12V bez klíčku? ...
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26 čer 2007, 19:57
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
12V bez klíčku? ...
Ahoj, asi otravuju s kravinou, ale treba mi nekdo poradi ..
Na starym aute jsem mel tri polohy zapalovani, 1 - pustilo se radio a cigaretova zasuvka, vetrak atd. 2 - zhaveni a 3 - starter.
U sve Multiply nic takovyho nemam (jen zhaveni a starter), takze si nemuzu zapnout radio bez klicku (bohuzel nejde zapnout na pamet 12V), nabit mobil autonabijeckou nebo snad pouzivat autolednicku s vypnutym motorem. Samozrejme je moznost to provozovat na polohu zhaveni, ale musi to byt obrovsky odber, coz je nepripustne.
Co s tim? Dik Lukas
1.9 JTD, rv. 2000
Na starym aute jsem mel tri polohy zapalovani, 1 - pustilo se radio a cigaretova zasuvka, vetrak atd. 2 - zhaveni a 3 - starter.
U sve Multiply nic takovyho nemam (jen zhaveni a starter), takze si nemuzu zapnout radio bez klicku (bohuzel nejde zapnout na pamet 12V), nabit mobil autonabijeckou nebo snad pouzivat autolednicku s vypnutym motorem. Samozrejme je moznost to provozovat na polohu zhaveni, ale musi to byt obrovsky odber, coz je nepripustne.
Co s tim? Dik Lukas
1.9 JTD, rv. 2000
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 162
- Registrován: 25 lis 2005, 09:44
- Bydliště: Pardubice
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26 čer 2007, 19:57
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Klicek v poloze PARK
.. s nadeji jsem utikal do auta, ze to vyresi muj problem. Ne! Tato poloha je oznacena napisem PARK a jediny co se stane je, ze se rozsviti parkovaci svetla (od slova park). Radio nejde, 12V v zasuvkach nejde. Svetla nejdou vypnout prepinacem, pouze zmenou klicku do jine polohy.
Dodo-multipla píše:jeste je tam tusim jedna poloha
zamackne se plastova pojistka u otvoru pro klicek a klickem se otoci proti smeru (na druhou stranu, nez se startuje)
mela by jit elektrika, ale co vsechno jde, nevim
100% ale sviti svetla
Taky jsem to řešil,přeci když stojím před marketem a čekám na manželku tak mám puštěný rádio a vypnutý zapalování a původně to nešlo ,teď když to elektrikář předělal tak žádný problém a mimochodem ,když budeš mít zapnutý zapalování ,ale nenastartuješ tak se rozluč brzy s váhou vzduchu to jí fakt vadí K
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 197
- Registrován: 04 led 2007, 16:35
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Tu máš zapojenie rádia:http://dedo.miki.szm.com//autoradio.htm
Ak dáš ten kábel čo má byť zapojený na zapalovací okruh na stály prúd tak ti pôjde rádio stále.Len si premeraj aký máš odber v kludovom stave či ti nevybije baterku.
Ak dáš ten kábel čo má byť zapojený na zapalovací okruh na stály prúd tak ti pôjde rádio stále.Len si premeraj aký máš odber v kludovom stave či ti nevybije baterku.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 60
- Registrován: 26 čer 2007, 19:57
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
... a v tom je právě ten problém. Řešení trvale píchnout memory 12V na napětí spínané, čili tak trvale napájet rádio, je nevhodný protože - rádio na memory 12V žere přibližně 10mA, ale na spínané provozní napájení 12V má (podle mých zkušeností a několik vyzkoušených typů) od 80mA do 190mA! Tím si koledujete o rychlé vybití baterky ... Já to vyřešil skrytým přepínačem pod palubovkou na polohy :dedo.miki píše:Len si premeraj aký máš odber v kludovom stave či ti nevybije baterku.
1) memory 12V
2) vypnuto
2) spínání přes klíček
a vyřešeno
No jestli nezapojíš trvale +12V Memory, tak ti nebudou držet v paměti běžného autorádia předvolené stanice, sice ušetříš akumulátor, ale to se projeví pokud nejezdíš minimálně víc jak 1 týdně. No a když tedy jezdíš jednou za měsíc, tak si klidně ty rozhlasové stanice znovu ukládej do paměti, pokud tedy neposloucháš jen jednu stanici, či vlastně nevyužíváš rádio jen k přehrávání médií. Ale já si myslím, že při odstavení vozidla na delší dobu než 14 dní, je lepší rovnou odpojit celý akumulátor.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02 zář 2006, 20:42
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
12 V
Jedno riešenie mám aj ja. Rádio som zapojil na trvalý prívod 12 V čo je normálna možnosť takmer všetkých rádií. Spotrebu rádia neriešte. Pri normálnom počúvaní má spotrebu do 1 A čo znamená že do vyčerpania baterky pohráte 60 hodín. Toľko hádam nebudete čakať manželku pred obchodákom. Na autochladničku mám pod zadným prostredným sedadlom pomocnú gélovú batériu 24 Ah. Napájam jú z autozásuvky v kufri. Od zásuvky som na + 12 V zapojil poistku kôli možnému skratu a 20 A diodu. Diodu preto aby pri štartovaní nešiel z pomocnej batérie prúd do štartéru na nezhorela mi kabeláž. Batéria je dobíjaná len počas naštartovaného motora. Na túto batériu mi autochladnička vydrí ísť asi 5 hodín
2001, 1.9 JTD 81 kW
-
- Začátečník
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02 zář 2006, 20:42
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
odpojenie akumulátora
Niesom odborníkom v tejto oblasti ale neodporúčam dlhodobo odpojiť akumulátor. Niekde som to čítal a počul aj od mechanikov, že pri dlhodobom odpojení napájania môže dôjsť k vymazaniu programu počítača. Takže radšej by som neskúšal či je toto tvrdenie pravdivé.
2001, 1.9 JTD 81 kW