Zdravím,
V aute (Fiat Croma II 1.8 16V - r.v. 2007) mám manuálnu klimatizáciu ale horí predradný odpor ventilátora. Vymenil som odpor ale bez zmeny, vymenil som relé a vyčistil som aj samotný ventilátor a premazal ho. Ventilátor sa nehýbe ťažko a uhlíky majú ešte aspoň 2cm.
Auto dokonca ku diagnostike ukazuje na klimatizáciu, že uzol klimatizácie nie je prítomný. Deje sa to od vtedy ak auto bolo pred rokom v servise a servisák tam niečo asi poriešil s elektrikou. Od vtedy horel aj ten odpor (až tak, že zlepil 2 kryty výparníka a ventilátora k sebe). Po spustení klimatizácie na paneli sa nezopne kompresor aj keď v diagnostike jediná vec, ktorá sa mi dá otestovať je relé kompresoru, ktoré funguje.
To je len dodatočná informácia. Hlavné je to kúrenie. Prečo ten odpor horí. V zime dosť nepríjemné, že si nemôžem zapnúť ventilátor na 1, 2, 3 stupni iba na 4tom stupni. Nevie mi niekto z Vás poskytnúť odber (meraný ampérmetrom) ventilátora na všetkých stupňoch ?
Pozeral som však na e-Learn schému vnútorného kúrenia a tam sú jediné káble od panela do odporu, relé a nakoniec ventilátor tak už jedine môže byť chyba v paneli. Či sa mýlim ? Kúpil by som druhý panel z bazáru ale zasa nechcem vyhadzovať peniaze za to čo je možno funkčné.
Vopred ďakujem za odpovede.
Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
Musíš měřit.. Zaměř se na odběr větráku, přechoďáky v kabeláži k němu.. Odpor bude zatížený vyšším proudem proto hoří i nový..
Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
Vetrák, teda jeho motorček môže mať a zrejme má závitový skrat. "přechoďáky" by znížily pretekajúci prúd.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
No meral som odber ventilátora a zmeral som ale aj odber druhého ventilátora (z Fiat Stilo)
Pôvodný ventilátor
1. stupeň - 3,3 A
2. stupeň - 6,2 A
3. stupeň - 8,9 A
4. stupeň - 13,4 A
Ventilátor z Fiat Stilo
1. stupeň - 3 A
2. stupeň - 5,3 A
3. stupeň - 7,3 A
4. stupeň - 11,5 A
Odpor je stále horúci no testoval som ho iba na pri prvom stupni dlhšiu dobu. Na prvom stupni nieje veľmi veľký rozdiel iba 300mA a to môže byť kľudne konštrukciou motora, predsa je to zo Stila a nie z Cromy.
Vetrák podľa mňa nemá závitový skrat. Ak by ho mal všimol by som si iskrenie či sa mýlim ? Žiadne iskrenie som nespozoroval ani na vyšších otáčkach.
Pôvodný ventilátor
1. stupeň - 3,3 A
2. stupeň - 6,2 A
3. stupeň - 8,9 A
4. stupeň - 13,4 A
Ventilátor z Fiat Stilo
1. stupeň - 3 A
2. stupeň - 5,3 A
3. stupeň - 7,3 A
4. stupeň - 11,5 A
Odpor je stále horúci no testoval som ho iba na pri prvom stupni dlhšiu dobu. Na prvom stupni nieje veľmi veľký rozdiel iba 300mA a to môže byť kľudne konštrukciou motora, predsa je to zo Stila a nie z Cromy.
Vetrák podľa mňa nemá závitový skrat. Ak by ho mal všimol by som si iskrenie či sa mýlim ? Žiadne iskrenie som nespozoroval ani na vyšších otáčkach.
Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
Meral si namontované ventilátory?
Odpor môže horieť z týchto príčin:
- Je výkonovo poddimenzovaný. Teda nespĺňa potrebnú zaťažiteľnosť - wattáž.
- Nemá kam odvádzať teplo, ak je niečim zakrytý, alebo ho vzduch "neofukuje". (Nedal ho niekto na nesprávne miesto?)
- Má na jednom z "pripojení" studený spoj, teda dodatočný prechodový odpor.
- Ventilátor je preťažený, pripchaté cesty, ktorými prúdi vzduch.
Odpor môže horieť z týchto príčin:
- Je výkonovo poddimenzovaný. Teda nespĺňa potrebnú zaťažiteľnosť - wattáž.
- Nemá kam odvádzať teplo, ak je niečim zakrytý, alebo ho vzduch "neofukuje". (Nedal ho niekto na nesprávne miesto?)
- Má na jednom z "pripojení" studený spoj, teda dodatočný prechodový odpor.
- Ventilátor je preťažený, pripchaté cesty, ktorými prúdi vzduch.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
Meral som ten ventilátor, čo tam pôvodne bol (a stále je) ale našiel som druhý ventilátor, ktorý je avšak k Fiat Stilo a káblami som ho pripojil na konektor v Crome aby som to otestoval.
Odvádza teplo má kde, zakrytý nie je nakoľko je to celé rozobraté a vetrák je vybratý z toho plastového krytu. Vetrák sa nachádza tam kde aj má byť pôvodne namontovaný. Studený spoj tam nemá kde byť je to iba prípojka od odboru na vetrák a tá je pevná nie je to nejaké voľné. Vetrák tak isto nemá byť čím zaťažený pretože je vonku z pôvodného miesta a vetrák som vyčistil a premazal olejom. Strekol som tam aj z WD-40.
Výkonovo poddimenzovaný no neviem nakoľko na pôvodnom vetráku horí odpor a horí aj keď je tam ten z Fiat Stilo (iba tak na kábel zapojený). Nerobilo to dovtedy pokiaľ auto neprišlo zo servisu.
Myslím si, že by to mohlo byť panelom kúrenia. Predsa mám manuálnu klímu a podľa kabeláže tá priamo spúšťa prúd cez odpor až do ventilátora. (Tie hrubé káble ktoré idú na odpor sú napojené na panel klimatizácie/kúrenia). A plus k tomu mi auto vykazuje na Multiecuscan, že Uzol Klimatizácie je nedostupný/nepripojený. Pokial je panel chybný tak kludne diagnostika môže ukázať, že klimatizácia tam ako keby nie je a to môže mať dočinenia aj s tým kúrením (teda odporom). Či sa mýlim ?
Aký názor máte na to Vy ? Lebo Ampérovo na prvom stupni "nežerie" o nič viac ako ten vetrák zo Stila. Ten vetrák zo Stila viem, že je v poriadku. A pri tejto manuálnej klimatizácií je schéma iba takto : Panel -> Odpor -> Relé -> Vetrák.
Odvádza teplo má kde, zakrytý nie je nakoľko je to celé rozobraté a vetrák je vybratý z toho plastového krytu. Vetrák sa nachádza tam kde aj má byť pôvodne namontovaný. Studený spoj tam nemá kde byť je to iba prípojka od odboru na vetrák a tá je pevná nie je to nejaké voľné. Vetrák tak isto nemá byť čím zaťažený pretože je vonku z pôvodného miesta a vetrák som vyčistil a premazal olejom. Strekol som tam aj z WD-40.
Výkonovo poddimenzovaný no neviem nakoľko na pôvodnom vetráku horí odpor a horí aj keď je tam ten z Fiat Stilo (iba tak na kábel zapojený). Nerobilo to dovtedy pokiaľ auto neprišlo zo servisu.
Myslím si, že by to mohlo byť panelom kúrenia. Predsa mám manuálnu klímu a podľa kabeláže tá priamo spúšťa prúd cez odpor až do ventilátora. (Tie hrubé káble ktoré idú na odpor sú napojené na panel klimatizácie/kúrenia). A plus k tomu mi auto vykazuje na Multiecuscan, že Uzol Klimatizácie je nedostupný/nepripojený. Pokial je panel chybný tak kludne diagnostika môže ukázať, že klimatizácia tam ako keby nie je a to môže mať dočinenia aj s tým kúrením (teda odporom). Či sa mýlim ?
Aký názor máte na to Vy ? Lebo Ampérovo na prvom stupni "nežerie" o nič viac ako ten vetrák zo Stila. Ten vetrák zo Stila viem, že je v poriadku. A pri tejto manuálnej klimatizácií je schéma iba takto : Panel -> Odpor -> Relé -> Vetrák.
Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
Ospravedlňujem sa, zle som prečítal správu. Reč bola o odpore nie o ventilátore.
Odpor úprimne nemáš kde inde dať, káble sú krátke na to aby som ho niekde presúval. Tak ako som písali pri ventilátore, studený spoj nemôže mať konektor je pevný a sú to hrubánske káble. Studený spoj si nemyslím. Káble som už kontroloval. Ventilátor teda preťažený nie je ako som písal hore v správe.
A Výkonovo poddimenzovaný ? Prečo myslíš ? Aj starý čo bol origo zhorel a nový taký istý horí rovnako a ten pôvodný tam bol hodne rokov. Takže netuším.
Odpor úprimne nemáš kde inde dať, káble sú krátke na to aby som ho niekde presúval. Tak ako som písali pri ventilátore, studený spoj nemôže mať konektor je pevný a sú to hrubánske káble. Studený spoj si nemyslím. Káble som už kontroloval. Ventilátor teda preťažený nie je ako som písal hore v správe.
A Výkonovo poddimenzovaný ? Prečo myslíš ? Aj starý čo bol origo zhorel a nový taký istý horí rovnako a ten pôvodný tam bol hodne rokov. Takže netuším.
Re: Croma II (194) - Horiaci odpor kúrenia
Prejdi si pozorne toto vlákno a LINK na "odpory":
https://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=64360
https://www.autodielygafa.sk/tecdoc/fia ... 6056/53345
Ten odpor a to malé čudo na ňom musia byť v ceste vzduchu, ktorý ich chladí, teda ak to skúšaš vymontované, možno ich nemá čo chladiť.
Aj možnosť, že je zasratý kabínový / peľový filter tam spomínajú.
Neviem sa tomu viac venovať, musel by som to vidieť
https://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=64360
https://www.autodielygafa.sk/tecdoc/fia ... 6056/53345
Ten odpor a to malé čudo na ňom musia byť v ceste vzduchu, ktorý ich chladí, teda ak to skúšaš vymontované, možno ich nemá čo chladiť.
Aj možnosť, že je zasratý kabínový / peľový filter tam spomínajú.
Neviem sa tomu viac venovať, musel by som to vidieť
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)