Dobrý den,
mám takový větší problém. Skoro pokaždé když chci nastartovat tak to protáčí a musím klíček držet déle a déle aby to chytlo. Pak už autíčko jelo jak mělo.
V servise s tímto bylo již několikrát (cca 4x). Po každé se závada vrátila. Aktuálně mají dovolenou tak jsem vyzkoušel jiný servis, kde mi bylo řečeno, že se asi jedná o startér. Ten nevyměnily protože jsem jím říkal, že ho měnily první servise tak udělali jen diagnostiku atp a auto mi vrátily i když nechtělo pořádně nastartovat na po prvé.
Šel jsem ho rovnou trochu projet a ukazovatel teploty docela kolísal. Nechtěl se dostat na polovinu a občas úplně spadnul na dno. Může to mít souvislost a nebo je to jen další problém, někde jsem se dočetl, že se může jednat o čidlo nebo termostat ?
PS auto nechce startovat pořádně jak za studena tak i když je zahřáté.
Nějaké nápady čím by to mohlo být ?
Fiat doblo cargo 1.3 JTD
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Fiat doblo cargo 1.3 JTD
To může být spousta věcí.. Základ je najít někoho kdo neopravuje metodou pokus-omyl, ale jde najisto. Nejlíp diagnostikou načíst live data z čidel a porovnat s normálem. Pokud jsou hodnoty OK, tak pak ještě logicky vydedukovat který problém diagnostika neukáže.
Obecně tlak paliva, vstřiky, čidla teploty, váhy vzduchu, těsnost sání (za turbem), žhaviče, komprese, EGR ventil apod.
Motor se neohřeje = obvykle termostat trvale otevřený nebo se obča seká, taky může protékat kolem bezvadného termostatu (plastové domky termostatu). Příp. čidlo teploty udává nesmysly. Čidlo jde proměřit diagnostikou jestli dává správné hodnoty, termostat se ověří nejlíp "rukoměrem" - do ohřátí ma provozní teploty by měla být hadice k chladiči studená, začne hřát až po po otevření termostatu, tj. ujedeš půl kilometru, osaháš hadice a jestli je ta k chladiči teplá tak termostat nezavírá..
Pozor většina servisů jsou lemplové co se nevyznají mění díly naslepo. Autorizáky Fiat mizérie totální = lemplové a ještě drahý...
Obecně tlak paliva, vstřiky, čidla teploty, váhy vzduchu, těsnost sání (za turbem), žhaviče, komprese, EGR ventil apod.
Motor se neohřeje = obvykle termostat trvale otevřený nebo se obča seká, taky může protékat kolem bezvadného termostatu (plastové domky termostatu). Příp. čidlo teploty udává nesmysly. Čidlo jde proměřit diagnostikou jestli dává správné hodnoty, termostat se ověří nejlíp "rukoměrem" - do ohřátí ma provozní teploty by měla být hadice k chladiči studená, začne hřát až po po otevření termostatu, tj. ujedeš půl kilometru, osaháš hadice a jestli je ta k chladiči teplá tak termostat nezavírá..
Pozor většina servisů jsou lemplové co se nevyznají mění díly naslepo. Autorizáky Fiat mizérie totální = lemplové a ještě drahý...
Re: Fiat doblo cargo 1.3 JTD
Zkus to s jinou baterkou. Pujč si na chvíli od nějakého kámoše. I baterka dokáže zazlobit tak, že bys to nečekal.
Re: Fiat doblo cargo 1.3 JTD
Jo baterka taky, zkoušet jinou hned nemusí, mělo by stačit změřit pokles napětí při startu jestli neklesá pod ca 10V (nebo změřit zátěžákem)