Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05 bře 2020, 10:50
Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Ahoj , přední brzdy se hrozně hřejí , tak moc že kola po 20km sálají na smažení vajíček. Udělal jsem následující : kompletně rozebrané třmeny , vyčištěné , odmaštěné , oškrábané uložení destiček , ty chodí nádherně volně , vodící pistky očištěné , promazané , třmeny chodí nádherně bez záseku , nové destičky , nové kotouče , nové brzdové hadičky , nová brzdová kapalina. Ale problém stále přetrvává . Měl jsem sundané kolo dnes tak jsem to krásné viděl. Váleček jde krásně zasunout a krásně vyjíždí ale : slapnu na brzdu , váleček vyjede , zatlačí destičky na kotouč tak jak má ,ale už se nevrátí , tedy vrátí se ale jen kousíček , stále tlačí na destičky tak že kolo dře tím pádem se samozřejmě hřeje , brzdí nepřetržitě. Obě kola jsou pak vařící jako prase. Nevím co s tím . Poradi někdo ?
- Reklama
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Citácia z jedného článku:
"Špeciálne pružiny sa používajú na zaistenie platničiek vo vnútri vodiacich otvorov. Pri stlačení brzdového pedála sa piest pohne mimo valca a prenesie tlak na vnútornú brzdovú platničku. Potom sa svorka pohne pozdĺž vodiacich závlačiek a zatlačí vonkajšiu platničku ku kotúču.
Fixný strmeň nemá vodiace závlačky a piesty sú uložené na oboch stranách brzdového kotúča. Takže počas brzdenia je kvapalina pod tlakom dodávaná simultánne do všetkých valcov, čo spôsobí pohyb vnútorných aj vonkajších platničiek. V čase, keď sa nebrzdí, sú držané mimo pomocou zádržných pružín."
Zdroj:
https://www.autodoc.sk/info/zadrhavajuc ... omu-vyhnut
"Špeciálne pružiny sa používajú na zaistenie platničiek vo vnútri vodiacich otvorov. Pri stlačení brzdového pedála sa piest pohne mimo valca a prenesie tlak na vnútornú brzdovú platničku. Potom sa svorka pohne pozdĺž vodiacich závlačiek a zatlačí vonkajšiu platničku ku kotúču.
Fixný strmeň nemá vodiace závlačky a piesty sú uložené na oboch stranách brzdového kotúča. Takže počas brzdenia je kvapalina pod tlakom dodávaná simultánne do všetkých valcov, čo spôsobí pohyb vnútorných aj vonkajších platničiek. V čase, keď sa nebrzdí, sú držané mimo pomocou zádržných pružín."
Zdroj:
https://www.autodoc.sk/info/zadrhavajuc ... omu-vyhnut
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
môžeš dať nejaký obrázok? tiež ma to zaujíma - nikde som nenašiel totiž tie pružiny čo vravajú valčeky ... na žiadnom nákrese.
Mne zase popiskujú brzdy - boli namazané, no aj tak to občas popiskuje ... či to nebudú tiež tie pružiny
Mne zase popiskujú brzdy - boli namazané, no aj tak to občas popiskuje ... či to nebudú tiež tie pružiny
- Přílohy
-
- Brzdy.jpg (25.85 KiB) Zobrazeno 4639 x
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
aha - predsa som niečo našiel
- Přílohy
-
- Brzdy2.jpg (135.12 KiB) Zobrazeno 4637 x
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
takže návrat doštičiek zabezpečuje gumený tesniaci krúžok, a križová rozperná pružina (na obr. žltá).
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
ešte názornejšie ...
- Přílohy
-
- Brzdy3.jpg (127.83 KiB) Zobrazeno 4636 x
-
- Začátečník
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05 bře 2020, 10:50
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Takže je to asi jasné. Vyndat váleček a vyměnit ten těsnící kroužek který ho vrací zpět. Zvládnu to doma ? Nevyteče moc kapaliny ?
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Měl jsem tento problém kdysi na Seicentu a pomohla až výměna brzdových hadic u předních kol. Vypadalo to, že guma hadic časem degradovala a zmenšil se průměr kanálku v hadicích a kapalina se při odbrždění nechtěla hadicí správně vracet zpět. Tehdy jsem taky zpočátku nevěděl, co s tím, ale našel jsem tady na fóru, že to někdo řešil na Puntu a musel taky vyměnit hadice.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
A máš to perfektně odvzdusnene na obou stranach?
Ono když slapnes na pedál brzdy tak ten pistek vyjíždí jen minimálně kdy přitlačí desky ke kotouči, tak tě to možná zmátlo že se málo vysouvá a pak skoro nezasune.
A přibrzďuje to hned od počátku jizdy když je to ještě studene nebo až po delší jizde?
Ono když slapnes na pedál brzdy tak ten pistek vyjíždí jen minimálně kdy přitlačí desky ke kotouči, tak tě to možná zmátlo že se málo vysouvá a pak skoro nezasune.
A přibrzďuje to hned od počátku jizdy když je to ještě studene nebo až po delší jizde?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Těžko říct, podle popisu jsou OK... Udělej test - vyjeď na kopec a nahoru dojeď setrvačností a zastav. Brzdy by měly být skoro studený.. Pokud budou víc než vlažný tak tam problém je.
Pístek vrací zpět jen pružnost gumovýho těsnění ve třmenu. Výměnou starýho nic nezkazíš (+ prachovky), to je vhodný udělat i preventivně ca po 10 letech.. Jsou opravný sady (Frenkit kolem 100 Kč)... Třmen - odpojíš hadici a trubku zazátkuješ = vyteče jen to ve třmenu.
Ovšem třmen mi visel jedině když byl orezlej a píst šel ztuha, nebo byla stará hadice a uvolněná guma dělala "klapku" a kapalina nemohla zpět (to ověříš tak že povolením odvzdušnšní se kolo odbrzdí)
Ještě možná vyrezlá drážka v kluzných plochách třmenu..
Pístek vrací zpět jen pružnost gumovýho těsnění ve třmenu. Výměnou starýho nic nezkazíš (+ prachovky), to je vhodný udělat i preventivně ca po 10 letech.. Jsou opravný sady (Frenkit kolem 100 Kč)... Třmen - odpojíš hadici a trubku zazátkuješ = vyteče jen to ve třmenu.
Ovšem třmen mi visel jedině když byl orezlej a píst šel ztuha, nebo byla stará hadice a uvolněná guma dělala "klapku" a kapalina nemohla zpět (to ověříš tak že povolením odvzdušnšní se kolo odbrzdí)
Ještě možná vyrezlá drážka v kluzných plochách třmenu..
-
- Začátečník
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05 bře 2020, 10:50
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Odvzdušnění s kapalinou mi delali v servise strojem k tomu určeným. Dělá to od zacatku6 , jak říkám, měl jsem to včera rozdělané , a když jsem měl sundané kolo tak jsem si točil jen kotoučem , když jsem ručně zatlačil píst tak jsem točil samozřejmě lehce . Pak jsem si šlápl na brzdu a šel znovu zatočit kotoučem a už to šlo hrozně ztuha. A pořád dokola. Už se to prostě nevrátilo zpět. Pořád pistek tlačí na desky a brzdí. Takže to bude nejspíš opravdu ten těsnící kroužek.
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
ste tu magori či čo? Keď zatľačiš na brzdu a nejde pootočiť kotúčom , aj potom ako sa už netlači na pedál, tak povoľ odvzdušnovák, a keď pôjde znamená že sú hadice uzavrete a fungujú ako spätný ventil!!! Alebo sa ta spýtam takto keď auto dlhšiu dobu stojí povolia brzdy? Ak áno sú to stále hadice.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
-
- Začátečník
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05 bře 2020, 10:50
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Delší stání auta jsem nezkoušel takže nevím zda by po nějaké době brzdy povolily. No a pokud je tvoje verze správná a hadice jsou jako zpětný ventil tak to znamená co pro mě? Hadice , kapalina a odvzdušní je udělané před pár dny v servise.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 45
- Registrován: 05 bře 2020, 10:50
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Navíc , to že mi brzda skoro hořela , dělalo už předtím , tzn proto jsem vyměnil kotouče , destičky , hadice , kapalinu atd. Ale nepomohlo to a stále jsou brzdy vařící protože se nevrací pistek zpět. Včera jsem ještě to jedno kolo zkusil trochu odvzdusnit ale nepomohlo , váleček stále nezajede zpět.
Re: Záhadný problém - přední brzdy - nevím co s tím
Aha, já jsem nahoře přehlídnul, že ty hadice už byly vyměněny za nové, tak hadicemi to v tomto případě tedy nebude. Já jsem společně s hadicemi preventivně vyměnil i všechny gumové věci v brzdových třmenech, koupil jsem tu opravnou sadu, vyměnil to i s hadicemi a byl klid. Tak doporučuji koupit tu opravnou sadu a vyměnit, sada obsahuje i ten těsnící kroužek pístku. U mě asi příčina závady byla jiná, než u tebe, mě se přední brzdy za studena odbrzďovaly normálně, ale jak se po pár km jízdy zahřály, pak přibrzďovaly stále a byly horké a u mě to bylo těmi hadicemi nebo možná hadice a ty těsnění dohromady, to už se pak přesně nedalo zjistit.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách