Zdravím,
mám problém se startováním auta. Po otočením klíčku začne blikat kontrolka motoru a svítit kontrolka imobilizéru. Současné s tím hlasitě cvaká relé. Při pokusu nastartovat startér točí, ale imobilizer start nedovolí. Při připojení nabíječky na baterku v nejnižším režimu auto nastartuji (žádné opakované cvakání relé neslyším, kontrolka motoru nebliká, imo. odemčen). Pak auto vesele jezdí a startuje opakovaně. A pokud je nad nulou celé dny, tak problém nebyl. Má s tím někdo zkušenost nebo mi dokázal poradit co s tím?
Co jsem vyporozoval:
- dělá to náhodně, zejména v mrazech např. včera auto jezdilo a bylo deštivo. Přes noc bylo lehce pod nulou a dnes po oběde (5stupnu) se objevila záváda .... problém s vlhkostí?
- autobaterie je nová - napětí jsem pro jistotu kontroloval a je OK
- chyba se projevuje i s druhým klíčem
Motor benzín 1,4 16V 70 kW 2005
Problém se startem
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Problém se startem
Mal by si to napichnúť na diagnostiku a pozerať pri štarte live hodnoty napätia batérie. Koľko ukazuje (koľko z nej auto dostáva) pred štartom a na koľko klesne pri štartovaní,
Keďže je batéria nová, tak by mohol byť problém s jej kontaktmi, hlavne s ukostrením.
Keďže je batéria nová, tak by mohol byť problém s jej kontaktmi, hlavne s ukostrením.
Re: Problém se startem
Asi by to chtělo připojit k multiecuscanu a kouknout co píše v paměti závad, to bys pak byl o něco chytřejší. Ale jinak to tak vypadá jako na nějaký špatný kontakt-kostra. Možná by neškodilo prostříkat kontoxem i to relé-patici co ti tak cvaká,to tak většinou dělá když je podpětí. A když si to měřil,kolik voltů ti to dobíjí?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Problém se startem
Předem díky za reakce.
Před startem tam bylo 12,5V+-. Po nastartování tam bylo tuším přes 13V. Možná nová baterie není tak OK, ale na druhou stranu starter točí jak má. Zkusím udělat revizi kontaktů a snad to pomůže.
Před startem tam bylo 12,5V+-. Po nastartování tam bylo tuším přes 13V. Možná nová baterie není tak OK, ale na druhou stranu starter točí jak má. Zkusím udělat revizi kontaktů a snad to pomůže.
Re: Problém se startem
Přes 13 je co, 13,1 a 13,9 je dost zásadní rozdíl.. Dobíjení OK = je tak kolem 14; 14,0 - 14,4, pod 13,9 už je tam problém, buď total vybitá baterka sosá že altík nestíhá nebo valdný alt.. Pokud s připojenou nabíječkou jede tak to jednoznačně ukazuje na baterku, altík nebo přechoďák v instalaci (kostry, z 99% uhnilej vodič apod. Pro přesný určení je třeba měřit..
Re: Problém se startem
K tomu napětí: Dnes ráno jsem před startem naměřil 12,6V na baterce na různých místech. Bohužel start šel až nastartováním s nabiječkou a pak bylo napěří 14,28V.
pozn. Před startem s pomocí nabíječky jsem vytáhl relátka a očistil je. V jedné fázi, kdy jsem zkoušel kontakty a relátka, tak auto by šlo nastartovat, ale hned na to druhý pokus otočením klíče nic. Ono při otočením kličku začnou svítít i světla což by mohlo hrát taky roli, že po Xtém pokusu napětí na baterii snížilo a to na 12,5V a pak bylo 12,44V. Auto nejelo 4dny.
pozn. Před startem s pomocí nabíječky jsem vytáhl relátka a očistil je. V jedné fázi, kdy jsem zkoušel kontakty a relátka, tak auto by šlo nastartovat, ale hned na to druhý pokus otočením klíče nic. Ono při otočením kličku začnou svítít i světla což by mohlo hrát taky roli, že po Xtém pokusu napětí na baterii snížilo a to na 12,5V a pak bylo 12,44V. Auto nejelo 4dny.
Re: Problém se startem
Změř pokles napětí při startu přímo na baterce jestli nepadá pod ca 10V. Pokud ano tak baterka v háji nebo extrémně velký odběr např. přidřený startér apod. Pokud by pokles napětí na baterce byl OK a byl pokles někde dál, tak to je buď uhnilá kabeláž nebo přechoďák někde ve spojích/ kontaktech/ konektorech..
Malý průřez vodiče nebo přechoďák - v tom místě je velký pokles napětí čsto jen v zátěži (odpor naměříš nízký tj. měřením odporu to nenajdeš, je třeba měřit úbytek napětí v zátěži)
I nová baterka může mít velký vnitřní odpor a v zátěži padne napětí.. Obvykle špatné skladování kdy chvíli byla vybitá..
Malý průřez vodiče nebo přechoďák - v tom místě je velký pokles napětí čsto jen v zátěži (odpor naměříš nízký tj. měřením odporu to nenajdeš, je třeba měřit úbytek napětí v zátěži)
I nová baterka může mít velký vnitřní odpor a v zátěži padne napětí.. Obvykle špatné skladování kdy chvíli byla vybitá..
Re: Problém se startem
Menší update:
Odpoledne jsem nastartoval bez problémů cca po 4h po posledním úspěšném startu. Na baterii bylo před startem 12,5V a při startování kleslo na 10,6V. Nicméně jsem očistil kontakty, svorkovnice, šrouby, spoje atd. Uvidíme co se bude dít dále.
Odpoledne jsem nastartoval bez problémů cca po 4h po posledním úspěšném startu. Na baterii bylo před startem 12,5V a při startování kleslo na 10,6V. Nicméně jsem očistil kontakty, svorkovnice, šrouby, spoje atd. Uvidíme co se bude dít dále.
Re: Problém se startem
Závěr: Nakonec to bylo alternátorem, který přestal úplně dobíjet baterii.