Nejodolnější benzínový motor
Moderátoři: peta.smolik, Globusman
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11 lis 2016, 09:30
Nejodolnější benzínový motor
Tak jsem se právě na http://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-ben ... motory-aut" onclick="window.open(this.href);return false; dočetl, že za jeden z nejlepších benzínových motorů byl vyhlášený Fiat 1.2 a 1.4 8V "Fire". Tento 8 ventil za posledních 30 let dokázal, že je velice odolný a naprosto spolehlivý a to i ve "stáří" Takže ať žije Fiat
- Reklama
Re: Nejodolnější benzínový motor
S tím souhlasím,je to nezničitelný motor,jen kdyby jej netrápily ty úniky oleje jenom nevim zda tam nemají mýlku v informaci,ale pokud vím tak motor FIRE se začal vyrábět kolem roku 1985 ( s karburátorem-později 1bod.vstřikování mono jetronic) do modelu Uno, vlastně se dělá do teď s menšími obměnami.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Nejodolnější benzínový motor
Rada motorov značky Fiat pod označením Fire je na svete už niekoľko desiatok rokov. Motory Fire pokryli širokú škálu zdvihových objemov od najmenších motorov o objeme 769 cm3, až po motory, ktorých zdvihový objem činil 1368 cm3. Nás však zaujíma v tejto chvíli len motor, ktorý dosahoval zdvihový objem 1.4 litra (1368 cm3).
Tento malý benzínový motor je vybavený 8-ventilovým rozvodom OHC. Pri tomto motore je veľmi zaujímavé umiestnenie katalyzátoru, ktorý je umiestnený priamo v motorovom priestore. Toto riešenie urýchľuje zahriatie katalyzátora na prevádzkovú teplotu a redukuje tak množstvo emisií vypustených do ovzdušia krátko po studenom štarte motora. Motor 1.4 8v má pekný priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach.
Pri tomto motore, rovnako ako pri všetkých motoroch radu Fire je veľmi dôležitý štýl jazdy počas jeho zábehu. Aj dva úplne identické motory s rovnakým počtom najazdených kilometrov a rovnakým servisom totiž môžu jazdiť odlišne, pokiaľ majiteľ jedného motora jazdil na spotrebu a ten druhý ho pri zábehu doslova dral. Motor 1.4 8v radu Fire má veľmi peknú spotrebu, ktorá sa priemerne pohybuje medzi 6 litrami.
Interval výmeny motorového oleja je nastavený na 30 000 km, čo je veľmi premrštené číslo vzhľadom na malú olejovú náplň (2.5 litra), preto sa neodporúča dodržiavať tento interval a je lepšie skrátiť ho maximálne na 15 000 km. Inak je tento motor absolútne spoľahlivý, rovnako tak ako jeho menší súrodenec o objeme 1.2 litra.
Zaujímavosťou pri motoroch radu Fire je fakt, že pri starších verziách vybavených 8 ventilmi nedôjde k stretu ventilov a piestu v prípade pretrhnutia či spadnutia rozvodového remeňa. Toto však neplatí pri motoroch spĺňajúcich emisné normy Euro 5 a Euro 6, ktoré majú vyšší kompresný pomer.
Parametre motora:
Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním
Preplňovanie - bez preplňovania
Prevodovka - päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvihový objem - 1368 cm3
Počet valcov - 4
Počet ventilov - 8
Krútiaci moment - 115 Nm
Výkon - 57 kW / 77 koní
Zdroj: https://autoride.sk/najspolahlivejsie-b ... -su-1-cast
Nikde som sa zatiaľ nedopátral z akej rodiny je môj motor 1,4 16V 70 kW ... neviete niekto ? príp. dať sem zdroj info
Tento malý benzínový motor je vybavený 8-ventilovým rozvodom OHC. Pri tomto motore je veľmi zaujímavé umiestnenie katalyzátoru, ktorý je umiestnený priamo v motorovom priestore. Toto riešenie urýchľuje zahriatie katalyzátora na prevádzkovú teplotu a redukuje tak množstvo emisií vypustených do ovzdušia krátko po studenom štarte motora. Motor 1.4 8v má pekný priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach.
Pri tomto motore, rovnako ako pri všetkých motoroch radu Fire je veľmi dôležitý štýl jazdy počas jeho zábehu. Aj dva úplne identické motory s rovnakým počtom najazdených kilometrov a rovnakým servisom totiž môžu jazdiť odlišne, pokiaľ majiteľ jedného motora jazdil na spotrebu a ten druhý ho pri zábehu doslova dral. Motor 1.4 8v radu Fire má veľmi peknú spotrebu, ktorá sa priemerne pohybuje medzi 6 litrami.
Interval výmeny motorového oleja je nastavený na 30 000 km, čo je veľmi premrštené číslo vzhľadom na malú olejovú náplň (2.5 litra), preto sa neodporúča dodržiavať tento interval a je lepšie skrátiť ho maximálne na 15 000 km. Inak je tento motor absolútne spoľahlivý, rovnako tak ako jeho menší súrodenec o objeme 1.2 litra.
Zaujímavosťou pri motoroch radu Fire je fakt, že pri starších verziách vybavených 8 ventilmi nedôjde k stretu ventilov a piestu v prípade pretrhnutia či spadnutia rozvodového remeňa. Toto však neplatí pri motoroch spĺňajúcich emisné normy Euro 5 a Euro 6, ktoré majú vyšší kompresný pomer.
Parametre motora:
Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním
Preplňovanie - bez preplňovania
Prevodovka - päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvihový objem - 1368 cm3
Počet valcov - 4
Počet ventilov - 8
Krútiaci moment - 115 Nm
Výkon - 57 kW / 77 koní
Zdroj: https://autoride.sk/najspolahlivejsie-b ... -su-1-cast
Nikde som sa zatiaľ nedopátral z akej rodiny je môj motor 1,4 16V 70 kW ... neviete niekto ? príp. dať sem zdroj info
Re: Nejodolnější benzínový motor
Nevychází současná 1.4 16V 70kw s motoru 1.2 16V 60kw ,který jsem měl v Bravě ? Do Bravy se montoval myslím od roku 1998.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: Nejodolnější benzínový motor
no toto práve neviem
Re: Nejodolnější benzínový motor
Tak se taky přidám, něco na tom bude. Nyní jezdím Punto1,2 16 dva roky , je to velmi zábavná jízda s 6* převodovkou- dřív 5*. Motor je po opravě, pouze trochu upravena hlava válců bez velkých nákladů , i spotřeba je dobrá. Trochu problém je že auta jsou už na dožití, ale stále jich dost jezdí,a u marketu parkuje často. Ono záleží taky na uhel pohledu, okolo roku 2007 jsem koupil nove Grande s 48kw, autí bylo velmi pěkné ale moc jsme si nesedli. Bydlím v kopcích a tam to moc nejelo,spotřeba byla taky dobrá a provoz bez problémů. Odmítal jsem s tím jezdit. Pak přišel Japonec 1,6, který jezdí dobře,ale lépe se cítím s FIatem. TAm je menší krouták,to je dané obsahem. Jezdím tak do 5000ot a je to paráda, a bez velkého zatížení auta.
Ještě dodám že po koupi to moc taky nejelo,spotřeba nic moc. Ale to je dáno dvacet let provozu bez řádné údržby. A taky některé opravy mechošů nic moc.
TAk at Vám to jezdí
Ještě dodám že po koupi to moc taky nejelo,spotřeba nic moc. Ale to je dáno dvacet let provozu bez řádné údržby. A taky některé opravy mechošů nic moc.
TAk at Vám to jezdí
Re: Nejodolnější benzínový motor
Idea 1,4 70kW so 6 kvaltom je krátko sprevodovaná a do tých 80 kmh a 2500 ot to je také tiché a vcelku živé - tiahle kopčeky a dialnica tomu moc nesedia - slabší krúťák no - ale ide to okolo 6,5 l / 100 km. Marea 1,6 (76 kW) je proti tomu celkom raketka. Subjektívne teátro urobí aj zvuková kulisa - IDEA je tichá - idete 80 kmh a zdá sa že stojíte - iné vnímanie rýchlosti - ale v Marey jazdím tak priemerne asi o 20-30 kmh rýchlejšie - ide sama ...