Závady

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Závady

Příspěvek od rogi »

mne to robilo tiež, ale vždy som naštartoval, väčšinou v zime pri mrazoch keď akumulator mal nižšie napätie pri štartovaní..
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Reklama
 

JindraS
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

Tipo Hatchbag 1.4 70kw (vzadu bubny) 1/2
Stav dnes: cca 55k km

1500km - Prasklé zrcátko řidiče (samovolně) = vyměněno v servise za 1500 s reklamací mě poslali k čípku

Po první zimě - Začal pískat ventilátor topení v nízkých otáčkách = servis prohlásil že je to normální

( asi 2,5k km) - Už během první zimy náhodné roztřepané starty (kontrolka motoru bliká a motor jede na 3 válce) = servis prohlásil že špatnej benál. Auto to dělalo náhodně na jakýkoliv benál (i prémiovky) a po napíchnutí jsem přišel na to že špatně pálí 1 a 4. Následovalo vyměnění svíček (nepomohlo), výměna cívky 1 válce (nepomohlo), demontáž váhy vzduchu + vyčištění, protože byla zajebaná olejem (nevím proč) taky nepomohlo (ani výměna nic nezměnila). Kontrola všech štekrů + prostříkání sprejem na kontakty (nepomohlo), kontrola live dat v jednotce (nic divného) prakticky to díky náhodnosti nejde nasimulovat. Servis vždy poslal do řiti s tím že při garančce nebyl problém a dělá to benzín. Vše výše zmíněného děláno svépomocí. Přehození odvětrání skříně nemělo vliv, vráceno do původního stavu. Problém jsem měl s přestávkami až do cca 25k km kdy jsem se nasral rozkuchal palivovou soustavu vyčistil rail a vyměnil vstřiky + namontoval do motorového prostoru palivový filtr. Tenhle sráč, ale i jiné značky nemají palivák, protože kvalita benzínu je na vysoké úrovni a vůbec není problém nečistot v 30 let starých nádržích benzínových pump atd... Od dodělání této úpravy se zmíněný problém nikdy nevyskytl.

20k km - Výměna spojky svépomocí viz starší přízpěvky. V servise prohlásili že nemožnost se rozjet bez skákání jak kamzík a řazení 1 2 3 bez kopance jak hovado, kdy při pouštění spojky auto celé skočilo je normální. (otáčky či rychlost pouštění spojky neměly vliv) Spojka po vykuchání doma před domem byla v hajzlu. 1/3 přítlačáku bez dotyku a zbylé 2/3 poškubané jako když máte zkroucené brzdové disky. Nikdy jsem spojku nepálil a na lamele viditelné šupinky jako z měděnky. Po výměně za spojku LUK auto neskáče ale trhání při řazení nezmizelo jen se zmírnilo.

Od začátku houpání v tahu při plném plynu mezi 2 až 3,4k ot. na 2, 3 a občas i 4tý stupeň. To že motor pod kapotou lítá při puštění plynu a přidání tak 5 cm je taky prý normálka (zavěšení motoru je v pořádku) a klasika mlžení zadních světel taky normálka, protože se zase odmlžily tak reklamaci neuznají ani s fotkou.

3k km Začaly dveře řidiče náhodně dělat zvuky jako igelitka ve větru - po sundání tapce jsem nic uvolněného nenašel. Je zde jako parozábrana mirelon. Ten to nedělá takže nevím. Prakticky od novoty lupe třepe (vibruje něco v pásu spolujezce) = neřeším naučil jsem se jezdit s vyhuleným rádiem, protože to u tohodle auta jinak dělat nejde. A odmítám kuchat sloupek bo tam turek něco zapoměl nbco.

22k km To vzdaly obě kosti současně :?: v nižších rychlostech po nerovné silnici bubenické sólo. Po výměně klid.

Od cca 18k km Náhodně se objevující problém s tím že při startování naskočí motor na 2s a zdechne. Projevovalo se to tak jednou za měsíc a většinou chytl napodruhé bez problému. Vždy bylo horko a jednalo se o studený start. Tento problém se stupňoval v četnosti i počtech potřebných startů pro úspěšné nastartování, primárné v létě. V jednotce bez chyby a ani na palubovce nic neprobliklo. Tento rok po příchodu veder bez možnosti nastartovat. Nutnost startovat s plynem (stačilo brnknout o pedál). V live datech taky nic divného (očividně má auto vlastní hlavu).
Měsíc zpátky jsem měnil olej a jen tak z prdele zkontroloval štekr tlaku oleje (odpojil a připojil) + vyměnil čidlo otáček kliky (doma jsem ho měl od doby co jsem měl problémy s roztřepaným startem) a neměl jsem nervy na to lézt pod auto a měnit to jen tak, takže jsem to udělal když už jsem tam ležel, (čidla jsou obě bosch, ale nové má větší kus kovu odkrytý (na konci)) od té doby mám klid, a startuje normálně.
Dokonce motor začal reagovat na zátěž ve volnoběhu ( např. posunutí v koloně) tím že odpojuje spojku klimy což nikdy nedělal. Zajímavé. Po prošlápnutí spojky znova kompresor zapne.

25k km Kompresor klimy dělá zvuky jak mixér plný šroubů, přeřve motor v otáčkách nad 3,5k, stále funguje i chladí takže neřeším dle polských fór je to i u nových 50 na 50 jestli není v hajzlu. Toliko k fiatu, moparu a jejích kvalitě.

Nyní jediné co mě momentálně na autě sere je nemožnost plynulého rozjezdu a řazení mezi 1 2 někdy z mě neznámého důvodu škubne i na 3 což velice znepříjemňuje řízení. Prakticky není možné podřadit na dva aniž by vás motor vykopal ven z auta. Takže tahám kruháče na 3 od 1200 ot protože jak tam jebnu za dva tak skáču jak v utopenci na útěku.

Osobně jediné co mi brání od zbavení se tohodle krumplu je ztráta pro mne velkého množství financí a pro mne stále topový vzhled vozu.
Už jsem jezdil s hromadou aut ale i ty největší plečky se daly naučit (jak řadit atd..) u tohodle auta to je naprosto náhodné co funguje jeden den druhý ne. Nechápu.
Pokud má někdo zaříkávače a exorcistu na FIATY tak ať pošle kontakt klidně si udělám výlet i 1000km aby to dal někdo dohromady (přehrál soft nebo mapy nebo cokoliv) a vzal si pro to dovolenou. V žádném případě nejedu do autorizáku. (znova)
Kdybych mohl vrátit moje rozhodnutí vzal bych stejně asi tipo ale 1.6D s automatem. V té době stejně nebylo v té cenovce nic co by nevypadalo jak akvárko na kolech.

Nějaké drobnosti jako je lak z vodovek, čelní sklo z plastelíny a hnití podvozku atd.. jsou už pro mě jen srandičky.
JindraS
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 20 led 2022, 23:55

Re: Závady

Příspěvek od JindraS »

Nemožnost normálně nastartovat nejspíše konečně vyřešena.
Včera znovu stav kdy můžete startovat i 30x a stejně vždy zdechne. (jde nastartovat jedině s plynem)
Připojen diag a znova kontrola všech dat při startu. (teplot, tlaku, otáček, čidla klepaní atd..).
Při asi 15startu už jsem moc neměl co sledovat a tak jako poslední věc jsem došel k napětí.
Při startu napětí jednotky kleslo pod 6V (jednotka to vzdá cca pod 7.5V)
Znovu opakuji potrati z fiatu udělali zemnění k baterce s kontaktem v půlce délky (kastle) na asi 70cm dlouhý teňoučký kablík co vede na převodovku.
Baterka je nová a točí s motorem jako blázen v té to skutečně není.
Povolil jsem kostření co je vedle baterky na nosníku, nastříkal sprej na kontakty a dodělal zem od baterky rovnou na to velké oko zvlášť.
A i přes to, že byl motor zachlastaný (opakovanými starty) tak naskočil (první pokus) na první 2s tak na 200ot. a pak to jednotka ukočírovala a v pohodě dostala na těch cca 1500 co je po startu.
Napětí nešlo pod 10,5V v grafu diagu.
I palivová pumpa zní při sepnutí klíčku jinak.
Krásné DIY auto.
Kontakty nebyly ani zkorodované, jenže pozink dělá svoje.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 503
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

jj kostry jsou svině, pochvala že jsi to našel. Taky potvrzení že autorizák Fiat je předražená bída, neumí a přímo ojebávaj.
Místo toho aby se u aut vychytaly mouchy a vyráběly se spolehlivý držáky, tak se vymýšlí furt nový modely a přidávají se kokotiny. A to tohle je oproti nejnovějším píp ještě spolehlivá klasika...
m.scale
Fiaťák
Příspěvky: 130
Registrován: 15 bře 2011, 18:11

Re: Závady

Příspěvek od m.scale »

JindraS píše: 17 srp 2023, 10:20 Nemožnost normálně nastartovat nejspíše konečně vyřešena.
Včera znovu stav kdy můžete startovat i 30x a stejně vždy zdechne. (jde nastartovat jedině s plynem)
Připojen diag a znova kontrola všech dat při startu. (teplot, tlaku, otáček, čidla klepaní atd..).
Při asi 15startu už jsem moc neměl co sledovat a tak jako poslední věc jsem došel k napětí.
Při startu napětí jednotky kleslo pod 6V (jednotka to vzdá cca pod 7.5V)
Znovu opakuji potrati z fiatu udělali zemnění k baterce s kontaktem v půlce délky (kastle) na asi 70cm dlouhý teňoučký kablík co vede na převodovku.
Baterka je nová a točí s motorem jako blázen v té to skutečně není.
Povolil jsem kostření co je vedle baterky na nosníku, nastříkal sprej na kontakty a dodělal zem od baterky rovnou na to velké oko zvlášť.
A i přes to, že byl motor zachlastaný (opakovanými starty) tak naskočil (první pokus) na první 2s tak na 200ot. a pak to jednotka ukočírovala a v pohodě dostala na těch cca 1500 co je po startu.
Napětí nešlo pod 10,5V v grafu diagu.
I palivová pumpa zní při sepnutí klíčku jinak.
Krásné DIY auto.
Kontakty nebyly ani zkorodované, jenže pozink dělá svoje.
Rozvětsovala se ti někdy kontrolka Fiat Code, při otočení klíčku do druhé polohy ?
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Mě to nedělalo nikdy,až posledních 10000 km. Skončilo to tím,že mi odešla jedna svíčka. Podotýkám,že nebyla originál,ale podle všech tabulek tam mohla být. To samé olej.Teď tam mám obojí originál a šlape to jak hodinky. Mám však jiný problém. Byl jsem upozorněn,abych sledoval úbytek oleje,že výrazný úbytek může být také důvod závady. A úbytek tam je a celkem výrazný. 0,6 l na 1000 km. Prý je to na hraně. Mám to nějak řešit? Děkuji,za každou radu. Mám najeto 120 000 km.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 503
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Závady

Příspěvek od Vladka1 »

Vymenit gufera ventilů a překroužkovat motor. Smysl to má svépomocí za cenu materiálu, v servisu dáš raketu..
Nebo dolívat a jezdit, lít nejlevnější olej který splňuje specifikaci pro motor, viskozitu spíš vyšší. + VIF do benzínu kvůli karbonům na lambdě a katalyzátoru. Holt tam při každým tankování vrzneš pár deci oleje. Jak za starých časů, i když tam se dolívalo po 100 km :mrgreen:
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Dík,to právě dělám,že dolévám, ale bylo mi řečeno,že když to žere moc olej,může to mít vliv na ty svíčky.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Ještě mne napadlo nalít tam Militec 1,ale bojím se, abych to nepo... úplně.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Závady

Příspěvek od tatko Tom »

Nie - píšem Ti súkromnú správu :)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Závady

Příspěvek od tatko Tom »

"Vymenit gufera ventilů a překroužkovat motor" - áno, zistiť kadiaľ je únik. Pravdepodobne okolo ventilov, tesnosť piestov-krúžkov by šla možno zmerať a ak aj nie - pri manuálnej prevodovke bez elektrickej brzdy nie je problém postaviť auto so zaradeným kvaltom dolu kopcom a nesmie popochádzať...
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Nějaké info jsem už posbíral. Autorizák cca 60 000 Kč :twisted:
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Závady

Příspěvek od tatko Tom »

Za hubičku :D Dobrý solídny súkromník by bol isto podstatne lacnejší.
https://www.metabondcz.com/prisady-do-m ... o-veterany
1300 je trocha menej, než 60000. Asi tak 45 krát.
Snáď Ťa neurazí to "pro veterány" :D
Osobnú skúsenosť s týmto konkrétnym nemám, diesle nám olej nežerú - dlhé roky používam ECO/PRO a Megasel (keď sme mali benzínové, Megalen).
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Závady

Příspěvek od gigi »

Do starého auta bych to klidně nalil,ale tady v tom případě se trochu bojím. Recenze na přípravek se značně liší
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Závady

Příspěvek od tatko Tom »

Mám za to (ako už bolo mnapísané iným), že ten olej môže tratiť inde, nemusí cez piesty.
Ak by niekde kvapkal, zbadal by si. Ak by tesnením pod hlavou, zbadal by si naspodku viečka nalievacieho otvoru oleja alebo v nádobke chladiacej kvapaliny. Nízku kompresiu by si cítil zrejmena zhoršenom výkone.
Ak sa pretláča okolo ventilov - môže ich časom podpáliť :(
ventil.jpg
ventil.jpg (200.34 KiB) Zobrazeno 1911 x
(manželkino bývalé HTP pri stave cca 110 000 km)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“