Zdravim, koupil jsem si jiz druhe Uno.. po 1,3 turbo jsem si sehnal 1,5 55kW rok 88. Ne vzdy, ale jednou ze tri zastaveni se mi behem minuty vybije baterka, tak ze uz auto nenastartuje. Zkousel jsem ampermetrem merit odber auta kdyz stoji a je to v miliamperech. Nejspis to asi bude nejakym relatkem na dobijeni, ktere zustane vyset, protoze kdyz otocim klickem, tak se mi nikdy nerozsvitila kontrolka dobijeni. Cim by to mohlo byt a kde najdu to relatko? Nebo to uz ridi RJ?
PS: zarovka je v poradku.
samovolné vybijeni
Moderátor: peta.smolik
samovolné vybijeni
Renault Scenic 1,9dci r.v.02 - 6xairbag,ESP,aut.klima
Fiat Uno 1,3 Turbo i.e. r.v.85 v rozkladu
Fiat Uno 1,3 Turbo i.e. r.v.85 v rozkladu
- Reklama
Ahoj len tak naokraj skusprebehnut kably od dobijania ale najskor to moze robyt to rele ze ostava zlepene kontakty v nom skus ho vymenit.Nie riadiaca by s tym nemala mat nic si myslim a rele mylo by byt dole pod palubovkou na soferovej strane na poistkovej skrinke.Dufam ze Ti to pomoze.Tak vela stastia maj sa cau
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 197
- Registrován: 04 led 2007, 16:35
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Ak ti nesvieti kontrolka nabíjania tak to môže byť bud v alternátore nemáš obvod cez uhlíky a rotor,alebo je niekde prerušený kábel.Kontrolku si vylúčil.Chybu hladaj tak,že skúšačkou (žiarovka)si jeden kontakt(kábel na skúšačke) daj na baterku na plus pol a druhýna alternátor priložíš tam kde bol nasunutý ten tenký kábel(kábel na kontrolku).Ak svieti tak máš chybu v káblovaní na aute ,ale ak nesvieti tak je chyba v alternátore.Ak v alternátore tak vyšrubuj dvev šrúby na regulátore napetia a skontroluj uhlíky(najčastejšia závada).Ak by boli uhlíky v poriadku tak premerať obvod rotora a to tak ,žee na jeden krúžok dáš kostru a na drughý dáš tú skúšačku pripojenú na plus pol.Ak svieti tak má rotor obvod.Môžu byť aj tie krúžky kde sa trú uhlíky už opotrebené(hlboká drážka až na izoláciu),vtedy je potrebné krúžky vymeniť.Pri výmene sa pozerá len na priemer ,nakolko sú dva typy. Predávajú sa Priemer 28mm a priemer 32mm.Aj ked máš marelli alternátor tak tam môžeš dať z bosch alernátora.(kúpiš v ELITE).Ak je rotor v poriadklu a uhlíky boli dobré tak je spálený regulátor (nemá obvod)a je potrebné ho vymeniť.
Dobíjení.
Měl jsem podobnou závadu.Ze spodu na spínací skříňce jsou dva asi čtyřkolíkové konektory. Zadní jsem vytáhl a zjistil, že uprostřed je vypálený.Nahradil jsem ho novým a je po závadě.Stávalo se mi, že po zastavení nešlo startovat, ale také to najednou(včetně světel) vyplo.Tam bych hledal závadu.