Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
Moderátor: peta.smolik
Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
Ahoj, zdravím hrdé majitele tohoto vozu.
Jsem majitelem Fiatu Tipo, rok výroby 2016, Opening Edition Plus, motorizace 1.4 atmosféra.
Trochu proti svému přesvědčení jsem koupil novinku a nikoli auto, které je už pár let ve výrobě a má tak většinu chyb vyladěných. Na druhou stranu bylo a je hezké mít něco nového, co jen tak někdo nemá (kupoval jsem na podzim 2016).
S autem jsem v zásadě spokojený, byť je tu jedna věc, která mě trochu mrzí, protože auto je přeci jen rok a půl v provozu a má najeto 20 tisíc. Více níže.
1. Od prvotního přehození kol z letních na zimních (letní 17", zimní 16") se mi nahodile po nastartování (většinou po delším odstavení, např. přes noc) zobrazí varování, že systém kontroly tlaku v pneumatikách je nedostupný. Po cca. 1 vteřině zhasne. Faktem je, že systém funguje. Zatím jednou mi zahlásilo, že nějaké kolo je podhuštěné a skutečně po proměření bylo jedno podhuštěné.
2. Ze začátku jsem se potýkal s pískáním předních kotoučových brzd (vzadu mám bubny, vzhledem k motorizaci). Jednou mi to vyčistili a pomohlo to. Podruhé to přešlo po čase samo. Vzhledem k tomu, že nebyl důvod, aby u nového vozu, který měl najeto několik stovek nebo tisíc kilometrů pískaly brzdy, přičítám to nečistotám, které se dostaly mezi destičky a kotouč.
3. Zasekávání spojkového pedálu. Po cca. 12 tisících jsem měl problém se zakusujícím se pedálem ve vrchní poloze. Hlavně při rozjíždění to nebylo nic příjemného, protože když zůstal pedál trochu viset, tak jsem povolil nohu a pak najednou spojka zabrala a auto sebou prudce trhlo. V servisu mi pedál promazali a pak ještě jednou. Od té doby zase v pořádku. Trošku mě to překvapilo, pedál nepískal nebo nevrzal, ale rovnou se zasekával.
4. Hlasité ťuknutí při nastartování. V zimních měsících jsem si všiml problému s hlasitým startem motoru (cca. po 10 tisích). Auto mám garážované a stalo se mi to několikrát i v garáži, kde teplota v zimě neklesne pod 10 °C. V servise jsem to nechal přes noc a uznali, že je to hlasité, ale že to nepovažují za závadu. Když jsem nesouhlasil, navrhli promazání startéru. Pomohlo to. Od té doby to je v pohodě.
5. Asi po 17 tisících se objevilo něco, co mě štve asi nejvíc. A sice to, že mi začaly vrzat vnitřní plasty. Štve mě to z toho důvodu, že to auto podle mě nemá ještě tolik odslouženo a hlavně s tím nejspíš nic moc neudělají. Dost těžce se určuje odkud přesně to jde, ale nejspíš to je někde v okolí obložení B sloupků. Nevrže to, když na to zatlačím nebo na to poklepu, ale když přejedu přes nějakou příčnou překážku - hlavně při najíždění do směru. Skoro mi přijde, jak kdyby karosérie nebyla dostatečně tuhá a při tom kroucení se pnutí přenáší i na vnitřní materiály. Částečně může hrát roli i teplotní roztažnost. Ale to si myslím, že není hlavní viník.
Máte podobné zkušenosti? Případně trápí Vás něco jiného?
Pokud jste se setkali s podobnými problémy, jak jste je řešili?
Díky moc.
Jsem majitelem Fiatu Tipo, rok výroby 2016, Opening Edition Plus, motorizace 1.4 atmosféra.
Trochu proti svému přesvědčení jsem koupil novinku a nikoli auto, které je už pár let ve výrobě a má tak většinu chyb vyladěných. Na druhou stranu bylo a je hezké mít něco nového, co jen tak někdo nemá (kupoval jsem na podzim 2016).
S autem jsem v zásadě spokojený, byť je tu jedna věc, která mě trochu mrzí, protože auto je přeci jen rok a půl v provozu a má najeto 20 tisíc. Více níže.
1. Od prvotního přehození kol z letních na zimních (letní 17", zimní 16") se mi nahodile po nastartování (většinou po delším odstavení, např. přes noc) zobrazí varování, že systém kontroly tlaku v pneumatikách je nedostupný. Po cca. 1 vteřině zhasne. Faktem je, že systém funguje. Zatím jednou mi zahlásilo, že nějaké kolo je podhuštěné a skutečně po proměření bylo jedno podhuštěné.
2. Ze začátku jsem se potýkal s pískáním předních kotoučových brzd (vzadu mám bubny, vzhledem k motorizaci). Jednou mi to vyčistili a pomohlo to. Podruhé to přešlo po čase samo. Vzhledem k tomu, že nebyl důvod, aby u nového vozu, který měl najeto několik stovek nebo tisíc kilometrů pískaly brzdy, přičítám to nečistotám, které se dostaly mezi destičky a kotouč.
3. Zasekávání spojkového pedálu. Po cca. 12 tisících jsem měl problém se zakusujícím se pedálem ve vrchní poloze. Hlavně při rozjíždění to nebylo nic příjemného, protože když zůstal pedál trochu viset, tak jsem povolil nohu a pak najednou spojka zabrala a auto sebou prudce trhlo. V servisu mi pedál promazali a pak ještě jednou. Od té doby zase v pořádku. Trošku mě to překvapilo, pedál nepískal nebo nevrzal, ale rovnou se zasekával.
4. Hlasité ťuknutí při nastartování. V zimních měsících jsem si všiml problému s hlasitým startem motoru (cca. po 10 tisích). Auto mám garážované a stalo se mi to několikrát i v garáži, kde teplota v zimě neklesne pod 10 °C. V servise jsem to nechal přes noc a uznali, že je to hlasité, ale že to nepovažují za závadu. Když jsem nesouhlasil, navrhli promazání startéru. Pomohlo to. Od té doby to je v pohodě.
5. Asi po 17 tisících se objevilo něco, co mě štve asi nejvíc. A sice to, že mi začaly vrzat vnitřní plasty. Štve mě to z toho důvodu, že to auto podle mě nemá ještě tolik odslouženo a hlavně s tím nejspíš nic moc neudělají. Dost těžce se určuje odkud přesně to jde, ale nejspíš to je někde v okolí obložení B sloupků. Nevrže to, když na to zatlačím nebo na to poklepu, ale když přejedu přes nějakou příčnou překážku - hlavně při najíždění do směru. Skoro mi přijde, jak kdyby karosérie nebyla dostatečně tuhá a při tom kroucení se pnutí přenáší i na vnitřní materiály. Částečně může hrát roli i teplotní roztažnost. Ale to si myslím, že není hlavní viník.
Máte podobné zkušenosti? Případně trápí Vás něco jiného?
Pokud jste se setkali s podobnými problémy, jak jste je řešili?
Díky moc.
Naposledy upravil(a) CR_7 dne 09 črc 2018, 22:02, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Zkušenosti po 20 000 km
Vrzání plastu:
U svého nemám žádné takové zkušenosti, kdyby jo, řešil bych sám, v tvém případě bych kontaktoval servis, případně více autorizovaných servisů a poptal se jich, jestli nemají podobné zkušenosti.
Řešení tohoto problému podle mne není zas tak obtížné.
U svého nemám žádné takové zkušenosti, kdyby jo, řešil bych sám, v tvém případě bych kontaktoval servis, případně více autorizovaných servisů a poptal se jich, jestli nemají podobné zkušenosti.
Řešení tohoto problému podle mne není zas tak obtížné.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Zkušenosti po 20 000 km
Zatiaľ 16700km a jediné čo ma štvalo sú predné okná sem tam pukajú pri jazde ale pomôže otvoriť a zatvoriť a prestane to a madlo dverí vodiča pri zatváraní dverí sa hýbalo. Madlo som podlepil text. páskov a je po probléme.
Reklamácia po 15000km odišla druhá teda diagnostická lambda sonda ,výmena v záruke origo servis Bechi v Žiline.
Auto si užívam a jazdí super.
Reklamácia po 15000km odišla druhá teda diagnostická lambda sonda ,výmena v záruke origo servis Bechi v Žiline.
Auto si užívam a jazdí super.
Re: Zkušenosti po 20 000 km
ja mam 18500 km nabehane, pri 12000 som menil olej a filtre
reklamoval som vnutorne klucky, ktore vrzgali, iba to premazali.
Potom vodicove dvere sadli a dreli o zadne v hornej casti. nastavili OK.
No a teraz ta menej prijemna cast. Problem s t-jet pozname vsetci. Nastastie ja som to mal zle iba jedno obdobie ked chodil aj na 2-3 (?) valce po starte. Teraz je to ok. Uvidime co zasa kurva v zime.
+ ked idem 140 po dialnici a vietor sa opiera do spolujazdcovych dveri, nieco tam klepka. Neviem co, oni na tom jazdili, samozrejme vtedy vietor nefukal tak mi povedali ze nemaju co riesit,
V pravych dverach aj nieco drci, pekne ma to serie, obcas som nahnevany na to auto. aj kvoli spotrebe, ktora je tak 8 litrov cca.
reklamoval som vnutorne klucky, ktore vrzgali, iba to premazali.
Potom vodicove dvere sadli a dreli o zadne v hornej casti. nastavili OK.
No a teraz ta menej prijemna cast. Problem s t-jet pozname vsetci. Nastastie ja som to mal zle iba jedno obdobie ked chodil aj na 2-3 (?) valce po starte. Teraz je to ok. Uvidime co zasa kurva v zime.
+ ked idem 140 po dialnici a vietor sa opiera do spolujazdcovych dveri, nieco tam klepka. Neviem co, oni na tom jazdili, samozrejme vtedy vietor nefukal tak mi povedali ze nemaju co riesit,
V pravych dverach aj nieco drci, pekne ma to serie, obcas som nahnevany na to auto. aj kvoli spotrebe, ktora je tak 8 litrov cca.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
Re: Zkušenosti po 20 000 km
Ahoj, mne po 2,5 roku asi po 25000km odišla baterka. Baterie start-stop vraj dlhšie nevydržia aj napriek tomu že to mám permanentne vypnuté. Záruka na baterku je len 2 roky. Vedia prečo... Takže 120-160€ za novú EFB baterku
EFB batérie treba nabíjať väčším napätím, alternátor ale 14,4V dáva až asi pri 4000 otáčkach. Takže problém je v tom, že baterka sa nikdy poriadne nenabíja - viď článok - odporúčam prečítať:
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
EFB batérie treba nabíjať väčším napätím, alternátor ale 14,4V dáva až asi pri 4000 otáčkach. Takže problém je v tom, že baterka sa nikdy poriadne nenabíja - viď článok - odporúčam prečítať:
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
Ahoj, já jsem teď vyměnil Tipo sedan za kombi. Sedan jsem měl 3,5 roku a najezdil jsem na něm skoro 90 000 km. Za celou dobu jsem měl jeden drobný problém a to, že se kolem 70 000 km začalo ozývat bouchání od předních kol. Při pravidelné prohlídce při 75 000 km mi vyměnili tyčky stabilizátoru (zdarma v rámci záruky) a bylo pro problému. Asi jsem měl štěstí, že to auto bylo vyrobený ve středu Takže vlastně největší problém byl rozloučit se s ním, ale kombi je praktičtější. A hlavně je to zase úplně nový.
Fiat Tipo SW 1.4
Fiat Tipo sedan 1.4
Fiat Panda 1.1
Fiat Brava 1.6
Fiat Bravo 1.6
Fiat Tipo 1.9 TDSX
Fiat Tipo 1.7 D
Fiat 125
Fiat Tipo sedan 1.4
Fiat Panda 1.1
Fiat Brava 1.6
Fiat Bravo 1.6
Fiat Tipo 1.9 TDSX
Fiat Tipo 1.7 D
Fiat 125
Re: Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
Ahoj. Já baterii měnil zrovna včera. Ne z důvodu,že by odešla,ale pro jistotu.Cena baterie 2 600 Kč. Auto mám přesně 4 roky,najeto cca 60 000 km. Jinak dosud žádný problém.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
No jo, to jsou ty moderni vymozenosti. Start stop, inteligentni dobijeni atd. a baterka nic nevydrzi. Na naftovym Mondeu mi vydrzela bez jakykoli udrzby 10 let.
Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet Italia Extra
Re: Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
My mame v rodine 2thalie.Oboje su rok 2008 a baterky maju povodne cize 12rokov.Kazdu zimu cakame ze klaknu a stale nic
Re: Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
To sú tie "záhady sveta".
Tie autá boli hodne "osierané" aj v recenziách a nie len akumulátory v nich fungujú roky bez problémov.
Trocha mimo - vlastním zrkadlovku jednej značky a po jedenástich rokoch nebadám žiadny úbytok kapacity akumulátoru.
(Našťastie nemá start-stop a nik sa vtedy nezamýšľal nad ekológiou )
Tie autá boli hodne "osierané" aj v recenziách a nie len akumulátory v nich fungujú roky bez problémov.
Trocha mimo - vlastním zrkadlovku jednej značky a po jedenástich rokoch nebadám žiadny úbytok kapacity akumulátoru.
(Našťastie nemá start-stop a nik sa vtedy nezamýšľal nad ekológiou )
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)