Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od martin72 »

to: little_boy

Podle mých poznatků, se to chová následovně. Když startuješ, tak jak se určitá místa zahřejí a projeví se přechodový odpor, možná se to vlivem zahřátí i trochu hne a to do stavu s horším přechodem a nižší napětí potom zafixluje s hodnotami čidel. ECU se to snaží doladit, ale nestíhá v čase, proto potřebuje několikanásobný start. Potom následně vše zchladne (stáhne se) a chová se to jako by se nic nestalo. Když je tepleji, tak zase baterka podá lepší výkon, tudíž se to nemusí projevit a když je chladněji, tak zase inkriminované místo přechodového odporu může být dostatečně staženo. Je to alchymie. Každopádně zatím mi vše funguje jak má a je jedno jestli prší nebo to dva dny stojí.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Reklama
 

little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

to nevim, je to hodne divoka teorie :) me spis prislo, ze kdyz to zdechne, ecu to na dalsi pokus obohati. jsem tam kdysi mel e85 v neupravenem aute a napoprvy to nestartovalo nikdy. Tenhle problem se me nikdy nepodarilo odhalit, uz to tam je cca 150000km a spis se to plizive zhorsuje. Maskuju to umyslne spatne nastelovanym LPG aby nutil ecu jit s korekcema do bohate smesi - cca 10% staci aby to bylo ok. Mel jsem rozhozeny cely motor a nikdy zadna zmena - tak mechaniku uz moc nepodezrivam (u tech svodu jeste hloda cervik pochybnosti)
Posledni plan byl zkusit jinou ecu zda neni problem tam - neco jako vysychani kondenzatoru a ztrata kapacit, ale taky moc neverim ze tam problem bude. Vali se me tu ecu z bravy, po nahrani binarky z punta v aute byla ochotna fungovat, ale zariznul to imobilizer - dal jsem neblbnul, protoze jsem potreboval mit auto pojizdny. Az zprovoznim druhe, tak to chci zkusit sparovat s klicema a snad to nezmrtvim :) jinak uz nevim kde muze byt zakopany pes. Dalsi varianta bude se na to vydlabnout a upravit mapy studeneho startu ktere jsem snad nasel kde by to tam melo byt (dokumentace je jen k podobne rade co pouzival koncern)
je iritujici ze se to nastartuje, par sekund to bezi a pak nic... dalsi pokus az za nekolik hodin :/
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od martin72 »

Souhlasil bych s tebou, že je to divoká teorie, ale dříve jsem měl na Bravu ještě jinou závadu. Projevovalo se to tak, že jsi bez problémů nastartoval, ujel jsi tak 0,5-1km pak najednou všechno zhaslo (palubka, motor, rádio) na zlomek vteřiny (jako by jsi vypnul a zapnul klíčky) a pak už to fungovalo normálně. Po dojetí jsi normálně zamkl auto, ale pokud jsi tak minutu počkal, tak jsi ho nezamkl, jelikož nebyly volty, ty se vrátily tak po 5 minutách. Problém byl čistě na mínusové svorce baterky. Stačilo rozepnout rychloupínák , zakroutit svorkou a znova ji zacvaknout, takhle to vydrželo dalších 1500-2000km. Pak se to opakovalo. Když jsem připojil měřák po dojetí, tak se to tvářilo tak, že mezi plusem a minusovou svorkou bylo cca 13V, pak napětí kleslo až na 7V a pak zase stouplo zpět na 13V. Jediné co na to mohlo mít vliv, byla tepelná roztažnost. Odběr byl v tu chvíli konstantní jako u zaparkovaného auta.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Zdenál
Začátečník
Příspěvky: 36
Registrován: 13 úno 2018, 21:35
Bydliště: vysočina

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Zdenál »

Hotovo smrad jak svina jak se to vypaluje uvidime co starty rano mechoš se priklani k čidlu teploty vody
T-jet 110kw sport
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

smarja, to je to nejjednodusi - pred startem pustis torq na telefone a podivas se kolik to ukazuje... rano to bude mit +- venkovni teplotu. to by si z toho vyvaznul hodne jednoduse....
Zdenál
Začátečník
Příspěvky: 36
Registrován: 13 úno 2018, 21:35
Bydliště: vysočina

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Zdenál »

Tak děla ve fiatu tak asi ví co může dělat problémy já mam novy svody map má 5tis.najeto jezdím vervu a furt to samý takže sem si pomohl akorát od peněz
Naposledy upravil(a) Zdenál dne 08 čer 2019, 21:50, celkem upraveno 1 x.
T-jet 110kw sport
marcelkv
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 13 čer 2018, 14:17

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od marcelkv »

Mame tu zas leto,vysoke teploty a ja opat musim tankovat 100-oktanovy benzin aby ranne starty boli kultivovane.
martin72 -tebe to startuje v pohode na 95-oktanovy benzin ?
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od martin72 »

Já jezdím jenom na vervu tak že na BA 98+. Na BA95 to moc nejede, hlavně v režimech co potřebuji nebo mě vyhovují. Když vezmu BA95 , většinou v Rakousku, tak to startuje stejně, jenom to nejede. Nyní na přelomu února a dubna ( teploty mezi 5-15°C) tak to mělo problém , hrál jsem si s možnými přechodovými odpory, něco se zlepšilo, ale stále to není stoprocentní. Budu pokračovat v hledání. Pár adeptů tu mám, teplotní čidlo motoru, odlučovač olejových par.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
bart.08
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 14 srp 2017, 04:57

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od bart.08 »

Začalo se mi stávat to, že někdy při startu se motor nechce jakoby rozeběhnout.
Skoro jako nastartuje, ale pak začne skomírat a někdy se udrží a pak najednou vyletí otáčky nahoru vlivem "sytiče" a je všechno OK a nebo chcípne a musím startovat znovu (to už potom nastartuje hned bez problému).
Někdy se zase stane, že nastartuji normálně, ale třeba po 5s se začne auto klepat a z výfuku jdou zvuky jako z traktoru, jako kdyby běžel motor jenom na 3 nebo 2 válce. Po 5s vše ustane a pak už běží normálně.
Dělá to jak v zimě při např. 10 stupních a nebo klidně i při 30, ale je to jak kdy, není to pravidelně.
Tankuji pořád stejně, jediné, co se nedávno měnilo byla baterka.
Stává se někomu také ?
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od turbom »

Pri zakoupení auta mě starty trápily, občas motor zhasnul. V nádrži bylo málo benzínu a kdo ví jaké kvality.


Nyní už rok startuju na palivo Efecta 95 bez problémů.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
ToKr
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 25 kvě 2019, 15:38
Bydliště: Praha

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od ToKr »

little_boy píše:vem diagnostiku, obyc obd, ne ecuscan, treba torq na telefon. A podivej se na adaptace / long therm fuel trim zda je na 0. podle toho pak hledej dal.
zmen mechanika, ta svicka stoji 500 u fiatu a 250 normalne.
Ahoj, tak jsem se konecne dokopal k nejakym merenim. Je to log studeneho startu (dnes naskocil na 1. OK). Na prvni pohled tam nevidim nic nesmyslnyho. Potom jsem ale procital uprostred vlakna debatu okolo FRA a DTV a tady je DTV podle uvedeneho uplne mimo.

Mate ohledne toho nejake nove poznatky? Nezmenila se nejak interpretace s novou verzi MESu (toto je z 4.2)?
Pristi tyden budu mit trochu vic casu se v tom hrabat, na ktere senzory se pripadne zamerit?

Diky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Fiat Bravo Emotion, 2009, 1.4 T-Jet 88kW
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od little_boy »

- naprd logovaci SW. Na ty dtv / fra faktory je lepsi obecna OBD diagnostika kde je to prepoctene na long therm fuel trim. Z logu nejde nic poznat, ten mul faktor musi byt >1, hodnota 0.95 je v podstate pruser. To na tech tvojich logach neni vubec citelne :)
To co je v logach spatne, je MAP po startu, vsimni si, ze na 'volnobeh' te vyleze na skoro 0.8 BAR, to v prekladu znamena plyn skoro v podlaze. A postupne sleze na 0.4 BAR a to je korektni podtlak pri volnobehu. Kdybys jeste zalogoval predstih, tak je videt, ze s tim jak po startu klesa podtlak, lezou s predstihem dolu na hranici behu motoru - ekonesmysl na ohravani katu. Staci strasne malo, starsi benzin co ma malo nizkovarnych frakci, lehke ujeti korekci a dusi se - motor chvilku po startu ECU drti na 'plny knedl' i kdyz to jako uzivatel nepoznas.
ToKr
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 25 kvě 2019, 15:38
Bydliště: Praha

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od ToKr »

Diky, pravda neni to moc citelny, FRA je ciselne 1.023. "Spark advance" jsem mel taky logovany, ale tam mi to celou dobu psalo jen 0°, tak sem to do grafu ani nedaval. Pokusim se behem tydne zalogovat nejaky start, kdy to blbne...
Fiat Bravo Emotion, 2009, 1.4 T-Jet 88kW
Zdenál
Začátečník
Příspěvky: 36
Registrován: 13 úno 2018, 21:35
Bydliště: vysočina

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od Zdenál »

Takže jsem jednal z dvouma provozovnama fiat nechal jsem zkontrolovat SW a mám ten poslední chyby žádné tak říkám co dělat proti studeným prasečím startum map mám vyměněn ale o něm nebyla řeč říkaly origo svíčky NGK IKR9J8 ...mám .. teplotní čidlo ... mám .. mimochodem výměna je docela masakr jezdit na 98 a víc ..jezdím verva,mol 100 evo...
oficiální vyjádření servis 1/ to tak prostě je jeto uchlastaný
servis 2/ možná oxidace kabeláže
podávací čerpadlo
T-jet 110kw sport
TipoLPG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 229
Registrován: 29 pro 2017, 15:41
Bydliště: Pelhřimov

Re: Problém při startování za studena T-Jet 110 kw

Příspěvek od TipoLPG »

Koukám že máš stejné problémy jako já s tím svým křápem, koukni na sekci Tipo, tam sem vypsal co vše je vyměněno a stále vše špatný
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“