Zdravím všechny na foru, jsem tu nový a potřeboval bych ujistit či poradit zda jsou moje dedukce správné, at nepokazím motor nebo nesundávám hlavu zbytečně.
Delší dobu po výměně termostatu dolívám chladící kapalinu. Nyní jsme dělali na autě výměnu spojky komplet(teda mimo dvouhmoty), tak při teto akci jsme hledali unik kapaliny, a našli jsme unik okolo přiruby termostatu na motoru. Tudiž proběhla demontaž, dalo se nové těsnění a pro jistotu přetahlo silikonem a nastal problém. Nyní mi začala tlakovat nadoba na chl.kapalinu po otevření okruhu termostatu, a to tak že dochazi k prusaku přes víčko, vicko jsme dali nové, problém nepřestal.Tak jsem pátral dale, připojil auto na diag multiecuscan a koukal na teploty vody kde jsem podle mě zjistil možnou příčinu. Nový termostat má otevírat při 80 stupních a zavírat na 88.Dle diagnostiky jsem zjistil ze mi termostat otevira pri 97.5 stupnich a zavre pri 88, a takhle porad dokola.Předtím jsem neřešil tlak v okruhu, protože se to ztracelo kolem přiruby termostatu a voda se hned vypařila, jakmile jsme to utěsnili, problém se přesunul směrem k nadobce, kde již viditelný prusak. Cirkulace v okruhu je, voda se vraci, a i na chladici jde poznat ze studena voda se vymeni za teplou, tudiz bych vyloucil vodni pumpu. Pořád řeším jestli nemůže být proražené těsnění pod hlavou. Na víčku od oleje neni zadny slem, ani cervene krystalky. Z vyfuku nejde citit vodní pára. Samotný motor podle me vodu nežere, ale spaliny by mohly tlacit CO do chladiciho okruhu, nicměně s nadobky nejdou cítit spaliny, pouze pára a to proto, že voda je příliš horká.Tudiž jsem objednal tester, co se připojí na chladici okruh na nadobku a mel by detekovat vyskyt spalin = potvrzení že je těsnění pod hlavou KO. Pokud by test vyšel negativně nechám vyměnit termostat a uvidí se.
Má někdo zkušenost s proraženým těsněním na hlave u tohoto motoru? Popřípadě podobnou zkušenost s termostatem? kdy podle me otevíra příliš pozdě?
Myslím si, že tím že termostat spatne otevira, a dochazi k varu, tak u termostatu jak je hadice s chladiče se začne uvolnovat para, ktera potom natlakuje systém. V momente kdy otevre termostat, tak hadice od chladice do termostatu zmeknou, do otevreni nejsou nijak zvlaste natlakované.
Co myslíte? jsou me uvahy správné?jak moc je přesný detektor spalin přes nadobku chladicí kapaliny?
Díky moc všem za každou radu.
1.4 Tjet 110Kw - tesneni pod hlavou a nebo vadny termostat?
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: 1.4 Tjet 110Kw - tesneni pod hlavou a nebo vadny termostat?
Tak test potvrdil prusak spalik do chladiciho okruhu. Při měření tlaků zjišteno, že problém je mezi 3 a 4 valcem. Tlaky byly 13bar 13bar 8 bar 8 bar.
Zajímavé je, že motor nežere vodu, tlak spalin je vetší než tlak v chladící soustavě, tudiž to profukuje do chladícího okruhu a ne naopak, taky je zajimávé, že se motor nepřehřívá, topí, a auto celkem slušně jede, na to že mu chybí baru ve dvou valcích
Budu dávat tedy hlavu dolů, pak jsem dám nějaké fotky z opravy. Nemáte někdo doma přípravek na aretaci vačkového ozubeného kola? kolíky na zajištění vaček jsem si vytiskl na 3d tiskárně, ale potřeboval bych rozměry zajištovacího segmentu č. 2000015800. Bohužel nikde nemůžu najít rozměry
Zajímavé je, že motor nežere vodu, tlak spalin je vetší než tlak v chladící soustavě, tudiž to profukuje do chladícího okruhu a ne naopak, taky je zajimávé, že se motor nepřehřívá, topí, a auto celkem slušně jede, na to že mu chybí baru ve dvou valcích
Budu dávat tedy hlavu dolů, pak jsem dám nějaké fotky z opravy. Nemáte někdo doma přípravek na aretaci vačkového ozubeného kola? kolíky na zajištění vaček jsem si vytiskl na 3d tiskárně, ale potřeboval bych rozměry zajištovacího segmentu č. 2000015800. Bohužel nikde nemůžu najít rozměry
Re: 1.4 Tjet 110Kw - tesneni pod hlavou a nebo vadny termostat?
Držím palce, pak hoď výsledek a info. Moc lidí sem bohužel již nechodí.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: 1.4 Tjet 110Kw - tesneni pod hlavou a nebo vadny termostat?
Čistě teoreticky, nemůže jít o 2 závady současně ? Setkávám se s tím běžně a nejčastěji.
Vadný nový termostat. Ta teplota je opravdu vysoká. Je to druhovýroba termostatu, nebo originál ? Pokud bude vadný termostat a chladící okruh se tlakuje, není důvod, aby víčko neupustilo tlak. Pokud víčko upustí tlak, není důvod, aby unikala kapalina, ale uniká pouze tlak, tedy vzduch.
Pokud je ve 2 válcích nízký tlak, taky to může mít více příčin. Co třeba znečištěné ventily, opotřebení válce, nebo netěsné pístní kroužky ?
Pokud opravdu unikají spaliny do chladícího okruhu, je opět divné že neupustí víčko a uniká kapalina. Pokud je vadné víčko, které nepustí tlak, budou zřejmě netěsné všechny hadicové spoje, protože spony neudrží tlak a taky budou extrémně tvrdé hadice s chladící kapalinou, protože tam nebude tlak 1,4 ? Baru, kdy pouští víčko, ale mnohem víc.
Taky mi přijde divné, že je na 2 válcích, které tedy podle testu unikají, stejný tlak a ne na každém trochu jiný.
Vadný termostat jsem měnil za svůj život na několika autech několikrát. Těsnění pod hlavou na mých autech se doposud nikdy neměnilo. Na jedný dodávce za jízdy prdlo těsnění pod hlavou, ale předtím mizela voda, kterou jsme dolévali a motor se předtím nepřehříval. To těsnění bylo už moc staré.
Vadný nový termostat. Ta teplota je opravdu vysoká. Je to druhovýroba termostatu, nebo originál ? Pokud bude vadný termostat a chladící okruh se tlakuje, není důvod, aby víčko neupustilo tlak. Pokud víčko upustí tlak, není důvod, aby unikala kapalina, ale uniká pouze tlak, tedy vzduch.
Pokud je ve 2 válcích nízký tlak, taky to může mít více příčin. Co třeba znečištěné ventily, opotřebení válce, nebo netěsné pístní kroužky ?
Pokud opravdu unikají spaliny do chladícího okruhu, je opět divné že neupustí víčko a uniká kapalina. Pokud je vadné víčko, které nepustí tlak, budou zřejmě netěsné všechny hadicové spoje, protože spony neudrží tlak a taky budou extrémně tvrdé hadice s chladící kapalinou, protože tam nebude tlak 1,4 ? Baru, kdy pouští víčko, ale mnohem víc.
Taky mi přijde divné, že je na 2 válcích, které tedy podle testu unikají, stejný tlak a ne na každém trochu jiný.
Vadný termostat jsem měnil za svůj život na několika autech několikrát. Těsnění pod hlavou na mých autech se doposud nikdy neměnilo. Na jedný dodávce za jízdy prdlo těsnění pod hlavou, ale předtím mizela voda, kterou jsme dolévali a motor se předtím nepřehříval. To těsnění bylo už moc staré.