Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Moderátor: peta.smolik

chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den.
Po dlhej jazde na plyne som odstavil vozidlo. Isiel do prace, a cakal som problemovy start ako vzdy. Teplota vonku bola asi 5 C. Nastartujem , otacky vyskocili na 1200 - a za 3 sekundky spadli na 1000 udrzali sa asi 2 sekundy a spadli na 800. Takto mi robi stale, ak nastatrujem teply motor ( dojdem domov po 30 km dialnici, odstavim vozidlo, doma obleciem deti , a za 20 minut ho znovu startujem), vtedy som si vsimol, ze sa takto presne sprava nastartovani motor, ze po nastartovani sa kratko drzia 1200 otacok, hned o 2 sekundy spadnu na 1000 a o dalsie 2 sekundy spadnu 800 a motor krasne funguje a caka, kym vyrazime - proste kludny volnobeh.
No ak mi takto rano hned - o 5-6 sekund spadnu otacky z 1200 na 800 otacok, a motor je studeny , je to neskutocna pohroma. Motor neeskutocne vibruje, nereaguje na plyn, nechce sa rozbehnut, kazdu chvilu cakam , ze uz uz zdochne,ako by mu striedavo vypadavali niektore valce, ale stale tam prebiehaju vybuchy vo valci, vibruje cele , a tak ho pre istotu sam vypnem.
Dnes som si povedal, ze skusim ho nechat, ci sa sam stabilizuje. Trvalo mu to asi 20-30 sekund, pokusal sa stabilizovat svoj velmi nekultivovany chod, ale nepodarilo sa mu, zdochol ale vypisal typicku zltu kontrolku motora. Druhy krat som nastartoval, nedovolil mu spadnut pod 2000 otacok, pockal tak 30 sekund, a uuuuplne kludne odisiel do prace.
Prisla diagnostika , napichol som , a precital chybove kody a su :
P1172 Rotor Control Fault Fiat: Mixture 1 stength ( multiplicative ), Self adaptive parameter TRA, Mixture 1 stength
P1171 Rotor Sensor Fault Fiat : Self adaptive parameter DTV, Test break off, cylinder regulating, Test interruption Testing One, Test break off, cylinder regulating


Spravil som 120 km vyylucne na benzine - aj s chybovou hlaskou. Motor nechal vychladnut na teplotu okoliteho vzduchu viac ako 6 hodin, a po nastartovani , naskocili otacky 1200 a cakal som, ze spadnu pod 800 a motor sa rozvibruje. ALE NIC, udzrali sa 1200. Sedel som aute a sledoval pristrojovu dosku. Otacky s drzali, az kym nezacala stupat teplota vody, ruricka na teplomery zacala rast, a zrazu, otacky spadli na 800 cca , motor zacinal byt teply, a mal uuuplne stabilny chod. Pri pohnuti z miesta auto malo normalny vykon, dokonca mi presmykli gumy ,ked so rychlejsie pustil spojku.

Takze ludia:
Absolutne netusim co robit, nakolko ked jazdim vylucne na benzin, vsetko funguje ako ma. Kludne rano nastartajtujem a o 3 sekundy mozem odijst.
Ked jazdim na plyn , auto ide vyborne. Ale ranne starty su take, ze nastartujem OK, otacky 1200 ale behom 5 sekund spadnu pod 800 , a motor vibruje, velmi zle ide, nereaguje na zoslapnutie plynoveho pedali, bojim sa, ze sa rozsype, a tak ho radsej vypnem. Druhy krat nastartujem, drzim ho plynovym pedalom na 2000 otacok, asi 30 sekund, potom je motor stabilny a ja pomalicky odchadzam, pricom pri podradovani, alebo stati na semafore, si stale preventivne udrzujem otacky vyzsie, ak by nahodou sa znovu dostal do problemov.
Servis cislo 1 - To je riadiaca jednotka plynu. Mate zle plynove mapy a riadiaca jednotka je s toho zblnuta, zaplatil som za diagnostiku a vymenu sviecok + nariadili vymenu labda sondy.

Servis cislo 2 - LPG sviecky vyhodil a nahradil svoje " lepsie " a vymenil lamda sondu , s tym , ze uz je vsetko OK, ale nebolo.

Servis cislo 3 - Vyhodil " lepsie " sviecky a dal " este lepsie " svoje sviecky stym, ze mam vyjazdit do prazdna nadrz, vymenia mi palivove cerpadlo.
Prave pri jazdeni vylucne na benzin, aby som vypalil nadrz, som zistil, ze ranne problemy zmizli.
Servis cislo 3 odhadol situaciu asi takto : Cerpadlo ma cez 160 000 km, a ked jazdis na LPG , cerpadlo stoji a nevytvara tlak, rano nastartujes na benzin, a kym cerpadlo natlakuje cely system, auto ide na nizkom tlaku benzinu a robi problemy. Potom ty vypnes motor , cerpadlo stihne dotlacit do systemu tlak paliva, a druhy krat uz bez problemov ides. TO je casta pricina - dojdi s minimalnou rezervou benzinu, a cerpadlo hned vymenime.

Mam " autodiagnostiku " viem sledovat hromadu veci. Ak mi poradite co mam sledovat, urcite sa nato zameram.
Dakujem a prajem prijemny vikend.
Reklama
 

Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

Chybový kódy jsou oba pro chudou směs, i chování motoru tomu napovídá. Pokud to dělá jen za studena, tak buď si myslí že motor je teplej nebo je málo paliva. Vadný čidlo teploty - tam by se to mělo chovat stejně i po jízdě na benzín a vychladnutí.. Takže spíš dávka paliva, to může být nízkým tlakem benzínu, jak tlakem tak dodávaným množstvím, nebo vstřikama...
Nejjednodušší je změřit tlak paliva na liště a sledovat to při startu jestli je OK (musí držet kolem 3 bar). Pro teplý motor dávka stačí proto to nezlobí..
Nebo můžeš naslepo vyměnit čerpadlo a uvidíš, ale to je pokus - omyl i když čerpadlo je dost pravděpodobný.. Klidně i přecho%dák v napájení čerpadla (nízké napětí na motoru = nedává dost paliva).. Servis by v každým případě neměl pokusovat ale měl by si změřit tlak a hned by věděl jestli to je čerpadlem nebo jinde..
Diagnostikou se podívej jakou teplotu udává čidlo při studeným motoru - pokud si myslí že je motor teplej tak nedá "sytič" a pak je směs chudá..
Pak se podívat na dlouhodobý adaptace směsi po delší jízdě na plyn a delší jízdě na benzín...
To čerpadlo je dost pravděpodobný.. Ale střílim z vody, bez měření neni vědění..
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den.
Tak dnes je to 3-ti den, cistej jazdy na benzin, a s rannym startovnim absolutne ziaden problem. Po pripojeni diagnostiky som zistil, ze vonku bolo asi 9C , a teplota chladiacej kvapaliny ukazovalo 8C - co je dobre. Po nastartovani, vyskocia otacky na 1200 a drzia sa , kym sa motor nezahreje na 25 , potom padaju na 800 . Auto ma normlany tah, neskace, zrychluje vsetko OK.
Dnes a zajtra dokopy sravim asi 1200 km - nakolko idem cez cele Slovensko, pojdem na plyne , a uvidim v pondelok rano, ranne startovanie - nakolko uz atmosfericka teplota je +- 10 C, a problem sa vecsinou objavoval pri nizsich teplotach.
Neviem, ci to suvisi, ale ked som sa dnes tak velmi citlivo zameral na motor a vsetko pozeral, kontroloval studene spoje a .... Uvedomil som si, ze je pocut take to typicke klepanie ventilov, niekde v oblasti ako sa toci remen. Predpokladam, ze to robilo stale, stale, ale nikdy som tomu nevenoval pozornost , no ked auto dosiahlo cca 85 C, uplne to prestalo, alebo aspon to bolo tak tiche, ze volnobeh motora to prehlusil.

Zatial sa ukazuje, ze problem s chudobnou zmesou paliva ( podla chybovych hlasiek ) a nasledne ranny nekultivovany chod motora sa objavuje, vylucne po jazde na LPG a ukazuje sa, ze za znizenych teplot nizsich alebo blizkych 0. To ci to robi cerpadlo alebo vstreky, uz necham na servis.

V kazdom pripade, cez vikend spravim 1200 km na LPG, a uvidim rano starty studeneho motora , aj ked vonku uz bude asi 5-10 C , v polovici februara. :shock:

Samozrejme dakujem vsetkym , za pomoc.
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobre rano.
Tak planoval som spravil 1200 km , ale GPS nasla lepsiu trasu - kratsiu, no v kazdom pripade :
Cielom cesty bolo prejst za vikend cele slovensko, nalozit zataz ( 4-och chlapov ) a doviest do BA. Jazdil som 1042 km , z toho 954 km po dialnici, rychlostou 120 - 130 km, na 5-tom prevodovom stupni ( viacej nema :D ), otakcky cez 4000 RPM, takmer permanentne.

Zistil som, ze auto, po dlhsej jazde na plyn, potrebuje prekonat jeden problem, a to ranne startovanie. Znizena teplota iba zhorsuje situaciu, no dnes ked som startoval bolo vonku asi 8 C, a problem je stare rovnaky.

Po 550 km dialnicnej jazde na plyn , som s dostal na vychod SR, a isiel spat. Rano bola teplota - 5 C. Diagnostika ukazovala teplotu kvapaliny -4 C. Ked otocim klucikom, pocujem typicky zvuk cerpadielka bzzzzzz , ako tlaci benzin asi 3 sekundy.
Nastartujem a hned po 1 sekunde zdochne. Otocim klucom a znovu pocujem cerpadlo, ako tlaci, ale uz iba velmi kratko - snad sekundu - bzuum a dost., 2 pokus po nastartovani motor vydrzi asi 2 sekundy . Otocim klucom, a znovu pocujem ako cerpadlo kratko tlaci bzzzzum a nastartujem a auto uz chyti, ale motor ide velmi nekulturne. Trasie sa vibruje , otacky mu skacu od 1200 - po 800 a potom sa dostanu uz pod 800 a motor prestava reagovat na zoslapnutie plynu. Plyn stlacim na podlahu a nic sa nedeje ... Keby som takto nechal , znovu mi vypise chybovu hlasku - CHUDA ZMES, pre istotu vypnem motor sam.
Pokus cislo 4 - otocim klucikom, pocujem kratko cerpadlo bzum, nastartujem, ale hned tlacim plyn, a asi 30 sekund drzim motor cca 2000 RPM. Potom pustim, a motor uz ide sam, kludne na volnobeh, a ja môzem vystupit a zoskrabat lad z okna, a za 3 minuty vyrazit.
Ked uz som mal autodiagnosti pichnutu , chcel som vidiet, pri akej teplote sa zapne plyn. A pri dosiahnuti presne 45 C - teplota chladiacej kvapaliny, sa zapina plyn. Odpozoroval som, ze v tej chvili ako sa zapne plyn, sa z oblasti motora ozve kovove cvaknutie - ako keby niekto prerusil chod benzinu, a nejaky pretlakovy ventil zareagoval na zvyseny tlak, a pretlak prepustil . Zvuk ako ked povolujete korodovanu maticu na kolese, tlacite klucom, a ona zrazu spravi kovove cvaaak, a uz ide kludne.

Dalej som spozoroval, ze na 1042 km som zozral - uple presne podla blockou - 109 litrov plynu - co je spotreba asi 10,5 l. Spotrebu mi pokazilo neeeeskutocne sily vietor, miestami fukal tak silno , ze som mal pocit, ze idem po metrovej vode, a hrozne ma brzdil. Hore kopcom som nemohol udzat automobil 110 km , padal som k 100. Takyto stav trval asi 2 hodiny jazdy. Neskutocne narazy vetra, ako by mi niekto zoslapol brdu, hned pridam plyn, ale auto sotva stihalo zrychlovat, aby som kompenzoval odpor.

Rano bolo v Bratislave 8 C, a myslel som ze startovanie bude lahsie. Ale uuuplne ten isty scenar. Uplne.

Zistil som, ze pri dlhej jazde na plyn - nemusi to byt iba suvisla jazda, ale napriklad tyzden na LPG 100 km denne, pricom benzin pracuje asi 3 minuty z rana, a potom hned LPG, sa nieco deje s benzinovou palivovou sustavou. Bud su zalepene vstrekovace, a prve 2-3 pokusy na startovanie sluzia iba na prerazenie spiny a vycistenie si cesty, alebo cerpadlo nepracuje spravne, alebo je porucha medzi cerpadlom a vstrekovackymi - nejaky filter alebo regulacne venitli ....

To uz necham na servisakov, mojim cielom bolo zistit, kde priblizne je chyba, aby som identifikoval problem.
Pravdepodobne zacnem vycistenim vstrekovacov.

Este taky detail na zaver - automobil sa uuuplne inac sprava po natankovani LPG na rôznych benzinkach po trase. Pri natankovani pri Presove, auto malo snad 80 % vykonu, ktory mava bezne. Ale druha nadrz na dialnici mu hned vratila naspet dych. Pritom stale tankujem Slovnaft ECO-autoplyn,. Stale.

Ak Vas este nieco napada, budem rad, za kazdu radu. Auto je neskutocny pracant, chcem ho este 5 rokov mat. Som s nim neskutone spokojny, len potrebujem mu vyriesit tie ranne starty.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

Čerpadlo natlačí na tlak a vypne, tam by problém být neměl, pro ověření změřit tlak na liště jestli dává kolem 3 bar jak má...
Kovový lupnutí nevim co je, bude to souviset s přepnutím na plyn...
Tipuju buď zalepený vstřikovače a chvíli trvá než se propláchnou, nebo ještě zakarbonovaný sání a benzín se do něj nacucá, ale to by asi nedělalo jen po plynu ale při každým startu po delší době...
Ještě možná dlouhodobý adaptace, plyn by jel jako moc bohatá směs tak adaptuje na ochuzení a pak po startu to jede podle adaptací - než najede lambda sonda tak to nemá jak poznat, po najetí lambdy si to směs zkoriguje a přidá dávku benzínu a směs už chudá neni...
= podívat se na dlouhodobý adaptace směsi. Ale nevim přesně jak je udělaná korekce směsi plyn/ benzín, jestli se to takhle může hádat nebo ne...
Na čištění vstřiků a obecně karbonů od motoru po vejfuk je dobrý VIF, funguje i jako stabilizátor paliva a benzín tak rychle nedegraduje.. + na delší pobyt v nádrži je dobrý dát benzín bez biosložky, tak ráda dělá pryskyřičný usazeniny, takový lepidlo... Je to vidět na zahradní technice na jaře - trysky v karburátoru total zablemcaný...
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den. Po viac ako mesiaci pisem vysledky.

Iba pre pripomenutie :
Po zakupieni fiat doblo 2011 1.4 70 kW benzin, auto fungovalo OK, po instalacii plynu zacali blbnut ranne starty, ktore som pripisoval mrazom. Skusal som vsetky ludove praktiky typu : VIF, aditivum, 100 oktanovy benzin a .... testoval som to takmer 3 tyzde - no nic nezaberalo, situacia sa horsila. Odviezol som do servisu a po 3-och dnoch mi auto vratili s tym : Citujem autotechnika :
Nastartovali sme RANO studeny motor , nechcel vůbec chytit. Na treti pokus nastartovalo, a studeny motor nabehol na 1200 otacok, ale za 2-3 sekundy spadol pod 600 , a vůbec nereagoval na plynovy pedal, a o 3 sekundy sa rozvibroval a - zdochol. Vyskusali znovu a znovu a na 5ty pokus motor bezal stabilne, dokonca krasne reagoval na plynovy pedal - No pri pokuse sa pohnut pri zaradenye 1-tke, nemal absolutne ziadny tah, zaslapnety pedal na plno a nic s nedeje , motor si sotva udrzi volnobeh, a zrazu prudko vyskocia otacky a mali sme problem nenaburat - auto skace ako kůn. Rovnako skace pri preradeni z 1- do 2-ky.

Bol som velmi rad, ze presne tieto symptomy sa prejavili rovno Automechanikovy. Lebo ja som to mal kazde rano. Naucil som sa , ze ked mi rano na 3 ti pokus chyti, udrzi sa asi 3 sekundy, potom mi otacky spadku velmi nizko a motor neeeskutocne vibruje, mam pocit ze mi vypadne z auta, tak som ho radsej vypol sam. Chvilku pockal a po nastartovani uz isiel normalne ale keby som sa chcel pohnut, nemal absolutne ziadny tah - vůbec. Tak som stale minutku sedel v aute, a potom som mohol vyrazit. Stacilo mu 1-dnu minutu pobehat, a potom ho mozem 100 X vypnut a 100X chyti na " šupu ".

Riesenie automechanikov :
Cerpadlo davalo slaby tlak - vymenili cerpadlo.
Vibracie spůsobovalo vypadovanie zapalovacich cievok, 2 valce nefungovali, - vymenili.
2 X skontrolovali Diagnostikou - v rozmezi 2_och dni - vypisovala chudu zmes, po vymene cerpadla a zapalovacich cievok , diagnostika OK.
Vymenili mi 2 zle vstrekovace , 2 iba vycistili.
Spravili kompletny olejovy servis a vymenili lamda sondu + dalsie - uz v poradi 3-tie sviecky za 2 mesiace - kompletne vsetky.
Zaplatil som 420 eur.

Ale o 2 dni sa problem vratil. Jedine co pocitujem ako pozitivnu zmenu je situacia, ze ked rano konecne nastartujem, a motor sa za 2-3 sekundy dostane do nizkych otacok - tak sa udrzi, nevypadavaju mu valce - asi tie zapalovacie cievky pomohli. Ale inac nic nepomohlo.

Prosim Vas, o radu :
Na internete, aj na ruskych weboch som nasiel hromady podobnych problemov na roznych benzinovych motoroch.
Udajne to robi palivovy filter alebo zaseknuty - udajne otovoreny - zle fungujuci regulator tlaku, ktory neudrzi dostatocny tlak pred vstrekovacmi, lebo vracia palivo navratkou do nadze.
Na ziadnej stranke som nenasiel regulator tlaku ani palivovy filter.
Ma tieto komponenty Fiat Doblo 1,4 70 kW benzin ?? Myslim to tak, ze ci nie je palivovy filter integrovany v cerpadle , a preto neexistuje ziaden zaznam o jeho vymene a v servisnej sprave, alebo proste iba sa nato vykaslali.
Budem trvat na ich vymene.
Za akukolvek radu vopred dakujem.
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den. Poprosim este o radu, uz 2 mesice sa neuspesne pokusam vyriesit problem so startovanim automobilu.
V pondelok idem uz do posledneho servisu. Ak ani to nepomoze, uz to nebudem riesit, a naucim sa stym zit.
Vymenili lamda sondu, benzinove vedenie, benzinove cerpadlo, zapalovacie cievky, 3X sviecky, 2 kusy vstrekovacov, zvysne udajne stacilo vycistit. Bol som 7x na diagnostike, len tam som uz zaplatil 210 eur , a problem stale pretrvava. Pocitujem mierne zlepsenie , ale stale mam problem :
Rano sa ponahlam do prace, idem nastartovat 1 pokus nic, 2hy nic, 3-ti chyti, ak nabehne, v momente musim stlacit pedal, a jemne motor '' turovat ' plynom na cca 2000 otacok. Ak tak nespravim, ze nastartujem a necham ho na volnobeh, asi 3 sekundy ide ok, ale potom spadne do velmi nizkych otacok , podla otackomeru asi 500 otacok, a zacinaju mu vynechavat valce, motor velmi silno vibruje, ale nezdochne, sotva sa udrzi, no sem tam streli do sania ( zvuk srielania do sania identifikoval kolega ), vtedy ho radsej sam vypnem , a vypise sa chyba motora - diagnosticky kod P0300 ,P03001 ,P03003, P03004 , P1172 , P1171. To som uz zistil, ze nie je dobre ho nechat spadnut na nizke otacky, cca 500-600, vtedy vynechavaju valce a vypise tie kody.

Cize, ked mi nastartuje, ihned ho plynovym pedalom udrzavat vo vyzsich otackach, pricom funguje to tak , ze plynovy pedal stlacim asi na 70 %, ale otacky sa udrzuju sotva na 1500, akoby mal velmi malo benzinu, a za 5 sekund, vysoko vyletia, ako keby sa uz benzinovy system rozbehol, dotlacil benzin, alebo ... neviem. Potom uz ide perfektne, auto si na volnobeh udrzuje konstantnych 1200 otacok, ale este nemozem vyrazit, lebo nema ziaden tah, ako by som sa pokusal rozbehnut zo 4-rky. Musim takto minutku pockat, nechat auto na volnobeh asi 1 minutku, a potom mozem smelo vyrazit, auto ide perfektne, ci na LPG , alebo na benzin.

V pondelok idem vyskusat 4-ty autoservis : Precital som vsetky fora , kde boli podobne problemy a niekto napisal :
Strata kompresie jednotlivych valcov
Zle nastavene ventili - na sani 0,2 na vyfuku 0,15
Nenastavene hydrostely po montazi LPG
Zle nastavena riadaca jednotka LPG, ktora zle davkuje benzin a zle plyn

ALE 90% ludi spomina upchaty palivovy filter - vraj ma nedostatok benzinu - ale ja ho za boha neviem nikde najst, ani na googli, nie to este fyzicky.
Rad by som aspon naviedol automechanikov , nejake vase skusenosti z praxe, nieco typu : fiat doblo je znamy tym, ze ma ulomenu hadicku ..... , kym mi vymenia uz snad cely motor.
Za aku kolvek, skutocne aku kolver radu vopred dakujem.
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den.
Sused pomohol. Ma lepsiu autodiagnostiku. Udajne si mam pytat vymenu MAP senzora, nevykazuje ziadne hodnoty, ani pri zmene plynoveho pedalu, ukazuje rovnu ciaru na grafe ( alebo nieco podobne ). Riadiaca jednotka davkuje malo benzinu. Zajtra dam do servisu, a uvidim, ci potvrdia aj oni.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

Může být, ale je divný že to dělá jen po jízdě na plyn a ne i po jízdě na benzín.. Dávkuje málo benzínu je jasný, otázka je proč.. Lambda po startu neni aktivní, začne fungovat až po zahřátí a pak se hned zkoriguje směs proto se to rozjede.. Tam bude spíš nějaký chaos kvůli ŘJ plynu..
Servis nepotřebuješ, MAP senzor zvládneš vyměnit sám.. Nejlíp zkusit od někoho kdo půjčí a až při potvrzení kupovat..
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den.
Tesil som sa predcasne. Auto mam uz 3-ti den v servie. Za boha nevedia identifikovat , co sa deje. Maju nato iba 1-dnu minutu po nastartovani, potom auto nabehne normalne, a uz skoncili - auto ide bez jedinej poruchy. Chcu namerat presne ten poruchovy stav no trva iba 1-dnu minutku, potom ho musia nechat 2 hod vychladnut. Teraz je vonku teplo. Niekedy ani 2 hodiny nestacia, a naskoci normalne , na prve otocenie klukovkou a krasne reaguje ako ma.
Sevis cislo 2 mi vymenil palivove cerpadlo, sviecky, zapalovacie cievky a ultrazvukom vycistili vstreky. Asi 1 mesiac pred tym, mi vymenili znovu sviecky a Lamda sondu, 1 mesiac predtym plynari pred namontovani LPG spravili kompletnu prehliadku + spravili kompletny olejovi servis + filtre.
Dal som do servisu cislo 3. Automechanik mi povedal, ze diagnostika mu stale hlasi - labda sondu a zapalovacie cievky na 1 a 4 tom valci, ze nezapaluju. Ze keby nevedel o predchadzajucich vymenach, ktore som mu spomenul, urcite by mi vymenili znovu cievky a lamda sondu. Ale kedze su 2 mesiace stare, nepredpoklada, ze porucha bude tam, a zavolal si elektrikara, ktory ma vsetko premerat. Rano mi maju poslat vysledky. Znovu zaplatim polovicu vyplaty za pokusy. Uz sa nato vykaslem, a naucim sa zit s tym, ze rano ked nastartujem, musim 1 minutku turovat motor, aby som ho nejako udrzal tu 1 minutku pri zivote, a ked pustim plyn, a volnobeh uz funguje samostane, nevynechavaju valce, tak este par sekund pockam, a potom mozem vyrazit. Minule som parkoval na parkovisku, a prisli chlapi, ze idu striekat ciari a vsetci sme mali uvolnit parkovisko. Kazdy krasne nastarvoval a o 3 sekundy vyrazil dopredu, ale ja som musel turovat 1 minutu, aby nezdochol, a potom 30 sekund cakat na volnobehu, lebo keby som sachcel pohnut, auto spravi iba hup 20 cm, a otacky su na 0 , absolutne ziaden tah. ALe staci, ked pobezi 30 sekund, a mozem piskat pneumatikami, pri akceleracii.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

Najdi někoho kdo s diagnostikou umí.. Neni problém nalogovat hodnoty od startu a pak si tu minutu můžou prohlížet třeba tejden.. Hážeš lamám prachy do černý díry...
Mmch. za ty prachy bys už měl druhej zánovní motor :mrgreen:
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den.
Bohuzial, nepomohlo nic. 4-ty autoservis, nic nenasiel. Vobec nic, dokonca merali vsetkym moznym, kazdy snimac pracuje ako ma , v napatovych hodnotach ako ma. Uz mi ostavaju iba 2 moznosti. Skusit cely jeden mesiac jazdit vylucne na benzin, co sa stane. Vec cislo 2, zajdem za plynarmi, nech este s tym nieco skusia spravit s plynom, lebo vysledky vsetkych servisakov dopadnu rovnako , a to tak, ze pri nich auto kraaasne nastartuje, a ja v klude odijdem, ale uz rano vidim, ze problem sa vracia.
Vymenili Cerpadlo, zapalovacie cievky ,3x sviecky,ultrazvukove vycistenie vstrekovacov, lamda sondu, palivove hadicky, olejovy servis + filtre a najnovsie MAP snimac + kompletne premeranie elektroinstalacie a vsetko v poriadku.
Chyba uz ostava PRAVDEPODOBNE iba v plyne.
Z nejakeho dovodu, mi ukazuje palubny pocitac, pri jazde po dialnici pri 130 km rychlosti spotrebu pri LPG 8,1, ale ako nahle prepnem na Benzin, auto plynule prejde na benzin, nepocitim ziadne trhanie, cukanie nic, iba za 5 sekund sa vysplha spotreba asi na 10 litrov.
Vsimol som si to uz davno, preto sa aj toto vlakno vola : Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN, tym som mal na mysli asi uspornejsie. Pri prepnuti na dialnici zmenu tahu automobilu nepocitujem vůbec - co plyn co benzin, no ked jazdim na LPG od nulovej rychlosti, ze sa rozbieham , motor ma do 3500 citelne slabsi vykon, taky tah zacina naberat az od 4000 otacok a vyzsie, preto sa snazim nespadnut pod 4000 otacok, a volim nizsi rychlostny stupen , pri nizsich rychlostiach.
Pri jazde na benzin, spotrebu palubny pocitac ukazuje vyzsiu asi o 2 litre, no aj motor je silnejsi.
Este mozno, co ma suvis, je situacia, ze ako kolvek si nastavim palubny pocitac, a nahodou necham auto dlhsie stat , napriklad ho nevyuzivam cez vikend, stale sa vrati do " zaciatocnej polohy ", a ukazuje celkovo prejdene kilometre, aj ked som urcite pred vypnutim motora pred vikendom sledoval aktualnu spotrebu.
Osobne mam taky pocit, ako keby sa auto naucilo davkovat nizku davku plynu, co plynu mozno nevadi, ale po rannom nastartovani, ked motor bezi na benzin, by motor potreboval viacej benzinu, a ono mu ho proste nedopraje. Cital som niekde ( berte so s rezervou lebo sa tomu nerozumiem ), ze lamda sonda potrebuje k svojej spravnej cinnosti urcitu teplotu, a rano sa nahrieva - zhavi, a moj problem robi zla " adaptacia lpg / benzin " kde riadiaca jednotka nevie, ze mi dava malo benzinu, kym jej to spravne nahriata lamda nepovie, a preto mi rano motor pracuje nepravidelne, lebo mi riadiaca jednotka davkuje zufalo male mnozstvo paliva a motor sa dusi, az kym sa nenazhavi lamda sonda, a odosle udaje do riadiacej jednotky, ktora to opravi a zacne davkovat pozadovane mnozstvo. Ak som napisal blbost, tak sa ospravedlnujem.
SKusim vyjazdit Celu nadrz benzinu + VIF - ci sa nieco udeje a ci to pomoze,a ak ano, potom budem vediet ze problem je urcite v LPG.
Za kazdy ako kolvek aj blby napad, Vam budem nesmierne vdacny.
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry vecer.
Po milion pokusoch som zistil, ze problem robi LPG. Pri vypnuti LPG a prejdeni asi 40 km, zmiznu vsetky problemy s rannymi startami. Auto chyti asi za 0,5 sekundy a drzi si 1200 otacok, kym sa nenahreje teplota chladiacej kvapaliny na 40 C, potom spadnu na 800 . Tah automobilu je perfetkny prakticky hned, po nastartovani. No ak pocas jazdy prepnem na LPG , auto ide tiez vyborne, vůbec nepocitujem, ci idem na benzin alebo LPG, dokonca ani nepocitim cuknutie pri prepnuti. Problem nastava pri naslednom odstaveni a starte asi po 2-3 hodinach , vtedy :
Dlhe tocenie starterom, 2-3 pokusy na nastartovanie, ak chyti, nahodne vypadavanie zapalovania niektorych valcov, strielanie do sania ( zvuk ako pukance v mikrovlnke ) a ak sa mi podari nastartovat, 1 minutku sa neda s automobilom pohnut, lebo nema absolutne ziaden tah, volnobeh bezi, ale pri pokuse sa pohnut motor vůbec netaha - vobec.

Na tomto fore som nasiel, kde ludia opisovali na 80-90 % moje problemy, a problem bol unik LPG do sania motora, pocas startu bud cez vadny reduktor, alebo plynove vstrekovace alebo ...

Teraz sa nenecham zrusit plynarmi, a budem ziadat reklamaciu, nakolko LPG mi namontovali na vianoce, hlavne ked mi automechanici vymenili polovicu motora a 7X diagnostikovali a snazili sa najst problem v benzine.

Ak mate alebo ste mali s tym skusenosti, dajte prosim vediet, ako ste to riesili, urcite mne a podobnym pomozete.
Jarko33
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 15 čer 2022, 21:54

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Jarko33 »

Mal som tri krat problem pri rannom starte. Sice audi a4 b5 1.8 lpg
1.problem Ked auto jazdilo na benzin tak problem nebol ale ked sa jazdilo na plyne tak problem bol. Ale v problem bol v reduktore ze netesnili membrany a prepustali plyn do podtlaku tak to zle startovalo.
2.problem Vadne cidlo teploty to som musel startovat aj tri krat aby to naskocilo a ked som sa chcel pohnut tak auto zhaslo.
3.problem boli vadne benzinove vstrekovace po nastartovani vybehli otacky na 1300 potom padli na 600 auto malo nepravidelny chod a ked som sa chcel po starte pohnut tak auto islo na tri valce a isiel biely dym z vyfuku ked sa to trochu zohrialo a vyhadzalo benzin co prepustal vstrekovac tak uz bolo dobre.


Nikdy nebol problem ze by jednotka nacitala udaje pri jazde na plyn a zato to nechcelo ist tak ako malo
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od tomass »

Mohu se zeptat trochu mimo téma, když jste měnili lambdu, jaká je originální lambda pro Fiat, Magneti Marelli ? Nenašel jsem nikde jednoznačně, co je originál. Ani u prodejců dílů jsem nenašel, co je OEM u lamby pro Fiat, nebo originál pro Fiat. Z mnoha diskusí různých značek vím, že neoriginální lambdy dělají neskutečné problémy, včetně že auto neprojde emisema. Mám 1,1 MPI a potřebuju novou.
Odpovědět

Zpět na „Doblo“