INTERIÉR, VENTILÁTOR: Píská na 1. a 2. rychlost
Moderátor: peta.smolik
INTERIÉR, VENTILÁTOR: Píská na 1. a 2. rychlost
Ahoj všem, nejdříve trochu historie... Dostal sem do ruky Pandu svojí tetky(důchodkyně). Je to 1,1 z roku 2004 - naprosto základní výbava bez posilovače. Vybíral sem jí to já-chtěla auto na ježdění po městě s tím, že ojetiny se bojí, takže po třech letech má to auto najeto celých 5000km.
Vzhledem k tomu, že sem s autem jel vždy jen do servisu jednou za rok vyměnit olej (servisáci naprosto vysmátí, že to tam ještě neměli-tři roky staré a vlastně fungl nové auto ) o něm vůbec nic nevím.
A konečně k věci :
Teď za mnou přišla, že jí na jedničku a dvojku ventilátoru v tom ventilátoru něco píská. Myslím, že to bude stačit jen promazat, ale kvůli takové prkotině s tím nechci jet do servisu. Nevíte někdo jak na to, kde tohle auto vlastně tyhle vnitřnosti má a nedělal to už někdo?
Jinak jí občas tohle auto závidím - urazili jí zrcátko, zajel sem do Auto-Kelly, koupil nové za 850,- (mám slevu) a během 15ti minut sem to vyměnil
To bych u mého asi nezmáknul... Očekávám všechny možné rady a tipy,triky. Děkuji všem již předem. R.
Vzhledem k tomu, že sem s autem jel vždy jen do servisu jednou za rok vyměnit olej (servisáci naprosto vysmátí, že to tam ještě neměli-tři roky staré a vlastně fungl nové auto ) o něm vůbec nic nevím.
A konečně k věci :
Teď za mnou přišla, že jí na jedničku a dvojku ventilátoru v tom ventilátoru něco píská. Myslím, že to bude stačit jen promazat, ale kvůli takové prkotině s tím nechci jet do servisu. Nevíte někdo jak na to, kde tohle auto vlastně tyhle vnitřnosti má a nedělal to už někdo?
Jinak jí občas tohle auto závidím - urazili jí zrcátko, zajel sem do Auto-Kelly, koupil nové za 850,- (mám slevu) a během 15ti minut sem to vyměnil
To bych u mého asi nezmáknul... Očekávám všechny možné rady a tipy,triky. Děkuji všem již předem. R.
- Reklama
Re: Pískající větráček
ahojRitchie píše:Ahoj všem, nejdříve trochu historie... Dostal sem do ruky Pandu svojí tetky(důchodkyně). Je to 1,1 z roku 2004 - naprosto základní výbava bez posilovače. Vybíral sem jí to já-chtěla auto na ježdění po městě s tím, že ojetiny se bojí, takže po třech letech má to auto najeto celých 5000km.
Vzhledem k tomu, že sem s autem jel vždy jen do servisu jednou za rok vyměnit olej (servisáci naprosto vysmátí, že to tam ještě neměli-tři roky staré a vlastně fungl nové auto ) o něm vůbec nic nevím.
A konečně k věci :
Teď za mnou přišla, že jí na jedničku a dvojku ventilátoru v tom ventilátoru něco píská. Myslím, že to bude stačit jen promazat, ale kvůli takové prkotině s tím nechci jet do servisu. Nevíte někdo jak na to, kde tohle auto vlastně tyhle vnitřnosti má a nedělal to už někdo?
Jinak jí občas tohle auto závidím - urazili jí zrcátko, zajel sem do Auto-Kelly, koupil nové za 850,- (mám slevu) a během 15ti minut sem to vyměnil
To bych u mého asi nezmáknul... Očekávám všechny možné rady a tipy,triky. Děkuji všem již předem. R.
mam rovnaky model 2004 a tiez mi zacal piskat ventilator kurenia ale auto bolo este v zaruke tak mi to vymenili v servise vramci zaruky. museli ale vybrat celu palubnu dosku - od vtedy mi zacala vrzgat palubna doska
a teraz rok po vymene mi to zacalo robit znova tak to idem znova reklamovat.
na zaciatku sa mi snazil servisny technik nahovorit ze je to tym ze to auto je malo pouzivane lebo ma najazdených iba 18000 km. ale nakoniec mi to dva tyzdne pred skoncenim zaruky vymenili
tak ten můj taky píská, abych tu zapadl do počtu.., zajel bych si to nechat spravit... mam to jestev zaruce, ale bojim se toho, jak se tady kolega ommko zminuje o vrzaci palubni deska...
tady kompromis udelat nejde.... piskaci vetrak, ktery se da obcas vypnout nebo vrzaci palubka, ktera nema regulator na vypnuti
tady kompromis udelat nejde.... piskaci vetrak, ktery se da obcas vypnout nebo vrzaci palubka, ktera nema regulator na vypnuti
uz jsem to reklamoval pri servisni prohlidce... super... nikde nic nevyndavali, pouze jen namazali ... jsem spokojen... teda byl
po ujetí 7km ze servisu to zacalo zase :D:D
uz to sice neni tak otravne a je treba se na to soustredit, aby to zacalo rusit... ale je to jeste v norme... takze kdyz to budete chtit nechat spravit, nechte si to jen namazat... nejake vyndavani celeho vetrani/topeni neni treba
po ujetí 7km ze servisu to zacalo zase :D:D
uz to sice neni tak otravne a je treba se na to soustredit, aby to zacalo rusit... ale je to jeste v norme... takze kdyz to budete chtit nechat spravit, nechte si to jen namazat... nejake vyndavani celeho vetrani/topeni neni treba
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Neměnil jste někdo ten vetrak? Koukal jsem na to a je tam k němu děsnej přístup a rozhodně nechci, aby mi rozebrali přístrojovku.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
NO už jsem také v té nesnesitelné fázi a píská i na 2ku. Budu s tím muset něco udělat, ale je to tam tak zadrbaneé, že se mi to moc nechce rozebírat.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
zdravím. to pískání jsem už nevydržel a větrák jsem demontoval.
demontáž je velice jednoduchá, není třeba sundávat palubku... jde to pěkně kolem pedálů protáhnout. Jistí to jeden jediný šroub na pravé straně větráku zezadu... poté odpojíte kabel vpravém horním rohu a posléze se celý ventilátor pootočí ve směru hodinových ručiček a táhnéme kolmo.
tolik k demontáží.
jinak...s tím mazáním bych byl opatrný - já idiot jsem už ani nevěděl, co mám namazat, tak jsem namazal všechno, co se dalo ano, pískání zmizelo, na 2. rychlost mi to ale najednou začudilo a větrák se zastavil. no... olej se dostal opravdu všude a i tam, kde být nemá.... teď, co jsem benzínem očistil zbytky oleje na nevhodných místech, mi už bohužel větrák vůbec nejde, takže jsem více než v háji - klimu nemám, ale už ani základní větrání
takže pokud bude někdo promazávat, bacha na to, co mažete.... je třeba opravdu jen minimum a pouze osy větráku
demontáž je velice jednoduchá, není třeba sundávat palubku... jde to pěkně kolem pedálů protáhnout. Jistí to jeden jediný šroub na pravé straně větráku zezadu... poté odpojíte kabel vpravém horním rohu a posléze se celý ventilátor pootočí ve směru hodinových ručiček a táhnéme kolmo.
tolik k demontáží.
jinak...s tím mazáním bych byl opatrný - já idiot jsem už ani nevěděl, co mám namazat, tak jsem namazal všechno, co se dalo ano, pískání zmizelo, na 2. rychlost mi to ale najednou začudilo a větrák se zastavil. no... olej se dostal opravdu všude a i tam, kde být nemá.... teď, co jsem benzínem očistil zbytky oleje na nevhodných místech, mi už bohužel větrák vůbec nejde, takže jsem více než v háji - klimu nemám, ale už ani základní větrání
takže pokud bude někdo promazávat, bacha na to, co mažete.... je třeba opravdu jen minimum a pouze osy větráku
Re: Pískající větráček
Ha, clovece, vy byste mi mohl pomoct.. U pandy 1.2 mi nejde ventilator, chtel bych ho vyjmout prohlednout, zjistit, jestli do nej jde proud apod... Nevim ktery to je konektor, je jich tam vic.. Relé a pojistka jsou ok.
- Přílohy
-
- snad jsem vyfotil to spravne misto
- DSC03746.jpg (150.53 KiB) Zobrazeno 6265 x
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Re: Pískající větráček
kabel je to správný, modrý s černým. větrák je přichycen šestihranným šroubkem. tuším... 5,5 nebo 6mm. je na vrchní straně, celkem nedostupný. než ho ale vymontujete, zkuste proměřit kabely, zda je problém v napájení nebo opravdu ve ventilátoru. po odstranění onoho šroubku poté otočte tělem větráku asi o 20° směrem k motorovému prostoru, dojde k jeho odjištění a nyní jej lze vytáhnout. pokud to jde, opatrně... kolem pedálů to jde dobře protáhnout. hodně štěstí
Re: Pískající větráček
Bezvadný, podařilo se. Velká radost! Sice to vypadalo jako boj o zlomení páteře, ale nakonec jsem ventilátor vyndal. Přesně podle toho jak jste říkal. Co se týká závady ventilátoru, velmi těžko soudit čím to bylo, ale nejblíže by asi mohlo být "studený spoj" někde uvnitř ventilátoru (konektorem jsem předtím hýbal). Tedy ventilátor jsem po vyjmutí párkrát ručně otočil, profoukal a poté připojil zkušebně přímo na baterku - ten se kupodivu na cca třetí pokus rozeběhl. Zamontoval jsem ho zpět a teď už zase bez problému fouká (na všechny rychlosti, vypíná se a znovu zapíná, jak má).
Tedy díky moc za pomoc a za rady!!!!! Snad Vám taky budu moct někdy přispět radou!
Snad zatím jen doporučím, když se někdy po dešti kouknete nad haubnou - jak je plastový kryt u stěračů předního okna, tak pod něj - bez demontáže, jen otevrete haubnu. Tak tam je vstup vzduchu do ventilátoru. A před ním pokud jsou zanesené gumové odtokové kanálky, se hromadí voda! Doporučuju gumové kanálky preventivně pročišťovat - je to dost daleko vstup od ventilačního potrubí, tedy nevidím souvislost s pískáním ventilátoru, ale stojatá voda v autě zaručeně není nic dobrého kvůli rzi - drzela se tam i dve hod po desti.
Tedy díky moc za pomoc a za rady!!!!! Snad Vám taky budu moct někdy přispět radou!
Snad zatím jen doporučím, když se někdy po dešti kouknete nad haubnou - jak je plastový kryt u stěračů předního okna, tak pod něj - bez demontáže, jen otevrete haubnu. Tak tam je vstup vzduchu do ventilátoru. A před ním pokud jsou zanesené gumové odtokové kanálky, se hromadí voda! Doporučuju gumové kanálky preventivně pročišťovat - je to dost daleko vstup od ventilačního potrubí, tedy nevidím souvislost s pískáním ventilátoru, ale stojatá voda v autě zaručeně není nic dobrého kvůli rzi - drzela se tam i dve hod po desti.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012