Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
Zdravím, vedel by niekto poradit ktoré auto je lepšie rozhodujem sa medzi Fiat punto evo 1.3 jtd 2011 s nájazdom 180tis.km , alebo Fiat punto 1.4. tjet 2008 s nájazdom 134tis. km , ktoré by ste viac odporučili ? ďakujem
- Reklama
Re: Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
Talezi na co chces to auto používať, pbidve su fajn, za mna je lepsi ten benzin, ale nieje uplne usporny kedze je to nepriamy vstrek, ale zas odpada problem s karbonom. Otazna je spoľahlivosť kvoli tomu ze to je jazdenka a zalezi ako sa staral predoslu majitel. Inak ten motor je spoľahlivý.
Re: Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
Este je otazka aka tam je prevodovka, moze tam byt problemova oplacka m32 sa mi zda... Skus popozerat forum ci tam je alebo nie.
Re: Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
nemám skúsenosti s Fiatom vôbec, počula som ze maju pomerne slušne motory ,potrebujem rýchlo nové auto a celkovo jeden predáva tento typ za dobrú cenu , prihliadam skôr k tej 1.3 jtd 2011 nafta, len obávam sa tých km 180tis. či to neni veľa na 1.3jku motor, nemám s tým skúsenosti vedel by si poradit aj ake problémy mávajú bežne tieto motory ? alebo čo by som mala očakávať pri tomto type ? ďakujem
Re: Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
Je to veľa. Máme posledné roky tri 1.9JTD no to sú držiaky.
1.3 nie. Pomôžem si skopírovaným textom:
"Motory 1.3 MultiJet/CDTI majú pri vyšších kilometrových nájazdoch sklony kvysokej spotrebe oleja a k poklesu kompresných tlakov, predovšetkým pri nasadení vo väčších a ťažších modeloch. Doslova vražedné pre nich boli long-life intervaly výmeny oleja, ktoré spočiatku (rovnako ako na iných svojich dieseloch) skúšal Opel. Najprv boli predpísané úplne šialené intervaly 50 000 km, neskôr „už len“ 30 tisíc km (ako napríklad vo Fiate).
Lenže aj to je príliš veľa, maličký diesel pre takýto kilometrový interval výmeny oleja nemá predpoklady - má totiž iba trojlitrovou olejovú náplň a pri vyššom zaťažení pri ňom dochádza k jej zrýchlenému zakarbonovaniu. V prvej generácii Multijet (o ktorej je tu reč) sa navyše vyskytli aj veľmi závažné prípady zlyhania reťazových rozvodov (roztrhnutie reťaze), vždy končiace fatálne škodou. Pri niektorých verziách dochádzalo aj ku kurióznym nedostatkom, napríklad zničenie lopatiek turbodúchadla námrazou strhnutou podtlakom z vedenia z ventilácie kľukovej skrine (vznikla zvyčajne sériou krátkych jázd v zimnom období)."
1.3 nie. Pomôžem si skopírovaným textom:
"Motory 1.3 MultiJet/CDTI majú pri vyšších kilometrových nájazdoch sklony kvysokej spotrebe oleja a k poklesu kompresných tlakov, predovšetkým pri nasadení vo väčších a ťažších modeloch. Doslova vražedné pre nich boli long-life intervaly výmeny oleja, ktoré spočiatku (rovnako ako na iných svojich dieseloch) skúšal Opel. Najprv boli predpísané úplne šialené intervaly 50 000 km, neskôr „už len“ 30 tisíc km (ako napríklad vo Fiate).
Lenže aj to je príliš veľa, maličký diesel pre takýto kilometrový interval výmeny oleja nemá predpoklady - má totiž iba trojlitrovou olejovú náplň a pri vyššom zaťažení pri ňom dochádza k jej zrýchlenému zakarbonovaniu. V prvej generácii Multijet (o ktorej je tu reč) sa navyše vyskytli aj veľmi závažné prípady zlyhania reťazových rozvodov (roztrhnutie reťaze), vždy končiace fatálne škodou. Pri niektorých verziách dochádzalo aj ku kurióznym nedostatkom, napríklad zničenie lopatiek turbodúchadla námrazou strhnutou podtlakom z vedenia z ventilácie kľukovej skrine (vznikla zvyčajne sériou krátkych jázd v zimnom období)."
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
1,3 JTD měl šíleně natažený výměny oleje 30kkm, pokud se dodržovaly tak to bylo doslova kurvítko navržený tak aby to po záruce chcíplo. Koupit jako nový a olej měnit po 10kkm ano. Takhle ojetýho bych se bál, dá se čekat že motor je těsně před smrtí, majitel to vytušil a proto jde auto z domu... Jediná výhoda je nízká spotřeba.
1,4 Tjet je dost blbovzdornej, ale ani ten neni nesmrtelnej, obzvlášť pokud se nedochlazovalo turbo a opět dlouhý výměny oleje. Vyšší spotřeba ale jede krásně.
Z těchto dvou bez znalosti konkrétního kusu bych bral jednoznačně T-jet.
Spolehlivější je atmo 1,4 benzín nebo i 1,2, hůř to jede ale míň to žere i se to míň s.e. Jestli vyhovuje výkonově - nejlíp projet se v tom (a nebýt zaslepený barvou auta a kecama prodejce!!) Pokud naftu tak 1,9 JTD a spíš slabší verze (turbo bez variabilních lopatek atd.)
Nastuduj si typický závady Punta a pak to hledej na tom co kupuješ..
1,4 Tjet je dost blbovzdornej, ale ani ten neni nesmrtelnej, obzvlášť pokud se nedochlazovalo turbo a opět dlouhý výměny oleje. Vyšší spotřeba ale jede krásně.
Z těchto dvou bez znalosti konkrétního kusu bych bral jednoznačně T-jet.
Spolehlivější je atmo 1,4 benzín nebo i 1,2, hůř to jede ale míň to žere i se to míň s.e. Jestli vyhovuje výkonově - nejlíp projet se v tom (a nebýt zaslepený barvou auta a kecama prodejce!!) Pokud naftu tak 1,9 JTD a spíš slabší verze (turbo bez variabilních lopatek atd.)
Nastuduj si typický závady Punta a pak to hledej na tom co kupuješ..
Re: Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
Ja mám Punto 1.3 MJTD 51kW z roku 2003.
Kúpil som niekedy v roku 2014 dovezené z Talianska so 145 000km a vtedy bol robený repas turba. Odvtedy som na tom najazdil asi 140 000 km bez problémov s motorom, celkovo s veľmi nízkymi servisnými nákladmi. Olej nikdy nežralo, pravidelne som menil vždy po 15000 a dolieval max cca 0,5l za ten interval. Navyše má veľmi nízku spotrebu, mne pri jazdách 20 km do práce po okreskách max 100 km/h robilo dlhodobý priemer cca 4 l na 100 km podľa tankovania (podľa palubáku medzi 3,3 a 3,7) (na diaľnici pri 130 km/h by to bolo už znateľne viac).
S výkonom je na tom auto celkom dobre, do 2000 otáčok je to bieda, ale potom zapína turbo a to už je v pohode.
Ťažko povedať či motory z roku 2011 sú také dobré ako ten z 2003....
Kúpil som niekedy v roku 2014 dovezené z Talianska so 145 000km a vtedy bol robený repas turba. Odvtedy som na tom najazdil asi 140 000 km bez problémov s motorom, celkovo s veľmi nízkymi servisnými nákladmi. Olej nikdy nežralo, pravidelne som menil vždy po 15000 a dolieval max cca 0,5l za ten interval. Navyše má veľmi nízku spotrebu, mne pri jazdách 20 km do práce po okreskách max 100 km/h robilo dlhodobý priemer cca 4 l na 100 km podľa tankovania (podľa palubáku medzi 3,3 a 3,7) (na diaľnici pri 130 km/h by to bolo už znateľne viac).
S výkonom je na tom auto celkom dobre, do 2000 otáčok je to bieda, ale potom zapína turbo a to už je v pohode.
Ťažko povedať či motory z roku 2011 sú také dobré ako ten z 2003....
Re: Fiat Punto Evo 1.3jtd vs. Fiat punto 1.4 tjet
Obě mohou být spolehlivé, pokud se o ně předchozí majitel staral
Mám T-jet, jezdím předpisově, nejsem brzda provozu. S Bravem i Lineou dokážu jezdit dálky dlouhodobě za 6l/100km.
Mám T-jet, jezdím předpisově, nejsem brzda provozu. S Bravem i Lineou dokážu jezdit dálky dlouhodobě za 6l/100km.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw