Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Moderátor: peta.smolik
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Tak jsem taky měnil. Kotouče Ate a desky Hella Pagid.Brzdí to pěkně a nevadnou.
1.4 16V
66 kw
66 kw
- Reklama
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
ahoj, četl jsem toto vlákno a je to opravdu zajímavé a jelikož už mě brzy taky čeká výměna ( zatím jen zadek ) tak mě zaujali tyto kotouče
BRZDOVÉ KOTOUČE ROTINGER TUNING SERIES, 1470
https://race-shop.cz/brzdove-kotouce-ro ... 081-typ-t5
Je jich tam šest druhů provedení a ceny nejsou zas tak hrozné
nevím jaké destičky tomu dát, představu mám v ceně kolem 1000kč FG, GF ? A aby to nebylo prašné
Děkuji za názory a doporučení
BRZDOVÉ KOTOUČE ROTINGER TUNING SERIES, 1470
https://race-shop.cz/brzdove-kotouce-ro ... 081-typ-t5
Je jich tam šest druhů provedení a ceny nejsou zas tak hrozné
nevím jaké destičky tomu dát, představu mám v ceně kolem 1000kč FG, GF ? A aby to nebylo prašné
Děkuji za názory a doporučení
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Sháním Hella pagid pro zadní nápravu na 110kw T-jet. Ale nemohu najít. Všude mají spíše ty měkké EE.
Tady je mají, ale cena po dotaze zní Cena 872kč bez DPH
https://www.zliner.cz/sada-brzdovych-de ... 02566.html
Tady je mají, ale cena po dotaze zní Cena 872kč bez DPH
https://www.zliner.cz/sada-brzdovych-de ... 02566.html
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Nevím, nebo tomu nerozumím. To se na něco ptáš, nebo jak?turbom píše: ↑15 čer 2021, 16:08 Sháním Hella pagid pro zadní nápravu na 110kw T-jet. Ale nemohu najít. Všude mají spíše ty měkké EE.
Tady je mají, ale cena po dotaze zní Cena 872kč bez DPH
https://www.zliner.cz/sada-brzdovych-de ... 02566.html
1.4 16V
66 kw
66 kw
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Doufal jsem, že někdo hodi zajímavější nabídku. Jinak uz vyřešeno. Objednal jsem z Německa. Jak jsou v předním třmenu prichycene pistky? V navodu to nezaznělo. Diky
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Zastrčené
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Super návod.
Bohužel jedna chybička u mě. Prachovka na předek nesedí. Průměr ve třmenu je 65 mm, vnější průměr prachovky ( který má v sobě navíc ještě pružinku je 67 mm)
Bohužel jedna chybička u mě. Prachovka na předek nesedí. Průměr ve třmenu je 65 mm, vnější průměr prachovky ( který má v sobě navíc ještě pružinku je 67 mm)
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Mám po 1. etapě - výměně brzd na PP kole. Posílám svoje postřehy. Brzdy jsem nikdy nedělal. Děkuji Martinovi za velmi podorbný návod. Bez něj bych se do brzd nepustil a asi bych to řešil jako jindy tzn. nechal vyměnit jen kotouče a destičky u mechanika. Ale u Brava by to nepomohlo. Troufám si tvrdit, že repasi třmenu, pístku, prachovek nedělal nikdo od výroby vozu .Tzn 13 let bez údržby a najetých 300 000km. Brzdy již byly po své životnosti. Já jsem sice už na autě např. měnil pružiny, tlumiče na zadku apod. Ale toto byl pro mě celkem oříšek. Začalo to totálně zarezlými všech šroubů. Nejvíc potrápily 19 u držáku kotouče. Prachovka srostla a žila s třmenem, proto jsem nemohl dát novou prachovku do třmenu 65 vs 67mm. Rozdíl 2 mm na průměru dělal zarezlý plíšek z prachovky. Vůbec to nebylo vidět. Až potom mě to napadlo. Více na fotkách. Celková doba asi 6 h. Počasí, rez. a stav vozu tomu opravdu nepřál.
Bohužel jsem po shlédnutí více videí zjistil, že jsem nepromazal vazelínou těsnící o kroužek. Většinou tam promázavají vše co jde.
Možná to promažu až budu barvit třmeny. Ale písek byl promazaný vazelínou ATE dost.
Posílám video přímo na Bravo II, přední brzdy které mi také pomohlo např, použití delší ráčny na 19 šrouby
https://www.youtube.com/watch?v=mqquAW9WuQY&t=290s
- Přílohy
-
- 7.JPG (141.91 KiB) Zobrazeno 5645 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Ten kroužek je navulkanizovaný do té prachovky. Pokud jsi to nikdy předtím nedělal, tak Tě to ani nemohlo napadnout. Já si svoje užil na R19. Taky mi to nešlo spasovat, pak jsem na to přišel U Brava jsem to pak měl to samé. Jak u jiných třmenů na repas, tak u těch co byly původně na autě... A i když ty zadní jsou hliníkové, tak to prostě bez poškození toho kroužku nejde vyndat (= nová prachovka).turbom píše: ↑02 črc 2021, 22:40 Rozdíl 2 mm na průměru dělal zarezlý plíšek z prachovky. Vůbec to nebylo vidět. Až potom mě to napadlo. Více na fotkách. Celková doba asi 6 h. Počasí, rez. a stav vozu tomu opravdu nepřál.
Bohužel jsem po shlédnutí více videí zjistil, že jsem nepromazal vazelínou těsnící o kroužek. Většinou tam promázavají vše co jde.
Možná to promažu až budu barvit třmeny. Ale písek byl promazaný vazelínou ATE dost.
Ten kroužek se maže hlavně kvůli montáži, aby tam ten pístek snadněji zajel, pak už to zezadu "vlhčí" brzdová kapalina. Ale důležitější je namazat to vazelínou od toho o-kroužku k prachovce, kde spíš může zatéct nějaká voda nebo vlhkost.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
tak to sú unikátne elaboráty k brzdám - hodné štátnej skúšobne - klobúk dole. Myslím že ani automechanici nemajú ani zdaleka podobný prehlad a znalosti. A neviem kto by ich mohol mat vobec. Lebo servisy namontuju a neriešia ...
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Dnes jsem dokončil poslední (4. etapu) repase-výměny brzd podle tohoto výborného návodu. Bravo má najeto 303 000km
Proběhla výměna a repase všech destiček, vodících čepů, prachovek atd. Dal jsem 4x kotouče Bosch lakované, 4x destičky Hella Pagid. Cena dílů cca 7000kč včetně kapaliny a brzdových hadic, které jsem zatím neměnil. Brzdy již byly v podstatě po smrti. Pri každém zabrždění hvízdání, pískaní, šustění apod. Nikdy jsem to nedělal a nebylo to tak lehké, jak jsem si původně myslel. Celkový čas byl něco mezi 25-30h. Mechanik by to měl určitě dříve, ale chtěl jsem si to prostě zrepasovat sám. A když je tak výborný návod, tak jsem do toho šel. Z toho spoustu času zabrala příprava všeho potřebného, přemýšlení a hlavně důkladné čistění třmenů, držáků kotoučů, pístků apod. Více zatuhlé a zarezlé byly destičky v třmenech a vodících plíškách na zadku. Ruční brzdu jsem zatím nedělal.
Mám v plánu ještě natřít držáky třmenů, třmeny a zadní plechové kryty, které jsou již řádně zkorodované.
Poznatky:
1. u zadních brzd by měly být vodící čepy obráceně (po konzultaci s Martinem). Tzn. nahoře s gumičkou, dole bez. Já to měl na repasovaném kole PZ obráceně. Na LZ správně. U předků jsou vodící čepy s gumičkou dole.
2. zadní výměnu pístků bez montážní sady na pístky neuděláte. (Stlačovák brzdových pístů- oboustranný s přípravkem pro Fiat - https://www.alza.cz/auto/atx-stlacovak- ... 2mEALw_wcB). Já měl u PZ kola levotočivý závit, u LZ pravotočivý.
Proběhla výměna a repase všech destiček, vodících čepů, prachovek atd. Dal jsem 4x kotouče Bosch lakované, 4x destičky Hella Pagid. Cena dílů cca 7000kč včetně kapaliny a brzdových hadic, které jsem zatím neměnil. Brzdy již byly v podstatě po smrti. Pri každém zabrždění hvízdání, pískaní, šustění apod. Nikdy jsem to nedělal a nebylo to tak lehké, jak jsem si původně myslel. Celkový čas byl něco mezi 25-30h. Mechanik by to měl určitě dříve, ale chtěl jsem si to prostě zrepasovat sám. A když je tak výborný návod, tak jsem do toho šel. Z toho spoustu času zabrala příprava všeho potřebného, přemýšlení a hlavně důkladné čistění třmenů, držáků kotoučů, pístků apod. Více zatuhlé a zarezlé byly destičky v třmenech a vodících plíškách na zadku. Ruční brzdu jsem zatím nedělal.
Mám v plánu ještě natřít držáky třmenů, třmeny a zadní plechové kryty, které jsou již řádně zkorodované.
Poznatky:
1. u zadních brzd by měly být vodící čepy obráceně (po konzultaci s Martinem). Tzn. nahoře s gumičkou, dole bez. Já to měl na repasovaném kole PZ obráceně. Na LZ správně. U předků jsou vodící čepy s gumičkou dole.
2. zadní výměnu pístků bez montážní sady na pístky neuděláte. (Stlačovák brzdových pístů- oboustranný s přípravkem pro Fiat - https://www.alza.cz/auto/atx-stlacovak- ... 2mEALw_wcB). Já měl u PZ kola levotočivý závit, u LZ pravotočivý.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
To si mal v akom stave tie brzdy? Ja si brzdy pravidelne pri prezuvani kolies cistim a mazem to co treba mam tam znacku Starline pretoze su najlacnejsie a menim ich asi kazde 4 roky este ani raz som nemal problem na stk s brzdami a ked som videl to co si nakupil tak to potom poriadne kasles na auto a udrzbu pretoze nechat brzdy zodrat kym mi to nehlasi chybu vie iba darebak co kasle na auto a ked mu vsetko zhrdzavie a ide na stk musi robit generalku. Ja mam bravo rv 2008 t jet a odkedy ho mam davam tam len starline brzdy a nemam ziaden problem aj tak to iba hrdzavie a derie sa to takze nemam dvovod tam davat ATE a potom ich menit ked uz su v stave na zabitie. Brzdy ,olej to mam v top stave olej menim po 10 000 a uz ibem zacat po 7500 mam najeto 230 000 turbo,spojka stale original. Nauc sa jazdit a starat sa o auto ja si brzdy komplet vymenim predok aj zadok do 120€ a to som aj prehnal a bude mi to brzdit stale postacujuco na to aby som zabrzdil,jediny rozdiel moze byt ten ze ty na pedal zatlacis menej ja viac ale ked to prezeniem tak ci tak auto ide do smyku a pracuje ABS takze brzdnu drahu neovlivnim. Inak hadzanie ti moze robit aj krivy naboj ked tie hrdzave kotuce mechanik trieska kladivom od predu pri demontazi a skriví ti naboj potom ti budu po case hadzat kazde pokial nevymenis naboj a nezmenis mechanika ktory ma aj rozum nie iba svaly a kladivo.
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
tak jedna z pozitivnych veci na Fiat Idea su brzdy. Neviem akej značky su tam kotuče a platničky, ale brzdi to skvele. Keď to porovnam s Fiat Marea, tak Idea má o dve- tri triedy lepšie brzdy - proste vobec nemam nikdy strach že neubrzdim - su akurat citlivé a účinok je skvelý. Pri vymene platničiek kuknem čo tam bolo.
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
To je spíš o průměru pístku/ kotouče a nastavení posilovače než o značce desek = dané z 90% konstrukcí a běžnýma dílama to moc nevylepšíš.. Dost dělá i plocha kotouče, když je třetina plochy orezlá (obvykle z vnitřní strany kde to nejde moc vidět), tak to brzdí o dost hůř..
Tak vyrezlej třmen jako má Turbtom už nemá smysl repasovat - je vyrezlá těsnicí plocha prachovky, ta pak netěsní dokonale = moc dlouho to nevydrží. Musel by to stočit až na čistý kov, ale pak dát větší prachovku = laik to už neudělá. Takdy bych dal rovnou novej třmen než se s tim jebat a za dva roky to řešit znova.. Dobrý leda na prodej aby to v době prodeje fungovalo...
Tak vyrezlej třmen jako má Turbtom už nemá smysl repasovat - je vyrezlá těsnicí plocha prachovky, ta pak netěsní dokonale = moc dlouho to nevydrží. Musel by to stočit až na čistý kov, ale pak dát větší prachovku = laik to už neudělá. Takdy bych dal rovnou novej třmen než se s tim jebat a za dva roky to řešit znova.. Dobrý leda na prodej aby to v době prodeje fungovalo...
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Na té fotce v přechozím příspěvku je přirostlý ocelový kroužek ze staré prachovky ve třmenu. Není to téměř poznat.
Zde je kus odstraněného kroužku.
Po odstranění a vyčistění bylo vše v pořádku.
Ty hrůzy zůstaly po minulém majiteli.
Po celkové repasi mám najeto 1000km a vše je v pořádku. Brzdí opravdu pěkně, nic nikde nepřibržduje, pístky chodí a vrací krásně.
Zde je kus odstraněného kroužku.
Po odstranění a vyčistění bylo vše v pořádku.
Ty hrůzy zůstaly po minulém majiteli.
Po celkové repasi mám najeto 1000km a vše je v pořádku. Brzdí opravdu pěkně, nic nikde nepřibržduje, pístky chodí a vrací krásně.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw