Zdravím, už si nevím rady .
Vyměnil jsem alternátor za nový, samozřejmě i klínák.
původní odešel do věčných lovišť, ale nastala chyba operace , svítí mi kontrolka baterie a nejde posilovač řízení ,
Nový dobíjí 14,20v , v plné zátěži 14,10 v , budící proud při otočení klíčku je 12,20v. , Prošel jsem fakt už všechno a vše je v pořádku, pojistky, kabely a už si nevím rady , poradí mi tu někdo ???? Díky moc za rady .
Chyba baterie + nejde řízení (výměna alternátoru)
Moderátor: peta.smolik
Chyba baterie + nejde řízení (výměna alternátoru)
Fiat Stilo 1.9jtd 16v 110kw
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22 zář 2023, 22:33
Re: Chyba baterie + nejde řízení (výměna alternátoru)
What's the brand of the new alternator?
Denso, FAST, Bosch, other?
New or "new" (reconditioned)?
Bad alternator = empty, weak battery. You should charge it outside the car or do some long trip (like 50-100 km and back home).
Some alternators (regulators) are picky about starting procedure (somethings going on with lamp circuit "D+"). Try to wait few seconds before you start (wait for some dashboard lamps go off).
Some cheap regulators are bad from the factory and will not switch the lamp off (but they are charging properly).
ECU failures (lamp D+ signal) are rare. So it's the battery/alternator(regulator)/connections (bad ground or +) >95% of the time.
Denso, FAST, Bosch, other?
New or "new" (reconditioned)?
Bad alternator = empty, weak battery. You should charge it outside the car or do some long trip (like 50-100 km and back home).
Some alternators (regulators) are picky about starting procedure (somethings going on with lamp circuit "D+"). Try to wait few seconds before you start (wait for some dashboard lamps go off).
Some cheap regulators are bad from the factory and will not switch the lamp off (but they are charging properly).
ECU failures (lamp D+ signal) are rare. So it's the battery/alternator(regulator)/connections (bad ground or +) >95% of the time.