Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Moderátor: peta.smolik
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
delphi..to jsem si myslel,to je k ničemu,vypisuje to nesmysly Pokud je tam jednotka Magnetti Marelli IAW jak vidim na tom protokolu tak by to teoreticky mělo jit napíchnout na IAW ecu scan ( ten se dá volně stáhnout,musiš kouknout jaké řj to podporuje) Jinak na to mají ve Fiatu, zdůrazňuji přímo ve FIATU diagnostiku EXAMINER,takže pokud nepujde přes IAW ecu scan tak zajet do Fiatu a za pětikilo ti to napíchnou na Examiner a budeš mít jistotu.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- Reklama
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
A není lepší si za 400,- koupit káblík a stáhnout si z Uložto Multiecuscan?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
přes multiecuscan mu to na 99% nepujde
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Tak jsem volal do nejbližšího servisu Fiat a dignostika EXAMINER mě u nich vyjde na 1100Kč, to je teda pálka, tak nevím, jestli tam s tím vůbec pojedu, protože strkat peníze do 21 let starého auta se mi už moc nechce.
Ale je v něm LPG, tak ho chci dojezdit, co to půjde.
Jenom jak se teď ochlazuje, tak ta nepravidelnost motoru je stále horší.
Ještě tak nějak něco na tom zkoušet dělat nebo měnit sám (nebo s mechanikem), ale origoš diagnostika za tyhle peníze?
A co když diagnostika nic nenajde?
Jedenáct stovek bude pryč a potom je na řadě mechanika a to je pak moc možností, co zkoušet měnit.
Znovu se zeptám:
Kde se dá najít, jak nastavit rozvody - přímo pro tu mou 1,6 16V.
Hledám to, ale nemohu pořádně najít nic kloudného, všechno je v cizím jazyce a nebo to není přímo 1,6 16V.
Díky
Ale je v něm LPG, tak ho chci dojezdit, co to půjde.
Jenom jak se teď ochlazuje, tak ta nepravidelnost motoru je stále horší.
Ještě tak nějak něco na tom zkoušet dělat nebo měnit sám (nebo s mechanikem), ale origoš diagnostika za tyhle peníze?
A co když diagnostika nic nenajde?
Jedenáct stovek bude pryč a potom je na řadě mechanika a to je pak moc možností, co zkoušet měnit.
Znovu se zeptám:
Kde se dá najít, jak nastavit rozvody - přímo pro tu mou 1,6 16V.
Hledám to, ale nemohu pořádně najít nic kloudného, všechno je v cizím jazyce a nebo to není přímo 1,6 16V.
Díky
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Na Youtube si můžeš zapnout titulky a dát automatický překlad do češtiny. Je to tam v nastavení.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Já jezdil na examiner za 500,to jsi teda z drahého kraje. Mam doma příručku v češtině,až dojedu večer domů tak se ti kouknu na ty rozvody
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Mám v PC stáhlou anglickou příručku, je to dost obsáhlé (165MB) a nemůžu to tam najít,ale vím,že jsem na to kdysi koukal a byli tam obrázky jak se to nastavuje na rysky.
Zkus pohledat zde,nevadí angličtina,z obrázků to pochopíš https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo zde http://www.fiatmareaclub.com/viewtopic.php?f=2&t=17618" onclick="window.open(this.href);return false;
Nutně ty přípravky na aretaci být nemusí,šikovný to zmákne i bez nich
Zkus pohledat zde,nevadí angličtina,z obrázků to pochopíš https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo zde http://www.fiatmareaclub.com/viewtopic.php?f=2&t=17618" onclick="window.open(this.href);return false;
Nutně ty přípravky na aretaci být nemusí,šikovný to zmákne i bez nich
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Pokud nesviti check engine, tak diagnostika nic neukaze temer s jistotou.... max nejake ulozene chyby ktere nemusi souviset. Rozvody ani nacnutou vahu vzduchu to poznat neumi. Smysl diagnostiky je na studenem / teplem a vypnutem motoru kouknout na hodnoty ze seznoru zda ukazujou smyslupne udaje - studeny motor, vsechny teplotni cidla ukazujou teplotu okoli, chciplej motor - map ukazuje 1 bar, atd. Plus jak moc jsou rozhozene adaptace ECU -> dira v sani, lambdy, MAP, blbe serizene LPG atd. To je vse, nic vic se od toho cekat neda.
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
V tomhle má little_boy naprostou pravdu, mám s tím také zkušenost,
čidlo nemusí být vadné-nefunkční, jen může vykazovat nesprávné hodnoty a to se může měnit hlavně třeba s teplotou, nebo se zatížením motoru a diagnostika nic nepozná.
Chce to zkušeného, který to sleduje za provozu.
Examiner pozná takové odchylky?
čidlo nemusí být vadné-nefunkční, jen může vykazovat nesprávné hodnoty a to se může měnit hlavně třeba s teplotou, nebo se zatížením motoru a diagnostika nic nepozná.
Chce to zkušeného, který to sleduje za provozu.
Examiner pozná takové odchylky?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Děkuju za ochotu chlapi.
Jen s tou diagnostikou si to teda ještě rozmyslím.
Zvlášť, když píšete, že je to skoro k ničemu.
Dnes jsem se koukl na ty rozvody.
Všiml jsem si, že na krytu rozvodů je takové malé okýnko, odšrouboval jsem ho, natočil horní úvrať na prvním válci pomocí přípravku (tyčka s úchylkoměrem) a rysky, které jsou na krytu rozvodů se úplně přesně kryly s ryskami na rozvodových kolech.
Z tohoto, dalo by se říci, velmi laického překontrolování, si troufnu tvrdit, že rozvody jsou v pořádku.
Pokud někdo s tímto mým postupem nesouhlasíte - je to nepřesné, dejte vědět.
Ještě jsem dnes přišel na další věc.
Potřeboval jsem někam jet a tak jsem nastartoval motor, no samozřejmě se to zase celé klepalo. Než jsem otevřel vrata a sedl zpátky za volant, přepnul se motor z benzínu na LPG a ta nepravidelnost motoru se velice znatelně změnila - zlepšila, téměř vůbec nebylo poznat, že motor jde nějak nepravidelně.
Zkusil jsem to hned přepnout na benzín a zase šel motor nepravidelně.
Tak jsem to zkusil ještě asi pětkrát přepínat mezi benzínem a LPG a pořád to bylo na benzín špatné a na LPG dobré.
Čím více byl ale motor teplejší, tak se ten rozdíl zmenšoval a zmenšoval.
Když jsem ujel asi dva kilometry a zastavil, opět jsem zkusil přepínat mezi LPG a benzínem už tam rozdíl nebyl skoro znát.
Nenepadá vás někoho, na co by tohle mohlo poukazovat?
Že když se motor zahřeje, je nepravidelnost chodu motoru lepší.
Ještě mi v pátek říkal mechanik, že bych mohl zkusit vyměnit teplotní čidlo.
Co vy kdo na to?
Předem děkuju.
Jen s tou diagnostikou si to teda ještě rozmyslím.
Zvlášť, když píšete, že je to skoro k ničemu.
Dnes jsem se koukl na ty rozvody.
Všiml jsem si, že na krytu rozvodů je takové malé okýnko, odšrouboval jsem ho, natočil horní úvrať na prvním válci pomocí přípravku (tyčka s úchylkoměrem) a rysky, které jsou na krytu rozvodů se úplně přesně kryly s ryskami na rozvodových kolech.
Z tohoto, dalo by se říci, velmi laického překontrolování, si troufnu tvrdit, že rozvody jsou v pořádku.
Pokud někdo s tímto mým postupem nesouhlasíte - je to nepřesné, dejte vědět.
Ještě jsem dnes přišel na další věc.
Potřeboval jsem někam jet a tak jsem nastartoval motor, no samozřejmě se to zase celé klepalo. Než jsem otevřel vrata a sedl zpátky za volant, přepnul se motor z benzínu na LPG a ta nepravidelnost motoru se velice znatelně změnila - zlepšila, téměř vůbec nebylo poznat, že motor jde nějak nepravidelně.
Zkusil jsem to hned přepnout na benzín a zase šel motor nepravidelně.
Tak jsem to zkusil ještě asi pětkrát přepínat mezi benzínem a LPG a pořád to bylo na benzín špatné a na LPG dobré.
Čím více byl ale motor teplejší, tak se ten rozdíl zmenšoval a zmenšoval.
Když jsem ujel asi dva kilometry a zastavil, opět jsem zkusil přepínat mezi LPG a benzínem už tam rozdíl nebyl skoro znát.
Nenepadá vás někoho, na co by tohle mohlo poukazovat?
Že když se motor zahřeje, je nepravidelnost chodu motoru lepší.
Ještě mi v pátek říkal mechanik, že bych mohl zkusit vyměnit teplotní čidlo.
Co vy kdo na to?
Předem děkuju.
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Blbe serizene LPG, rozhodi adaptace ECU.... pred startem zkusit rezet ECU odpojenim baterky nebo jezdit nejakou dobu jen na benzin. Pokud problemy zmizi, je to jasny.
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
Díky za typ.
Jen bych potřeboval věděl co je to ECU.
A jak přesně provést reset, protože minulý týden jsem měl baterku odpojenou, tak jestli se to tím náhodou neresetovalo.
Jen bych potřeboval věděl co je to ECU.
A jak přesně provést reset, protože minulý týden jsem měl baterku odpojenou, tak jestli se to tím náhodou neresetovalo.
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
ECU je řídící jednotka motoru, u tvého auta ještě nemá Flash paměť, takže naučené adaptační hodnoty si odpojením baterky smaže. Novější auta si to pamatují a adaptace se dají smazat v diagnostice.
Může se ti taky smazat startováním na vybitou baterii.
Může se ti taky smazat startováním na vybitou baterii.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
little_boy nevím, jestli si tady správně rozumíme, protože já jsem psal, že když jde motor na LPG, tak je ta nepravidelnost chodu téměř v pořádku, tedy na LPG je to mnohem lepší, než na benzín.little_boy píše:Blbe serizene LPG, rozhodi adaptace ECU.... pred startem zkusit rezet ECU odpojenim baterky nebo jezdit nejakou dobu jen na benzin. Pokud problemy zmizi, je to jasny.
Když se ale motor ohřeje, rozdíl mezi přepnutím paliv je už téměř neznatelný.
Říkám si, jestli třeba někde netěsní nějaká část sání vzduchu a to místo se po ohřátí jaksi zatahne.
Baterku jsem měl nedávno odpojenou kvůli opravě alternátoru, tak jestli to tedy dobře chápu, provedl jsem tím reset ECU, ale zlobí to pořád stejně.
LPG mě letos už dvakrát kontrolovali a u nich je vše OK, nechápou, co by to mělo dělat.
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Probíjí zapalovací kabely, nemá výkon, nepravidelný chod
To nic, vetsina lidi nedokaze pochopit, ze i pri jizde na LPG motor porad ridi 'benzinova' ridici jednotka.... mam pocit ze to obcas nedavaji ani plynari v servisu :/
Ten problem lezi v adaptacich ECU a ty by se meli dat zjistit pres diagnostiku....
Ten problem lezi v adaptacich ECU a ty by se meli dat zjistit pres diagnostiku....