Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Moderátor: peta.smolik
Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
teraz pri zimnych jazdach po meste sa priemerka hybe s tymto motorom okolo 10,5 l/100 km.
Je to normalne??? Nijak na to ani netlacim - kludne jazdy po malom meste....
Je to normalne??? Nijak na to ani netlacim - kludne jazdy po malom meste....
- Reklama
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Je to dost, ale může to být i normální.. Podle palubáku nebo tankování? Nalej plnou, vyjeď na okresku a jeď úspornou klidnou jízdu, pak zase dotankuj a spočítej.. Pokud bude kolem 6L tak je to OK, pokud přes 7 tak je něco blbě, lambda, termostat, čidlo teploty, děravej vejfuk apod. (věci který maj vliv na bohatost směsi)
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Já ted s tímto motorem jezdím couračky za 7 - 7,5 l , dlouhodobou mám 6,6 l . Vše dle palubního PC. Skutečnou jsem nikdy neměřil. Systém měřění spotřeby formou natankuj-vyjeď- natankuj mi přijde nepřesný.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Pokud nastartuješ a 10 minut ometáš auto a to děláš často teď v zimě, spotřeba v palubním PC vyletí nahoru.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 74
- Registrován: 05 pro 2020, 10:35
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Musím tady říct že mi pomohla na menší spotřebu i změna motorového oleje.
Servis a opravy automatických převodovek,Opravy variatoru,nahradni díly a hydromenice, oleje a kapaliny. www.prevodovkyautomat.cz Tel. +420608675576.
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Řídkej olej udělá max. nějakou tu decku a má i svoje nevýhody... Změřit spotřebu tankováním je nejpřesnější dostupná možnost, palubák často kecá o hodně. Největši vliv má "sytič" tj. dlouhý ohřívání, vadný čidlo teploty, vadný termostat, vadná první lambda, děravej vejfuk (=kyslík ve spalinách = si myslí že chudá směs a obohatí), pak váznoucí brzdy, styl jízdy a kde se jezdí..
Nastartovat a škrabat nepoužívám. Nejdřív škrabu, pak nastartuju počkám 20 vteřin než se komplet promaže motor a jedu, studený zvolna, teplejší víc a max. výkon až po komplet prohřátí tj. tak 15 km.
Pokud nestojí 10 minut natočenej než vyjede, neskáče v kolonách a nejezdí jen krátký přískoky po 2 km, tak je 10,5 L moc.. Klidnější město by mělo být ca 8-9 víc ne.. Klidnější okresky kolem 6 i míň.. Dost dělá styl jízdy, na mým autě to je od 5,0 po 14 (Focus 1,6 74kW), dlouhodobý průměr 6,3, čistě couračky po městě tak 8-9.. Osvědčilo se mi VIF, repas třmenů (nový pružný těsnění dobře odtahuje desky od kotouče, podobně lehce chodící čepy třmenů), dobrý gumy (TS860/ Blu response), akcelerace do vysokých otáček a pak šolícháním držet rychlost, využívat setrvačnost co nejmíň brzdit
Nastartovat a škrabat nepoužívám. Nejdřív škrabu, pak nastartuju počkám 20 vteřin než se komplet promaže motor a jedu, studený zvolna, teplejší víc a max. výkon až po komplet prohřátí tj. tak 15 km.
Pokud nestojí 10 minut natočenej než vyjede, neskáče v kolonách a nejezdí jen krátký přískoky po 2 km, tak je 10,5 L moc.. Klidnější město by mělo být ca 8-9 víc ne.. Klidnější okresky kolem 6 i míň.. Dost dělá styl jízdy, na mým autě to je od 5,0 po 14 (Focus 1,6 74kW), dlouhodobý průměr 6,3, čistě couračky po městě tak 8-9.. Osvědčilo se mi VIF, repas třmenů (nový pružný těsnění dobře odtahuje desky od kotouče, podobně lehce chodící čepy třmenů), dobrý gumy (TS860/ Blu response), akcelerace do vysokých otáček a pak šolícháním držet rychlost, využívat setrvačnost co nejmíň brzdit
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
auto sa ani po dlhšej jazde niekolko km nezohreje po strednu paličku na teplomeri - iba asi do polovice medzi stredom a nulou - takze zrejme termostat.
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Ano nejspíš termostat, ověříš nejlíp rukoměrem - hadice k chladiči musí být až do ohřátí na provozní teplotu studená, pokud je teplá tak termostat propouští i když má být zavřený..
Nízká teplota = motor jede na bohatší směs (po staru na sytič), proto vyšší spotřeba...
Může to být i kombinace několika věcí.. Např. nejdřív termostat, dlouhodobý provoz na bohatou směs zasviní lambdu, tak pak dává špatný hodnoty a problém se zvětší...
Zkotroluj termostat, po výměně VIF do benzínu a vyhnat pavouky z vejfuku (kompletně prohřát motor, pak ideálně dlouhý kopec na dálnici a vysoké zatížení + otáčky - spalovací prostor + výfuková soustava se vypálí od karbonů a profoukne velkým průtokem spalin. VIF prokazatelně čistí od karbonů a usazenin...)
Nízká teplota = motor jede na bohatší směs (po staru na sytič), proto vyšší spotřeba...
Může to být i kombinace několika věcí.. Např. nejdřív termostat, dlouhodobý provoz na bohatou směs zasviní lambdu, tak pak dává špatný hodnoty a problém se zvětší...
Zkotroluj termostat, po výměně VIF do benzínu a vyhnat pavouky z vejfuku (kompletně prohřát motor, pak ideálně dlouhý kopec na dálnici a vysoké zatížení + otáčky - spalovací prostor + výfuková soustava se vypálí od karbonů a profoukne velkým průtokem spalin. VIF prokazatelně čistí od karbonů a usazenin...)
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
ok vdaka moc
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
termostat včera vymenili - motor sa už vie zohriať až po stredovú rysku, no trva to hodne dlho (asi 3 km cez mesto + 3 km za mestom) - ešte skontrolujem či je dosť kvapaliny. Vraj ked sa po vymene termostatu odvzdušnuje systém, tak klesne a treba doliať.
Spotreba ukazuje 7.5 priemer (zíma, polovica v meste, polovica okresky, lahka noha) - zatial len asi 10 km jazda ...
Spotreba ukazuje 7.5 priemer (zíma, polovica v meste, polovica okresky, lahka noha) - zatial len asi 10 km jazda ...
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
ako jazdim kratke trasy po meste, tak sa to šplhá k 8 litrom (zima)
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
To už je normál..
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
něco o měření spotřeby: https://www.auto.cz/jak-presne-zmerit-s ... zou-101440Vladka1 píše: ↑29 led 2021, 12:56 Je to dost, ale může to být i normální.. Podle palubáku nebo tankování? Nalej plnou, vyjeď na okresku a jeď úspornou klidnou jízdu, pak zase dotankuj a spočítej.. Pokud bude kolem 6L tak je to OK, pokud přes 7 tak je něco blbě, lambda, termostat, čidlo teploty, děravej vejfuk apod. (věci který maj vliv na bohatost směsi)
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
po výmene termostatu sa spotreba (dlhodobá v meste) drží tesne po 9l/100 km v zime. Ak vybehnem kus za mesto, tak to padá k 8,8 - bez resetu.
V lete som vedel mimo mesto s veľkým chcením urobiť tuším rekord 5,6 - boli tam aj nejaké kopce hore-dole. Uvidíme či to pôjde aj teraz na jar v lete. Dám report potom.
V lete som vedel mimo mesto s veľkým chcením urobiť tuším rekord 5,6 - boli tam aj nejaké kopce hore-dole. Uvidíme či to pôjde aj teraz na jar v lete. Dám report potom.
Re: Motor 1,4 16V 70 kW - spotreba v zime
Tiež teraz sledujem spotrebu, síce na inom aute, ale princíp je podobný.
Čo som stihol odsledovať:
Okrem toho všetkého, čo už tu bolo spomenuté, tak vonkajšia teplota má na klasický benzínový motor značný vplyv.
Jedná sa konkrétne o motor Z16XEP (montoval sa aj do Stila).
Tento motor sa pri kľudnej (predpisovej) jazde zohreje na prevádzkovú teplotu (prvé otvorenie termostatu je pri 102°C) až po cca 15 km jazdy - vonkajšia teplota okolo nuly. Teplota oleja predpokladám oproti vode zaostáva o cca 10 až 20°C (pri tej kľudnej jazde). Teplotu oleja nevidím, nie je tam snímač.
Na auto som doplnil spodný kryt motora, ohriatie motora sa posunulo o cca 3km skôr. Mal som zakrytovanú aj spodnú mriežku na prednej maske, vplyv som nedokázal posúdiť, možno 0,1l/100km dole.
Protivietor má značný vplyv na zvýšenie spotreby.
Každé zastavenie a následný rozbeh (semafory, prechod pre chodcov,...)
Zvýšenie priemernej rýchlosti, obiehanie,... všetko.
Začal som používať VIF aditív, nikdy som nejakým aditívam neveril, ale zrejme aj ten pomohol.
Takto sa podarilo znížiť spotrebu o cca 1l/100km.
A to termostat už asi nie je v ideálnom stave, mal by otvárať až pri 105°C a regulovať na 102°C, u mňa to reguluje na 98°C s rozptylom cca 2 stupne.
Je toho ešte viac, ale asi by to už bolo Off Topic
Čo som stihol odsledovať:
Okrem toho všetkého, čo už tu bolo spomenuté, tak vonkajšia teplota má na klasický benzínový motor značný vplyv.
Jedná sa konkrétne o motor Z16XEP (montoval sa aj do Stila).
Tento motor sa pri kľudnej (predpisovej) jazde zohreje na prevádzkovú teplotu (prvé otvorenie termostatu je pri 102°C) až po cca 15 km jazdy - vonkajšia teplota okolo nuly. Teplota oleja predpokladám oproti vode zaostáva o cca 10 až 20°C (pri tej kľudnej jazde). Teplotu oleja nevidím, nie je tam snímač.
Na auto som doplnil spodný kryt motora, ohriatie motora sa posunulo o cca 3km skôr. Mal som zakrytovanú aj spodnú mriežku na prednej maske, vplyv som nedokázal posúdiť, možno 0,1l/100km dole.
Protivietor má značný vplyv na zvýšenie spotreby.
Každé zastavenie a následný rozbeh (semafory, prechod pre chodcov,...)
Zvýšenie priemernej rýchlosti, obiehanie,... všetko.
Začal som používať VIF aditív, nikdy som nejakým aditívam neveril, ale zrejme aj ten pomohol.
Takto sa podarilo znížiť spotrebu o cca 1l/100km.
A to termostat už asi nie je v ideálnom stave, mal by otvárať až pri 105°C a regulovať na 102°C, u mňa to reguluje na 98°C s rozptylom cca 2 stupne.
Je toho ešte viac, ale asi by to už bolo Off Topic
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex