Ahoj,
Fiat Stillo rv 2006, 59KW JTD mi při rozjezdu padá výkon. Vždy musím hodně sešlápnout plyn a až se trochu rozjede, pak nabere dech a jede.
Dočetl jsem se zde, že to může být EGR ventil - pročistit a nebo vyměnit.
Jelikož nejsem zdatný mechanik - vlastně mé znalosti v autech jsou 0, kolik může stát cca oprava v servisu ?
Moc děkuji za odpověď,
s pozdravem Fiaťák Štílo
Ztráta výkonu při rozjezdu
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Ztráta výkonu při rozjezdu
Jo, přesně tyhle příznaky měl zaseklej solenoid EGR ventilu (JTD 63 kW). Seká se tam ovládací tyčka a pružina jí nezatáhne zpátky, stačí to vyčistit.. Poznáš že když tu tyčku zasuneš tak se sama zpátka nevysune..
Noty najdeš na webu i s fotkama, neni to nic těžkýcho.. Odpojit konektor, 4 šroubky sundat solenoid od EGR, pak zezadu do středu navrtat dírku, přes ní tyčkou vyrazit vnitřek ven. Očistit, máznout měděnou vazelínou a složit, dírku jsem zašpuntoval silikonem.
Zkus nejdřív tohle, až pak hledej dál...
Dobrý je do nafty VIF, čistí to od karbonů + maže, dovede to prodloužit životnost vstřiků.. + Italská úsržba - kompletně prohřátý motor, velká zátěž a otáčky (dlouhý kopec na dálnici a minutu držet 4000 toček - se to vypálí a profoukne)
www.egr.zde.cz
Noty najdeš na webu i s fotkama, neni to nic těžkýcho.. Odpojit konektor, 4 šroubky sundat solenoid od EGR, pak zezadu do středu navrtat dírku, přes ní tyčkou vyrazit vnitřek ven. Očistit, máznout měděnou vazelínou a složit, dírku jsem zašpuntoval silikonem.
Zkus nejdřív tohle, až pak hledej dál...
Dobrý je do nafty VIF, čistí to od karbonů + maže, dovede to prodloužit životnost vstřiků.. + Italská úsržba - kompletně prohřátý motor, velká zátěž a otáčky (dlouhý kopec na dálnici a minutu držet 4000 toček - se to vypálí a profoukne)
www.egr.zde.cz
Re: Ztráta výkonu při rozjezdu
Oprava: pružina jí nezatáhne zpátky = pružina tyčku po zatlačení nevysune zpátky ven..
V článku v odkazu čistí i mechanickou část, tu jsem měl dobrou, stačilo jen sundat solenoid (černý plastový) a vyčistit ho (druhá půlka článku)
V článku v odkazu čistí i mechanickou část, tu jsem měl dobrou, stačilo jen sundat solenoid (černý plastový) a vyčistit ho (druhá půlka článku)