rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Moderátoři: peta.smolik, Globusman
rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Jaký je rozdíl (konstrukční, nebo co se týče spolehlivosti,...atd.) mezi atmosférickými motory od Fiat 1.4 ,od Kia 1.4 a od Hyundai 1.4 ?
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
- Reklama
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Zajímají mě rozdíly motorů této generace- 2018 a výše
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Obavam se, ze krome obsahu ty motory nemaji vubec nic spolecneho, takze rozdilne budou uplne ve vsem...
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
To by mě právě zajímalo v čem zásadním jsou ty motory odlišné. Všechny jsou atmosféry, nepřímovstřik, stejný obsah.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Tak to asi budeš muset na hyundai/Kia forum,nebo si udělat čas a prohledat internet, tady ti o těch korejcich asi nikdo nic neřekne. Fiat 1.4 pokud teda myslíš 8V tak vychází z motoru 1.0 FIRE OHC který už spatřil světlo světa někdy v druhé polovině 80.let. A postupem času byl jen modernizován,zvětšován jeho objem,16ventilový rozvod,turbo atd. Pokud si dobře vzpomínám tak tento motor FIRE skončil v žebříčku coby do spolehlivosti někde na 5.místě. Ostatně máme ho v turbu v Bravě II a max.spokojenost.Hyundai i KIA by měly mít totožné motory,ale jak jsou stavěné a spolehlivé...těžko říct,myslím že je dělají v licenci. Ale jak psal kolega tak konstrukčně nesrovnatelné.
Dle tvého příspěvku v předchozím tématu se chceš Tipa zbavit,nevim jestli zrovna Hyundai či KIA bude terno,kolega z bývalé práce byl rád že se toho zbavil (nevim už co tam měl za motor) a byl s tím v servisu každou chvíli. Jestli ti nevyhovuje Tipo ( pochybuju že to bude kvůli motoru) tak bych šel do Alfy či Lancie s tímhle 1.4T motorem. Tam už je to pohodlí někde jinde.
Dle tvého příspěvku v předchozím tématu se chceš Tipa zbavit,nevim jestli zrovna Hyundai či KIA bude terno,kolega z bývalé práce byl rád že se toho zbavil (nevim už co tam měl za motor) a byl s tím v servisu každou chvíli. Jestli ti nevyhovuje Tipo ( pochybuju že to bude kvůli motoru) tak bych šel do Alfy či Lancie s tímhle 1.4T motorem. Tam už je to pohodlí někde jinde.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Zatím nad výměnou pouze uvažuju,ano jak píšeš kvůli motoru to není (motoru 1.4,70kw nemám co vytknout) .Je to kvůli nemožnosti najít mě vyhovující polohu za volantem.Na můj vkus se spojkový pedál sešlapuje dost hluboko a tím myslím,že to je. Pokud bych měnil,tak jedině zase atmosféru.liborko píše: ↑31 pro 2019, 13:56 Tak to asi budeš muset na hyundai/Kia forum,nebo si udělat čas a prohledat internet, tady ti o těch korejcich asi nikdo nic neřekne. Fiat 1.4 pokud teda myslíš 8V tak vychází z motoru 1.0 FIRE OHC který už spatřil světlo světa někdy v druhé polovině 80.let. A postupem času byl jen modernizován,zvětšován jeho objem,16ventilový rozvod,turbo atd. Pokud si dobře vzpomínám tak tento motor FIRE skončil v žebříčku coby do spolehlivosti někde na 5.místě. Ostatně máme ho v turbu v Bravě II a max.spokojenost.Hyundai i KIA by měly mít totožné motory,ale jak jsou stavěné a spolehlivé...těžko říct,myslím že je dělají v licenci. Ale jak psal kolega tak konstrukčně nesrovnatelné.
Dle tvého příspěvku v předchozím tématu se chceš Tipa zbavit,nevim jestli zrovna Hyundai či KIA bude terno,kolega z bývalé práce byl rád že se toho zbavil (nevim už co tam měl za motor) a byl s tím v servisu každou chvíli. Jestli ti nevyhovuje Tipo ( pochybuju že to bude kvůli motoru) tak bych šel do Alfy či Lancie s tímhle 1.4T motorem. Tam už je to pohodlí někde jinde.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Korejské motory budou trochu výkonější …. modernější mašina a 16ti ventil. Rozdíl mezi motorem Kia nebo Hyundai není v podstatě žádný … jsou na stejné platformě.
Kia měla trochu lepší podvozek, ale byla dražší. U Hyundaie i30 a ix20 se dlouho potýkaly s mlácením podvozku. U ix20ky byla dokonce konstrukční chyba na uložení zadních tlumičů k nápravě. Zadek na nerovnostech hodně odskakoval a dost lidí se snažilo auta vrátit, protože jezdit s ním bylo nebezpečný. Samozřejmě firma dělala mrtvého brouka.
S 1.4kou od Hyundaie jsem nějaký čas jezdil a motor byl dobrej. Sice to nebyla žádná raketa, ale na normální poježdění to bohatě stačilo. I spotřebově byl slušnej. Osobně jsem si ale raději vybral 1.6ku CVVT ( variabilní časování ventilů ) …. lepší motor, jsem snad nikdy v autě neměl
Kia měla trochu lepší podvozek, ale byla dražší. U Hyundaie i30 a ix20 se dlouho potýkaly s mlácením podvozku. U ix20ky byla dokonce konstrukční chyba na uložení zadních tlumičů k nápravě. Zadek na nerovnostech hodně odskakoval a dost lidí se snažilo auta vrátit, protože jezdit s ním bylo nebezpečný. Samozřejmě firma dělala mrtvého brouka.
S 1.4kou od Hyundaie jsem nějaký čas jezdil a motor byl dobrej. Sice to nebyla žádná raketa, ale na normální poježdění to bohatě stačilo. I spotřebově byl slušnej. Osobně jsem si ale raději vybral 1.6ku CVVT ( variabilní časování ventilů ) …. lepší motor, jsem snad nikdy v autě neměl
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Takže motor od Kia 1.4 CVVT má variabilní časování ventilů ? Je to nějaká výhoda ? A Fiaťáckej motor 1.4,70kw (ten co mám v Tipu) variabilní časování ventilů má,nebo nemá ?Vilda píše: ↑31 pro 2019, 19:24 Korejské motory budou trochu výkonější …. modernější mašina a 16ti ventil. Rozdíl mezi motorem Kia nebo Hyundai není v podstatě žádný … jsou na stejné platformě.
Kia měla trochu lepší podvozek, ale byla dražší. U Hyundaie i30 a ix20 se dlouho potýkaly s mlácením podvozku. U ix20ky byla dokonce konstrukční chyba na uložení zadních tlumičů k nápravě. Zadek na nerovnostech hodně odskakoval a dost lidí se snažilo auta vrátit, protože jezdit s ním bylo nebezpečný. Samozřejmě firma dělala mrtvého brouka.
S 1.4kou od Hyundaie jsem nějaký čas jezdil a motor byl dobrej. Sice to nebyla žádná raketa, ale na normální poježdění to bohatě stačilo. I spotřebově byl slušnej. Osobně jsem si ale raději vybral 1.6ku CVVT ( variabilní časování ventilů ) …. lepší motor, jsem snad nikdy v autě neměl
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Tak samozřejmě, že variabilní časování ventilů je dobrý. Můj Hyundai s 1.6kou CVVT měl o dost vyšší výkon, než stejné 1.6ky v jiných vozech, které tenhle systém neměly. Mohl jsem s ním jet na trojku 30 km/h a pak jen sešlápnout plyn a auťák vyrazil jako střela Motor měl výkon v jakémkoliv spektru otáček. Jak jsem tady psal .... lepší motor jsem nikdy neměl.m.scale píše: Takže motor od Kia 1.4 CVVT má variabilní časování ventilů ? Je to nějaká výhoda ? A Fiaťáckej motor 1.4,70kw (ten co mám v Tipu) variabilní časování ventilů má,nebo nemá ?
Systém CVVT časuje sací ventily, ale Korejci už dělají motory i DCVVT a ty časují oboje ventily ... jak sací, tak výfukové. Tipo má osmi ventilovou techniku a nikde jsem neslyšel, že by tyhle motory měly variabilní časování ventilů. U Fiata si ale cením jedné věci. Je v něm jednoduchý a léty prověřený motor.
No a tobě asi nezbude nic jiného, než zajít ke Korejcům a motory si vyzkoušet na vlastní kůži. A chtěl by tě varovat ..... obě Korejské značky mají taky spousty problémů, takže doporučuji si sednout a prostudovat Hyundai fórum. Jsem členem Hyundai klubu 11 let a vím, že se tam řešilo moc, někdy až bizarních závad
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Myslím,že TIpo je 16ventil , ale jinak s tebou souhlasím. Na Hyundai i Kia forum jsem už toho pročetl mnoho a je pravda že ty auta nejsou zdaleka bezchybný. Musím si to pořádně promyslet,hlavně vyzkoušet oba korejce.
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Vyzkoušej a uvidíš,ale ještě se budeš rád vracet k 1.4 od Fiatu
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Je fakt , že Tipo má podle mě tyto jasný výhody: spolehlivý motor, nemá Start-Stop, kontrola tlaku v pneu přes ABS .
Fiat Tipo HB 1.4 70kw
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Fiat Brava 1.2 60kw
Ford Escort
Fiat Zastava
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
Teď jsem se díval, že korejci 1.4ky CVVT docela slušně ořezaly na výkonu původně měla 81 kW, což je 110 kobylek a teď jí deset koní ubraly
Takže další eko kurvítka .... ?? Pane Bože, kam to až zajde
Takže další eko kurvítka .... ?? Pane Bože, kam to až zajde
Fiat Tipo 1.4 T-Jet hatchback 2018
Red Amore
Red Amore
Re: rozdíl mezi atmosférickými motory (Fiat,Kia,Hyundai)
mam 1.4 atmo a na ten motor nemozem zatial nic zle povedat.
Treba sa s nim kus naucit jazdit - mne to trvalo pol roka.
Treba sa s nim kus naucit jazdit - mne to trvalo pol roka.