Ahojte. mam 2.8 a auto po výmene oleja a filtrov ostalo "tupe" nesvieti ziadna kontrolka a ide to ako tak az po prekročeni 2000otačiek. boli obnažene kable zo senzoru vody na filtry tie som zaizoloval a aj potom vymenil celý filtre aj s novým snimačom. vyrazena bola poistka f11 v motorovom priestore. diagnostika ukazala trvalu zavadu p0148 deaktivace 3 piestu. štartuje normalne chod motora je normanlny a aj zvuk motora.
váha vzduchu na diagnostike vykazuje teplotu a aj barometricky tlak, vstreky do prepadu tlacia malo nafty tie som vylúčil ako problém turbo funguje jedine co nekomuniklovalo s diagnostikou bol regulačny ventil na čerpadle ten sa vymenil a nenastala žiadna zmena. Za každu radu dakujem
2.8 výkon
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: 2.8 výkon
Na 1,9 JTD měl podobnej projev zatuhlej solenoid EGR ventilu - ovládací tyčka se nehýbala. Motor se choval normálně, jen to do 2k nemělo tah, ca jako motor bez turba.
Solenoid se rozebíral: sundat, navrtat 3mm dírku, přes ní tyčkou vyrazit vnitřek, vyčistit, máznout mědí, složit, dírku zavařit plastem nebo zamáznout silikonem apod. Mechanická část EGR byla v pořádku (a na karbony je dobrá aditivace VIF - tim nic nezkazíš ani preventivně)
Solenoid se rozebíral: sundat, navrtat 3mm dírku, přes ní tyčkou vyrazit vnitřek, vyčistit, máznout mědí, složit, dírku zavařit plastem nebo zamáznout silikonem apod. Mechanická část EGR byla v pořádku (a na karbony je dobrá aditivace VIF - tim nic nezkazíš ani preventivně)
Re: 2.8 výkon
egr funguje a aj sme ho preventivne zaslepili. jedine podozrenie je na nejaký skrat v riadiacej jednotke