to: Ondra_cz
Louzicky , to poznam, tecie ti radiator, bude asi na odpis a ak ti to tecie pod soferom tak to mas vsade pekne roztecene pod kobercami a gumami, sedacku dole,listy,koberec a uvidis ako si na tom, ale toto iste som mal aj ja,
nikde nic len pod autom fajne mastne vsetko , caka ta prijemna operacia, drzim palce nech ti vyjde
HELP - Přehřívání motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Ak to nejako obides, tak to si potom iny borec
budes musiet dat dole celu palubku,kable atd. A az mas aj teda pod kobercom chladiacu
vyliatu, tak aj to a budes to musiet dat vysusit.
Je s tym hoodne prace. A novy radiator kupit, stary bude deravy, ale zalezi aj aky mas motor, lebo ja som to mal na 1.2 16V sportingu dost blbe, myslim
od motora odmontovat radiator. Neviem ako na tvojom a aky mas
Takze vela stastia a toto sa tu inac dost riesi, takze skus pohladat
budes musiet dat dole celu palubku,kable atd. A az mas aj teda pod kobercom chladiacu
vyliatu, tak aj to a budes to musiet dat vysusit.
Je s tym hoodne prace. A novy radiator kupit, stary bude deravy, ale zalezi aj aky mas motor, lebo ja som to mal na 1.2 16V sportingu dost blbe, myslim
od motora odmontovat radiator. Neviem ako na tvojom a aky mas
Takze vela stastia a toto sa tu inac dost riesi, takze skus pohladat
Fiat Punto Sporting MK1 1.2 16V - 86HP+LPGPOWER
L'auto è in ottime condizioni di meccanica anche carrozzeria ed ha interni in pelle nera originale Momo.
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=6387
Fiat Forever.
L'auto è in ottime condizioni di meccanica anche carrozzeria ed ha interni in pelle nera originale Momo.
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=6387
Fiat Forever.
Re:
Prehriva se mi http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/termost.htm" onclick="window.open(this.href);return false;.lacin píše:No muze byt hlava, muze ale byt jenom nekde vzduch v hadicach.
Je v expanzce hnedej bordel z oleja? Sou hadice natlakovany - tvrdy jak sutrak, ale opravdu tvrdy, ze se nedaji ani zmackout? Pokud jo, tak je to hlavicka. Ale pokud ne, tak treba jenom zavzdusneny. Ale ta hlava je vice nez pravdepodobna.
Mam mekke hadice, neco v nich bubla, horka voda jde horni hadici a i odchazi spodni hadici zpet. Takze termostat to asi nebude.
Do 8 km od vyjeti spolehlive sviti prehrati motoru a pak to zacne varit a bublat a pak uz i prepalovat olej.
Chladic je jakoby teply, ale ne nejak akutne, no tipuju jestli neni ucpany..
Otazky:
1) jak to snadno odvzdusnit?
2) jak to snadno proplachnout chladic? Nalejt tam 4 litry octa asi neni dobry napad...
Auto jezd na LPG tak to jeste chci zachovat do dalsi technicke...
Punto 1996 1.1
- RadovanRakovicky
- Fiaťák
- Příspěvky: 160
- Registrován: 29 říj 2018, 22:03
Re: HELP - Přehřívání motoru
Ako prve by som to vypustil a nalial predpisovu kvapalinu v prislusnej koncentracii. Odvzdusnit podla manualu a check znovu
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
-
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 10 říj 2011, 21:31
Re: HELP - Přehřívání motoru
Ahoj. Na mém Puntu 1.2 8v kolísal ukazatel teploty až jednoho dne vylétl na max a ja na tom pomalu dojel cca 7km až domů. Po otevření nálevky oleje se malinko kouřilo. Vyměnil jsem termostat a chladicí kapalinu. Punto funguje trochu se mu zhoršil zvuk při záběru. Teplota se drží uprostřed stupnice a když překročí tak sepne ventilátor. Žádný úbytek chladiva nebo znečištění olejem. Mé dotazy:
- je ukazatel teploty uprostřed stupnice v pořádku, nebo by to mělo být míň?
- má ventilátor sepnout až za půlkou stupnice nebo dřív?
- je potřeba vyměnit olej když jsem motor trošku připekl?
- co se mohlo spálit jako první, že to je trochu hlučnější?
- i když jsem odvzdušnoval na kopečku a s plnou nádržkou a teplotou uprostřed,tak pri povoleni šroubu na chladiči a zmáčknutí hadice jde i kapalina i vzduch. Ze šroubu u topení teče jen chladivo. Kde může být problém?
Předem děkuji za postřehy.
- je ukazatel teploty uprostřed stupnice v pořádku, nebo by to mělo být míň?
- má ventilátor sepnout až za půlkou stupnice nebo dřív?
- je potřeba vyměnit olej když jsem motor trošku připekl?
- co se mohlo spálit jako první, že to je trochu hlučnější?
- i když jsem odvzdušnoval na kopečku a s plnou nádržkou a teplotou uprostřed,tak pri povoleni šroubu na chladiči a zmáčknutí hadice jde i kapalina i vzduch. Ze šroubu u topení teče jen chladivo. Kde může být problém?
Předem děkuji za postřehy.
Fiat Punto MK2b (r.v. 2004, 1.2 8V)
Re: HELP - Přehřívání motoru
Bublinky ve vodě můžou být spaliny = těsnění pod hlavou, ruplá hlava apod... Hadice tlakujou, olej ve vodě, voda v oleji atd. - příznaky nětěsnýho spalovacího prostoru do vody.. Obvykle těsnění hlavy... Hlučnější může být i něco jinýho, např. děravej vejfuk.
Re: HELP - Přehřívání motoru
Aj ja som nedávno pripálil, cca. 3 km, až tak že Punto odmietlo štartovať. Ale bolo treba odísť z rušnej križovatky.
Tu sú moje skúsenosti:
- je ukazatel teploty uprostřed stupnice v pořádku, nebo by to mělo být míň?
V poriadku, mý byť presne v strede
- má ventilátor sepnout až za půlkou stupnice nebo dřív?
V poriadku, zapne sa až mierne za polovicou. Ked je málo vody, aj v polovici.
- je potřeba vyměnit olej když jsem motor trošku připekl?
Neviem, ale pokiaľ je olej čistý a má rovnaký objem, nemenil by som.
- co se mohlo spálit jako první, že to je trochu hlučnější?
Podla mňa tesnenie pod hlavou je dosť odolné, krátka pripalovacia jazda by my nemala ublížiť. Myslím že ani bloku motora. Po mojej krátkej zapekačke jazdí auto ako predtým, olej netečie, chladivo mi netlakuje.
Výfuk je dobrý tip, neviem či to súvisí so zapekačkou, no po 200-300 km od incidentu mi odišiel pletenec.
- i když jsem odvzdušnoval na kopečku a s plnou nádržkou a teplotou uprostřed,tak pri povoleni šroubu na chladiči a zmáčknutí hadice jde i kapalina i vzduch. Ze šroubu u topení teče jen chladivo. Kde může být problém?
Naše Puntá bez klasickej expanzky sa tažko odvzdušnujú. Naposledy sa ako-tak podarilo na tri krát, povrndžaním s čumákom v kopci a pootvoreným chladičom. Odvzdušnovacie sróby som nepoužíval (jeden odlomeny, jeden pripečený).
Ešte pár krát poodvzdušnuj a je to. A daj vediet ako si pochodil : )
Tu sú moje skúsenosti:
- je ukazatel teploty uprostřed stupnice v pořádku, nebo by to mělo být míň?
V poriadku, mý byť presne v strede
- má ventilátor sepnout až za půlkou stupnice nebo dřív?
V poriadku, zapne sa až mierne za polovicou. Ked je málo vody, aj v polovici.
- je potřeba vyměnit olej když jsem motor trošku připekl?
Neviem, ale pokiaľ je olej čistý a má rovnaký objem, nemenil by som.
- co se mohlo spálit jako první, že to je trochu hlučnější?
Podla mňa tesnenie pod hlavou je dosť odolné, krátka pripalovacia jazda by my nemala ublížiť. Myslím že ani bloku motora. Po mojej krátkej zapekačke jazdí auto ako predtým, olej netečie, chladivo mi netlakuje.
Výfuk je dobrý tip, neviem či to súvisí so zapekačkou, no po 200-300 km od incidentu mi odišiel pletenec.
- i když jsem odvzdušnoval na kopečku a s plnou nádržkou a teplotou uprostřed,tak pri povoleni šroubu na chladiči a zmáčknutí hadice jde i kapalina i vzduch. Ze šroubu u topení teče jen chladivo. Kde může být problém?
Naše Puntá bez klasickej expanzky sa tažko odvzdušnujú. Naposledy sa ako-tak podarilo na tri krát, povrndžaním s čumákom v kopci a pootvoreným chladičom. Odvzdušnovacie sróby som nepoužíval (jeden odlomeny, jeden pripečený).
Ešte pár krát poodvzdušnuj a je to. A daj vediet ako si pochodil : )
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál