Podľa predajcu akumulátorov mám v Idey pôvodný aku - rok výroby 2007 ... stale ide normálne.
To je 14 rokov - značka Magneti Marelli.
Ako ste na tom vy?
Životnosť akumulátora
Moderátoři: peta.smolik, Globusman
- Reklama
Re: Životnosť akumulátora
To jsou ty Italský šmejdy
Ale kvalitní baterka pokud je správně udržovaná (=dobíjení tak aby nikdy nebyla vybitá pod 50% kapacity; správná hladina elektrolytu), tak běžně vydrží 10 let, ani těch 14 neni žádnej div ale ještě v normálu.. Vim o dost baterkách který vydržely 10 a víc let.. I o nových i značkových šmejdech který chcíply po dvou letech (např. novější Varty - tam je značková už jen cena)
Ale kvalitní baterka pokud je správně udržovaná (=dobíjení tak aby nikdy nebyla vybitá pod 50% kapacity; správná hladina elektrolytu), tak běžně vydrží 10 let, ani těch 14 neni žádnej div ale ještě v normálu.. Vim o dost baterkách který vydržely 10 a víc let.. I o nových i značkových šmejdech který chcíply po dvou letech (např. novější Varty - tam je značková už jen cena)
Re: Životnosť akumulátora
čo som počul od dlhoročného predajcu aku, tak ešte pred pár rokmi sa robili mohutnejšie liate olovené články. Teraz sa vraj robia lisované. V tom je vraj zásadný rozdiel v životnosti.
Re: Životnosť akumulátora
"liate olovené články" ťažko pre štartovací aku...
"Ploché elektródy – predstavujú najpoužívanejší tvar elektród. Rozlišujeme kladné elektródy z oxidu olovičitého (PbO2) a záporné elektródy z pórovitého olova (Pb). Presné chemické zloženie aktívnej hmoty i mriežky elektród je výrobným tajomstvom každého výrobcu. Vo všeobecnosti sú pri výrobe eletród používané upravené zliatiny olova obohatené o látky ako antimón (Sb), vápnik (Ca), cín (Sn), hliník (Al), striebro (Ag) a najnovšie uhlík (C). Aktívna hmota kladných aj záporných elektród je vložená (nalisovaná) do pravouhlej alebo diagonálnej mriežkovej kostry odlievanej z tvrdeného olova."
Zdroj:
https://akrom.sk/startovacie-akumulator ... -poznatky/
"Ploché elektródy – predstavujú najpoužívanejší tvar elektród. Rozlišujeme kladné elektródy z oxidu olovičitého (PbO2) a záporné elektródy z pórovitého olova (Pb). Presné chemické zloženie aktívnej hmoty i mriežky elektród je výrobným tajomstvom každého výrobcu. Vo všeobecnosti sú pri výrobe eletród používané upravené zliatiny olova obohatené o látky ako antimón (Sb), vápnik (Ca), cín (Sn), hliník (Al), striebro (Ag) a najnovšie uhlík (C). Aktívna hmota kladných aj záporných elektród je vložená (nalisovaná) do pravouhlej alebo diagonálnej mriežkovej kostry odlievanej z tvrdeného olova."
Zdroj:
https://akrom.sk/startovacie-akumulator ... -poznatky/
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)