HELP - Vybíjení autobaterie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
... na podzim jsem daval do punte novou Banner PowerBull 55Ah ...Katy píše:2onc: dekuji za vysvetleni
jak rikam,... byla tam uz delsi dobu.
... auťo si jen chrochta ... byla tam jeste origos 7let ... v lete v poho, ale
trosku chladno tak byla hotova ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Tak jsem dál zjišťoval příčiny velkého odběru z baterie, odběr nejspíš rádia je 0,5A, 0,25A zabezpečení, 0,07A je odběr přes pojistku nozouvých a směrových světel. Když jsem tedy vytáhl 2 pojistky od těchto věcí odběr byl 0,07A.
Podle baterie má být maximální přípustný odběr 0,03A (ze vzorce z manuálu 0,6mAx Ah podle baterie, u mne 0,6mAx50 (Ah) =30mA).
Další odběr těch 0,07A musí být přes pojistkovou skříň v motorovém prostoru, protože v pojistkové skříni v kabině jsem vše odpojil a odběr tam byl pořád 0,07A.
U toho odběru z rádia jsem zkoušel i to světlov kufru a když byl otevřený kufr, tak se odběr zvýšil. Ještě vytáhnu rádio a zjistím, zda je to opravdu tím.
Ještě jedna perlička, když jsem u svého origo rádia blaupunkt déle přidržel tlačítko pro vypnutí/zapnutí rádia, tak se na displeji objevilo cancheck a rosvítil se klíček na palubovce a nešlo nastartovat auto. Ještě, že mě napadlo vytáhnout pojistku od rádia, pak už šlo startovat. Jenže bez té pojistky motor byl neklidný (kolísaly otáčky). Pak jsem pojistku dal zpět a vše je zase OK. Nenapadlo by mě, že na jednu pojistku může řídící jednotka takhle reagovat.
Podle baterie má být maximální přípustný odběr 0,03A (ze vzorce z manuálu 0,6mAx Ah podle baterie, u mne 0,6mAx50 (Ah) =30mA).
Další odběr těch 0,07A musí být přes pojistkovou skříň v motorovém prostoru, protože v pojistkové skříni v kabině jsem vše odpojil a odběr tam byl pořád 0,07A.
U toho odběru z rádia jsem zkoušel i to světlov kufru a když byl otevřený kufr, tak se odběr zvýšil. Ještě vytáhnu rádio a zjistím, zda je to opravdu tím.
Ještě jedna perlička, když jsem u svého origo rádia blaupunkt déle přidržel tlačítko pro vypnutí/zapnutí rádia, tak se na displeji objevilo cancheck a rosvítil se klíček na palubovce a nešlo nastartovat auto. Ještě, že mě napadlo vytáhnout pojistku od rádia, pak už šlo startovat. Jenže bez té pojistky motor byl neklidný (kolísaly otáčky). Pak jsem pojistku dal zpět a vše je zase OK. Nenapadlo by mě, že na jednu pojistku může řídící jednotka takhle reagovat.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
Tak mám stejnou vadu, rádio jsem vymontoval a odběr klesl také o 0,5A.skriz píše:Také se mi baterie vybíjela, v klidu byl odběr 0,5 A. Dělalo to rádio, asi v něm bude nějaká vada v elektrice, ale normálně funguje a nové se mi kupovat nechce. dal sem před něj spínač, a je vše OK.
Nechám to rádio zkontrolovat, v čem může být problém.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 20 čer 2006, 19:09
- Bydliště: Komarno, SK
- Kontaktovat uživatele:
takze ja mam 1:1 tieto priznaky s tym, ze baterka tiez 44Ah VARTA a odber s poistkou F39 ukazuje 0,73A a ak ju veberiem tak to reaguje zaujimavo - hned po vybrati najprv klesne asi na 0,5A potom za asi 10 sekund na 0,08A a za dalsich cca 20 sekund na 0,02A a zostane na tejto hodnote co by asi aj malo byt (44*0.6 = 26,4mA) ... je toto normalne ze po case klesne takto odber? tiez ak pripajam zaporny pol na baterku tak to niekedy dost silno zaiskristonepet píše:Tak jsem také řešil problém s baterií, když se mi v lednu poprvé totálně vybila baterie 44Ah VARTA (napětí 3,2V po nabití zase OK 12,8V, tak jsem koupil novou 50Ah/540A VARTA Blue Dynamic a po týdnu taky vybitá 10,5V. Měřil jsem odběr naprázdno a je to hodně 0,8A. Mám v autě tajný spínač a když jej vypnu, tak klesne odběr na 0,52A. Zjistil jsem, že když vytáhnu pojistku F39, na kterou podle manuálu má být připojeno autorádio, příprava pro mobil, automatická klima ( mám manuální klimu), diagnostická zásuvka EOBD, tak klesne odběr na 0,16A. Nejsem žádný oborník, a do fiat servisu se mi nechce. Může mi někdo poradit, co s tím?
asi pojdem dat skontrolovat tiez to radio (orig. Blaupunkt) lebo svetlo v kufri svieti a aj zhasne ako ma ...
-= Fiat Punto II 1.2 16V ELX | Speedgear =-
Můj poblém byl vyřešen, dělalo to připojení tajného spínače - jeho relátko.
Byl jsem s tím u autoelektrikáře, ten mi odběr změřil a přepojil to relé.
Ale také nejdřív byl náběh na nějakých 0,5A a pak to kleslo. Počkal až se ustálí hodnota a pak mi sdělil, že to už je tam přípustný odběr 0,03A ... Tak asi tak.
Byl jsem s tím u autoelektrikáře, ten mi odběr změřil a přepojil to relé.
Ale také nejdřív byl náběh na nějakých 0,5A a pak to kleslo. Počkal až se ustálí hodnota a pak mi sdělil, že to už je tam přípustný odběr 0,03A ... Tak asi tak.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 20 čer 2006, 19:09
- Bydliště: Komarno, SK
- Kontaktovat uživatele:
Dnes sa mi konecne pozrel jeden kamarat na radio a zevraj je uplne v poriadku - odber ma normalny tak som zacal pripajat naspat konektory a zistil som, ze ak nepripojim zlty konektor (vlastne modro-zeleno-zlty)
tak je odber naprazdno v poriadku, lenze radio mi neide a vypisuje CANCHECK ... na nete som nasiel, ze to je konektor cez ktory radio komunikuje s pocitacom a overuje si bezpecnostny kod.
Podla tychto priznakov sa mi javi, ze bude nieco zle smerom k pocitacu. Mohla by to byt asi prepalena dioda ktora prepusta spatne prud. Len dufam, ze nebudem musiet vymenit komplet pocitac kvoli takejto blbosti
Neviete mi niekto poradit co by sa s tym dalo este spravit? A ci by sa s tym oplatilo vobec ist na diagnostiku do FIAT servisu?
Vdaka
tak je odber naprazdno v poriadku, lenze radio mi neide a vypisuje CANCHECK ... na nete som nasiel, ze to je konektor cez ktory radio komunikuje s pocitacom a overuje si bezpecnostny kod.
Podla tychto priznakov sa mi javi, ze bude nieco zle smerom k pocitacu. Mohla by to byt asi prepalena dioda ktora prepusta spatne prud. Len dufam, ze nebudem musiet vymenit komplet pocitac kvoli takejto blbosti
Neviete mi niekto poradit co by sa s tym dalo este spravit? A ci by sa s tym oplatilo vobec ist na diagnostiku do FIAT servisu?
Vdaka
-= Fiat Punto II 1.2 16V ELX | Speedgear =-
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 107
- Registrován: 20 čer 2006, 19:09
- Bydliště: Komarno, SK
- Kontaktovat uživatele:
a uz som z toho uplny jelen ... dnes som zastrcil naspat konektory na radiu ze si zmeram odber este raz a vsetko sa tvari ze je v poriadku tak som radio dal spat na miesto a uvidim kolko to takto vydrzi ... len fakt netusim cim to mohlo byt
mohla sa RJ nejako zaseknut ze zostala v nejakom pohotovostnom stave? lebo ine mi zatial nenapada ...
mohla sa RJ nejako zaseknut ze zostala v nejakom pohotovostnom stave? lebo ine mi zatial nenapada ...
-= Fiat Punto II 1.2 16V ELX | Speedgear =-
samovybijeni
Cau mam takovy problem samovybiji se mi baterka mam novou nejaky "STARTER" 40ah a muj punta ma 54kw, vsechno bylo v pohode ale sem tam jsem mel pocit, ze mi auto kdyz dyl nejezdim hur startuje, az jsem neodjel vubec, pomoci kabelu jsem ho nastartoval,neco pojezdil a tyden dobre za tyden prijdu k autu zase slo hur nastartovat, zajel jsem tak 2 km a zpatky zhasnu motor a zkusim nastartovat a uplne normalne, prijdu k autu za par hodin a uz to dela "vvvv" vvvv" a neotoci motorem, meril jsem ampermetrem a na rozsahu 10 A mi to ukazalo 0,08 coz se mi zda dobre nevim co s tim prosim poradte
Re: samovybijeni
... videl bych to na spatnou baterku ... je proste slaba ... nejake shit ...Davids píše:Cau mam takovy problem samovybiji se mi baterka mam novou nejaky "STARTER" 40ah a muj punta ma 54kw, vsechno bylo v pohode ale sem tam jsem mel pocit, ze mi auto kdyz dyl nejezdim hur startuje, az jsem neodjel vubec, pomoci kabelu jsem ho nastartoval,neco pojezdil a tyden dobre za tyden prijdu k autu zase slo hur nastartovat, zajel jsem tak 2 km a zpatky zhasnu motor a zkusim nastartovat a uplne normalne, prijdu k autu za par hodin a uz to dela "vvvv" vvvv" a neotoci motorem, meril jsem ampermetrem a na rozsahu 10 A mi to ukazalo 0,08 coz se mi zda dobre nevim co s tim prosim poradte
... a druha varianta starter kaput ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Mam podobny problem mam novou baterku STARTER 40ah a MK1 54kw (dali mi ji v bazaru)stara byla vytlucena, mam v aute alarm, ktery je odstrihly jenom blika dioda, jezdim kratke useky vetsinou 3 km a treba po tydnu je baterka vybita, treba jedu z prace hur to startuje dojedu domu zkusim nastartovat, a uplne krasne, a druhy den uz to nenatocim -(( jo a jak odpojim ten alarm?Kaufik píše:Změř si odběr při vypnutých zařízeních. Opravdu pečlivě zkontroluj jestli ti nic v autě nesvítí třeba i to světýlko v kufru, nebo jestli zprávně zavíráš dveře.
- potom změř odběr s odpojeným rádiem (vypoj ho uplně z konektoru)
když to bude mít pořád +/- stejný odběr tak to bude jinde,
pokud máš alarm tak zkusit odpojit ten a provézt znovu měření.
Samozřemně je druhá věc to dobíjení.
Nejdřív pořádně očisti všechny kontakty na silovejch kabelech od baterky včetně oček na baterku. Když to nepomůže tak se podívej na uhlíky ve startéru a hlavně ho pořádně namaž. A když ani to nepomůže tak je špatná baterka (má velkej vnitřní odpor).
Ještě zkus startovat s rosvícenejma světlama. Když zhasnou je vybitá baterka. Když při startování svítěj pořád skoro stejně tak je špatnej startér nebo kabely.
Ještě zkus startovat s rosvícenejma světlama. Když zhasnou je vybitá baterka. Když při startování svítěj pořád skoro stejně tak je špatnej startér nebo kabely.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95