Diagnostika Brno
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: Diagnostika Brno
Závada byla - občasná chyba snímače ventilů,
chyba adaptace
chyba ventilů se vyskytne i když někdo nastartuje motor a je odpojené čidlo vačky, proto jsem to hned neřešil.
V dalším si dovolím velice důrazně oponovat, u 16V motoru bych se v žádném případě nespoléhal na nějaké značky na řemenici (ani u 8V), na to jsou jiné postupy.
Na hlavě jsou kontrolní otvory, které musí sedět na rovné úrovně válců 1,2 , u 8V se nastavuje na 0 na setrvačníku ryska na vačkové řemenici, pro lepší, zkontrolovat podle otvírání ventilů (diagram otevírání ventilů).
chyba adaptace
chyba ventilů se vyskytne i když někdo nastartuje motor a je odpojené čidlo vačky, proto jsem to hned neřešil.
V dalším si dovolím velice důrazně oponovat, u 16V motoru bych se v žádném případě nespoléhal na nějaké značky na řemenici (ani u 8V), na to jsou jiné postupy.
Na hlavě jsou kontrolní otvory, které musí sedět na rovné úrovně válců 1,2 , u 8V se nastavuje na 0 na setrvačníku ryska na vačkové řemenici, pro lepší, zkontrolovat podle otvírání ventilů (diagram otevírání ventilů).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- Reklama
Re: Diagnostika Brno
Můžeme se podívat, jestli tam zase neskočila chyba čidla vačky (nebo snímače ventilů - to samé).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Diagnostika Brno
Tak mám update:
Příčinou chybové hlášky "Čidlo vačky" by mohlo být to, že na motoru jsou ještě originální rozvody (z roku 2006, najeto skoro 127000km). Při koupi jsem asi usoudil, že se rozvody dělaly podle servisního plánu (i když v servisce ani v dokladech z rakouského servisu jsem teď žádný takový záznam nenašel)... Prostě moje blbost, měl jsem je nechat zkontrolovat hned. Naštěstí nedošlo k žádnému úrazu hlavy
Dle mého mechanika je možné, že chyba mohla být hlášená proto, že řemen už je značně vytahaný. IMHO je to možné, protože kontrolka se mi rozsvěcovala (i teď po vymazání chyby od Vitaml) vždy až po ujetí větší vzdálenosti (třeba po 70km) a po vychladnutí auta se zase nesvítila.
Takže teď mě čeká výměna rozvodů, STK a snad bude zase dobře...
Každopádně díky za rady a pomoc a pokud budu zase v úzkých, tak se ozvu.
Příčinou chybové hlášky "Čidlo vačky" by mohlo být to, že na motoru jsou ještě originální rozvody (z roku 2006, najeto skoro 127000km). Při koupi jsem asi usoudil, že se rozvody dělaly podle servisního plánu (i když v servisce ani v dokladech z rakouského servisu jsem teď žádný takový záznam nenašel)... Prostě moje blbost, měl jsem je nechat zkontrolovat hned. Naštěstí nedošlo k žádnému úrazu hlavy
Dle mého mechanika je možné, že chyba mohla být hlášená proto, že řemen už je značně vytahaný. IMHO je to možné, protože kontrolka se mi rozsvěcovala (i teď po vymazání chyby od Vitaml) vždy až po ujetí větší vzdálenosti (třeba po 70km) a po vychladnutí auta se zase nesvítila.
Takže teď mě čeká výměna rozvodů, STK a snad bude zase dobře...
Každopádně díky za rady a pomoc a pokud budu zase v úzkých, tak se ozvu.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Diagnostika Brno
Neměl by někdo na prodej funkční první lambda sondu z motoru 1.6 16V 76kW typ: 182B6000?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Diagnostika Brno
To bychom museli vyzkoušet, třeba by fungovala. Pořád jsem nevyřešil ten problém s občasným kolísáním volnoběhu, diagnostika hlásí právě problém na první lambdě (je nová, ale asi se s motorem nekamarádí). Chci teď auto prodat, protože jsme si pořídili něco většího, ale s touhle pitomou závadou je to blbý, i když je jinak ve velice pěkným stavu. Tak bych to rád nějak relativně lacino pořešil. Kdybys měl někdy čas, chuť a dal mi možnmost ji ozkoušet, tak bych byl vděčen...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Diagnostika Brno
Když jsi byl za mnou v Ivančicích, tak už tehdy ti první lambda nejela a nevím, jestli tam nemáš problém v drátech, byl tam dost špatný přístup. Lambdu ti klidně nejakou pučím, mám jich několik nových i staré a funkční origo, zkoušel jsem už různé a vechny mě jely. Zkoušel jsi sledovat hodnoty lambdy (graf) ?
PS: Nedávno jsem nechal vyčistit vstřikovací ventily ultrazvukem (RS Servis - Blansko), následek : klidný chod, stabilní volnoběh, klesla spotřeba skoro o 1,5 l.
PS: Nedávno jsem nechal vyčistit vstřikovací ventily ultrazvukem (RS Servis - Blansko), následek : klidný chod, stabilní volnoběh, klesla spotřeba skoro o 1,5 l.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Diagnostika Brno
Dobrý den,Vitaml píše:Mám kabel a Multiecuscan (ten je hlavně pro Fiaty a italská auta), můžeme se někdy domluvit. Komunikuje normálně se všemi jednotkami.
je Vaše nabídka na diagnostiku stále aktuální? Mám Fiata Multiplu r.v. 2005 ve verzi CNG. Z ničeho nic se při jízdě rozsvítila kontrolka motoru a počítač zahlásil "CNG control faild, contact garege". Při jízdě na benzín to nedělá. Byl jsem s tím ve Fiatu u Globusu a tam mi řekli, že v řídící jednotce našli hlášku, že je špatné čidlo klepání motoru, že nové stojí 3000 ale, že se s tím dá jezdit.
Nicméně nemám v ně extra velkou důvěru, navíc od té doby začala žrát olej.
Myslíte, že bychom se mohli domluvit a mrknul byste se, co najdete Vy?
Díky za odpověď.
Skočovský
Re: Diagnostika Brno
Asi nic lepšího nezjistím, akorát to čidlo klepání by šlo sehnat levněji (zkus AP autodíly, podle vin a čísla motoru najdou vhodné).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Diagnostika Brno
Díky za tip. Našel jsem ho tam za cca 700,-. Podle obrázku mi to připadá, že je to jenom potřeba někam zasunout, ale nemám tušení kam. Máte tušení, zda se dá sehnat někde nějaký návod v češtině? Jediné co jsem našel jsem cizojazyčné programy kde to nemohu najít.
Re: Diagnostika Brno
Co se týče nových náhradních dílů, doporučuji kouknout na https://mlparts.cz" onclick="window.open(this.href);return false; - mají dobrý ceny, osobní odběr v Brně a rozumný poštovný jinam. Neznám přesně typ konkrétního motoru, ale na CNG jsem tam našel čidlo klepání už od cca 400,-
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Diagnostika Brno
Ahoj! Jen tak pro informaci: Koupil jsem použitou origo lambdu, včera jsme to vyměnili - zdá se, že problém vyřešen a chyba byla opravdu jen v nekamarádící se nové lambdě...Vitaml píše:Když jsi byl za mnou v Ivančicích, tak už tehdy ti první lambda nejela a nevím, jestli tam nemáš problém v drátech, byl tam dost špatný přístup. Lambdu ti klidně nejakou pučím, mám jich několik nových i staré a funkční origo, zkoušel jsem už různé a vechny mě jely. Zkoušel jsi sledovat hodnoty lambdy (graf) ?
PS: Nedávno jsem nechal vyčistit vstřikovací ventily ultrazvukem (RS Servis - Blansko), následek : klidný chod, stabilní volnoběh, klesla spotřeba skoro o 1,5 l.
Ale zase mi přesal spínat kompresor klimy... Nevím, jestli jsme do něčeho drbli nebo co, ale asi přestal spínat právě pro výměně. Nebýt toho, už jsem měl auto asi prodaný
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Diagnostika Brno
Díky za typ. Vypadá to dobře. Každopádně bych se chtěl zeptat. Nemáte k Multiple nějakou montážní příručku kde by byla aspoň zmínka, kde bych ten bazmek měl hledat?kubiii píše:Co se týče nových náhradních dílů, doporučuji kouknout na https://mlparts.cz" onclick="window.open(this.href);return false; - mají dobrý ceny, osobní odběr v Brně a rozumný poštovný jinam. Neznám přesně typ konkrétního motoru, ale na CNG jsem tam našel čidlo klepání už od cca 400,-
Díky za odpověď.
Skoces
Re: Diagnostika Brno
Někde na bloku motoru, šel bych po vzhledu (viz obrázek na nějakým shopu). V prvním kroku zkontrolovat dráty.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: Diagnostika Brno
EDIT:
Zkusil jsem nechat vyměnit čidlo, ale problém přetrvával.
Jelikož s chybou v řídící jednotce jsem nemohl na technickou - resp. automaticky bych neprošel, tak jsem to jel vyřešit do Fedor Auto v Prostějově. Nikde v JMK není nikdo, kdo by s tím věděl rady. Ve Fedoru mi udělali velkou diagnostiku a vyměnili svíčky a zapalovací sadu.
Problém vyřešen. Jenom mě to utvrzuje, že v Motortechu u Globusu jsou naprostí amatéři.
Zkusil jsem nechat vyměnit čidlo, ale problém přetrvával.
Jelikož s chybou v řídící jednotce jsem nemohl na technickou - resp. automaticky bych neprošel, tak jsem to jel vyřešit do Fedor Auto v Prostějově. Nikde v JMK není nikdo, kdo by s tím věděl rady. Ve Fedoru mi udělali velkou diagnostiku a vyměnili svíčky a zapalovací sadu.
Problém vyřešen. Jenom mě to utvrzuje, že v Motortechu u Globusu jsou naprostí amatéři.