1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
Ja u svyho Tipa bez LPG nemam se starty sebemensi problem. Spatny starty a dalsi problemy tady resi porad dokola jen setrilci s LPG. Opravdu ta uspora za to stoji?
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
No to je vcelku jasny, když ten benzin vyjezdis...
Nejhorší je když visí v nádrži...
Úspora je obrovská... Jezdím v přepočtu na benzin za 3,4L...
1,15kc/km najedu 35-38000km ročně...
Nejhorší je když visí v nádrži...
Úspora je obrovská... Jezdím v přepočtu na benzin za 3,4L...
1,15kc/km najedu 35-38000km ročně...
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: 1,4 T-Jet
Nedavno jsem do Tipa do skoro prazdny nadrze nalil pres pul roku stary benzin z kanystru. Nenastal sebemensi problem. A stejne tak jsem nezaznamenal ze by ty problemy resili jiny majitele bez LPG. Resi to tady vesmes LPGckari. Takze ty problemy s LPG zjevne souvisi.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Re: 1,4 T-Jet
Jo po zástavbě jsem měl stejný názor, lpg jsem vypnul a jezdil na benzín a bez problémů...
Po natsnkovani auto startuje normálně 10-12 dní než se objeví problém se startem...
Pak natankujes znovu a zase startuje normálně...je to prostě tím, že ten benzin se v tom autě kazí i když ho nespotrebivavas, ohřívá se na liště i v nádrži a vyprchava...
Ale už mě to nebaví řešit furt dokola... Ja to vyřešil stabilizátorem a jezdím i startují bez problémů...
Po natsnkovani auto startuje normálně 10-12 dní než se objeví problém se startem...
Pak natankujes znovu a zase startuje normálně...je to prostě tím, že ten benzin se v tom autě kazí i když ho nespotrebivavas, ohřívá se na liště i v nádrži a vyprchava...
Ale už mě to nebaví řešit furt dokola... Ja to vyřešil stabilizátorem a jezdím i startují bez problémů...
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: 1,4 T-Jet
A veru ja musim potvrdit ze benzin sa za par mesiacov vie pokazit.Sice sa mi to nestalo v tipo ale na pracovnom aute renault thalia.V decembri ako troska klesli teploty tak zacal blbo startovat.Niekedy az na 5ty pokus a aj vtedy som musel nechat bezat na volnobeh aspon 1-2minuty lebo inak zdochlo.Auto je v 100percentnom stave ako nove ma len 54tis km.Uz som vymenil sviecky,vsetky filtre+olej,vycistil skrtiacu klapku,vycistil snimac klukovky no nic nepomohlo.S autom velmi malo jazdim.Este v lete som natankoval plnu nadrz 99benzin na pumpe real-k a v decembri som mal este do polovice nadrz.Po natankovani cerstveho benzinu problem so startovanim v momente zmizol a auto ide ako hodiny.S tipom mam problem oneskorenie reakcie plynoveho pedalu pri preradeni z 1tky do 2jky.
Re: 1,4 T-Jet
Ten benzin mohu také potvrdit, kromě 2 Fiatů máme doma taky starší Thalii. Když jsme ji koupili, špatně startovala. Jako první jsem natankoval víceoktanový benzin a nalil vždy VIF. Již po první vyjeté nádrži se vše zlepšilo a dodnes, kdy se tankuje obyč. benzin a občas VIF, stále bez problémů.
Re: 1,4 T-Jet
Tak abych to uvedl na pravou miru chronologicky.
Mam T Jet s tovarnim LPG.Na LPG jezdim uz desitky let,a je fakt,ze u modernejsich motoru s prisnejma emisema se obevuji problemy drive nevidane.
Poslednich asi 15 let,zhruba co zacaly bioslozky,to resim tankovanim 100 okt BA. Jednou za rok ci dva vrazim do nadrze na podzim velfobin do cca 10l a vyjezdim ho s kanystrem v kufru.Co mam Tipo,do bezne tankovanejch 10 az 15l davam odmerku VIF.Problem jsem mel zpocatku,s chcipanim po startu a druhej OK. Az jsem zacal pridavat VIF,dany jev vyrazne zeslabl,nechcipl,ale zakolisal.Pak jsem nekde docetl okolo jineho auta o kratkem navyseni otacek pri pohybu spojkoveho pedalu,udajne aby motor nechcipal pri razeni . I zdalo se mi,ze Tipo ma tuto ficuru tez,pri seslapovani spojky se otacky zahoupaly.U studeneho motoru vyrazneji.Dale jsem nekde se docetl o dvoji variante rozhodovaci strategie,jak resit nizke emise volnobehu po startu. Jedna obohatit a nizke otacky cca 900 az 1000,druha ochudit a drzet otacky zvysene cca 1200 az 1400. Takze ve chvili,kdy nastartuju a auto se rozhodne pro jednu variantu dle prednastavenych parametru,mu rozhodim krovky pustenim spojky,ktera si rekne svoje k otackam,popr. obohaceni smesi kvuli pohybu pedalu,a stim necim navic nikdo nepocital.
Je mozne,ze problem chcipleho motoru po 1 startu souvisi jen z jednou variant reseni mit co nejlepsi emise.A tak se muze stat,ze nekdo dik podminkam,za kterych provadi prvni start,se s problemem nesetkava.A lecos dalsiho,co mne nenapadlo.
A tak mame zde nekolik veci,co pomohou.
1) Ber benzin bez bioslozky,optimalne 100 okt.
2) Mas system duo s LPG,ber jenom 100 okt,a ber ho relativne malo,abys tankoval cca kazde 3 mesice cerstvej.
3) Vif ti neublizi,at mas jakoukoliv variantu
4) Podrzet pedal spojky 3-5 sekund po startu tez neublizi,pokud vim.
Jinak,pro LPG provoz je relativne typicke,ze v zime na nadrz najedete mene nez v lete.Nejen pro bezne navysenou spotrebu bo nizka teplota a zimni gumy a sviceni a topeni naplno a buh vi co jeste. Pokud nemate system pro primej vstrik kapalneho LPG,LPG je z nadrze tlaceno samovolne diky odparovani smesi.Proste kdyz si cucnete plynu,snizi se v nadrzi tlak,a to umozni casti propanu ci butanu zmenit se z kapaliny v plyn,a tlak se vyrovna. Ale neni to uplne zadarmo,souvisi to i s teplotou.Hledat to nebudu,ale jeden se odpari jeste pri -5,druhej potrebuje myslim asi -30.Kazde odpareni ochladi kapalne lpg.Teplo se zde ziskava prostupem pres kovovou nadrz z okoli.Proto neni vubec vhodne mit nadrz upevnenou montazni penou,coz je u instalaci beznej jev.Nutno ale rici,ze toto nabyva vyznamu az za teplot 15 a vice pod nulou. Takze k veci,kdyz mate venku 20 pod nulou a palite to po dalnici,tak se celkem bezne muze stat,ze ackoliv vam pipla rezerva pred malou chvili,a v lete na ni najedete treba jeste 100km,v zime to neplati.Muzete mit klidne 1/4 nadrze,a pri takhle nizke teplote nedokaze samovolne plyn proudit k motoru v takovem mnozstvi,aby pokryl spotrebu.Auto prepne na benzin,a mne se to jevi tak,ze nazpet na plyn uz neprepne.(v jinych situacich muze,pokud docasne RJ vyradi plyn pro potrebu akcelerace,nebo zahrani katu,uz sem to zaznamenal,ze pri jizde na lpg se rozviti konev provozu na BA,a po nekolika km zase zhasne).Staci zastavit na 15 minut,a pak klidne dalsich 50 az 100km na plyn najedete.Proste to neprepne samo,tak kdo ma LPG,at aspon v mrazech nezkousi jezdit na doraz,kdy BA rezerva sviti trvale.
Tak snad jsem to v tomto elaboratu shrnul dostatecne prehledne,aby to nekomu pomohlo.
Mam T Jet s tovarnim LPG.Na LPG jezdim uz desitky let,a je fakt,ze u modernejsich motoru s prisnejma emisema se obevuji problemy drive nevidane.
Poslednich asi 15 let,zhruba co zacaly bioslozky,to resim tankovanim 100 okt BA. Jednou za rok ci dva vrazim do nadrze na podzim velfobin do cca 10l a vyjezdim ho s kanystrem v kufru.Co mam Tipo,do bezne tankovanejch 10 az 15l davam odmerku VIF.Problem jsem mel zpocatku,s chcipanim po startu a druhej OK. Az jsem zacal pridavat VIF,dany jev vyrazne zeslabl,nechcipl,ale zakolisal.Pak jsem nekde docetl okolo jineho auta o kratkem navyseni otacek pri pohybu spojkoveho pedalu,udajne aby motor nechcipal pri razeni . I zdalo se mi,ze Tipo ma tuto ficuru tez,pri seslapovani spojky se otacky zahoupaly.U studeneho motoru vyrazneji.Dale jsem nekde se docetl o dvoji variante rozhodovaci strategie,jak resit nizke emise volnobehu po startu. Jedna obohatit a nizke otacky cca 900 az 1000,druha ochudit a drzet otacky zvysene cca 1200 az 1400. Takze ve chvili,kdy nastartuju a auto se rozhodne pro jednu variantu dle prednastavenych parametru,mu rozhodim krovky pustenim spojky,ktera si rekne svoje k otackam,popr. obohaceni smesi kvuli pohybu pedalu,a stim necim navic nikdo nepocital.
Je mozne,ze problem chcipleho motoru po 1 startu souvisi jen z jednou variant reseni mit co nejlepsi emise.A tak se muze stat,ze nekdo dik podminkam,za kterych provadi prvni start,se s problemem nesetkava.A lecos dalsiho,co mne nenapadlo.
A tak mame zde nekolik veci,co pomohou.
1) Ber benzin bez bioslozky,optimalne 100 okt.
2) Mas system duo s LPG,ber jenom 100 okt,a ber ho relativne malo,abys tankoval cca kazde 3 mesice cerstvej.
3) Vif ti neublizi,at mas jakoukoliv variantu
4) Podrzet pedal spojky 3-5 sekund po startu tez neublizi,pokud vim.
Jinak,pro LPG provoz je relativne typicke,ze v zime na nadrz najedete mene nez v lete.Nejen pro bezne navysenou spotrebu bo nizka teplota a zimni gumy a sviceni a topeni naplno a buh vi co jeste. Pokud nemate system pro primej vstrik kapalneho LPG,LPG je z nadrze tlaceno samovolne diky odparovani smesi.Proste kdyz si cucnete plynu,snizi se v nadrzi tlak,a to umozni casti propanu ci butanu zmenit se z kapaliny v plyn,a tlak se vyrovna. Ale neni to uplne zadarmo,souvisi to i s teplotou.Hledat to nebudu,ale jeden se odpari jeste pri -5,druhej potrebuje myslim asi -30.Kazde odpareni ochladi kapalne lpg.Teplo se zde ziskava prostupem pres kovovou nadrz z okoli.Proto neni vubec vhodne mit nadrz upevnenou montazni penou,coz je u instalaci beznej jev.Nutno ale rici,ze toto nabyva vyznamu az za teplot 15 a vice pod nulou. Takze k veci,kdyz mate venku 20 pod nulou a palite to po dalnici,tak se celkem bezne muze stat,ze ackoliv vam pipla rezerva pred malou chvili,a v lete na ni najedete treba jeste 100km,v zime to neplati.Muzete mit klidne 1/4 nadrze,a pri takhle nizke teplote nedokaze samovolne plyn proudit k motoru v takovem mnozstvi,aby pokryl spotrebu.Auto prepne na benzin,a mne se to jevi tak,ze nazpet na plyn uz neprepne.(v jinych situacich muze,pokud docasne RJ vyradi plyn pro potrebu akcelerace,nebo zahrani katu,uz sem to zaznamenal,ze pri jizde na lpg se rozviti konev provozu na BA,a po nekolika km zase zhasne).Staci zastavit na 15 minut,a pak klidne dalsich 50 az 100km na plyn najedete.Proste to neprepne samo,tak kdo ma LPG,at aspon v mrazech nezkousi jezdit na doraz,kdy BA rezerva sviti trvale.
Tak snad jsem to v tomto elaboratu shrnul dostatecne prehledne,aby to nekomu pomohlo.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
Re: 1,4 T-Jet
Kdo si poridi auto s LPG,tomu ta uspora za to stoji.
Jak je znamo,pro nekoho tisicovka neni zadnej majetek,a jinej oceni kazdou stovku.Tak bud rad,ze jsi v prvni skupine.
Imho auta nejsou kus jako kus,a rozdilnym spusobem uzivani ty rozdily vzrustaji.
Ono,kdyz to pripodobnim,kdyz si bude obcan Karvine,Ostravy nebo Kralup stezovat,jak se dneska spatne dejcha,obyvatel Krkonos ci Jizerek si o tom tez muze myslet sve.
Odhadem,auta v rodine na LPG za poslednich 20 let najely kolem 500t. km Pri vic nez korune na litru je to pul milionu v kapse navic,ty naklady navic pokryje to nad tu korunu...bejval benzin za 40 a LPG za 16 ci 17 Kc.Prave ted je benzin kolem 32 a LPG beru kolem 12 ci 13 kc.
A tak mam zateplenej barak,nova okna i topeni s kotlem,a te i Tipo,co bych si tezko mohl dovolit,kybych predtim jezdil na benzin.Ono se to nascita za leta.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
Re: 1,4 T-Jet
Chlapi sice od temy a mam atmosferu 1,4ku tipo.Spomina sa tu zmena otacok a spravania motora pri vytlaceni alebo pusteni spojky.Ja mam tu neskoru reakciu na plynovy pedal po preradeni rychlosti.Ked je uz rychlost zaradena tak pocas jazdy sa auto chova normalne.Taka vec ma napadla ze co by sa stalo ak by som ten spinac na spojke odpojil aby riadiaca jednotka nevedela ze kedy vytlacam spojku.Myslite ze by po odpojeni auto hlasilo zavadu?viem pri startovani sa musi vytlacit spojka ale po nastartovani by stalo za pokus odpojit ten snimac ze vtedy by sa auto ako spravalo.
Re: 1,4 T-Jet
Skusit to sice muzes,ale ja bych rekl,ze kdyz RJ neuvidi stlacenej pedal spojky,nepovoli start.
Ohledne kolisani az chcipnuti 1 startu se tu psalo dost,a resi se to dle chuti ridice ruzne.
Pokud ti opravdu vadi skub mezi rychlosti 1 a 2,lze ho eliminovat ci vyrazne omezit pozvolnejsim stlacovanim pedalu plynu,nebo popripade meziplynem,coz musis mit nacvicene( zhruba tohle v malem ten snimac prave poskytuje).Tez muzes vic vytocit jednicku,a preradit na 2 driv,nez stihnou poklesnout otacky pod cca 2000.
Urcite je to vhodnejsi nez odpojovat snimac,co ma konkretni ucel.Tezko nekdo kvuli tomuto bude ovlivnovat software v RJ.
Ohledne kolisani az chcipnuti 1 startu se tu psalo dost,a resi se to dle chuti ridice ruzne.
Pokud ti opravdu vadi skub mezi rychlosti 1 a 2,lze ho eliminovat ci vyrazne omezit pozvolnejsim stlacovanim pedalu plynu,nebo popripade meziplynem,coz musis mit nacvicene( zhruba tohle v malem ten snimac prave poskytuje).Tez muzes vic vytocit jednicku,a preradit na 2 driv,nez stihnou poklesnout otacky pod cca 2000.
Urcite je to vhodnejsi nez odpojovat snimac,co ma konkretni ucel.Tezko nekdo kvuli tomuto bude ovlivnovat software v RJ.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
Re: 1,4 T-Jet
Pridam tiez svoju skusenost s 1.4 T-Jet, 88kw.
Mam Grande Punto Sport 2007 s timto motorom najazdene 200 000km a motor ide ako hodinky, ziadny problem, jazdi to ako drak
Ale mam Tipo 2018 (momentalne 41 000km)a u tohto auta sa ten T-Jet sprava inak, je menej ostry, neskorsie reakcie na plyn a celkovo je taky vlaznejsi, ale nie slaby to nie, len je to oproti Grande rozdiel, no nie je taky ostry.
Po zohriati ked stojim tak na volnobehu sa obcas vyskytne male trhnutie, vraj o tom vo Fiate vedia a suvisi to s Euro6 preto to neriesia.
Co ma vsak zacalo pred casom viac trapit je ze pri normalnom zrychlovani to obcas ako keby mierne trha. Tazko sa to opisuje je to pocit ako by vam presmykovali kolesa resp. ako keby to na moment ubralo vykon. V servise mi povedali, ze to nie je nic vazne, vymenili sviecky a kazali mi tankovat premiove paliva. Na maly cas to zmizlo, ale sa to zacina vracat.
Mechanik z Fiatu mi pri jednej sukromnej debate povedal, ze je to kvoli novym normam Euro a ze to fabrika takto riesila aby dosiahla predpisane emisie. Ze keby mi tam nahra starsiu palivovu mapu, tak to prestane, ale neprejdem emisou. Co je na tom pravdy ozaj neviem. Auto mam v zaruke a pri kazdej navsteve sa im na to stazujem
Tak, ze nie je T-Jet ako T-Jet
Mam Grande Punto Sport 2007 s timto motorom najazdene 200 000km a motor ide ako hodinky, ziadny problem, jazdi to ako drak
Ale mam Tipo 2018 (momentalne 41 000km)a u tohto auta sa ten T-Jet sprava inak, je menej ostry, neskorsie reakcie na plyn a celkovo je taky vlaznejsi, ale nie slaby to nie, len je to oproti Grande rozdiel, no nie je taky ostry.
Po zohriati ked stojim tak na volnobehu sa obcas vyskytne male trhnutie, vraj o tom vo Fiate vedia a suvisi to s Euro6 preto to neriesia.
Co ma vsak zacalo pred casom viac trapit je ze pri normalnom zrychlovani to obcas ako keby mierne trha. Tazko sa to opisuje je to pocit ako by vam presmykovali kolesa resp. ako keby to na moment ubralo vykon. V servise mi povedali, ze to nie je nic vazne, vymenili sviecky a kazali mi tankovat premiove paliva. Na maly cas to zmizlo, ale sa to zacina vracat.
Mechanik z Fiatu mi pri jednej sukromnej debate povedal, ze je to kvoli novym normam Euro a ze to fabrika takto riesila aby dosiahla predpisane emisie. Ze keby mi tam nahra starsiu palivovu mapu, tak to prestane, ale neprejdem emisou. Co je na tom pravdy ozaj neviem. Auto mam v zaruke a pri kazdej navsteve sa im na to stazujem
Tak, ze nie je T-Jet ako T-Jet
Fiat Tipo Plus 1.4 T-Jet
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: 1,4 T-Jet
Mě to dělalo to samé, takové to kolísání v tahu.
Fiat nic nevyřešil ,nakonec jsem to řešil po svém, nechal jsem udělat chip a je po kolísání v tahu a ještě koně navíc.
Fiat nic nevyřešil ,nakonec jsem to řešil po svém, nechal jsem udělat chip a je po kolísání v tahu a ještě koně navíc.
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Re: 1,4 T-Jet
Chcem sa spytat ci uz po chip tuningu ste absolvovali emisnu kontrolu.Ci nebol problem.Aj ja uvazujem nad upravou u mojej 1,4 atmosfery.Na jesen mam ist na prvu emisnu kontrolu tak by som to dal upravit tesne pred kontrolou ze keby nahodou nemal dobre emisie na konteole ze by som dal nahrat naspet povodny software.Jirka Mirror píše: ↑12 črc 2021, 18:48 Mě to dělalo to samé, takové to kolísání v tahu.
Fiat nic nevyřešil ,nakonec jsem to řešil po svém, nechal jsem udělat chip a je po kolísání v tahu a ještě koně navíc.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 62
- Registrován: 23 úno 2020, 15:04
Re: 1,4 T-Jet
Ne s tímhle autem jsem na emisích ještě nebyl, ale nevidím v tom problém,není to moje první chipované auto a nikdy nebyl problém na emisích.
Když to dáš udělat firmě která to umí a drží na to záruky tak problém nebude.
Jinak chipovat atmosféru je škoda peněz, tam to skoro ani nepoznáš.
Když to dáš udělat firmě která to umí a drží na to záruky tak problém nebude.
Jinak chipovat atmosféru je škoda peněz, tam to skoro ani nepoznáš.
Tipo HB 1,4Tjet Mirror modrá Venezia
Re: 1,4 T-Jet
To kolísání mě také dělá. je to divný pocit,ale nějak to už něřeším.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33