Zdravím,
rád bych vás požádal o případnou radu, která povede k vyřešení problému, za kterou předem děkuji. Vlastním Fiat Punto 188_ (2003) 1.2 8V 44kW.
Před měsícem jsem si všiml, že při stání či jízdě mi pravidelně kolísá intenzita osvětlení hlavních světlometů a jde to vidět lehce i u osvětlení na palubovce (podsvícení ventilátoru...). Při kontrole dobíjení alternátor dobíjí (viz. níže). Většinou jsem se dočetl, že by měl altík dávat 14,4V, ale u starších aut se napětí občas pohybovalo až k 15,0V. Při měření za zvýšených otáček se napětí pohybuje mezi 14,9V-15,0V. Za jízdy intenzita světel kolísá stejně při kterýkoliv otáček.
Autobaterie za studena má napětí 12,8 V.
Volnoběh bez světel 14,9V, se světly 14,7V
2000rpm se světly 14,9V
3000rpm se světly 14,9V
Punto MK2b (2003- facelift) - kolísání intenzity osvětlení
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Punto MK2b (2003- facelift) - kolísání intenzity osvětle
Podle mě je už 15V dost,tzn.že ti to trochu přebíjí, tzn.zaměřil bych se na kontrolu/výměnu regulátoru,a nebo nejprv ještě bych zkontroloval čistotu ukostřovacích kabelů od baterie ke kastli,jestli je altík dobře ukostřen apod.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Punto MK2b (2003- facelift) - kolísání intenzity osvětle
Ahoj. Mám rovnaký problém na rovnakom aute. Podarilo sa ti to vyriešiť? Moc sa do toho nevyznám, ale čistotu a pevnosť upevnenia káblov skontrolovať viem, len neviem kde hľadať alternátor a ak to nie je jednoznačné, tak na ktorý kábel sa mám zamerať.