Automatické rozsvícení světel
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Taky výše píšu, že denní světla mají smysl jen pokud máš xenony. Já to neřeším, jen nemůžu jako elektrikář souhlasit s názorem, že větší odběr z alternátoru nemá vůbec žádný vliv na spotřebu. Jinak tady je odkaz na dešťové senzory http://www.autio.cz/index.php?page=kata ... lcrs01&p=1
Multipla JTD 105
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
panove, co si hrajete na spotrebubarčus píše:Taky výše píšu, že denní světla mají smysl jen pokud máš xenony. Já to neřeším, jen nemůžu jako elektrikář souhlasit s názorem, že větší odběr z alternátoru nemá vůbec žádný vliv na spotřebu. Jinak tady je odkaz na dešťové senzory http://www.autio.cz/index.php?page=kata ... lcrs01&p=1
zjistete si, kolik ma auto vykon, kolik pak nasledne dava alternator
a kolik si vezmou ty zarovky v hlavnich svetlech
vzdyt jsou to miziva cisilka za desetinou carkou u procent
to uz si muzete davat autoradio na mensi hlasitost, na pri stani davat rucni brzdu a nestat na hlavni brzde, aby nesvitila brzdova svetla a nezralo to elektriku a takovych veci je vice
jinak klima je takova osemetna, kdyz se jede s ni, tak ma auto vetsi odber
ale kdyz se jede bez ni, tak se oteviraji okenka a tim padem se zvetsuje odpor auta proti vzduchu a to se take projevi na spotrebe
nekde jsem cetl test, ze do cca 80-90 jsou lepsi okenka a nad 90 uz klima
co se tyka spotreby benzinu
Mám světla pro denní svícení už rok. Kupoval jsem je u Conrada, jsou krásně oválná, Multě sluší. Zapojil jsem to sám, je k tomu i manuál a veškerý materiál (relé, konektory). Je to super a bez starostí. Spotřeba je asi 40W, protože s tím už dle zákona nemusí svítit vůbec nic. Pokud svítí potkávací, žere to asi 150W. nic dramatického, ale rozdíl v tom je. Než energii vydám (světlo, teplo), musím ji nejdřív někde vzít (benzin, nafta...). Jinak to bohužel zatím neumíme.
Jedna strana cívky relé je uzemněna přes žárovku obrysovek a jakmile se tyto rozsvítí, relé odpadne a rozpojí obvod denních světel. Prosté a jednoduché. Stálo to tuším 1600 Kč. Dají se koupit levnější, ale nejsou tak pěkná. Musí mít homologaci a na skle vyraženo RL (označení pro denní svítilnu).
Jedna strana cívky relé je uzemněna přes žárovku obrysovek a jakmile se tyto rozsvítí, relé odpadne a rozpojí obvod denních světel. Prosté a jednoduché. Stálo to tuším 1600 Kč. Dají se koupit levnější, ale nejsou tak pěkná. Musí mít homologaci a na skle vyraženo RL (označení pro denní svítilnu).
Multipla Bipower 1,6 /2000
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
a ted by se dalo polemizovat, za jak dlouho se mi vrati cca 1600,- za svetla v benzinu, kdyz maji mensi wataz a vsichni se ohanite, ze to bude zrat meneMišan píše:Mám světla pro denní svícení už rok. Kupoval jsem je u Conrada, jsou krásně oválná, Multě sluší. Zapojil jsem to sám, je k tomu i manuál a veškerý materiál (relé, konektory). Je to super a bez starostí. Spotřeba je asi 40W, protože s tím už dle zákona nemusí svítit vůbec nic. Pokud svítí potkávací, žere to asi 150W. nic dramatického, ale rozdíl v tom je. Než energii vydám (světlo, teplo), musím ji nejdřív někde vzít (benzin, nafta...). Jinak to bohužel zatím neumíme.
Jedna strana cívky relé je uzemněna přes žárovku obrysovek a jakmile se tyto rozsvítí, relé odpadne a rozpojí obvod denních světel. Prosté a jednoduché. Stálo to tuším 1600 Kč. Dají se koupit levnější, ale nejsou tak pěkná. Musí mít homologaci a na skle vyraženo RL (označení pro denní svítilnu).
rekl bych, ze to uz bude z multi veteran
ŽERE - NEŽERE, druhá věc je, že cena žárovek v denních světlech je taky o poznání nižší a pokud jeden jezdí krátké kousky, často startuje, aku se nedobíjí při trvalém svícení úplně a jeho životnost se zkracuje. Je to zajímavé i zpohledu ekologie. Na stránkách CDV je o tom zajímavá studie. Mimochodem jeden z důvodů, proč celodenní svícení dosud některé země nezavedly. Plusy a mínusy jsou na houpačce.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Jak jsem také už psal, myslím si, že světla pro denní svícení se začaly montovat opravdu kvůli xenonům, protože výbojka stojí majlant. Normální žárovka stojí kolem 150 Kč, takže sada pro denní svícení ztrácí význam. Jezdím s Mulťou každý den dva roky a žárovku jsem měnil dvakrát. A rozdíl ve spotřebě opravdu také pořizovací náklady nikdy nezaplatí.
Multipla JTD 105
-
- Začátečník
- Příspěvky: 47
- Registrován: 19 čer 2006, 14:57
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ja bych taky pridal nazor z jine prakticke strany. Stalo se mi to uz pred tim na puntovi a mam pocit ze tim zacina trpet i multinka. Jak je jiste znamo, svetlomet netvori jen zarovka ale i odraz tvoreny odrazovou parabolou. Dlouhotrvajicim svicenim, tedy presneji pusobenim tepla odrazova plocha straci svoji reflexni vlastnost a svetlomet jednoduse receno slepne. Projevuje se to slabym zcernanim a v noci je pak videt tak na dva kroky. Jasne ze se to zacne projevovat postupne a az po letech, ale reseni je pak jen jedno. Nove kompletni svetla. A to uz neni par korun.
1,9JTD, 2002
Kdo nema, neuveri.......
Kdo nema, neuveri.......
Světla jsem u Conrada koupil kulatá, neboť hranatá by vypadala na Multě děsivě. Chtěl jsem je dát místo mlhovek, ale nakonec mi přišlo nejlepší je vrazit do mřížky na nárazníku. Trochu se tomu pomůže pilkou a rašplí, ale jde to tam. Světla samozřejmě v plastu šroubovaná nejsou, jsou v plechu pod nárazníkem. Trocha práce, ale žádný drama. Třeba vyfotím a pošlu. Rozměrově to vychází dle předpisů!
Multipla Bipower 1,6 /2000
V nárazníku mlhovky nemám. Nevím jestli tedy se tam dají namontovat nějaké univerzální, třeba tedy i světla pro denní svícení? Asi by to ale chtělo někde sehnat ten rámeček co je vidět z venku kolem světla a nějaký držák na světlo, neboť je jinak problematické do zaoblení nárazníku to zamontovat. Neví tedy někdo, zda se třeba dá koupit ten tvarovaný rámeček zvlášť bez světla? Držák by se již nějak vyrobil, ten vidět nebude. Ale ten rámeček??? Má někdo zkušenosti s dodatečnou montáží třeba i mlhovek do nárazníku?
Díky.
Díky.