Dobrý den ve spolek a děkuji za přijetí mezi Fiaťáky
Koupil jsem si Punto na dojíždění do práce 1,2 8V 44kW r.v. 2000 typ 188 a mám problém a nevím kde je závada Volnoběžné otáčky Už jsem vyměnil klapku a moc se to nezlepšilo . Problém je při vyřazení za jízdy se zvednou otáčky a pak spadnou na volnoběžné když to vyběhne cca na 2,5 tis další vec že při deceleraci to jede jako by do motoru šel benín a když se to dostane nad 2 tis tak to začne brzdit motorem v zímě jsem málem skončil v příkopě jak to přidávalo a né brzdilo motorem . Myslíte že by to mohla dělat Lambda sonda ? nebo kde je zakopaný pes ? Olda
při vyřazení se zvednou otáčky
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: při vyřazení se zvednou otáčky
Jedna z možností je že za škrtící klapkou si přisává vzduch. Při zavřené klapce a zařazené rychlosti je velký podtlak
Re: při vyřazení se zvednou otáčky
Proto jsem vyměnil celou klapku se servomotory a nové těsnění a nic se na tom nezměnilo
Re: při vyřazení se zvednou otáčky
1,1 r.v.2002, mi držela delší dobu po sundání nohu z plynu vyšší otáčky lambda, ta blíž k motoru. Tu druhou jsem neměnil. Na diagnostice nevypadala špatně. Dávala 0,1 V. Ta nová šla dolu k 0,2 V, nebo to bylo možná obráceně. Už je to rok a nevím to přesně. Líp to jede, necpocukává a otáčky jdou rychleji dolů a líp to brzdí motorem. Dřív to brzdilo třeba až po 20 s, nebo vůbec. Teď to brzdí motorem někdy hned, někdy třeba 5 s po sundání nohy z plynu. Vždyť stojí Magnetti Marelli necelou tisícovku......
Re: při vyřazení se zvednou otáčky
Lambda se měří nejlíp osciloskopem - hodnoty a průběh signálu (rychlost reakce). Měnit jí naslepo je metoda pokus - omyl kterou dělají lamy, příp. z nouze když někdo nemá možnost lambdu zdiagnostikovat..
Falešný vzduch je nejpravděpodobnější. Měnit klapku naslepo - proč?!
Hledá se to cigaretovým kouřem - vidíš kde saje. Příp. přetlakem a mydlinkama, ale něco na přetlak může těsnit ale na podtlak ne..
Zkusil bych i reset ŘJ a nový naučení = odpojit baterku, šlápnout na brzdu (brzdovým světlem vybít zbytkový napětí z kondíků), studený motor nastartovat bez dotyku plynu !!! a bez dotyku plynu nechat ohřát na provozní teplotu (nastavujou se parametry pro volnoběh) a pak projet pár km ve všech režimech otáček včetně vytočení k omezovači...
Falešný vzduch je nejpravděpodobnější. Měnit klapku naslepo - proč?!
Hledá se to cigaretovým kouřem - vidíš kde saje. Příp. přetlakem a mydlinkama, ale něco na přetlak může těsnit ale na podtlak ne..
Zkusil bych i reset ŘJ a nový naučení = odpojit baterku, šlápnout na brzdu (brzdovým světlem vybít zbytkový napětí z kondíků), studený motor nastartovat bez dotyku plynu !!! a bez dotyku plynu nechat ohřát na provozní teplotu (nastavujou se parametry pro volnoběh) a pak projet pár km ve všech režimech otáček včetně vytočení k omezovači...
Re: při vyřazení se zvednou otáčky
Naše Punta maji to hodně zasebou, může být špatné těsněni mezi hlavou a sacim potrubim,připadně je někde prasklina
Re: při vyřazení se zvednou otáčky
Možná jsem lama Lambdu mi řekli vadnou na emisích. Lítalo to na volnoběh červená - zelená - červená - zelená. Pak mám diagnostiku Scanmaster a průběh mezi novou a starou je spíš posunutá křivka dolu o 0,1 V. Jinak průběh prakticky totožný.Vladka1 píše: ↑04 črc 2024, 10:06 Lambda se měří nejlíp osciloskopem - hodnoty a průběh signálu (rychlost reakce). Měnit jí naslepo je metoda pokus - omyl kterou dělají lamy, příp. z nouze když někdo nemá možnost lambdu zdiagnostikovat..
Falešný vzduch je nejpravděpodobnější. Měnit klapku naslepo - proč?!
Hledá se to cigaretovým kouřem - vidíš kde saje. Příp. přetlakem a mydlinkama, ale něco na přetlak může těsnit ale na podtlak ne..
Zkusil bych i reset ŘJ a nový naučení = odpojit baterku, šlápnout na brzdu (brzdovým světlem vybít zbytkový napětí z kondíků), studený motor nastartovat bez dotyku plynu !!! a bez dotyku plynu nechat ohřát na provozní teplotu (nastavujou se parametry pro volnoběh) a pak projet pár km ve všech režimech otáček včetně vytočení k omezovači...
Po výměně jelo auto jako nový. Měnit naslepo není ideální. Ale u dílů, které mají v podstatě po životnosti a není jisté, jestli jsou funkční pořád a nereagují na otřesy, je to v podstatě jediné možné cenově dostupné řešení. Vždyť ta lambda stojí litr. To v servisu za tu cenu nikdo neudělá, protože jí sice vymění za 15 minut, ale hodinu jí bude zkoušet a projíždět za další litr.
Pak je problém najít servis, který odhalí pravou příčinu napoprvé. Známe to všichni, že ?
Další řešení FCD servis. Tam je ale problém s přijetím, co mají práce a předem odkážou na jiný servis.
Diagnostika v FCD stojí 5000 Kč. Ani nevíte kolikrát bych to rád dal hned najednou, abych se s nějakým problémem netrápil léta a nelítal po servisech, nebo neřešil sám.