T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
Moderátor: peta.smolik
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
ahoj
takže, olej bol objavený pred turbom, čiže v rúre medzi vzduchovým filtrom a samotným turbo, pravdepodobne z otvetravania/separatora, bol čerstvy a čisty, bola odpojena aj hadica ktora vedia do intercooleru a ta bola tiež kusok od oleja, ale nič strašné....
S tým meraním súhlasím, ten olej sa zle meria, riska je blba a ukaže sa na nej aj najmenší úbytok ... napr. 0,2L su presne od 2/4 risky do 3/4 risky.
Moja skúsenosť je taká že ak necháš motor postáť zo 4 hodiny, tak je tam viac oleja, ako napr. po 30 minútach po jazde keď odmeriaš.
Zaujímalo by ma aj to, že ak meníte olej, po kade lejete a ako často si olej kontrolujete...? ja zakaždým dolievam olej keď je na 2/4 risky, dám tam 0,2L oleja a ten vydržíš tak 350 až 500 km... musím skúsiť dlhšie olej nedoliať, a uvidím čo sa stane...
takže, olej bol objavený pred turbom, čiže v rúre medzi vzduchovým filtrom a samotným turbo, pravdepodobne z otvetravania/separatora, bol čerstvy a čisty, bola odpojena aj hadica ktora vedia do intercooleru a ta bola tiež kusok od oleja, ale nič strašné....
S tým meraním súhlasím, ten olej sa zle meria, riska je blba a ukaže sa na nej aj najmenší úbytok ... napr. 0,2L su presne od 2/4 risky do 3/4 risky.
Moja skúsenosť je taká že ak necháš motor postáť zo 4 hodiny, tak je tam viac oleja, ako napr. po 30 minútach po jazde keď odmeriaš.
Zaujímalo by ma aj to, že ak meníte olej, po kade lejete a ako často si olej kontrolujete...? ja zakaždým dolievam olej keď je na 2/4 risky, dám tam 0,2L oleja a ten vydržíš tak 350 až 500 km... musím skúsiť dlhšie olej nedoliať, a uvidím čo sa stane...
- Reklama
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
Já to leju plné...
prostě na nejvyšší bod vroubkování té měrky než se zužuje do kulata,v tomto stavu je tam 3,2L oleje...,těch 2,8 co píšou v manuálu mám tak na pulku měrky...
jinak měním po 10-12 jak to vyjde,ale interval mam na 10,s tím,že skončím 1mm pod tím co jsem nalil při novém oleji bez dolití,ale mám 65.000km
prostě na nejvyšší bod vroubkování té měrky než se zužuje do kulata,v tomto stavu je tam 3,2L oleje...,těch 2,8 co píšou v manuálu mám tak na pulku měrky...
jinak měním po 10-12 jak to vyjde,ale interval mam na 10,s tím,že skončím 1mm pod tím co jsem nalil při novém oleji bez dolití,ale mám 65.000km
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
Ja mám tiež iba 81 000, ale niečo sa muselo posrať, v motore bolo aj dosť karbonu, podľa mňa olej nebol vymenený ako je to v servisnej knižke, alebo jazdili ozaj iba krátke vzdialenosti a menili olej po 20 tis... mohlo si to odniesť Turbo.
Nemyslím si že by to išlo cez motor, lebo ked sa menili sviečky, boli pekne čiste, bez naznaku spalovania oleja vo valcoch, motor ide tiež krásne hladko, bez najmenšieho problému, výkon tiež dobrý
Nemyslím si že by to išlo cez motor, lebo ked sa menili sviečky, boli pekne čiste, bez naznaku spalovania oleja vo valcoch, motor ide tiež krásne hladko, bez najmenšieho problému, výkon tiež dobrý
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
vůli na vrtulce turba si zkoušel? měl aby tam byt uplně neznatelná...
jinak zkus ten separator vyhodit a propláchnout ho třeba techničákem, též opucuj i výdech na ventilovém víku,já tam měl docela bazinec
jinak zkus ten separator vyhodit a propláchnout ho třeba techničákem, též opucuj i výdech na ventilovém víku,já tam měl docela bazinec
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
separator bol rozobraný a vyčistený, ten to nebude.... skúšal som aj vôľu, no bola, ale úplne minimálna, aj ta bola citeľná keď som nahmatal úplný koniec osky rotora ...
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
prutokový šroub z vrchu na turbu čístý? někdy se tam to sítko zdrchá,já ho po 50 měnil a bylo total,pak by to mohlo špatně mazat,větší tlak a průsak do prostoru turba
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
no to som neriešil ešte... máš foto? alebo čo presne sa má urobiť? môže sa to iba povoliť a vyčistiť??? môže to vôbec spôsobovať spotrebu oleja, keby bol úplne upchatý, nespôsobilo by to iba poruchu turba... môže stáť za spotrebou oleja?
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
v Tom šroubu je sítko...já ho měl totalně zborcené,je to vcelku známá věc,pak se turbo spatně maže,vydíra až se poškodí...
stojí ve fiatu cca 350kč č.dílu je 71769773 podložky musíš koupit zvlášť,většinou je mají
odkaz na moje foto https://mega.nz/#F!gJ93kYiQ!CswD5M5-RVr_DGeuLT3Bfg
stojí ve fiatu cca 350kč č.dílu je 71769773 podložky musíš koupit zvlášť,většinou je mají
odkaz na moje foto https://mega.nz/#F!gJ93kYiQ!CswD5M5-RVr_DGeuLT3Bfg
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
určite to vymením, len je otázne či to môže stáť za zvýšenou spotrebou oleja...
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
spousta lidí to odvrtá,jeden odvrtaný tu taky mám,ale nedával jsem ho tam
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
no pokud se vydře osa turba...pak už ten olej teče do prostoru vrtulky a do sání,výfuku
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
Obávam sa že u mňa sa to už stalo...skúsím vybrať to sitko aspoň uvidím v akom bude stavu, podľa mňa to bude dosť zlé...
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
Čo sa stane ak to sitko odstránim, a budem jazdiť bez neho kým nebudem mať náhradný šrób?
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
myslím že nic
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: T-Jet Sport, 110kw. - kam se ztrácí olej?
k těm prasklým pístům tjetu ještě. Jsem si téměř jistý, že se to stalo ne proto ani tak, že by se první kruh roztáhl tolik, že by urval kus pístu ale dít se to může.
Ten tjet píst má vybrání uvnitř zřejmě kvůli kompresi, tím pádem je tam málo masa od drážky kroužek píst směrem nahoru. To je jedna věc. Druhá věc je, že píst se ve válci již nad 3 (stíracím) kroužkem vůbec neopírá. K tomu složí spodní část pístu s grafitem molybdenem či co.
Jenže když pístům zatopíš pak chudou směsí tak se vršek pístu tolik roztáhne, až se opírá o válec a nevydrží nad 1. kruhem až se rozletí jako v mém případě. To je moje teorie, pac jsem měl písty nad prvním kruhem všechny namazané o válec a to jen v místech nad grafit nástřikem. Prostě nejmíň chlazený místo a navíc je to kolmo na osu čepu a píst se tam překlápí. No a když to pán přetopí a vše se roztáhne až nad provozní vůle je to doma.
Proč se to stalo, chudá směs atd ani nebudu raději říkat.
Ten tjet píst má vybrání uvnitř zřejmě kvůli kompresi, tím pádem je tam málo masa od drážky kroužek píst směrem nahoru. To je jedna věc. Druhá věc je, že píst se ve válci již nad 3 (stíracím) kroužkem vůbec neopírá. K tomu složí spodní část pístu s grafitem molybdenem či co.
Jenže když pístům zatopíš pak chudou směsí tak se vršek pístu tolik roztáhne, až se opírá o válec a nevydrží nad 1. kruhem až se rozletí jako v mém případě. To je moje teorie, pac jsem měl písty nad prvním kruhem všechny namazané o válec a to jen v místech nad grafit nástřikem. Prostě nejmíň chlazený místo a navíc je to kolmo na osu čepu a píst se tam překlápí. No a když to pán přetopí a vše se roztáhne až nad provozní vůle je to doma.
Proč se to stalo, chudá směs atd ani nebudu raději říkat.