Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Moderátor: peta.smolik

chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den.
Minule ste mi velmi dobre poradili, tak skusim teraz.
Kupil som starsie Fiat Doblo 2010 1.4 - 70 kW, na obcasne jazdenie typu : Lockdown , nalozim kocis s detmi, odveziem sa k lesu, deti sa pohraju, vratime sa naspet. Lenze po par km, sa vysoke sedie, mohutny priestor v kabine, zvuk benzinoveho motoru, teple fukanie za par minut, spokojnost deti v autosedackach a giganstky kufor podpisali natolko, ze diesle mi doma stoja, a DOBLO jazdi 100 km denne.
Z tohto dôvodu som prestaval doblo na LPG ( najdrahsiu ponuku PRINS + primazavanie ventilov 1250 eur ) a kupil dialnicnu.
S LPG maximalna spokojnost, ale po mesiaci jazdenia, sa zacina ozyvat stary benzin. Ak jazdim tak, ako mam nastaveny od vyroby ( nastartujem auto, splynovac sa nahreje na 40 C a potom sa automaticky prepne na plyn ) tak mam velky problem ranne starty na benzin. Neviem ci to je spôsobene rannou teplotou +- 0 C, alebo palivami, stylom jazdy, alebo ..... neviem. No prejavuje sa to takto : Rano nastartujem asi za 3 sekundy, a motor sa drzi 1200-800 otacok , tak skokovito , asi za 1 minutku sa ukludni na 1000. Na prazdno, mozem slapnut na pedal, a otacky krasne vyletia hore, hned reaguju. Ale pri zatazi, napr cuvani, to je velky problem. Auto skace, neide, dusi sa, skace a nasledne vystreli az musim pribrzdit a ... Musim stlacit spojku, a auto vyturovat 2500 a takto sa zrychlene rozbehnut a drzat nad 2000 otacok. Takyto nekultivovany chod ma asi 1-2 minuty, a potom uz ide OK. Najvecsi problem je, ze pracujem blizko dialnice , firmu mame kusok od privadzaca na dialnicu. Po smene vsetci nastartuju, a ideme v malej kolone postupne na dialnicu, a to je veeelky problem. Lebo tu 1-2 minuty je auto neeeskutocne lenive, zoslapnem plyn na max, a ono sa 1-2 sek nic nedeje a zrazu prudko prida, ale to uz musim brzdil, lebo predo mnou je kolega - neexistuje sa kludne pomalicky posuvat - bud drzim v otackach aby vôbec slo, alebo pri nizkych otackach skacem, dusi sa auto, a ihnem musim stlacit spojku, lebo mam pocit, ze skape motor. Na spojke sa vrati na 1000 otacok a drzi dobre.

Taka " odsledovana samodiagnostika "
Sledujem aktualnu spotrebu na palubnom pc - LPG - pri 110 km spotreba +- 8 , pri 130 km - spotreba +- 9.
Sledujem aktualnu spotrebu na palubnom pc - BENZIN - pri 110 km spotreba +- 9 , pri 130 km spotreba cez 10 litrov

Ak jazdim asi 50 km vylucne na benzine - vsetky problemy sa vytratia. Rano na šupu nastartujem a kludne odchadzam.
Ak jazdim na LPG, ranne problemy zacinaju postupne rast : Najpr nastartujem, auto 1-2 x skoci, ale stabilizuje sa ide OK, nahreje sa , zapne sa plyn a uz je ok. Potom druhe startovanie, uz auto skoci 3-4 x, ale este ok . 3-tie startovanie, uz skacem dost , a pri 4-tom startovani , tak to uz sme v starych kolajach a skacem , dusi sa motor, akoby malo paliva a ......

Bol som na diagnostike u plynarov : Nasli vadnu labda sondu - poslali ma do servisu. Servis potrdil a vymenil labda sondu + ich udajne BLBE Lpg sviecky, a dali svoje najdrahsie sviecky, prepli na benzin auto tuuurovali, zatazovali , leteli hore kopcom, dole kopcom a vsetko bolo OK.

No mne sa situacia po 3-4 nastartovani po jazde na LPG znovu vratila. Potom jazdim asi 50 km na benzin, a auto je vyborne. No po jazde na LPG, znovu zacina pri startovani blbnut, skakat dusit sa.

Opisal som to velmi obsirne, aby som poskytol co najviac informacii. Kto vie, prosim poradte. Som neskutocne spokojny majitel automobilu, vymenil som ho za turboDiesel ( s manzelkou ) , lebo jej chyba 120 kW na dialnici. Ja si jazdim 110 - vynimocne 130 na dialnici a na okreskach 90, a booohato mi to auto vyhovuje.
Reklama
 

Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od tatko Tom »

Môže byť nekvalitný benzín, zasrané sitko v nádrži, filter no aj kadečo iné.
Tie prískoky, dusenie do poriadneh zahriatia mi ribilo jedntkové Punto.
Nalial som mu pol plechvky VIF-u do asi 10 litrov benzínu, poriadne polietal hore dlhším kocom s plynom na podlahe, do obmedzovača otáčok - prestalo ho to baviť.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dakujem. V autoservise som dostal cistiace aditivum - ako plechovka od coca-coly, ale do celej nadrze. Nenapadlo ma to dat iba do 10 litrov benzinu.
Prosim vas, jazda do obmedzovaca rychlosti , nie je nebezpecna pre motor ? stihne to uchladit ? Spaliny neposkodia vyfuk, katalyzator - alebo novu lambda sondu ? Videl som videa, kde vytunene auta maju " cerveny " vyfuk - takmer som cakal , kedy sa roztavy.
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od tatko Tom »

Robím a robil som to to všetkým našim autám - takzvaná "talianska údržba". Jednotkové aj dvojkové Punto, Multipla, Alfa Romeo - všetko staré autá s nájazdom 100-300 000 kilometrov. Jednotkové benzín, ostatné nafta. Robí tak aj náš mechanik desaťročia.
Nemalo by sa nič stať - schválne nepíšem, že nemôže, pretože ak by mal motor nejaký problém alebo by bol už hodne opotrebený (rozvody viac po termíne výmeny a podobne) - mohlo by.
Dobré je si uvedomiť, že sa plný výkon alebo otáčky nemajú držať dlhšie, než maximálne minútu. A najskôr po zhruba 20 minútach jazdy, kedy je už všetko dostatočne ohriate.
Stručne k tým čistiacim aditívam - získal som ALfu Romeo, neskutočne zadusenú, neochotnú odísť z miesta atd.
Použil som podľa návodu výrobcu postupne tri rôzne do plnej nádrže a pomohlo prekvapivo dobre. Výrazne klesla dymivosť (už iba občas pod 1500 otáčkami pri necitlivom pridaní), výrazne sa zvýšil záťah z nižších otáčok.

Máme na Slovensku horšie benzíny aj nafty, než v rozumnejších krajinách. Osobne tankujem zásadne Slovnaft a nikdy SHELL. Tu v našom meste, inde to môže byť inak. Tiež už nikdy v živote nenačerpám na malej "dedinskej" čerpačke, stálo ma to DRV ventil...
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dakujem velmi pekne, za cenne rady. Od detsva sme mali Diesel, ak nepocitam skoda MB, ktoru uz pomaly ani nepametam.
Na benzine a LPG vôbec sa ucim. Oci mi vypadli, ak som natankoval za 21 eur, a spravil 400 km na LPG - uuplne pohodovou jazdou, bez nejakeho obmedzovania.

Ak som to spravne " ODSLEDOVAL " tak plnu nadrz benzinu spalim takmer za 2,5 mesiaca, nakolko jazdim prevazne na LPG. To je nie a nie ju vypalit, nakolko auto na benzin jazdi asi 2-3 km , a hned sa prepne na ekonomickejsi LPG. Teda benzin mam v nadrzi viac menej STATICKY.
Zistil som, ze ak vypnem LPG uplne, a napr 2 dni jazdim vylucne na benzine, benzin preteka palivou sustavou ako ma, proste je v pohybe, a vsetky problemy ako starty a lenivost a ... vymyznu. No jazdenie je podstatne drahe. takmer o 90 eur na mesiac viacej.

Ak jazdim vylucne na LPG, auto ide krasne, no benzin v podstate iba prevazam 60-80 dni v nadrzi, teda stoji - a zacina robit problemy. Ako by sa usadil alebo nieviem co presne v nadrzi.

Precistenie palivoveho systemu VIF a podobnymi latkami ma ani nenapadlo, uz som to videl, ako ma budu pinkat Plynari / servis . Plynari mi iba za pichnutie diagnostiky a vysvetlenie : To je na strane benzinu - uctuju 26 eur.

Takze vyskusam precistit , vyjazdim benzin a .... a napisem .

Skutocne dakujem velmi pekne.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

tvl se mi to neodeslalo a podruhý se mi to psát nechce :shock:
dlouhodobý adaptace směsi, nastaví se na plyn apak se to s benzínem nekamarádí..
Nebo spíš zavřený vstřiky se zasviní a propláchne se to až po delší jízdě na benzín..
lambdy i svícenejspíš byly OK... Viděl jsi průběh signálu vyjetý na osciloskopu - hodnoty, rychlost reakce...
Asi nejlepší aditivum na čištění je VIF, stačí doporučený panák na 20 L, víc nemá význam dávat.. Benzín nejlíp bez biosložky (Čepro, některý prémiový benzíny.. Bohužel pokud nejede na benzín tak jsou vstřiky odpojený = nemaj se jak proplachovat.. Pak asi jedině úprava map pro plyn, ale to se pak zase nemusí kamarádit s plynem...
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dakujem vsetkym za vyjadrenie.
Pri rieseni problemov sa mi stava, ze ma plynari poslu do servisu, a servis na plynarov. Pravde je zrejme uprostred. Problem je v tom, ze len vojdem do servisu a skusime diagnostiku, uz sa splha ucet nad 25 eur, aby mi potom povedali : Tak to je v plyne . Plynari spravili uuuplne rovnako - je to lamba sonda - chodte si ju vymenit - 31 eur diagnostika. Teda este som nic nevyriesil, a a uz som zaplatil 55, co by som mal plynu na cca 1000 km.

Preto som rad, za kazdu radu, a verim tomu, ze dlhodoba jazda na plyn urcite nastavi riadiacu jednotku na LPG, ktora je onieco ina, ako mapa Benzinu. A za druhe mam pocit, ze stojaty benzin v nadrzi, robi problemy.

Vyriesim to nasledovne : Vyjazdim cely benzin, natankujem VIF +Premiovy benzin, a az potom zacnem znovu jazdit na plyne.
S tym, ze auto bude mat riadicu jednotku nastavenu na LPG, a benzinu bude robit problemy typu, ze automobil je lenivejsi, ma vyzsiu spotrebu alebo slabsi tah a ... To mi nevadi. Lebo jazdim na benzine 1 az 2 km. To prezijem. Ale nesmie mi robit to zdochynanie, skakanie, nereagovanie na zoslapnuty plynovy pedal a nasledne vyletenie otacok ..... a hlavne : Skonci mi pracovna smena a ja musim sa vediet na studenom motore, ktory spaluje benzin, vediet hybat v kolone velmi pomalickou jazdou, kym sa napojim na dialnicu, lebo teraz si okoloiduci vodici myslia, ze v aute sedi amater , ktory sa uci pohnut z miesta a sedi tam PRVY krat v zivote ( Musim vyturovat motor, aby nezdochynalo, nasledne sa pohnem, auto skoci pol metra, a hned nato nevladze, pridam plyn, nic sa nedeje a zrazu , bzzzmm - 4000 otacok auto vyleti, a hned brzdim a .... )
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

Za ty prachy sis mohl pořídit svojí kvalitní diagnostiku + SW a hrabat se v tom sám... Potřebuješ se podívat na live data z čidel a adaptace směsi, můžeš se podívat i na průběh signálu z lambdy (na to je lepší osciloskop)
V prémiových benzínech už VIF obvykle je tak ani přidávat nemusíš.. Přidal bych teď do toho co tam máš, vyjezdil k rezervě pak vzal plnou novýho buď prémiovku nebo 95 bez biosložek + VIF...
Italská údržba neuškodí = komplet prohřátý motor a velká zátěž + vysoký otáčky, nebát se vytočit do kopce dvojku až před omezovač (ne to držet na omezovači půl hodiny)
Možná bude blbě seřízená plynová jednotka a ŘJ motoru to musí adaptovat, pak to rozhodí benzín.. Chce to někoho kdo se vyzná a ne lamy co jen mění díly a netuší proč...
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Dobry den. Po mnohych servisoch som nazbieral nove skusenosti :
Vecsina sa zhodla, ze mam tazko identifikovatelny problem, a nechcu mi vymenit zbytocne milion suciastok, ze mam prijst, kym auto bude natolko nepojazdne, ze identifikuju problem. OK.
Problem s rannymi startami sa zhorsuje.
A podla servisakov, mi davaju : NA 90 % - Palivove cerpadlo a 10 % zalepene strekovace.
Vymenili lambda sondu - neskutocne klesla spotreba.

Ale moj problem so studenymi startami ostava - len sa upresnil :
Nastartujem studeny motor , otacky vyletia 1200 a motor krasne bezi, ale asi 3 sekundy iba. Potom klesnu na 1000 otacok asi na dalsie 2 sekundy, a potom na 800 otacok. ( 800 otacok mam na volnobeh, ak je motor dobre priehriaty ). Ak mi spadne studeny motor na 800 otacok, motor zacne neeeskutocne skakat, buchat, nepravidelny chod, mam pocit, ze sa snad rozbije , a pre istotu ho vypnem. O 5 sekund nastartujem znovu, a motor uz ide viac menej normalne, na volnobehu , ale neda sa na nom pohnut. Ako nahle mu dam zataz - ze zaradim 1-tku, auto ma neskutocne slaby tah, plyn na podlahu, nic , nic , nic , nic sa nedeje pomalicky sa pokusaju otacky dvihnut na 1500- 2000, ale ked prrekrom 2000 prudko vyletia na 4 -5000 otacok, to musim rychlo stiahnut nohu z plynu. Zaradim 2-jku ale nesmiem dovolit spadnut otackami pod 2000, lebo znovu sa dostanem do zony slabeho vykonu motora.
Druha situacia je, ked sa chcem tymto problemom vyhnut , nastartujem auto , a kym sa drzi este pri 1200 otacok, hned mu jemnulinko turovat do 2000 otacok. Proste trooosicku sa drzat plynu, z lahka - a staci 30 sekund, aby motor sa drzal cca 2000 otacok, pustim plyn, a auto uz ide ako za mladi.

Vôbec netusim v com moze byt problem. Cez vikend som na nom spravil 1200 km po dialnici. Vypalil som 4 nadrze plynu. Miestami mi plyn dosiel medzi benzinkami, a isiel som aj 100 km na benzin. Aaabsolutne ziaden problem. 4000 otacok - rychlost cca 120 km / h, a zrazu predo mnou dodavka rovnakej rychlosti - jemnulinko pridam plyn, auto vypali na 130-140 - ale otacky cca 5000 - co uz mi zvukovo vadi v kabine tak sa zaradim, a znovu ho necham na 4000 otacok a 120 km / h. Po vymene lamda sondy hodnoty, ktore ukazuje palubny pocitac su neuveritelne. priemerna spotreba po dialnici bola 7,8, pri priemernej rychlosti 117 km / h. Predtym som a drzal pomalicky na 90 km / h , pri spotrebne bezne 8,5 , aby to bolo ako tak ekonomicke jazdenie. S automobilom som neskutocne spokojny, len potrebujem prejst ten 2-3 minutovy problem, ked rano nastartujem pred bytovkou, alebo na parkovisku , po praci.

Na internete jeden technik popisal, ako to robil vadny termostat, ktory posielal udaje o studenom motore, ze uz je pomerne teply. Konkretne sa tam hovorilo o tom, ze motor mal -5 C , a riadiaca jednotka videla ze to je 15 C , a zle davkovala palivo.

Viete niekto nejaku radu ? kym zaplatim dalsich 300 eur za vymenu palivoveho cerpadla + vsrekovacov + ..... a pritom to bude termostat za 20-cku ??
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

Ne termostat ale čidlo teploty (je strčený v termostatu)... Včetně kabeláže k němu.
To je takovej problém diagnostikou se podívat na čidlo teploty jakou udává teplotu při startu.
a změřit tlak paliva na liště? (Včetně poklesu při startu a hned po něm..
Mmch. celá palivová jednotka nestojí 300 euro ale tak 120, měl by být montážní otvor pod sedačkou - jen odpojíš a přehodíš..
https://www.motora.cz/magneti-marelli/5 ... ypNr=33398

A pokud mechanici nejsou schopný na tyhle základní údaje se podívat, tak si pořiď svojí diagnostiku a sleduj to sám, neni to nic drahýho ani složitýho... Pro měření tlaku paliva někdy je na liště autoventilek, když neni tak se rozpojí vedení a vloží se téčko s tlakoměrem.. Naslepo to mění akorát lama/ měnič dílů, dobrej mechanik to umí najít a jít najisto...
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

PS někomu motor cukal i kvůli shnilý kostře, to je taky možnost - za studena přechoďák, po ohřátí se tepelnou roztažností spoj stlačí a přechoďák je menší.. = projdi i kostry, jak uchycení na kastli/ motor tak oxidaci kabelů hlavně u koncovek... Přechoďáky jdou i měřit, měří se úbytek napětí při větší zátěži...
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od liborko »

Na easydiag.cz koupis kvalitni kabel elm 327 s jistotou ze bude fungovat na fiaty,ted jej sice podražili ale furt lepsi nez nefunkcni smejdy na aukru ci aliexpresu a pak si stahni free verzi multiecuscanu zdarma ( melo by ti to stacit pro tvuj ucel) nebo na hobbydiag koupis licenci pro full verzi za 1400 a mas vystarano a nemusis resit predrazeny servis
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Bystro
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 16 črc 2019, 21:34

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Bystro »

Kdysi jsem resil podobny problem,nez jsem nalezl reseni (vymena lambdy,prikostreni motoru primo na aku extra kabelem),pomahalo prvni nastartovani chcipnout,druhe pak dostat na 1500 ot a pridrzet 20 ci 30 s,pak uz to slo.Osobne mi i prislo,ze zalezi na tom,jak casto startuju,nekolikrat denne melo horsi prubeh nez start po tydnu stani,vse behem zimniho provozu.A nevim proc,ale vyrazne zlepseni jsem dosahl tehdy,kdyz na konec jizdy jsem prepnul na BA,a LPG system byl vyply.Ten jsem nahodil az po dalsim nastartovani v rade.Mel jsem celkem jednoduchy Magic 2 sekvence v Fiat Marea. Prezil jsem tu zimu a uz jsem tento problem nikdy nepotkal.BA jsem vzdy bral 100okt.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
chlorovodik
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 23 říj 2021, 09:49

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od chlorovodik »

Posledna odpoved od nicku: Bystro, je absolutne kopia mojho problemu. Jazdim prevazne na LPG - ekonomicke vyhody.
Rano nastartujem standartne na benzin, motor nastatruje, ale po chvilke mu spadnu otacky na 800 a motor sa strasie, vibruje, skace ... Vypnem klucik, znovu nastartuje a je to podstatne lepsie, ale musim ho 10-20 sekund plynovym pedalom udrat na 2000 otackach, potom pustim pedal, a motor uz ide kludne, volne , ako by bol uuplne novy, môzem vyrazit do prace a po 3-och minutach sam naskoci LPG a uz idem.
Bol som s tym uz vtretom servise, a tam mi povedali : Najprv vypalte benzin do minima- aby vam az blikala rezerva, a dojdite, pozrieme sa na palivoe cerpadlo. Teda z prace domov som dosiel na benzin - asi 30 km, a rano startujem, a auto naskoci normalne :shock: :shock:
Vyskusam este dnes, ale vyzera to tak, ze ked prejdem 20 km na benzine, ranne starty nerobia problemy.

Absolutne netusim, kde je chyba, a vidim, ze ani servisi netusia.
Dnes mi dosla diagnostika. Obycajna bluetooth s parovanim na mobil. Budem sa hrat.
Podozrenie bolo , ze rano vidi riadiaca jednotka studeny motor - ako teply a zle davkuje palivo. V servise mi povedali, ze to bude cerpadlo - rano nema tlak - ze jazda na plyn ho vypne, a ono nema dostatok tlaku pri prvom rannom starte. To ze ja vypnem motor, dam iba cas cerpadlu, aby si natlacilo nove palivo a potom po nastartovani ide lepsie .
Tak isto ze to robi lamda sonda : ta je vymenena - problem pretrvava. Sviecky vymenene 3X.
Pôvodne mi vyhodili, ze su zle - Plynari dali svoje. Auto robilo problemy, automechanicky vyhodili LPG sviecky, dali svoje - udajne ovela lepsie.

Vyskusam 10 rôznych situacii a budem skusat merat aspon zakladne hodnoty, a dam vediet - vypalim nadrz a pojdem znovu do servisu nech s pozru na cerpadlo .

Este taky detailik. Ked teraz jazdim na benzin, ze sa snazim vypalit nadrz - riadiaca jednotka ukaze vyzsiu spotrebu na benzine, ako na LPG - vsetci mi tvrdili, ze plyn ma vyzsiu spotrebu :

Realny priklad : Jazda autom - 120 km / h - ustalena po dialnici - LPG - 8 az 8,2
Jazda autom - 120 km / h - ustalena po dialnici - BENZIN 9,2 az 9,5
Nerozumiem, ale hlavne ze pekne ide.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Auto jazdi lepsie na LPG nez BENZIN

Příspěvek od Vladka1 »

Čteš to vůbec? U čerpadla se měří tlak na liště (u tebe sledovat tlak při celým průběhu startu jestli hned po startu neklesá), nevidim důvod vyjíždět do rezervy a vyndavat čerpadlo z nádrže. Akorát se při tom vyjíždění do sucha může přehřívat (je chlazený benzínem). = Tomuhle servisu bych to nedal, to už je jistější čerpadlo si koupit sám a vyměnit, nádrž klidně může být plná (ne po hrdlo samozřejmě :mrgreen: ) Mmch u benzínu bouchaj výpary, takže loužička na dně je rizikovější než když je plná... Čerpadlo je strčený shora.
Jak vypadaly svíce (nejlíp po jízdě na benzín)? Byly bílý černý cihlový? Všechny stejný nebo každá jinak?
Diagnostikou se podívej na čidlo teploty jakou teplotu udává. Pak na adaptace směsi. Ostatní věci by dělaly problém i na plyn.. Možná ještě vstřiky že po delší jízdě na plyn nebudou rozprašovat tak jak mají...
Psal jsi že to žralo a po výměně lambdy žere míň, teď zase že to žere 9.. Sice Doblo je vysoký a ta 1,4 v zatížení bude brát dost, ale i tak mi to přijde dost.. 1,6 74 kW Focus kombík mi při stálý 120 bere tak 6,5 max. 7 Lambda - graf průběhu signálu taky můžeš kouknout, i když lepší je osciloskop..
Odpovědět

Zpět na „Doblo“