1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
Re: 1,4 T-Jet
Hezký večer, tak auto konečně doma ze servisu, nakonec bylo vyměněno snad půl auta, stále to psalo nějaké chyby na diagnostice. Tak že sumárum, vyměněn komplet LPG ( reduktor, vstřiky, přehrana LPG jednotka...) vyměněn Map senzor, snímač tlaku turba, výměna odlučovače oleje, nové svíčky, přehrán software, změřené tlaky při studeném i teplém motoru, kontrola čidla teploty motoru, kontrola lambda sondy, vyčištěná klapka a sání... A výsledek? Pořád stejné, ranní start je stále špatný i když nyní diagnostika žádné chyby nepíše
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
daj tam VIF
https://www.formotor.sk/oleje-maziva-a- ... 500ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RESP
https://www.formotor.sk/oleje-maziva-a- ... 13324.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mne to pomohlo. rok bol pokoj. teraz auto opat trosku na par sekund trasie, ale ma 35000 a v piatok idem vymenit sviecky.
https://www.formotor.sk/oleje-maziva-a- ... 500ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RESP
https://www.formotor.sk/oleje-maziva-a- ... 13324.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mne to pomohlo. rok bol pokoj. teraz auto opat trosku na par sekund trasie, ale ma 35000 a v piatok idem vymenit sviecky.
Naposledy upravil(a) Andy350 dne 24 črc 2019, 09:52, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,4 T-Jet
Ne, to asi nebudu já.Bystro píše: ...
4Mark I - nebyvals i na FMC strankach? Fiat Marea Club.
...
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: 1,4 T-Jet
Ten sem dával, přečti starší příspěvkyAndy350 píše:daj tam VIF
https://www.formotor.sk/oleje-maziva-a- ... 500ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RESP
https://www.formotor.sk/oleje-maziva-a- ... 13324.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mne to pomohlo. rok bol pokoj. teraz auto opat trosku na par sekund trasie, ale ma 35000 a v piatok idem vymenit sviecky.
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: 1,4 T-Jet
Ja tim trepanim po startu prilis netrpim,neco malo je znat v pripade,kdy mam studenej start na slunci.Start v noci nebo ve stinu nic nepozoruji.Mam teda 100 i s vif. Zadnej znalec teda nejsem,jestli ona ficura s odlisnejma podminkama pro studenej start neprechytraci sama sebe.Nameri nejake parametry,zvoli styl,nastartuje,a behem chvile se parametry preklopi pro vhodnost toho druheho stylu.At uz je to teplota vzduchu,nebo cokoliv jineho.
Tipo kombi 1.4 T-Jet,LPG, dovoz Martin SK predvadecka
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: 1,4 T-Jet
vif jsou opici kapky, v podstate predrazene nizkovarne frakce benzinu. to tam rovnou muzete lit aceton a usetrite hromadu penez. normalni benzin moc nizkovarnych frakci mit nemuze a pri studenem startu to jede hlavne na slozky co se snadno odparuji
Re: 1,4 T-Jet
co teda odporucas? ked vif nie?
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: 1,4 T-Jet
Ted jsem koukal na popis vifu, to se ma redit 1:1000, nerikejte me ze to poznate kdyz do 50l benzinu date pul decky, to nemuze fungovat. Podle bezpecnostnich listu je pulka toho eter (== startovaci sprej) a druha pulka benzin. Eter se z toho v tomhle pocasi po prvni jizde musi vyvarit a auto to zezere pres odvetravani nadrze. Takze zbyva benzin naredeny benzinem. Jako mam pocit velkeho placeba s tim ze starty vylepsil proste jen cerstvy benzin.
Moje hlavni rada ktera funguje pro me - s LPG lze blbe nastavit LPG aby prinutilo ECU soupnout adaptace na bohatou smes. Nevozit benzin v nadrzi dele nez dva mesice, ale to se zase tyka jen plynaru.
Skusit ten aceton, ma to bod varu kolem 55C, nebo neco podobne tekaveho. Asi bych ho tam daval vic nez pul decky/nadrz. Cim dele mam pocit, ze jedine a idealni reseni by byl chiptuning a upravit mapy aby po startu tolik neubiral predstih + zvednout obohaceni po studenem startu. Taky bych rad vedel proc se tohle deje a je podezrele ze s tim ma problemy tolik lidi....
Moje hlavni rada ktera funguje pro me - s LPG lze blbe nastavit LPG aby prinutilo ECU soupnout adaptace na bohatou smes. Nevozit benzin v nadrzi dele nez dva mesice, ale to se zase tyka jen plynaru.
Skusit ten aceton, ma to bod varu kolem 55C, nebo neco podobne tekaveho. Asi bych ho tam daval vic nez pul decky/nadrz. Cim dele mam pocit, ze jedine a idealni reseni by byl chiptuning a upravit mapy aby po startu tolik neubiral predstih + zvednout obohaceni po studenem startu. Taky bych rad vedel proc se tohle deje a je podezrele ze s tim ma problemy tolik lidi....
Re: 1,4 T-Jet
LPG mapa u tovární přestavby nejde nastavit, má přesně dané hodnoty. Já teď týden testuji jeden přípravek do benzínu a zatím auto startuje jak má, tento přípravek mi donesl kamarád, co prodává motorky a tam prý to dělá zázraky, na obalu je napsáno "Pouze pro profesionální použití" Kdyby byl zájem, pošlu název.
Stále se více přikláním k názoru, že za ty blbé studené starty může norma euro 6, protože ten samý problém mají nové škodovky TSI, Renault TCE a nejvíce problémů má Opel 1,4 turbo... úplně přesně stejné příznaky, je toho plný internet
Stále se více přikláním k názoru, že za ty blbé studené starty může norma euro 6, protože ten samý problém mají nové škodovky TSI, Renault TCE a nejvíce problémů má Opel 1,4 turbo... úplně přesně stejné příznaky, je toho plný internet
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: 1,4 T-Jet
U TSI a spol v tom prsty spis bude mit primy vstrik - karbonuji tomu saci ventily a meni se volumetricka ucinost motoru (== blbe to vazi vzduch). Primy vstrik je po 100-200kkm zraly na repas a piskovani sacich ventilu / kanalu. Jenze tohle neni problem tjetu, hlavne u tjetu to nevypada na mechaniku, protoze jsem se v tom motoru vrtal hodne, byla i rozborka motoru a nikdy to nemelo nejmensi vliv na chovani startu. Martin72 absolvoval neco podobneho a myslim ze ma podobnou zkusenost.
Jak tu naposled byly to logy, problem vidim v tom snizeni predstihu, jdou na hodnoty 8 stupnu po horni uvrati, prakticky to zapaluji az chvilku pred otevrenim vyfukovych ventilu a nechavaji to horet az ve vyfuku (ohrev katalyzatoru). Me to prijde jako uchylarna, ten motor je studeny, spatne se odparuje a hori smes a oni jeste udelaji tuhle hruzu a nechaji motor takhle dusit. Akorat me hlava nebere proc to na zacatku bylo ok, co se tam za tu dobu zmenilo - protoze jinak to auto jede OK.
Jak jsem rikal, normalni benzin obsahuje 10% frakci s bodem varu <=60C - pokud do 40litru benzinu naleju 0.5l acetonu nebo neceho podobneho, prakticky zdvojnasobim mnozstvi frakci s nizkym bodem varu a to by melo byt pri startu poznat. Ty etery maji taky nizky bod varu. Ale pak zase muzou byt problemy s varem benzinu v liste v horku a nevim co to jeste dela za problemy. Urcite by bylo lepsi ten motor premluvit aby startoval na obyc benzin
Jak tu naposled byly to logy, problem vidim v tom snizeni predstihu, jdou na hodnoty 8 stupnu po horni uvrati, prakticky to zapaluji az chvilku pred otevrenim vyfukovych ventilu a nechavaji to horet az ve vyfuku (ohrev katalyzatoru). Me to prijde jako uchylarna, ten motor je studeny, spatne se odparuje a hori smes a oni jeste udelaji tuhle hruzu a nechaji motor takhle dusit. Akorat me hlava nebere proc to na zacatku bylo ok, co se tam za tu dobu zmenilo - protoze jinak to auto jede OK.
Jak jsem rikal, normalni benzin obsahuje 10% frakci s bodem varu <=60C - pokud do 40litru benzinu naleju 0.5l acetonu nebo neceho podobneho, prakticky zdvojnasobim mnozstvi frakci s nizkym bodem varu a to by melo byt pri startu poznat. Ty etery maji taky nizky bod varu. Ale pak zase muzou byt problemy s varem benzinu v liste v horku a nevim co to jeste dela za problemy. Urcite by bylo lepsi ten motor premluvit aby startoval na obyc benzin
Re: 1,4 T-Jet
Co je zaujimave je vsak jedna vec.
Je tam skutocne korelacia s palivom. Ak tankujem na jednej vybranej pumpe v BA (Benzinol) - nerobi to.
Ak som tankoval v Taliansku, auto to nerobilo.
Ku kuckaniu dochadza iba v rezime kedy otacky po starte vyletia na tych 1400ot/min alebo kolko to je.
Moj sedliacky rozum mi hovori, ze motor jednoducho v tomto rezime naschval zapaluje palivo prilis neskoro a energia iskry je prilis mala pri co i len trochu horsom palive, a potom sa motor dostane do rezimu a domino efektu, kedy ide na 2-3 valce a nakoniec moze aj zdochnut.
ked je rezim bohatej zmesi v zime (ot po starte su cca 1100ot/min) som problem nikdy neregistroval.
Urcite treba upravit manazment, aby necielil na zbytocne rychle zohrievanie kat.. lenze to oni spravit museli pretoze inak by nedali emisie.
Nam to vsak moze byt jedno, auto prejde emisnou tak ci tak. Myslite ze chiptuneri to vedia hodit tak aby napr,, bol rezim bohatej zmesi vzdy, bez ohladu na pocasie(ano pojde to do spotreby) lenze ani otacky minutu na 1400-1500 tiez benzin nesetria, aj ked to je zmes "chudobna"
Je tam skutocne korelacia s palivom. Ak tankujem na jednej vybranej pumpe v BA (Benzinol) - nerobi to.
Ak som tankoval v Taliansku, auto to nerobilo.
Ku kuckaniu dochadza iba v rezime kedy otacky po starte vyletia na tych 1400ot/min alebo kolko to je.
Moj sedliacky rozum mi hovori, ze motor jednoducho v tomto rezime naschval zapaluje palivo prilis neskoro a energia iskry je prilis mala pri co i len trochu horsom palive, a potom sa motor dostane do rezimu a domino efektu, kedy ide na 2-3 valce a nakoniec moze aj zdochnut.
ked je rezim bohatej zmesi v zime (ot po starte su cca 1100ot/min) som problem nikdy neregistroval.
Urcite treba upravit manazment, aby necielil na zbytocne rychle zohrievanie kat.. lenze to oni spravit museli pretoze inak by nedali emisie.
Nam to vsak moze byt jedno, auto prejde emisnou tak ci tak. Myslite ze chiptuneri to vedia hodit tak aby napr,, bol rezim bohatej zmesi vzdy, bez ohladu na pocasie(ano pojde to do spotreby) lenze ani otacky minutu na 1400-1500 tiez benzin nesetria, aj ked to je zmes "chudobna"
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: 1,4 T-Jet
no napadlo me podobna vec, ale zni to dost jako konspiracni teorie - proste se zmenilo slozeni benzinu a fiat ty mapy udelal moc prisny. davaji do toho etanol, na ten to startuje extreme spatne, mozna v ramci honu na snizovani emisi uhlovodiku snizujou obsah nizkovarnych frakci (to co se z nadrze odpari je vnimano take jako emise, proto saskarna s aktivnim filtrem a jeho regeneraci, jsou to ty hadicky ze spoda sani)
na STK se tohle stejne neresi, tohle je jen pro homologaci modelu. takze ten chiptuning zni nejlip :/
na STK se tohle stejne neresi, tohle je jen pro homologaci modelu. takze ten chiptuning zni nejlip :/
Re: 1,4 T-Jet
ja uz auto chipnute mam, jazdi vyborne a motor dycha lepsie, no tento problem som vtedy nemal, a preto mi ani nenapadlo to riesit.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
Re: 1,4 T-Jet
Já už sem veškerý boj vzdal, v autorizaku bylo vyměněno snad půl auta, komplet vstřikování, veškeré čidla, komplet LPG a mnoho dalšího ( psal sem tu o tom už dříve). Dle vyjádření autorizovaného servisu v Jihlavě,
V Třebíči a v Praze u Srby tak auto je zcela v pořádku a problém je v emisní normě, kde tento motor se takto při studeném startu chová. Že se to nechá trochu zmírnit vysokooktanovym benzínem. Je to vlastnost, není to závada. Počkám až najedu 100 tis, padne záruka a auto jde z baráku
V Třebíči a v Praze u Srby tak auto je zcela v pořádku a problém je v emisní normě, kde tento motor se takto při studeném startu chová. Že se to nechá trochu zmírnit vysokooktanovym benzínem. Je to vlastnost, není to závada. Počkám až najedu 100 tis, padne záruka a auto jde z baráku
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: 1,4 T-Jet
Ak máte v svojom okolí Benzinol, odporúčam.
Ak tankujem na ňom auto po štarte nešklbe ani trochu. Mesiac som tankoval inde a vždy som to aspoň trochu spozoroval. pri PHM z Benzinolu vobec.
Ak tankujem na ňom auto po štarte nešklbe ani trochu. Mesiac som tankoval inde a vždy som to aspoň trochu spozoroval. pri PHM z Benzinolu vobec.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002