oprášim Mareácke vlákno - tieto autá už na cestách prakticky vymizli a s tým som pocítil aj nový problém. Ale poporiadku.
V poslednom čase bolo dosť práce a nebol čas sa venovať bežným veciam. Keď práca poľavila, zistil som že na Marey skončila stk v júni (6 / 2021). Takže som chcel ísť na stk, ale uvedomil som si, že ona aj keď má brzdy v poriadku, býva to vcelku na valcoch slabota. To auto mi proste nikdy nejako dobre nebrzdilo. Tak som to dal pozret - nech dajú v servise brzdy do richtigu. Ok. Vzadu vycistili a nastavili - nebolo treba nič meniť a vpredu nové kotúče aj platničky. Ukázal mi tie čo boli v aute - bolo treba. Prevzal som auto a išiel troch zabehnúť brzdy. Po uličkách - trochu viac som im dupal nech si to sadne. Po asi 15 min pedál išiel vcelku lahko až na podlahu. Na dobrzdenie bolo treba ručku. Kuk pod kapotu - brzdová kvap. nikde - prázdna nádržka. Ledna som s tym došiel do servisu - radšej na blikačkách pekne pomaly. Zistili že to tečie z bloku (tej kocky) abs. No a tak som ju začal zháňať ... po celej SR. A zistil som že nie je. Ale zavolal mi mechanik že to pozrie či to pojde opraviť. Toš uvidime - či pojde pekná nehnilá Makrelka do šrotu alebo sa operácia podarí.
Marea - brzdy
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Marea - brzdy
Hodně velká náhoda, to muselo téct už při převzetí a je velká pravděpodobnost že to pojebal servis... Bych silně zvýšil opatrnost, důvěřuj ale prověřuj. Jinou kostku obvolávat vrakáče a inzeráty, příp. na e-bay nebo někde z Itálie, pole čísla dílu... Neni tam jen povolená/ ukroucená trubka u kostky - pokud zavzdušnili kostku a neumí to udělat přes diagnostiku...? V každým případě hodně divný..
Brzdy se nezajíždí "dát jim od začátku pohulit", ale nejdřív často lehce, přidávat až po pár desítkách km. Důležitý je nezůstat stát se žhavýma deskama na jednom místě kotouče (kotouč se sytí materiálem desek, pak v tom místě má jinou tvrdost a časem to udělá hrb = začne kopat) - typicky z velký rychlosti z kopce zabrzdíš a zůstaneš stát pod kopcem na semaforu se zašláplou brzdou. Nestát, ale pomalu popojíždět aby se ta deska posouvala a nebyla na jednom fleku.
Brzdy se nezajíždí "dát jim od začátku pohulit", ale nejdřív často lehce, přidávat až po pár desítkách km. Důležitý je nezůstat stát se žhavýma deskama na jednom místě kotouče (kotouč se sytí materiálem desek, pak v tom místě má jinou tvrdost a časem to udělá hrb = začne kopat) - typicky z velký rychlosti z kopce zabrzdíš a zůstaneš stát pod kopcem na semaforu se zašláplou brzdou. Nestát, ale pomalu popojíždět aby se ta deska posouvala a nebyla na jednom fleku.
Re: Marea - brzdy
Vdaka za radu - s tym hrbom na kotúči som to nevedel, ale nikdy nebrzdím tak ako si pisal - až do zastavenia. Moc som im nehulil - iba kus viac ako inokedy. No uvidim čo bude s tým - auto je v servise rozobraté
Re: Marea - brzdy
Ako udelat cez diagnostiku?
Re: Marea - brzdy
Aby se kostka ABS odvzdušnila, tak se diagnostikou musí otevřít ventily v kostce aby vzduch mohl ven. Ne u všech aut...
Mohli to dělat na prasáka povolením trubiček u kostky (ale to uvnitř kostky beztak neodvzdušní tam to může být zavřený ventilama, jen z trubiček ke kostce..).. A pak to blbě dotáhli že to teklo a po pár zabržděních jsi byl na suchu a sepla kontrola hladiny...
Otázka proč by při výměně zavzdušnili kostku, normálně se jen zatlačí pístek aby se vešly nový desky a nic odvzdušňovat není třeba..
V každým případě bych silně zpozorněl a dal si pozor na ojeb. Např. pokud ti šlohli kostku tak budou stopy po nářadí na připojení trubek i upevnění kostky atd. Tohle rozhodně není normální závada...
Máš fotku odkud přesně to teče?
Mohli to dělat na prasáka povolením trubiček u kostky (ale to uvnitř kostky beztak neodvzdušní tam to může být zavřený ventilama, jen z trubiček ke kostce..).. A pak to blbě dotáhli že to teklo a po pár zabržděních jsi byl na suchu a sepla kontrola hladiny...
Otázka proč by při výměně zavzdušnili kostku, normálně se jen zatlačí pístek aby se vešly nový desky a nic odvzdušňovat není třeba..
V každým případě bych silně zpozorněl a dal si pozor na ojeb. Např. pokud ti šlohli kostku tak budou stopy po nářadí na připojení trubek i upevnění kostky atd. Tohle rozhodně není normální závada...
Máš fotku odkud přesně to teče?
Re: Marea - brzdy
Nemal by sa pri zatlacani priestika naspat ovtvorit ovzdusnovak aby pripadny bordel pri piestiku vyssiel von a rovno sa vymenila aj brzdovka...
Re: Marea - brzdy
tady mají abs na mareu, kdyby ti neopravili či bys nesehnal na SK, škoda posílat do šrotu
https://fiatdily.cz/brzdovy-system120
https://fiatdily.cz/brzdovy-system120
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Marea - brzdy
díky moc
fotku sem dam neskor co mi poslal mechanik. Tečie to z jedneho pripoja - ta kovova trubka kde sa napaja na kocku
fotku sem dam neskor co mi poslal mechanik. Tečie to z jedneho pripoja - ta kovova trubka kde sa napaja na kocku
Re: Marea - brzdy
Takže neteče kostka ale trubička u kostky nejspíš v holendru...
Pokud prorezlá tak OK stane se (budou shnilý i jinde, hlavně u kol, nad vejfukem, pod nápravnicí apod.)
Pokud se v ní hrabal (proč???) a ukroutil jí nebo nedotáhnul, tak je to jeho chyba a opravu by měl zatáhnout on.. Mmch. asi tak 10 cm trubičky, spojka+holendr a pertlovačkax ohejbačka, pak odvzdušnit včetně kostky = diagnostikou otevřít ventily v kostce.. Práce max na půl hodiny cena materálu do 100 Kč..
Příp vyměnit celou truku, předpřipravenou za ca pár stovek..
https://www.roman-pevny.cz/Brzdove-trub ... _183_3.htm
Fotit ani nemusíš... Pokud ti to podal jakože teče kostka a musí složitě opravovat tak ho pošli do p.. Co poškodil to si za svoje opraví. Příště jinam nebo si to udělej sám.. Vybavení ca 3kKč (to by servis mít měl); k tomu materiál na ten kus trubky + spojka pár korun... Hodí se to i pokud ti nějaká trubka prorezne - vyměníš sám za pár korun, jen je s tim drbačka...
Jo a pokud ti nesvítila červená kontrolka stavu brzdovky a vyšlapal jsi to do prázdný nádobky, tak ti snímání hladiny nefunguje (dost podstatná věc, seklý plovák nebo kontakty u něj atd...) Taky měkký brzdy musely být hned - pokud jeden okruh propouští tam neudrží tlak = brzdil ti jen druhý okruh tj. jen dvě kola (křížem).. Pedál je u toho měkčí než normálně..
Pokud prorezlá tak OK stane se (budou shnilý i jinde, hlavně u kol, nad vejfukem, pod nápravnicí apod.)
Pokud se v ní hrabal (proč???) a ukroutil jí nebo nedotáhnul, tak je to jeho chyba a opravu by měl zatáhnout on.. Mmch. asi tak 10 cm trubičky, spojka+holendr a pertlovačkax ohejbačka, pak odvzdušnit včetně kostky = diagnostikou otevřít ventily v kostce.. Práce max na půl hodiny cena materálu do 100 Kč..
Příp vyměnit celou truku, předpřipravenou za ca pár stovek..
https://www.roman-pevny.cz/Brzdove-trub ... _183_3.htm
Fotit ani nemusíš... Pokud ti to podal jakože teče kostka a musí složitě opravovat tak ho pošli do p.. Co poškodil to si za svoje opraví. Příště jinam nebo si to udělej sám.. Vybavení ca 3kKč (to by servis mít měl); k tomu materiál na ten kus trubky + spojka pár korun... Hodí se to i pokud ti nějaká trubka prorezne - vyměníš sám za pár korun, jen je s tim drbačka...
Jo a pokud ti nesvítila červená kontrolka stavu brzdovky a vyšlapal jsi to do prázdný nádobky, tak ti snímání hladiny nefunguje (dost podstatná věc, seklý plovák nebo kontakty u něj atd...) Taky měkký brzdy musely být hned - pokud jeden okruh propouští tam neudrží tlak = brzdil ti jen druhý okruh tj. jen dvě kola (křížem).. Pedál je u toho měkčí než normálně..