MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Moderátor: peta.smolik
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak, pedál s čidlem je tam nový (koupeno na autodoc. cz ale přišlo to z PL - kupodivu ale pasuje a funguje), sem zvjedaff, esli sa ta P1220 ešče objeví.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
- Reklama
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Objevila, sfiňa jedna.... du teda pátrat dál, co by to mohlo způsobovat, dyž to ten pedál/čidlo není/nebylo...
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Taxem pátral.... po vyloučení čidla pedálu (je tam nové), vlhkosti/bordela v konektoru čidla (vyčistěné) sem se kdesyk dočtl, že by mohla být chyba v ŘJ ECU, to není moc povzbudivé zjištění.... musím pořádně vysledovat kdy/jak/proč se ta P1220 objevuje (logika mi říká, že dyby byla vadná ECU, tak ta chyba je tam furt, ale ona se objevuje jen někdy/zřídka/nahodile... autovraky, mě to baví....
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Studený spoj nebo přechodový odpor, kontakt se mění tepelnou roztažností nebo vibracema.. Konektory, kabeláž, pájený spoje na desce nebo i napojení čipu na desku (čip je "na kuličkách" - hledej termín reballing)
V době pájení bez olova nic divnýho, hádej proč se v letadlech, zdravotnictví apod. pájí pořád s olovem.. Nejlíp klasika Sn60/Pb40
V době pájení bez olova nic divnýho, hádej proč se v letadlech, zdravotnictví apod. pájí pořád s olovem.. Nejlíp klasika Sn60/Pb40
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Myslíš studeňák v ECU? Nebo někde jinde?
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
jj
Nebo i zlomenej okousanej nebo ohnilej kabel.. Stačí když myš prokousne izolaci, sůl má přístup k mědi a shnije to tam.. Prostě konektory, kabeláž, pájený spoje, kostry, kontakty pojistek - kdekoliv na cestě od baterky k čidlu, do ecu a zpět k baterce.. A co neni vidět zvenku tak to se hledá blbě Měřit to jde, ale kdybys uměl a měl čim tak by ses tu nepotřeboval ptát...
A i nový čidlo může být vadný (málo pravděpodobný ale možnost to je)
Nebo i zlomenej okousanej nebo ohnilej kabel.. Stačí když myš prokousne izolaci, sůl má přístup k mědi a shnije to tam.. Prostě konektory, kabeláž, pájený spoje, kostry, kontakty pojistek - kdekoliv na cestě od baterky k čidlu, do ecu a zpět k baterce.. A co neni vidět zvenku tak to se hledá blbě Měřit to jde, ale kdybys uměl a měl čim tak by ses tu nepotřeboval ptát...
A i nový čidlo může být vadný (málo pravděpodobný ale možnost to je)
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak zas P1220, smazáno. Cifiks. Fčíl budu nějakou dobu s Pindicou yezdit já, musím vypozorovat, kdy sa ta potfora objeví/naskočí a z toho nějak něco dedukovat. To podezření na ECU se mi ale nezdá, to byto blblo furt, ne jen nahodile/občas - spíš to odhaduju na někde přehnilý/nalomený dráth resp. el. spoj.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Hmm, tak tady taky píšou "vždy" ne jen "někdy":
Nejčastější projevy vadné jednotky IAW5NF.XX našich zákazníků:
Vozidlo poškubává a dochází k výpadku vstřikování. Není to pravidelně jeden válec, ale pokaždé jiný . Studené v pohodě, po zahřátí se začne projevovat závada.
Auto za tepla nestartuje.
Motor samovolně zhasíná, cuká, není možné nastartovat.
Vždy po zahřátí motoru a přepnutí termo, vyhodí různé chyby P0101, P0105, P1220. Motor spadne na volnoběh a nejde plyn, kolísají otáčky, svítí někdy imobilizér. Po vychladnutí motoru je vše ok, než se zahřeje.
Pravidelné vypínání motoru během jízdy, občas nejde nastartovat (hlásí závadu imobilizéru).
Motor občas zhasne. Na přístrojovém panelu se zobrazí hláška "Lost Connection".
Vynechavá válec. Kontrolka hlásí poruchu motoru. Nereaguje na plyn. Po nastartování zase jede, ale závada se opakuje.
Výpadky zapalovaní na prvním, druhém, třetím, nebo čtvrtém válci.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Kura, fčíl mě něco napadlo (zítra to musím probrat s Liborem): Měnil sem škrtící klapu i pedál/snímač (obojí hlavní podezřelí ref P1220) ale (pokud si dobře zpomínám) zatímco ten pedál byl/je nový, tak ta klapa (myslím) byla "used" - fčíl sem našel jednu OEM novou (Magnetti Marelli), tak žebych to risknul a objednal. Akoráth, že ta P1220 se (sporadicky) objevoval i před tou výměnou klapy, no...
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak nic, je to (rozhodnutí) na mně, ani já ani Michal si nepamatujeme , jaká ta klapa (červen 2024) byla - jestli nová nebo used. Blýská se (je zvenku čistá) ale (skoro) jako nová, no.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Podařilo se mi "vyvolat" P1220: pohonil sem Pindicu proti Bumbálce tam i zpět a nic, až dyž sem dojížděl dom (brždění motorem), tak naskočila. Drahá meldovala, že podobně při jejím posledním výskytu ("ubrání plynu"). 5x nastartovat a zhasne. Du uvažovat.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Fčíl sem narazil (možná) na zajímavou věc - jak hledám kolem té P1220 ve fiatech, tak mj. sem si přečetl, že ECU jednotku je třeba vyměnit nebo VIRGINIZOVAT starou (takže zřejmě se někde něco "nedobrého" v té jednotce dlouhodobě načítá až to - občas - přeteče).
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Opakuju se - hledáš studeňák který reaguje na tepelnou roztažnost nebo vibrace. Kabeláž, konektory, spoje v ECU jak na desce tak napojení čipu na desku. Žádný objevování Ameriky v tom nehledej...
Viděl jsem inzerát na Pandu za 5k za odvoz, motor OK, jen shnilý prahy... Tak to přehodíš komplet i s ECU a jezdíš, nemusíš furt řešit že ti svítí chyba...
Viděl jsem inzerát na Pandu za 5k za odvoz, motor OK, jen shnilý prahy... Tak to přehodíš komplet i s ECU a jezdíš, nemusíš furt řešit že ti svítí chyba...
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Nemyslím si (že je to studeňák reagující na teplo) - fčera mi P1220 naskočila až byla Pindica dokonale zahřátá (3/4 hodiny jízdy), neska naskočila dyž sem ujel pár set metrů (ešče ani netopila), zase při (prudkém) ubrání plynu.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing
Tak nikto nemôže vedieť čo to presne spôsobuje, ale najpravdepodobnejšia možnosť je to čo píše Vladka1. A keď to nereaguje na teplo, tak môže na vibrácie. Prudké ubratie plynu môže spôsobiť takú vibráciu.