Jo, přesně tyhle příznaky měl zaseklej solenoid EGR ventilu (JTD 63 kW). Seká se tam ovládací tyčka a pružina jí nezatáhne zpátky, stačí to vyčistit.. Poznáš že když tu tyčku zasuneš tak se sama zpátka nevysune..
Noty najdeš na webu i s fotkama, neni to nic těžkýcho.. Odpojit konektor, 4 šroubky sundat solenoid od EGR, pak zezadu do středu navrtat dírku, přes ní tyčkou vyrazit vnitřek ven. Očistit, máznout měděnou vazelínou a složit, dírku jsem zašpuntoval silikonem.
Zkus nejdřív tohle, až pak hledej dál...
Dobrý je do nafty VIF, čistí to od karbonů + maže, dovede to prodloužit životnost vstřiků.. + Italská úsržba - kompletně prohřátý motor, velká zátěž a otáčky (dlouhý kopec na dálnici a minutu držet 4000 toček - se to vypálí a profoukne)
www.egr.zde.cz