Jednoduše tě vyfakovali abys nevotravoval a nic nemuseli řešit...
Nastavení rozvodu ti diagnostika neukáže, musíš fyzicky - nasadit aretaci a zkontrolovat jestli sedí poloha kliky a vaček... Detaily nevim.
Autorizák Fiat nedoporučuju, tam je z mechaniků ten největší odpad který se neuchytí jinde.
Univerzální diagnostikou za tři stovky z Alíka se podívat na výpis chyb - to umí každej debil. Podívat se na hodnoty z čidel a rozlišit jestli odpovídají normálu už je těžší.
Hledání kvalitního servisu u mně skočilo tak, že se v tom hrabu sám. Už mě přestalo bavit řešit podobný situace jako teď aktuálně ty.. Dáš auto do servisu a tam to pojebou, reklamovat můžeš na lampárně.
Podívej se do motoru jestli jsou zapojený všechny konektory, hadičky ated., jestli neni něco urvaný, nalomenej vlnovec vejfuku apod. Pokud nemáš po ruce dobrý servis, tak nastuduj rozvody (dílenský manuál - potřebuješ postup, utahovací momenty atd.), sežeň přípravky a zkontroluj to sám, zas tak složitý to neni...
1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
OK, ďakujem za konzultáciu. Keď som tam dnes bol, s mechanikom aj majiteľom servisu sme boli na skušobnej jazde, skontrolovali všetko čo si spomínal, prípravok na aretáciu rozvodov mali požičaný z Fiat servisu, tvrdia že nieje možné aby sa rozvody pohli.. Skôr to pripisujú k tomu, že bola odpojená batéria, a po prevzatí auta som natankoval do plnej a že mám najazdiť pár sto kilometrov a zmerať spotrebu systémom plná nádrz.. Diagnostiku mali trochu lepšiu ako z Alika, taký robustný pogumovaný tablet, vyberal tam z niekoľkých značiek aut, takže niečo univerzálne...
Auto zatial ide OK, skúšal som za tepla aj vyššie otáčky cca 6000, ťah, výkon, akcelerácia sa zdá byť OK tak ako predtým.. .. tak uvidim, v pondelok idem do Bratislavy, to je hore dole tak 500km tak uvidím čo potom.. Súšasne s rozvodmi menili aj Brembo komplet brzdy, 4xkotúče + všetky platničky a to je urobené super dobre.. Navyše sú to skoro kamaráti, poznáme sa desiatky rokov, s majiteľom sme chodili spolu do školy.. chcem veriť že ma neoklamali..
Auto zatial ide OK, skúšal som za tepla aj vyššie otáčky cca 6000, ťah, výkon, akcelerácia sa zdá byť OK tak ako predtým.. .. tak uvidim, v pondelok idem do Bratislavy, to je hore dole tak 500km tak uvidím čo potom.. Súšasne s rozvodmi menili aj Brembo komplet brzdy, 4xkotúče + všetky platničky a to je urobené super dobre.. Navyše sú to skoro kamaráti, poznáme sa desiatky rokov, s majiteľom sme chodili spolu do školy.. chcem veriť že ma neoklamali..
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
"Neni možný aby se rozvody pohly" - skočení správně napnutýho rozvodu neni pravděpodobný, ale mohli to o zub posunutý už nastavit. To se povedlo i mně na 1,2 osmiventil. Všechny řemenice správně přesně na značkách, napnutý na ukazatel, byl jsem si jistý že to je dobře. Ráčnou jsem otočil motor, kontrola, a vačkový kolo o zub vedle. Takže znova a správně..
Kontrolovali nastavení rozvodu (tj. sundat kryt atd.)? To udělej jako první.. Diagnostikou hodnoty z čidla teploty, lambdy, váhy vzduchu jestli sedí s normálem.. Proč odpojovali baterku? Ano po odpojení se musí znova načítat adaptace, měl by to být studený motor nastartovat bez dotyku plynu, pořád bez dotyku plynu nechat ohřát na provozní teplotu, pak projet pár km ve všech režimech otáček. Ale žrát víc než normál by to rozhodně nemělo. Zaplatí ti benzín navíc za těch 500 km? Spotřeba 6-7 a 10 je už docela rozdíl...
Přípravek z Fiat servisu - tak pokud se opravdu dobře neznaj tak by mu to nepučili, spíš to dělal jen na fixu.. S kamarádama bývaj často nejhorší kšefty, důvěřuješ ale on to využije na ojeb.. A pokud něco podělá tak to okecá, je to kámoš tak mu věříš a nepřipustíš že by tě mohl podfouknout jak největšího hejla.. (Stalo se mi několikrát, až když jsem byl trošku v obraze tak mi došlo jak moc mě ojebávali, a to jsme se znali roky..)
Anop přesnou spotřebu změříš dotankováním do plný - ujet kilometry - dotankovat do plný a spočítat. Ale palubák by o třetinu víc ukazovat nezačal jen tak, takže spíš zjistíš že to fakt žere.. Pro ověření můžeš kouknout na svíce jakou barvu mají, po větší zátěži by měla být světle cihlově červená.
https://powersport.net.in/spark-plug-when-to-change/
Kontrolovali nastavení rozvodu (tj. sundat kryt atd.)? To udělej jako první.. Diagnostikou hodnoty z čidla teploty, lambdy, váhy vzduchu jestli sedí s normálem.. Proč odpojovali baterku? Ano po odpojení se musí znova načítat adaptace, měl by to být studený motor nastartovat bez dotyku plynu, pořád bez dotyku plynu nechat ohřát na provozní teplotu, pak projet pár km ve všech režimech otáček. Ale žrát víc než normál by to rozhodně nemělo. Zaplatí ti benzín navíc za těch 500 km? Spotřeba 6-7 a 10 je už docela rozdíl...
Přípravek z Fiat servisu - tak pokud se opravdu dobře neznaj tak by mu to nepučili, spíš to dělal jen na fixu.. S kamarádama bývaj často nejhorší kšefty, důvěřuješ ale on to využije na ojeb.. A pokud něco podělá tak to okecá, je to kámoš tak mu věříš a nepřipustíš že by tě mohl podfouknout jak největšího hejla.. (Stalo se mi několikrát, až když jsem byl trošku v obraze tak mi došlo jak moc mě ojebávali, a to jsme se znali roky..)
Anop přesnou spotřebu změříš dotankováním do plný - ujet kilometry - dotankovat do plný a spočítat. Ale palubák by o třetinu víc ukazovat nezačal jen tak, takže spíš zjistíš že to fakt žere.. Pro ověření můžeš kouknout na svíce jakou barvu mají, po větší zátěži by měla být světle cihlově červená.
https://powersport.net.in/spark-plug-when-to-change/