou nieje všetko v poriadku. Schváľne nehovorím že je v prde.. , lebo niekedy pomôže doliatie destilovanej vody a následné nabitie nabíjačkou. Ak ani potom (po nabití nechaj baterku apoň pol hodinu v klude) bateria nedrží napätie tak je naozaj v prde.. .
Alternátor
Základnou úlohou alternátora v aute je dobíjať, udržiavať v nabitom stave batériu a zabezpečiť dostatočné množstvo el. energie na pohon el. spotrebičov nainštalovaných v aute.
Výkon alternátora (myslím tým ampére) je v každom aute navrhnutý tak aby dokázal dodať energiu všetkým spoterbičom nainštalovaných v aute (osvetlenie, vetrák chladiča, klimatizačná jednotka, el. sťahovanie okien a iné) a je tam ešte rezerva na autorádio prípadne iné doplnky (pridavné reflektory, osvetvenie závesného vozíka). Ale pozor tá rezerva nieje neobmedzená ! Preto sa smejem „ tunigáčom“ s namotovanými halogénmi cez celý predok auta a namotovanou diskotékou vo vnútri, ktorích ani nenapadne skontrolovať či to ich alternátor znesie.
Staršie autá majú alternátory s výkonom od 45 do 75 Amp. maximálne 90 až 100 ak majú klímu. Dnešné autá vzhľadom na to že v nich už takmer všetko funguje len na elektriku majú alternátory výkon až do 160Amp.
Dobre fungujúci alternátor by pri akých koľvek otáčkach a normálnej záťaži (nenormálnou myslím tých „tuningáčov“) nemal mať pracovné napätie nižšie ako 13.0V a vyššie ako 15.0V , toto sú samozrejme extrémne hodnoty a bežný set point je 14.0 až 14.5 V. Ale už existujú nové moderné alternátory s variabilným set pointom. Finta je v regulátore zo zaudovaným inteligentným čipom ktorý pri regulovaní pracovného napätia spolupracuje s riadiacou jednotkou auta. V tomto prípade je prac napätie v rozpätí od 13 do 15 V, podla toho ako int.čip vyhodnotí situáciu.
Tak a teraz k tvojemu alternátoru, lebo keby som chcel ďalej písať o konštrukcii, jednmotivých dieloch a princípe fungovania alternátora tak by to bolo ešte nadlho
Podla toho čo píšeš by som povedal že ti odišla nejaká dioda v usmerňovači alebo regler. Ak by to boli uhlíky tak by kontrolka blikala ale navylučujem to. Najlepšie by bolo ak by si ten alternátor nafotil (dôležitý je štítok s číslom) a poslal na moju adresu igok@post.sk Potom sa môžeme baviť ďalej. Ak sa nemýlim tak sme práve v kontakte ohladom tlmičov a brzdového systému
Batéria
Na dobrej batérii v kľudovom stave musíš namerať minimálne 12.0 V (11.5 ak je vybitá) ak má menej tak s ňou nieje všetko v poriadku. Schváľne nehovorím že je v prde.. , lebo niekedy pomôže doliatie destilovanej vody a následné nabitie nabíjačkou. Ak ani potom (po nabití nechaj baterku apoň pol hodinu v klude) bateria nedrží napätie tak je naozaj v prde.. .
Alternátor
Základnou úlohou alternátora v aute je dobíjať, udržiavať v nabitom stave batériu a zabezpečiť dostatočné množstvo el. energie na pohon el. spotrebičov nainštalovaných v aute.
Výkon alternátora (myslím tým ampére) je v každom aute navrhnutý tak aby dokázal dodať energiu všetkým spoterbičom nainštalovaných v aute (osvetlenie, vetrák chladiča, klimatizačná jednotka, el. sťahovanie okien a iné) a je tam ešte rezerva na autorádio prípadne iné doplnky (pridavné reflektory, osvetvenie závesného vozíka). Ale pozor tá rezerva nieje neobmedzená ! Preto sa smejem „ tunigáčom“ s namotovanými halogénmi cez celý predok auta a namotovanou diskotékou vo vnútri, ktorích ani nenapadne skontrolovať či to ich alternátor znesie.
Staršie autá majú alternátory s výkonom od 45 do 75 Amp. maximálne 90 až 100 ak majú klímu. Dnešné autá vzhľadom na to že v nich už takmer všetko funguje len na elektriku majú alternátory výkon až do 160Amp.
Dobre fungujúci alternátor by pri akých koľvek otáčkach a normálnej záťaži (nenormálnou myslím tých „tuningáčov“) nemal mať pracovné napätie nižšie ako 13.0V a vyššie ako 15.0V , toto sú samozrejme extrémne hodnoty a bežný set point je 14.0 až 14.5 V. Ale už existujú nové moderné alternátory s variabilným set pointom. Finta je v regulátore zo zaudovaným inteligentným čipom ktorý pri regulovaní pracovného napätia spolupracuje s riadiacou jednotkou auta. V tomto prípade je prac napätie v rozpätí od 13 do 15 V, podla toho ako int.čip vyhodnotí situáciu.
Tak a teraz k tvojemu alternátoru, lebo keby som chcel ďalej písať o konštrukcii, jednmotivých dieloch a princípe fungovania alternátora tak by to bolo ešte nadlho
Podla toho čo píšeš by som povedal že ti odišla nejaká dioda v usmerňovači alebo regler. Ak by to boli uhlíky tak by kontrolka blikala ale navylučujem to. Najlepšie by bolo ak by si ten alternátor nafotil (dôležitý je štítok s číslom) a poslal na moju adresu igok@post.sk Potom sa môžeme baviť ďalej. Ak sa nemýlim tak sme práve v kontakte ohladom tlmičov a brzdového systému