HELP - výměna převodového oleje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Mal som tento problém to "chroustání" ide z ložiska na vstupnej hriadeli . prestane to rachotiť keď stlačíš spojkový pedál a začne ked ho pustíš . A poriadne to začne ked je zima auto naštartuješ a necháš stáť na mieste . Ja som to vyriešil že som tam dolial asi 0,6l oleja nad risu a je to v pohode ale zatial neodporúčam je to štádiu testovania !!! možná porucha gufier nadmerným množstvom oleja ale už mám na tom prvých 18000 km a je to ok tak uvidím !!b@fi píše:Ak si menil prevodovy olej a dal si tam nieco "redsie" tak to moze by ono,ale mozu to byt aj loziska hriadelov prevodovky....mam podobny problem ale zatial som to neriesil....ked som menil olej tiez sa mi zvysil "hluk" z prevodovky.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 139
- Registrován: 25 pro 2006, 14:43
- Bydliště: 4000-5000 RPM
také se připojuji motor 1,2 16v , převodovka 6 speed manual . díkyX-Slim píše:Nazdar Punťáci, to řazení mi už taky jde dost špatně . Tak jsem se rozhodl že vyměním olej v převodovce. A chtěl bych ze zeptat a co všechno je k tomu potřeba jak je to náročné.
kolik , jaké označení atd .
(1.2 16v, 80ps , 6 speed) + pure Italia = Sporting (zatím najeto 182tis.km)
V dokumentaci jsem našel olej Tutela ZC 80S (syntetický, viskozita 80W, API GL 4).
Prodejce Fiat tvrdí, že se tento olej už nedělá a nahrazuje se olejem Tutela Epyx (viskozita 80W90, API GL 4).
Pokud tedy musím rezignovat na výslovně doporučený olej, nabízí se mi těch olejů celá řada i s vyšší třídou GL, např. Hekra 75W90 Synth (syntetický olej, API GL 4/5).
Ještě jsem se nerozhodl, co tam naliju.
Prodejce Fiat tvrdí, že se tento olej už nedělá a nahrazuje se olejem Tutela Epyx (viskozita 80W90, API GL 4).
Pokud tedy musím rezignovat na výslovně doporučený olej, nabízí se mi těch olejů celá řada i s vyšší třídou GL, např. Hekra 75W90 Synth (syntetický olej, API GL 4/5).
Ještě jsem se nerozhodl, co tam naliju.
Punto 55S Mk I
Lidi jak je to s těma olejema? Píšete tu, že do převodovky Punta I patří nějakej ten Tutela 80W90 API GL-4. Ale ten že už se nevyrábí a že tam Fiat radí lejt 75W90 nebo co nějakou novou verzi. Co jsem koukal tak na netu za ten olej chtěj 270kč za litr, což mi přijde docela pálka, když vidim Paramo, který mam tady hned vedle baráku prodejnu, v tý správný specifikaci- 80W90 API-GL4 za 80Kč litr.
Mam sto chutí tam nalejt ten obyč Paramo-parametry stejný, akorát to neni přímo od Fiatu...
Mam sto chutí tam nalejt ten obyč Paramo-parametry stejný, akorát to neni přímo od Fiatu...
Já nad těmi oleji taky dumám a taky se nemůžu rozhodnout.
Tutela ZC 80S, 80W, EP, se dnes nevyrábí - tečka.
Zbývají tedy dva oleje Tutela, ZC 75 Synth 75W80 API GL 5 nebo Tutela EPYX 80W90 API GL 4+. Důležité asi je, že se jedná o oleje třídy EP (pro nejvyšší zatížení), oba jsou polosyntetické.
Co jsem zatím vysledoval, doporučuje se spíš ten 75W80, údajně se s ním snáz řadí.
Jak se liší vlastnosti minerálního a polosyntetického oleje, když mají stejnou třídu, to jsem zatím nikde nevyčetl. Jestli tam naliješ ten minerální od Parama, dej každopádně vědět, co to udělalo.
Díky.
Tutela ZC 80S, 80W, EP, se dnes nevyrábí - tečka.
Zbývají tedy dva oleje Tutela, ZC 75 Synth 75W80 API GL 5 nebo Tutela EPYX 80W90 API GL 4+. Důležité asi je, že se jedná o oleje třídy EP (pro nejvyšší zatížení), oba jsou polosyntetické.
Co jsem zatím vysledoval, doporučuje se spíš ten 75W80, údajně se s ním snáz řadí.
Jak se liší vlastnosti minerálního a polosyntetického oleje, když mají stejnou třídu, to jsem zatím nikde nevyčetl. Jestli tam naliješ ten minerální od Parama, dej každopádně vědět, co to udělalo.
Díky.
Punto 55S Mk I