Brzdové destičky

Moderátor: peta.smolik

m.scale
Fiaťák
Příspěvky: 130
Registrován: 15 bře 2011, 18:11

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od m.scale »

No pokud na tom držáku brzd. třmenu je normální šestihranná hlava, tak problém nebude, golasadu mám.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Reklama
 

panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od panaman1 »

vytoc koleso, daj tam tekefon a odfot, alwbo nahraj video a hned uvudis, v niektirych gila sadach su aj tie E nadstavce
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od rogi »

Čo tu šaškujjete aký kľúč použiť, na tie E hlavy skrutiek bežné nasadiš aj orech zo šesthranom.
Budem mať 100tisic pôvodne brzdy, ale mám Bravo :wink:
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od panaman1 »

Ano nasadis, problem zacina ked tym beznym 6 hrannym orechom strhnes tie hrany
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od rogi »

Je to skrutka M8 tak aký tam je monent? Rátam maximálne 30Nm. Hrany sa strhnú ak je skrutka skorodovaná. Tam ti nepomôže ani na to určený nadstavec, ale CO čka to vyrieši :D Fiat nemá vo zvyku používať E hlavy na skrutkach ako Peugeot Citroen.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od tomass »

m.scale píše: 11 črc 2023, 10:51 Když se mění brzdový kotouč i s deskami, tak se musí z demontovat držák brzdovýho třmenu. Nevíte náhodou jaké hlavy mají šrouby ? Koukal jsem na jedno video kde si ten mechanik dával na ráčnu nástavec ve tvaru hvězdy a tím povoloval šrouby na držáku brzd. třmenu.
Typoval bych klíč 17 mm šestihran jako na jiných autech. Pokud je tam tohle E řady, tak po změření se ten jeden ořech dá koupit tak za 60 Kč. Zbytečné kupovat sadu, až tak moc se nepoužívá. A může tam být E ořech jen pro některý trh, pokud tam skutečně je. Z videa není zřejmé, jestli pán používá správný ořech na hlavu šroubu, která tam je.
Uživatelský avatar
hans55
Fiaťák
Příspěvky: 121
Registrován: 27 srp 2017, 17:42
Bydliště: Česká Sibiř

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od hans55 »

https://www.motora.cz/naradi/nezarazeno ... ZYQAvD_BwE
nebo můžeš zkusit
https://www.onlineshop.cz/nastrcne-hlav ... 4cQAvD_BwE

Na destičky je klíč13" , na kotouče potřebuješ Gola Multilock

Třeba u Sierry nebo Vectry byl na destičky imbus 7
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od tomass »

Ve vší úctě si dovolím oponovat, že obě řešení jsou skvělý nápad jak ty hlavy šroubů zničit.
První je uviverzál a bude mít záběr v malé ploše hlavy šroubu, tak se žvejkne hrana a pak už tam nepůjde nasadit správný klíč, který tam patří.

Druhý je nesmysl od Horsta Fuchse. Stane se totéž, ožvejká se hrana. Možná ještě dřív, než u prvního řešení. Pravděpodobně ani nepůjde vyvinout dostatečnou sílu k povolení. Viděl jsem ten klíč v provozu a při prvním použití se posunou ty šestihránky a buď se zlomí, nebo se to celé protočí.
Tento klíč se hodí hlavně pro toho, kdo chce hlavu šroubu zničit a pak s tím pojede do servisu, kde draze zaplatí co si sám zničil. Jsem rád, že jsem před léty ten klíč viděl nefungovat a nekoupil si ho. Tenkrát byl dražší a měl nepochybně lepší materiál, než dnes.


Ten šroub na třmenu bude prvotně hodně utažený, protože prošel teplotními změnami za provozu. Někdy se přidává tmel proti povolení závitu. Pokud je tam opravdu ten šroub s hlavou E, tak proto, že půjde povolit v záběru hodně velkým momentem. Sám jsem povoloval jen šestihrany u starších aut a někdy to byl doslova horor. Pokaždé se nakonec úspěšně povedlo.
Nešel bych do něčeho, u čeho hrozí, že napáchá nenahraditelnou škodu. Výrobce určitě nepočítá s tím, že by dodával nový náhradní šroub, který se povoluje nejčastěji maximálně 3x za život auta.
Přestávám chápat, proč se tu rozjela diskuze na bastlířská řešení u něčeho, co se dá dostupně a levně - v tomto případě levněji než bastlířinou a bez dalších škod a problémů řešit jediným správným způsobem, bez poškození, profesionálně. Hlavně jediné správné řešení je dostupné v každém vybavenějším železářství za cenu jednoho piva. :D
m.scale
Fiaťák
Příspěvky: 130
Registrován: 15 bře 2011, 18:11

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od m.scale »

Koukal jsem na to na svém Tipu (pouze předek, v zadu mám bubny) a brzdový třmen má šrouby s 6-hranou hlavou a držák brzdového třmenu má šrouby s E-torx hlavou. V golasadě mám několik nástavců E-torx a nejlépe pasuje nástavec E18 , i když má nepatrnou vůli. Možná by tam pasoval E17 ,ale ten v gole nemám, mám tam vždy sudý (...E16 , E18 , E20 ....).
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Brzdové destičky

Příspěvek od tomass »

Jestli je tam přiměřená vůle řekněme 5 úhlových stupňů jako na každém ořechu, tak je to vpořádku. E profil torx se 17 určitě nedělá. Pak se dá spekulovat, jestli nejde o palcový rozměr, podobně jako u klasického šestihranu. Pokud by to tak bylo, tak auto určitě nemělo jít na český ( evropský) trh. I ten palcový se tady dá sehnat, bude to ovšem obtížnější.
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“