Zvýšená dymivosť :(
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Zvýšená dymivosť :(
Multipla 1.9 85kW 2004 - ak ostrejšie pridám, dosť zadymí. Pri bežnej prevádzke dym nevidno.
EGR vyčistený, nezaslepený.
Čo to môže spôsobovať?
Mrzí ma to a nemyslím, že to tak má byť, lebo máme aj Punto 1.9 - 59Kw a to nezadymí za žiadnych okolností...
Vďaka za odpovede.
EGR vyčistený, nezaslepený.
Čo to môže spôsobovať?
Mrzí ma to a nemyslím, že to tak má byť, lebo máme aj Punto 1.9 - 59Kw a to nezadymí za žiadnych okolností...
Vďaka za odpovede.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
- Reklama
Re: Zvýšená dymivosť :(
EGR - chodí lehce solenoid ta tyčka? (Jestli je teda EGR stejnej jako na motoru 188A7000)
Váha vzduchu, netěsnosti na sání (hadice, IC..), turbo a jeho regulace, čidlo teploty...
Váha vzduchu, netěsnosti na sání (hadice, IC..), turbo a jeho regulace, čidlo teploty...
Re: Zvýšená dymivosť :(
EGR je nedávno vyčistený, hadice pokial dokážem očami skontrolovať sú tesné (možno niekde, kam nedovidím), regulácia turba - tá tyčka ide v pohode.
Dnes som pokusne odpojil váhu vzduchu - dymilo to o hodne menej pri zošliapnutí. Jej kontakty aj kontakty konektoru som vystriekal WD-40 no to bol blbý nápad. Ono to zatečie dutinkou konektora dnu...!
S tým som si trochu urobil problém - aj po jej pripojení motor hlásil závadu, neukazovalo spotrebu ani otáčky v Torque atd. Našlo "červený" chybový kód, žial som ho neodfotil. Ani hlášku palubného v zmysle "okamžite navštívte servis",. No do núdzáku to nespadlo.
Ak to dakomu pomôže - chybu som odmazal až keď som si prečítal:
"Niektoré motory potrebujú mazať chybu NENAŠTARTOVANÉ a ihneď po jej vymazaní naštartovať."
Podozrievam ešte jednu možnosť - to auto som kúpil staré, som tretí majiteľ - možno niekto blbo načipoval...
Dnes som pokusne odpojil váhu vzduchu - dymilo to o hodne menej pri zošliapnutí. Jej kontakty aj kontakty konektoru som vystriekal WD-40 no to bol blbý nápad. Ono to zatečie dutinkou konektora dnu...!
S tým som si trochu urobil problém - aj po jej pripojení motor hlásil závadu, neukazovalo spotrebu ani otáčky v Torque atd. Našlo "červený" chybový kód, žial som ho neodfotil. Ani hlášku palubného v zmysle "okamžite navštívte servis",. No do núdzáku to nespadlo.
Ak to dakomu pomôže - chybu som odmazal až keď som si prečítal:
"Niektoré motory potrebujú mazať chybu NENAŠTARTOVANÉ a ihneď po jej vymazaní naštartovať."
Podozrievam ešte jednu možnosť - to auto som kúpil staré, som tretí majiteľ - možno niekto blbo načipoval...
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Zvýšená dymivosť :(
EGR má elektrickou a mechanickou část, často se na té elektrické zadírá prachem výstupní tyčka ze solenoidu. Musí chodit lehce tj. sama se vracet (zasouvá cívka a vysouvá pružina - zadřenou nevysune)..
Váha vzduchu údajně odchází často, pokud se to odpojením zlepšilo tak bych pátral tímhle směrem.. Blbý čip a kvůli němu vstřikuje moc paliva je taky možnost..
Váha vzduchu údajně odchází často, pokud se to odpojením zlepšilo tak bych pátral tímhle směrem.. Blbý čip a kvůli němu vstřikuje moc paliva je taky možnost..
Re: Zvýšená dymivosť :(
Vďaka - bude to váhou vzduchu.
To prestrieknutie wédéčkom a to, že kamsi zatieklo ju zrejme zčasti očistilo.
Dnes som zistil, že to zadymí už iba ak od napríklad 2000 otáčok skočím na plyn no o hodne menej, ak pridávam o trochu pomalšie - nedymí. Tiež zošliapnutie na mieste predtým zadymilo hodne, teraz celkom málo.
Až vyjde čas váhu vyberiem, očistím poriadne a uvidím
To prestrieknutie wédéčkom a to, že kamsi zatieklo ju zrejme zčasti očistilo.
Dnes som zistil, že to zadymí už iba ak od napríklad 2000 otáčok skočím na plyn no o hodne menej, ak pridávam o trochu pomalšie - nedymí. Tiež zošliapnutie na mieste predtým zadymilo hodne, teraz celkom málo.
Až vyjde čas váhu vyberiem, očistím poriadne a uvidím
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Zvýšená dymivosť :(
WD jako čistidlo je naprosto nevhodný... Nejlíp isopropylalkohol a opatrně, váha je hodně citlivá...
Re: Zvýšená dymivosť :(
Jasan - WD som použil na kontakty, nevedel som, že zatečie dnu. Ostatne modrý Kontox by bol rozumnejší.
Známy automechanik vravel, že on čistí nejakým sprejom na čistenie klapiek karbecu či čoho - neviem presne.
Som naklonený myšlienke vymontovať ju a vyčistiť. Zvažoval som moju starú fintu - náhradný plyn do zapaľovačov - používal som to na plošné spoje a kadečo, vystriekne to tekuté no obávam sa, či by tak prudké schladenie niečo nepototo...
Bol som aj pred chvíľou von, javí sa to po čiastočnom náhodnom vyčistení tak, že je to živšie v nižších otáčkach, na malý plyn (ochotnejšie ide za plynom), klesla spotreba na voľnobeh. Bývala 0,7/hod, teraz píše okolo 0,6-0,65/hod (TorquePRO).
Čomu nerozumiem, že si motor strieda voľnobežné otáčky 850 s 900 za studena aj za tepla, no to už dávnejšie.
Známy automechanik vravel, že on čistí nejakým sprejom na čistenie klapiek karbecu či čoho - neviem presne.
Som naklonený myšlienke vymontovať ju a vyčistiť. Zvažoval som moju starú fintu - náhradný plyn do zapaľovačov - používal som to na plošné spoje a kadečo, vystriekne to tekuté no obávam sa, či by tak prudké schladenie niečo nepototo...
Bol som aj pred chvíľou von, javí sa to po čiastočnom náhodnom vyčistení tak, že je to živšie v nižších otáčkach, na malý plyn (ochotnejšie ide za plynom), klesla spotreba na voľnobeh. Bývala 0,7/hod, teraz píše okolo 0,6-0,65/hod (TorquePRO).
Čomu nerozumiem, že si motor strieda voľnobežné otáčky 850 s 900 za studena aj za tepla, no to už dávnejšie.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Zvýšená dymivosť :(
ked cistit tak sprejom na karboratory. No ked sa auto chova lepsie s odpojenou vahou nieco na nej bude zle.
Re: Zvýšená dymivosť :(
Ano no...lepšie - nie tak celkom.
Len menej zadymí. Aby som to enzamotal - ona nedymí stále, ani pod záťažou hoci hore strmším kopcom (ako niektoré vozy iných značiek), len proste zadymí pri veľmi necitlivom pridaní. Ale mne to vadí, lebo Punto nezadymí nikdy, ani po studenom štarte (ani pri ňom) a v zápätí plnom plyne.
Dík za tip na ten sprej, možno presne to spomínal náš mechanik
Keď sa k nemu dostanem, vyčistím to. Doma nemám taký sprej a hlavne - váha je z jednej strany prichytená akousi SK-páskou, ktorú neviem odpojiť a nemám dtuhú, ak by som to pototo.
Len menej zadymí. Aby som to enzamotal - ona nedymí stále, ani pod záťažou hoci hore strmším kopcom (ako niektoré vozy iných značiek), len proste zadymí pri veľmi necitlivom pridaní. Ale mne to vadí, lebo Punto nezadymí nikdy, ani po studenom štarte (ani pri ňom) a v zápätí plnom plyne.
Dík za tip na ten sprej, možno presne to spomínal náš mechanik
Keď sa k nemu dostanem, vyčistím to. Doma nemám taký sprej a hlavne - váha je z jednej strany prichytená akousi SK-páskou, ktorú neviem odpojiť a nemám dtuhú, ak by som to pototo.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Zvýšená dymivosť :(
Páni pardon - zabudol som napísať - vyriešené "šarkanom" z Alfatuningu. Bol zlý soft v riadiacej jednotke. Už nezadymí, ide ešte lepšie.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)